LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Unive

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Magyarorszag
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 dec 2010 14:15

Unive

Ongelezen bericht door Magyarorszag »

Het zal niet de eerste klacht over Unive (zorgverzekering) zijn en daar waar gewerkt wordt worden nu eenmaal fouten gemaakt.

In dit geval heb ik enige vraagtekens of er wel gewerkt wordt bij Unive of alleen tegengewerkt?

In mijn geval is het volgende gaande en ben inmiddels vanaf april 2009 bezig om dit op te lossen (het is nu inmiddels december 2010)

Het gaat om het volgende: April 2009 ben ik verhuisd naar een EU lidstaat anders dan Nederland om mij bij mijn verloofde te voegen. Op dat moment zat ik in de ziektewet en heb met meenemen van mijn ZW de stap genomen.
Feit wil dat wanneer je een ZW hebt (een kortlopende uitkering) je verplicht verzekerd dient te zijn binnen Nederland en zo heb ik mij netjes gemeld bij Unive om mijn nieuwe adres door te geven.
Alles fijn en wel kom ik helaas met spoed in een ziekenhuis terecht waar een nog al ingrijpende operatie heeft plaatsgevonden, de verzekering hier op aansprekend blijk ik niet verzekerd te zijn. (dit is na ingrijpen door het consulaat inmiddels wel (zij het met veel moeite) opgelost) maar nadien heeft Unive mijn verzekering ten onrechte geroyeerd met als gevolg dat ik mij niet kan inschrijven in het bevolkingsregister van het huidige woonland aangezien er geen ziektekostenverzekering is.
Dit betekend in mijn geval dat ik tussen wal en schip beland want geen verzekering betekend geen inschrijving, betekend geen werk en ook geen verzekering voor ziektekosten.
Dit loopt nu dus al meer dan anderhalf jaar waar bij Unive geen reactie geeft en/of valse beloften doet om deze zaak tot een goed eind te brengen.
Inmiddels is de ziektewet afgelopen en heb ik via belastingen dus de gehele periode wel afdracht moeten doen.
Kan ik mij heel misschien particulier verzekeren maar alle voorgaande klachten (en dat zijn er nog al wat) worden niet meeverzekerd zijnde een aantal blijvende klachten waar nu en in de toekomst kostbare medische ingrepen voor moeten plaatsvinden.
Als Unive juist had gehandeld dan had ik nu hier een zorgverzekering kunnen hebben en had dit mij een hoop hoofdproblemen gescheeld.
Iedere dag kost het mij dus een hoop financieel gezien, mag ik nu dus alle toekomstige kosten zelf gaan betalen (want niet verzekerd door eventuele andere maatschappijen) hebben wij de geplande bruiloft meerdere malen moeten uitstellen (want geen inschrijving mogelijk) Kan ik geen arbeid verrichten want geen inwoner.
Unive weigert hier een reactie op te geven, klachten indienen is tegen dovenmans oren, gemaakte afspraken die gemaakt zijn in een regiokantoor worden niet nageleefd en navraag om een reactie blijft onbeantwoord.

Het is zo simpel allemaal....
Verhuizen binnen de EU (verdragsland) met meenemen van een ZW (kortlopende uitkering) is verplicht verzekerd volgens de Nederlandse zorgverzekeringswet (grensarbeider)
Informatie zo op te vragen bij het CVZ en de website van het Ministerie.
Unive wast zijn handen in onschuld en hoopt door maar lang genoeg te wachten verlost te zijn van een lastige situatie.
We wachten af:

uvit webcare
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 apr 2010 15:34

Re: Unive

Ongelezen bericht door uvit webcare »

Geachte,

Ik werk voor het Webcare team van Univé. Dit team is opgericht om klanten te helpen die hun klacht op internet plaatsen. Graag ontvang ik van u uw klantgegevens en het telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent, zodat wij kunnen kijken of wij iets voor u kunnen betekenen. U kunt uw gegevens e-mailen naar [email protected]. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op. Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,

Kyra van Horst
Webcare Univé

Magyarorszag
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 dec 2010 14:15

Re: Unive

Ongelezen bericht door Magyarorszag »

We gaan gewoon verder:
Antwoord Unive per mail:

Geachte meneer xxxxxxxxx,

Hartelijk dank voor uw klantgegevens.

Wij nemen uw klacht in behandeling. U ontvangt binnen 30 dagen een reactie.

Met vriendelijke groet,
Univé Verzekeringen


Kyra van Horst
Webcare Team
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Na 2 weken over de beloofde 30 dagen niets van Unive gehoord te hebben heb ik hun nogmaals een mail gestuurd (dit mailtje is persoonlijk verstuurd naar de medewerkster) waarin gevraagd werd om een antwoord met de notitie dat Unive al twee weken overtijd is met het beantwoorden.

Ook op dit mailtje geen reactie van Unive (webcareteam)

Aangezien elke dag vertraging mij veel geld kost en dit nu al bijna 2 jaar bezig is vraag ik mij af wat ze te verbergen hebben door niet te reageren.
Als ze fouten maken kunnen ze deze toegeven en oplossen, niet reageren maakt het alleen maar erger en voor Unive uiteindelijk duurder.

Unive wil graag een gang naar de rechter/ onderzoekscommissie zorgverzekeringen/media en zal deze krijgen het voor ons geen optie is om te stoppen.

uvit webcare
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 apr 2010 15:34

Re: Unive

Ongelezen bericht door uvit webcare »

Wij wachten nog op een reactie van onze verzekerde. Deze klacht is dus nog in behandeling.

Kyra van Horst
Webcare Univé

Gesloten