Klaas Jan schreef:Beperk je tot de vraag en die is hulp zoeken bij het vinden van een AOV.
misschien even alle berichten lezen? Dat advies is al gegeven en inmiddels is het topic gekaapt door iemand met vragen over een mogelijk hogere levensverzekering bij een hypotheek. Chapeau.
Ik reageer ook puur op de levensverzekering en wil zeker niet bot zijn, maar verklaren waarom een verzekeraar mogelijk een hogere premie vraagt.
Klaas Jan schreef:Als hier iemand met bijvoorbeeld een vroegere medische aandoening hartaanval hetzelfde geschreven had dan had het hier dan ook volgestaan met commentaren over sporten, eten, stress enzovoort?! Ik denk het niet.
Nee, maar dan was het ook een risicogeval geweest voor een levensverzekering.
Klaas Jan schreef:En vraagsteller, succes en respect om zo'n zware ingreep te ondergaan die de rest van uw leven verandert.
wel fijn dat u ts helpt door succes te wensen. Het is zeker een zware ingreep die je niet zomaar doet. De gevolgen van het niet doen zijn vaak vele malen groter. Maar net als dat iemand die een hartaanval heeft gehad de rest van zijn leven wordt gezien als een risicogeval, zal dat ook zo zijn voor iemand met een maagverkleining. En dat bedoel ik niet verwijtend, zeer zeker niet, maar dat zijn helaas wel de feiten.
En al is de stelling dat ieder pondje door het mondje gaat. Dan nog hoeft dat niet te betekenen dat de hand die het voedsel er heen brengt de schuldige is. Wellicht dat hier een psychische aandoening speelt die te maken heeft met het niet kunnen stoppen. Of een verslaving, wat ook gewoon een ziekte is. Ik bedoel nergens dat ts de schuldige is van de obesitas, maar wel dat de maagverkleining nu, niet betekent dat je de rest van je leven klaar bent, en inderdaad gezien zal blijven worden als een risicogeval.