Wie heeft er nog meer de ervaring met CAK dat ze:
- niet reageren op je (aangetekende) post
- ongevraagd en ongeathoriseerd premies incasseren
- je ongevraagd bij een verzekeraar 'onderbrengen' zonder dat je er vanaf weet?
Nu noemen ze zich Academica. Wat een ballentent, zeg.
Ik kreeg mijn no-claimoverzicht van Menzis, maar ik ben bij een andere verzekeraar verzekerd voor ziektekosten! Dus ik bellen.
Wat blijkt: CAK heeft mij aangemeld bij Menzis zonder dat ik dat wist!
CAK heeft een paar keer premies geïncaseerd bij mij, dat heb ik teruggedraaid en na 3 maanden hun incasso maar helemaal geblokkeerd. Op aangetekende post reageerden ze namelijk niet.
De dame die ik zojuist bij Menzis, afdeling Polissen, hierover sprak, herkende mijn verhaal, want ik ben "niet de enige met dit probleem". Wat is dit voor een raar zorgsysteem, dat je bij 2 verzekeraars in de boeken kunt staan?!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] CAK sucks!
-
- Berichten: 1995
- Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38
Re: CAK sucks!
ligt niet aan het zorgsysteem maar aan de blijkbaar als een soort tussenpersoon werkend CAK. gewoon dus alle banden mee verbreken, en regelrecht zaken doen met de zorgverzekeraar.
Re: CAK sucks!
Academica is ook geen verzekeringsmaatschappij maar een tussenpersoon. Zij brachten in 2006 de zorgverzekering onder bij risicodrager Menzis. Dit stond trouwens duidelijk vermeld op de polis en in de polisvoorwaarden hoor.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 27 mar 2007 12:06
Re: CAK sucks!
Het probleem is, dat ik nooit om een polis heb gevraagd.
Het enige wat ik ooit heb gedaan, was eind 2005 informatie aanvragen. Vervolgens werden ineens in januari en de volgende maanden premies afgeschreven. Op aangetekende post reageerden ze niet.
Het advies om ze te negeren is leuk, maar had me veel geld gekost. Alleen door hun incasso te blokkeren hebben ze het uiteindelijk op moeten geven. Het was mij overigens in 1e instantie helemaal niet duidelijk dat het een tussenpersoon was.
Het enige wat ik ooit heb gedaan, was eind 2005 informatie aanvragen. Vervolgens werden ineens in januari en de volgende maanden premies afgeschreven. Op aangetekende post reageerden ze niet.
Het advies om ze te negeren is leuk, maar had me veel geld gekost. Alleen door hun incasso te blokkeren hebben ze het uiteindelijk op moeten geven. Het was mij overigens in 1e instantie helemaal niet duidelijk dat het een tussenpersoon was.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 29 apr 2007 19:42
Re: CAK sucks!
Ik heb buitengewoon slechte ervaringen met dit bedrijf. In 2006 gaven ze aan mijn zorgverzekering bij Menzis onder te brengen. Rekeningen naar Menzis opgestuurd. Aanvankelijk niets vernomen -na veel gebel bleek ik helemaal niet verzekerd te zijn en de nota's waren zoek, want ook bij Menzis schijnt het een rommeltje te zijn. Gevolg premie kwijt en onbetaalde rekeningen. Hoed u voor Academica in Dordrecht!!
Re: CAK sucks!
Uit eigen ervaring weet ik dat National Academic/Academica (haar eigen tussenpersoon) de klant misleid. De offertes komen niet overeen met het aangevraagde, de voorwaarden worden niet in de offertes vermeld. De brochures waar in offertes naar wordt vewezen worden niet bijgevoegd en ook niet nagestuurd als men daar om vraagt. Pas na ontvangst van de polis, doorgaans ook NA de ingang van de verzekering, blijkt wat men werkelijk verkocht heeft aan de klant. Dan pas begint de ellende want Academica en in het latere traject ook National Academic, verschuilt zich dan achter de wettelijke inzendtermijn voor de polis. Daarbij gaant men voorbij aan het feit dat er al telefonisch contact geweest is en dat de verkoper toezegt dat alles aangepast wordt zoals de klant dat aangeeft, van een eventuele verhoging wordt dan niet gesproken.
Pas als alles zo moet gaan als de klant het wil komt men met een premieverhoging. Weg aanbieding van bijvoorbeeld 20% goedkopere verzekering want de verhoging is 10%. En wat blijkt als men opeens schade in het buitenland heeft? Dan durft National Academic glashard de kosten die men maakt voor een buitenlandse tuseenpersoon te verhalen op de klant. Dan wordt zo'n verzekering wel helemaal duur. In dat geval gewoon contact opnemen met je rechtsbijstandsverzekeraar, de mijne vond het een hele vreemde gang van zaken en was direct bereid om de behandeling zonder verder kosten over te nemen.
National Academic durft zelfs nog een herinneringsbrief, een sommatie en een dreigbrief met de gerechtsdeurwaarder te zenden voor een verzekering die per ingangsdatum, Academica verkocht een verzekering waarvan men zei dat die vergelijkbaar was met een andere verzekering SOS-pechhulp vs ANWB, die dus absoluut niet vergelijkbaar was, opgezegd was. Daarvan had Academica mij zelfs een brief gestuurd. En doodleuk ook nog even de premie voor het volgende jaar proberen te innen. Al wat rest na een behoorlijke briefwisseling was een miezerig briefje waarin meegedeeld werd dat de brieven als niet verzonden moesten worden beschouwd.
Als de klant Academica op de hoogte brengt dat hij niet akkoord is met de polis verzuimt Academica de verzekeraar daarvan op de hoogte te stellen. In mijn geval kwam de verzekeraar pas op de hoogte toen ik hem aanschreef omtrent het onbehoorlijk gedrag en de halsstarrige houding van Academica/National Academic. Alleen door adequaat handelen van de verzekeraar kon mijn verzekering voortijdig gestopt worden. Daar had Academica/National Academic niets aangedaan.
Het eerdere bericht over onverzekerd rondrijden is helemaal waar. Ik kreeg het zelfde antwoord van Academica terwijl ik van de politie die mij aangehouden had met de motor te horen kreeg dat de motor niet verzekerd was. Na enige uitleg mocht ik gelukkig zonder probleem door rijden. Uit de gegevens van de RDW bleek toch heel duidelijk dat ik niet verzekerd was. Academica legde de bal bij de RDW neer dat die niet tijdig alles verwerkte, volgens mij komt de RDW er helemaal niet meer aan te pas bij het invoeren van de gegevens. Toch in het hele latere traject stug volhouden dat de motor vanaf datum ingang verzekering ook echt verzekerd was geweest.
Gelukkig heb ik een goede rechtsbijstandsverzekering, niet bij Academica/National Academic want die zijn gewoon te duur voor wat ze bieden. Helaas speelt daar ook de kosten/baten afweging waardoor de rechtsbijstandsverzekeraar het financiële verschil voor haar rekening neemt.
Een ieder moet natuurlijk zelf weten met wie ze in zee gaan maar laat het een waarschuwing zijn dat men bij de producten van Academica/National Academic goed moet doorvragen over het product, zeker moet weten dat men ook krijgt waar men om vraagt, er geen vreemde afwijkende uitzonderingen in de voorwaarden voorkomen en dat alles schriftelijk bevestigd moet worden door Academica/National Academic.
Nog wat laatste raad: ga niet met ze in discussie maar stel alleen maar vragen, stel ze aansprakelijk voor vervolgkosten als men niet tijdig of helemaal niet reageert. Discussies met Academica/National Academic halen niets uit want men dreigt gewoon met een premieincasso of zend een brief die je binnen een bepaalde tijd moet beantwoorden en als je dat niet doet dan gaat men er van uit dat je akkoord bent met hun standpunt. Lekker als je op vakantie bent.
Bestrijd ze met hun eigen wapens, stel ze gewoon aansprakelijk en in gebreke bij het uitblijven van antwoorden. Vrijwel alle e-mailadressen bestaan uit de volgende combinatie voorletters.achternaam at academica punt nl of national academic punt nl, en altijd een mail richten aan de info afdeling en om een bevestiging van ontvangst vragen (als je browser dat niet ondersteut dit gewoon onder het bericht vermelden)
Voor mij nooit deze aanbieder/verzekeraar meer zelfs niet als de premie maar de helft van de andere premies is want het verschil wordt waarschijnlijk wel op een andere manier terug verdient.
Pas als alles zo moet gaan als de klant het wil komt men met een premieverhoging. Weg aanbieding van bijvoorbeeld 20% goedkopere verzekering want de verhoging is 10%. En wat blijkt als men opeens schade in het buitenland heeft? Dan durft National Academic glashard de kosten die men maakt voor een buitenlandse tuseenpersoon te verhalen op de klant. Dan wordt zo'n verzekering wel helemaal duur. In dat geval gewoon contact opnemen met je rechtsbijstandsverzekeraar, de mijne vond het een hele vreemde gang van zaken en was direct bereid om de behandeling zonder verder kosten over te nemen.
National Academic durft zelfs nog een herinneringsbrief, een sommatie en een dreigbrief met de gerechtsdeurwaarder te zenden voor een verzekering die per ingangsdatum, Academica verkocht een verzekering waarvan men zei dat die vergelijkbaar was met een andere verzekering SOS-pechhulp vs ANWB, die dus absoluut niet vergelijkbaar was, opgezegd was. Daarvan had Academica mij zelfs een brief gestuurd. En doodleuk ook nog even de premie voor het volgende jaar proberen te innen. Al wat rest na een behoorlijke briefwisseling was een miezerig briefje waarin meegedeeld werd dat de brieven als niet verzonden moesten worden beschouwd.
Als de klant Academica op de hoogte brengt dat hij niet akkoord is met de polis verzuimt Academica de verzekeraar daarvan op de hoogte te stellen. In mijn geval kwam de verzekeraar pas op de hoogte toen ik hem aanschreef omtrent het onbehoorlijk gedrag en de halsstarrige houding van Academica/National Academic. Alleen door adequaat handelen van de verzekeraar kon mijn verzekering voortijdig gestopt worden. Daar had Academica/National Academic niets aangedaan.
Het eerdere bericht over onverzekerd rondrijden is helemaal waar. Ik kreeg het zelfde antwoord van Academica terwijl ik van de politie die mij aangehouden had met de motor te horen kreeg dat de motor niet verzekerd was. Na enige uitleg mocht ik gelukkig zonder probleem door rijden. Uit de gegevens van de RDW bleek toch heel duidelijk dat ik niet verzekerd was. Academica legde de bal bij de RDW neer dat die niet tijdig alles verwerkte, volgens mij komt de RDW er helemaal niet meer aan te pas bij het invoeren van de gegevens. Toch in het hele latere traject stug volhouden dat de motor vanaf datum ingang verzekering ook echt verzekerd was geweest.
Gelukkig heb ik een goede rechtsbijstandsverzekering, niet bij Academica/National Academic want die zijn gewoon te duur voor wat ze bieden. Helaas speelt daar ook de kosten/baten afweging waardoor de rechtsbijstandsverzekeraar het financiële verschil voor haar rekening neemt.
Een ieder moet natuurlijk zelf weten met wie ze in zee gaan maar laat het een waarschuwing zijn dat men bij de producten van Academica/National Academic goed moet doorvragen over het product, zeker moet weten dat men ook krijgt waar men om vraagt, er geen vreemde afwijkende uitzonderingen in de voorwaarden voorkomen en dat alles schriftelijk bevestigd moet worden door Academica/National Academic.
Nog wat laatste raad: ga niet met ze in discussie maar stel alleen maar vragen, stel ze aansprakelijk voor vervolgkosten als men niet tijdig of helemaal niet reageert. Discussies met Academica/National Academic halen niets uit want men dreigt gewoon met een premieincasso of zend een brief die je binnen een bepaalde tijd moet beantwoorden en als je dat niet doet dan gaat men er van uit dat je akkoord bent met hun standpunt. Lekker als je op vakantie bent.
Bestrijd ze met hun eigen wapens, stel ze gewoon aansprakelijk en in gebreke bij het uitblijven van antwoorden. Vrijwel alle e-mailadressen bestaan uit de volgende combinatie voorletters.achternaam at academica punt nl of national academic punt nl, en altijd een mail richten aan de info afdeling en om een bevestiging van ontvangst vragen (als je browser dat niet ondersteut dit gewoon onder het bericht vermelden)
Voor mij nooit deze aanbieder/verzekeraar meer zelfs niet als de premie maar de helft van de andere premies is want het verschil wordt waarschijnlijk wel op een andere manier terug verdient.