LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] A-codering BKR zonder gewaarschuwd te zijn door Dexia

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
slachtoffer

A-codering BKR zonder gewaarschuwd te zijn door Dexia

Ongelezen bericht door slachtoffer »

In januari 1999 heb via SpaarSelect 2 Altijd Doen Plannen afgesloten. Korte tijd daarna liep mijn relatie stuk en heb ik telefonisch aangegeven van de overeenkomsten af te zien. Door de 'adviseur' (Roger Berendse) werd bevestigd dat dat bij deze geregeld was. Ik was ter goeder trouw en ging er dus vanuit dat ik van de overeenkomst af was. In april 2001 kreeg ik echter een brief van Dun & Bradstreet Incasso (op het adres van mijn ouders waar ik op het moment van telefonisch opzeggen verbleef) dat ik een schuld open had staan. Deze heb ik toen moeten betalen. Vervolgens heb ik al die tijd nooit iets gehoord van Dexia (geen jaaropgaven, aanmaningen niets).

Tot ik op 18 maart 2005 een brief kreeg van Raets Incasso met de mededeling 'voor de laatste maal is onze cliënte bereid u uitsluitend het bedrag van € 277,05, zoals vermeld op uw eindafrekening te laten voldoen'. Hierop heb ik een aangetekende brief naar Dexia gestuurd met het verzoek om inzage in mijn dossier te verkrijgen (m.a.w. zij moeten bewijzen dat zij sinds april 2001 contact met mij hebben gezocht). Dit loopt nog, ik heb nog geen reactie ontvangen van Dexia.

Wel heb ik in de tussentijd inzage opgevraagd in mijn BKR. Gebleken is dat ik voor beide overeenkomsten een A-codering geregistreerd heb staan. Ik vraag me af in hoeverre Dexia gerechtigd is om een A-codering vast te leggen terwijl ze de afgelopen jaren niets van zich hebben laten horen (in ieder geval niet op het adres dat bij hun bekend is). Dexia beschikt over het adres van mijn ouders, en die wonen nog steeds op hetzelfde adres. Dus als Dexia daar post heen zou hebben gestuurd, dan was dat vanzelf bij mij terecht gekomen. Zijn er meer mensen die zonder daarvan vantevoren op de hoogte te zijn gebracht een A-codering hebben gekregen? Is daar iets tegen te ondernemen?

ad snoeren

Re: A-codering BKR zonder gewaarschuwd te zijn door Dexia

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Ongeveer 90.000.

Lfs Ad

victorie

Ongelezen bericht door victorie »

Die notering blijft 5-jaar staan.

Pluutje 1000 wat ??????

trudy

Ongelezen bericht door trudy »

Die notering blijft 5-jaar staan.
Precies, nadat we onze rechtzaken gewonnen hebben en Dexia dus vergat die A-codering te verwijderen, hetgeen door de rechter opgelegd was.

Maken de producten eindelijk waar wat ze beloofden.

Leuk spaarpotje. :D

cavaliertje

Ongelezen bericht door cavaliertje »

Ja er is wel wat tegen te doen,tegen die a codering.
Ga maar naar een rechtswinkel,en die helpen je gegarandeerd.weden dat zij hem er uit krijgen
groetjes

jeltol

Ongelezen bericht door jeltol »

Goed verhaal over de wets winkel kan je nisschien iets meer details geven over die procedure bedankt vast vr gr hans

jeltol

Ongelezen bericht door jeltol »

cavaliiertje

Wilje misschien nog even reageren op mijn vrige mail
bedankt

Gesloten