Ik heb ontdekt dat ook de Amersfoortse een polisvoorwaarde over een omzetplafond heeft. De NRC had in december een artikel waarin stond dat er een nieuwe polisvoorwaarde was gekomen voor de natura-basisverzekeringen. Nu blijkt dus ook een restitutieverzekering deze polisvoorwaarde te hebben. Artikel 3 lid 6 op p. 6. https://www.amersfoortse.nl/asset?id=/s ... 202015.pdf
Dit is heel vreemd voor een restitutieverzekering. ONVZ heeft deze polisvoorwaarde niet. De restitutieverzekering van Zilveren Kruis ( Basis Exclusief) heeft deze voorwaarde ook niet. Ik heb informatie gevraagd bij de Amersfoortse, maar helaas hebben zij niet gereageerd.
Ik begon eigenlijk ook al te twijfelen over de Amersfoortse als restitutieverzekering. ( zie ook artikel 3 lid 3)
lid 6
Door budgetafspraken met zorginstellingen kan het voorkomen dat sommige zorginstellingen gedurende het jaar hun omzetplafond bereiken. In die gevallen is de cruciale zorg voor verzekerden gegarandeerd (dit wil zeggen ambulancezorg, spoedeisende hulp, acute verloskunde en crisisopvang GGZ) alsook de zorg voor verzekerden die bij die zorginstelling al in behandeling zijn. Indien de zorginstelling nieuwe verzekerden later dan gewenst kan behandelen verzoeken wij verzekerde om contact op te nemen met de afdeling Managed Care, voor advies of bemiddeling bij deze of naar een andere zorginstelling.
Als een Budget Polis halverwege het jaar de lijst met ziekenhuizen gaat aanpassen is dat contractbreuk.
Ik reken erop dat mijn Budget het plaatselijke ziekenhuis dekte zoals ik in 2014 heb gelezen.
Ik ga niet naar duurdere polis en zij moeten zich aan het contract houden....
Dat er iets teveel patiënten komen is hun risico, en ik ga echt niet voor elk bezoek of opname de lijst controleren of ze er nog steeds in staan.
Verder weten ze alleen de naam, niet of het Budget, Natura of Restitutie is, dus niet zeuren en betalen, en anders maar een rechtszaak en dat kost dan volgend jaar zeker erg veel omzet!
Voorwaarden Amersfoortse schreef:Indien de zorginstelling nieuwe verzekerden later dan gewenst kan behandelen verzoeken wij verzekerde om contact op te nemen met de afdeling Managed Care, voor advies of bemiddeling bij deze of naar een andere zorginstelling.
Het is maar een verzoek...
stofzuigertje schreef:Dat er iets teveel patiënten komen is hun risico, en ik ga echt niet voor elk bezoek of opname de lijst controleren of ze er nog steeds in staan.
Dat hoef je ook niet te controleren, zoals ik het lees krijg je bij gewenste ziekenhuis zodra het budget van de Amersfoortse verbruikt is ineens:
-nul op het rekest
Of
-te maken met wachtlijst