LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UnitedConsumers: VGZ zorgverzekering voor bestaande klanten

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
rogervdh
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 sep 2007 13:39

UnitedConsumers: VGZ zorgverzekering voor bestaande klanten

Ongelezen bericht door rogervdh »

UnitedConsumers mag 25.000 VGZ polissen verkopen met 10% korting. Bestaande VGZ klanten zijn er slechts 3.750 welkom, máár UnitedConsumers heeft daaraan verbonden dat je al UnitedConsumers klant moet zijn óf dat je per direct een ander UnitedConsumer product moet gaan afnemen (Bijv. een autoverzekering of energie) en dán mag je je bestaande VGZ verzekering collectief bij hun onderbrengen. Dit is min of meer toch een beetje koppelverkoop of zie ik dat verkeerd? Nieuwe VGZ klanten kunnen zonder enige beperkend voorwaarde geaccepteerd worden en bestaande VGZ klanten moeten verplicht iets anders bij UnitedConsumers afnemen. De letterlijke tekst van de UnitedConsumers site:

In totaal mogen we 3.750 bestaande VGZ-klanten toelaten tot het UnitedConsumers ZorgCollectief. De vraag naar deze polissen zal groter zijn dan het aanbod, vandaar dat wij besloten hebben om deze 3.750 polissen toe te wijzen aan actieve UnitedConsumers klanten. Dit betekent dat u gebruik kunt maken van de 10% korting op uw bestaande VGZ zorgverzekering, als u een energiecontract of een autoverzekering heeft lopen UnitedConsumers.

Kent iemand anders nog een site waar collectiviteitskorting voor VGZ mogelijk is?

Mvg, Roger

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: UnitedConsumers: VGZ zorgverzekering voor bestaande klanten

Ongelezen bericht door D1RK »

Beste Roger,

Elke UC klant mag een VGZ polis met 10% korting hebben, maar VGZ wil niet dat alle bestaande klanten van VGZ nu via deze weg 10% korting claimen!
Dus UC gebruikers die elders zitten zijn altijd welkom.
Maar voor de huidige VGZ klanten die geen werkgevers korting of via andere aanbieder minder krijgen, om te voorkomen dat die overstappen hebben ze deze regel gemaakt!

De huidige UC VGZ klanten blijven gewoon daar, tenzij ze elders voordeliger kunnen...
U kreeg alleen 10% over basis premie, niet over aanvulling dus soms is minder korting over gehele bedrag toch voordeliger, maar de aanvullingen zijn zo verschillend...
Vergelijk eens VGZ en Unive, basis zelfde na fusie, maar de aanvullingen, zowel gezondheid als tandarts, totaal anders!
Dus ze zijn nog lang niet 100% samen...

gert.vernhout
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2011 08:27

Re: UnitedConsumers: VGZ zorgverzekering voor bestaande klanten

Ongelezen bericht door gert.vernhout »

Zelfde praktijk, maar nu via de ANWB:
https://www.anwbzorgcollectief.nl/index.asp

"10% korting op uw zorgverzekering
ANWB leden kunnen nog steeds profiteren van de 10% korting op de zorgverzekering. Het UnitedConsumers ZorgCollectief hanteert dezelfde voorwaarden én korting als de ANWB.

Als ANWB-lid kunt u zich gratis aanmelden bij UnitedConsumers en profiteren van de 10% korting op uw zorgverzekering."

Als ik vervolgens bel met united consumers, wordt ik alleen toegelaten als ik direct een 2e product van united consumers afneem. Dat staat niet op de website van de ANWB. Als ik hierover klaag bij de ANWB wordt de pagina op de anwb site over de zorgkorting offline gehaald (ik heb de pagina nog offline, maar kan hem hier niet uploaden, iets met quota). Maar ik krijg geen reactie op mijn schriftelijke klacht.

Gesloten