LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 11
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 27 feb 2007 13:14
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 16 mei 2007 13:00
Re: 11
Zoals u wellicht weet heeft NBG Finance het Keurmerk Financiële Dienstverlening.
Onlangs heeft de jaarlijkse herbeoordeling plaatsgevonden. Wij kunnen u meedelen dat NBG Finance vrijwel de maximale score heeft gerealiseerd.
Met verbazing heeft NBG Finance dan ook kennis genomen van de artikelen over NBG Finance in het Eindhovens Dagblad van afgelopen zaterdag en Brabants Dagblad van afgelopen maandag.
De berichtgeving door het Eindhovens- en Brabants Dagblad is feitelijk onjuist.
De artikelen lijken vooral gebaseerd op uitlatingen van een advocaat welke procedeert namens een van zijn cliënten tegen NBG Finance en is derhalve niet objectief. De journalist leek bevooroordeeld te zijn door uitingen van een aantal deelnemers aan dit forum. Ook deze uitingen achten wij niet alleen maar objectief.
Bovendien is het onderwerp ‘effectenlease’ inmiddels meer dan 6 jaar oud. Het beperkte aantal (14!) probleemgevallen is vrijwel geheel afgewikkeld. Als intermediair zijn we daarbij mede afhankelijk van de aanbieders.
Talloze (bijna 30.000!) klanten zijn tevreden over de dienstverlening door NBG Finance.
Het is niet waar dat de Autoriteit Financiële Markten ("AFM") klanten van NBG Finance heeft opgeroepen een klacht tegen NBG Finance in te dienen.
NBG Finance beschikt vanzelfsprekend over alle benodigde vergunningen hetgeen de krant ook eenvoudig had kunnen verifiëren op de internetsite van de Autoriteit Financiële Markten.
Middels dit bericht nodigen wij de deelnemers op dit forum uit hun klacht aan ons kenbaar te maken middels het volgende e-mail adres [email protected]
NBG Finance is aangesloten bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening www.kifid.nl
Het al dan niet verbindend verklaren van de uitspraak van het KIFID heeft in de praktijk geen negatief effect voor de klagende klant.
Met een uitspraak van het KIFID sta je als klager erg sterk in een procedure mocht het intermediair zich niet conformeren.
Bijna alle intermediair bedrijven hebben overigens gekozen voor de optie ‘niet verbindend verklaren’.
Reden daarvan is de maximale schadevergoeding die het KIFID kan toekennen aan de klant, t.w. EUR 150.000,-. Hiermee zou het financiële risico voor het intermediair gelijk (en dus onacceptabel hoog) liggen met dat van Banken en Verzekeraars inzake klachtbehandeling door het KIFID.
Bijgaand treft u de rectificatie van het Brabants dagblad aan: http://www.nbgfinance.com/Rectificatie.pdf
Onlangs heeft de jaarlijkse herbeoordeling plaatsgevonden. Wij kunnen u meedelen dat NBG Finance vrijwel de maximale score heeft gerealiseerd.
Met verbazing heeft NBG Finance dan ook kennis genomen van de artikelen over NBG Finance in het Eindhovens Dagblad van afgelopen zaterdag en Brabants Dagblad van afgelopen maandag.
De berichtgeving door het Eindhovens- en Brabants Dagblad is feitelijk onjuist.
De artikelen lijken vooral gebaseerd op uitlatingen van een advocaat welke procedeert namens een van zijn cliënten tegen NBG Finance en is derhalve niet objectief. De journalist leek bevooroordeeld te zijn door uitingen van een aantal deelnemers aan dit forum. Ook deze uitingen achten wij niet alleen maar objectief.
Bovendien is het onderwerp ‘effectenlease’ inmiddels meer dan 6 jaar oud. Het beperkte aantal (14!) probleemgevallen is vrijwel geheel afgewikkeld. Als intermediair zijn we daarbij mede afhankelijk van de aanbieders.
Talloze (bijna 30.000!) klanten zijn tevreden over de dienstverlening door NBG Finance.
Het is niet waar dat de Autoriteit Financiële Markten ("AFM") klanten van NBG Finance heeft opgeroepen een klacht tegen NBG Finance in te dienen.
NBG Finance beschikt vanzelfsprekend over alle benodigde vergunningen hetgeen de krant ook eenvoudig had kunnen verifiëren op de internetsite van de Autoriteit Financiële Markten.
Middels dit bericht nodigen wij de deelnemers op dit forum uit hun klacht aan ons kenbaar te maken middels het volgende e-mail adres [email protected]
NBG Finance is aangesloten bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening www.kifid.nl
Het al dan niet verbindend verklaren van de uitspraak van het KIFID heeft in de praktijk geen negatief effect voor de klagende klant.
Met een uitspraak van het KIFID sta je als klager erg sterk in een procedure mocht het intermediair zich niet conformeren.
Bijna alle intermediair bedrijven hebben overigens gekozen voor de optie ‘niet verbindend verklaren’.
Reden daarvan is de maximale schadevergoeding die het KIFID kan toekennen aan de klant, t.w. EUR 150.000,-. Hiermee zou het financiële risico voor het intermediair gelijk (en dus onacceptabel hoog) liggen met dat van Banken en Verzekeraars inzake klachtbehandeling door het KIFID.
Bijgaand treft u de rectificatie van het Brabants dagblad aan: http://www.nbgfinance.com/Rectificatie.pdf
Laatst gewijzigd door NBG Finance op 18 jul 2007 15:25, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 11 jul 2007 10:17
Re: 11
Hallo NBG Finance of mag ik Bart zeggen?
Allemaal heel leuk hoor het statement wat je probeert te maken echter wanneer er slecht 14 ontevreden klanten zouden zijn hoe verklaar je dan alle negatieve publiciteit. En waarom maken al die andere 29984 tevreden klanten dan geen vuist en komen op voor jullie gelijk.
Klachten gaan al lang niet meer alleen over effecten lease om daar achter te komen zou je naar je klanten en medewerkers moeten luisteren en dat is wel heel erg veel gevraagd.
Tenslotte is de aanmelding bij het KIFID een verplichting, het onderschrijven van hun advies niet en laat dit nu net iets zijn wat jullie NIET hebben gedaan. Met andere woorden jullie gaan je niet houden aan de uitspraken / adviezen van het KIFID.
http://www.kifid.nl/dienstverleners/wie-is-aangesloten/
Kijk hier maar eens op nbg finance.
Heel veel succes Bart.
een ex-klant
Allemaal heel leuk hoor het statement wat je probeert te maken echter wanneer er slecht 14 ontevreden klanten zouden zijn hoe verklaar je dan alle negatieve publiciteit. En waarom maken al die andere 29984 tevreden klanten dan geen vuist en komen op voor jullie gelijk.
Klachten gaan al lang niet meer alleen over effecten lease om daar achter te komen zou je naar je klanten en medewerkers moeten luisteren en dat is wel heel erg veel gevraagd.
Tenslotte is de aanmelding bij het KIFID een verplichting, het onderschrijven van hun advies niet en laat dit nu net iets zijn wat jullie NIET hebben gedaan. Met andere woorden jullie gaan je niet houden aan de uitspraken / adviezen van het KIFID.
http://www.kifid.nl/dienstverleners/wie-is-aangesloten/
Kijk hier maar eens op nbg finance.
Heel veel succes Bart.
een ex-klant