Graag uw reactie op onderstaande stelling;
Nog lang niet iedereen (zelfs de advocatuur) is van mening dat het er toe doet dat er daadwerkelijk aandelen zijn gekocht. Meer dan eens heb ik gehoord dat het er niet toe doet of Dexia de aandelen heeft gehad of nog heeft. Ze doen aan het einde van de rit wat ze beloofd hebben, maar dat gebeurd ook bij WCK of huurkoop. Het niet hebben (gehad) van de aandelen is volgens mij echter net zo belangrijk als de WCK vergunning en de huurkoopzaak. Ook bij de WCK vergunning en de huurkoopzaak zijn overtredingen / misdrijven gepleegd en daarom moeten ook alle contracten, waarvan ze het bestaan (op naam) niet aan kunnen tonen, vernietigbaar zijn. Sterker nog, bij WCK en huurkoop gaat het volgens mij om gemaakte overtredingen, terwijl valsheid in geschrifte en oplichting toch echt misdrijven zijn.
Vrgr Pewi
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aandelen aankoop van belang?
Re: Aandelen aankoop van belang?
Pewi,
ik ben het eens met je stelling.
WCK en huurkoop zijn in de wet geregeld en daar is dus vrij simpel ( was het maar waar, maar daar hebben we dan de civiele rechter voor) duidelijkheid in te krijgen. Beide partijen van het contract hebben er direkt mee te maken. En de advocaat civiel richt zich op dit doel. En heeft daar in principe Strafrecht niet bij nodig.
Bij oplichting, valsheid in geschrifte (het wel / niet kopen van aandelen, hoe het in werkelijkheid gaat en hoe het op papier wordt verantwoord) is er sprake van vermoedelijke, geniepige en heimelijke OPZET bij een van de partijen: de banken en afgeleiden.
Wetboek van Strafrecht dus.
Teneinde hierin duidelijkheid te verkrijgen en bepaalde aanwijzingen (je mag het ook al bewijzen noemen) boven water te krijgen, is de overheid in algemeen belang en ter opsporing van misdrijven in feite verplicht actie te ondernemen, maar op zijn minst verplicht de gang van zaken aan het licht te brengen.
Want dan dient de wet te worden aangepast en/of de schuldigen eventueel te worden gestraft.
En daar dient onze overheid, namens haar onderdanen, voor te zorgen.
Zolang de beurs bestaat is er sprake van beursfraude en daar hebben de politici ( rarara waarom niet ???) nou niet zo'n belang bij.
Schandalig maar helaas......
ik ben het eens met je stelling.
WCK en huurkoop zijn in de wet geregeld en daar is dus vrij simpel ( was het maar waar, maar daar hebben we dan de civiele rechter voor) duidelijkheid in te krijgen. Beide partijen van het contract hebben er direkt mee te maken. En de advocaat civiel richt zich op dit doel. En heeft daar in principe Strafrecht niet bij nodig.
Bij oplichting, valsheid in geschrifte (het wel / niet kopen van aandelen, hoe het in werkelijkheid gaat en hoe het op papier wordt verantwoord) is er sprake van vermoedelijke, geniepige en heimelijke OPZET bij een van de partijen: de banken en afgeleiden.
Wetboek van Strafrecht dus.
Teneinde hierin duidelijkheid te verkrijgen en bepaalde aanwijzingen (je mag het ook al bewijzen noemen) boven water te krijgen, is de overheid in algemeen belang en ter opsporing van misdrijven in feite verplicht actie te ondernemen, maar op zijn minst verplicht de gang van zaken aan het licht te brengen.
Want dan dient de wet te worden aangepast en/of de schuldigen eventueel te worden gestraft.
En daar dient onze overheid, namens haar onderdanen, voor te zorgen.
Zolang de beurs bestaat is er sprake van beursfraude en daar hebben de politici ( rarara waarom niet ???) nou niet zo'n belang bij.
Schandalig maar helaas......