LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] FBTO: zorgverzekering beeindigd maar premie-inning niet
FBTO: zorgverzekering beeindigd maar premie-inning niet
Met ingang van 1 januari 2014 ben ik overgestapt naar een andere zorgverzekeraar. Tot dan toe was ik verzekerd bij FBTO. Van de opzegging van de zorgverzekering heb ik van FBTO een bevestiging ontvangen. Desondanks heeft FBTO voor de maand januari 2014 gewoon premie geind via de automatisch incasso en stuurt mij nu betalingsherinneringen voor de (vermeende) niet betaalde premie. Ik heb inmiddels per e-mail contact opgenomen met FBTO (of beter gezegd met Achmea Debiteurenadministratie) hierover, maar nog geen inhoudelijke reactie ontvangen. Van hen kwam alleen het bericht waarin staat dat "Uw brief/mail kunnen wij helaas niet binnen 10 werkdagen verwerken Dit heeft een administratieve reden. Om uw brief/mail juist te verwerken, hebben we meer tijd nodig." De onterecht geinde premie heb ik uiteraard door mijn bank terug laten boeken. Ik ben over deze gang van zaken erg ontevreden en vraag mij af of er nog verdere stappen zijn te nemen hiertegen.
Re: FBTO: zorgverzekering beeindigd maar premie-inning niet
Juridisch loket? Waarom niet blokkeren? Je hebt toch een bewijs van opzegging?