LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Achmea reageert niet op vraag

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Charlotte31
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jun 2010 17:32

Achmea reageert niet op vraag

Ongelezen bericht door Charlotte31 »

Op 12 april 2010 ontvang ik een nota voor terugbetaling van 150 euro eigen risico over 2008. Ik heb echter een overzicht van 2008 waaruit blijkt dat er een saldo van 0,00 resteert als restant eigen risico . Ik heb contact gehad via e mail met de klantenservice, deze konden mij niet vertellen wat er aan de hand was, ik heb daarna na elke aanmaning (2 x) een brief gestuurd met een vraag om uitleg en geen antwoord gehad en nu wordt er gedreigd met een incassobureau.
Wat kan ik nog meer doen? :?

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Achmea reageert niet op vraag

Ongelezen bericht door tennis »

Als je bewijs material hebt,dat jou saldo 0,00 is, dan zou ik eerst afwachten, of het incasso wordt ingeschakeld.
Als je een brief van de incasso krijgt, meteen schriftelijk antwoorden en de bewijzen bijsluiten, wedden, dat je dan niets meer van ze hoort!

koopsie83
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jan 2010 21:01

Re: Achmea reageert niet op vraag

Ongelezen bericht door koopsie83 »

Hoi Charlotte,

Heb je inmiddels al wel wat gehoord. Ik weet toevallig dat er in 2008 Bericht Afhandeling Zorgkostennota's de deur uit zijn gegaan, maar dat het daadwerkelijke bedrag aan VER destijds door een technisch mankement nooit is gedeclareerd. Mogelijk dat jij hier 1 van bent.

Groeten

Charlotte31
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jun 2010 17:32

Re: Achmea reageert niet op vraag

Ongelezen bericht door Charlotte31 »

Hoi Koopsie83,
Ik heb het zekere voor het onzekere genomen en onder protest betaald vanwege dreiging met een incassobureau en uiteindelijk een brief geschreven naar de voorzitter van de hoofddirectie met een verzoek om uitleg. En je raadt het al, nu kwam er wel een reactie. Er werd mij vandaag telefonisch gemeld dat het ging om een "niet geincasseerde vordering van het eigen risico en dat dit destijds ten onrechte niet werd geind. En duizend maal excuses, maar het bericht dat ik heb ontvangen waarop staat dat het eigen risico E0,0 is, blijkt helaas een foutje. En hoe het kon dat ik op mijn vraag om nadere uitleg nooit eerder een antwoord heb gekregen, ja dat was helaas ook niet duidelijk. "
Kortom, ik ben er hoop ik nu vanaf en inmiddels elders verzekerd, maar gezien alle posts over verzekeringsmaatschappijen weet ik niet of ik elders klantvriendelijker wordt behandeld.:(

Gesloten