LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanmaning Dexia

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
hanss
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 feb 2004 13:00

Aanmaning Dexia

Ongelezen bericht door hanss »

Na aanmelding bij leaseproces heb ik de maandelijkse betalingen stopgezet. Ik heb van Dexia eerst een herinnering gehad en vandaag een aanmaning.

Wat nu?

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Aanmaning Dexia

Ongelezen bericht door Elias »

Hanss,
Ik ga er eerst even van uit dat je eea in overleg met je advocaat hebt gedaan en een keuze in de vervolgstappen ( zelf dagvaarden of niet) is overwogen. Zo niet, dan is het aan te bevelen dit zeker eerst te doen.

Niet uit te sluiten lijkt vooralsnog, dat deze topic wordt gestart om, voor de zoveelste keer, weer een bekende en zeer vervelende "discussie" te bewerkstelligen. 8)

Mocht ik dit laatste fout hebben, bij voorbaat mijn excuses.

Groet,
Elias.

empie
Berichten: 258
Lid geworden op: 19 sep 2005 13:46

Re: Aanmaning Dexia

Ongelezen bericht door empie »

Wat nu?
Niks.
Over een paar weken krijg je deze aanmaning ook nog een keer aangetekend en voor de rest gebeurd er niks, dat is tenminste mijn ervaring.
Af en toe krijg ik weer eens een brief van onze Dexia vrienden, ze hebben het dan steeds over de Duisenbergregeling, waar ik niet eens voor in aanmerking kom i.v.m. depot.
Ik hoop dat ik je een beetje gerustgesteld heb.

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Aanmaning Dexia

Ongelezen bericht door Elias »

Vergeet ook de vervelende telefoontjes van Dexia niet en het herhaald terugkomen op die Duisschikking, z.g. coulance en betalingsregeling, dreigen met incasso en het beeindigen van het contract en "verkoop" van de aandelen indien van toepassing.

Rasputin1
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 aug 2005 19:53

Re: Aanmaning Dexia

Ongelezen bericht door Rasputin1 »

ik ben in april van dit jaar gestopt met betalen en heb toen tegelijk dexia gedagvaardigd. Ik heb 3 standaardherinneringen gekregen. De laatste herinnering had het milde dreigement dat indien ik niet zou betalen de vordering intern naar de incassoafdeling zou worden doorgestuurd wat hoge kosten zou betekenen voor mij. Dat was begin juni 2005. Sindsdien nooit meer post gehad van Dexia. Telefoontjes heb ik nog nooit gehad.
Niet bang worden dus. In ieder geval wordt de reeks van 3 standaardherinneringen afgewerkt.

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: Aanmaning Dexia

Ongelezen bericht door Belegger+ »

U mag dan geen post krijgen....incassokosten stapelen zich op.
BKR melding wordt gedaan.
Indien de rechter besluit tot toepassing van Duisenberg regeling uniform, blijft de niet betaler op alle incassokosten zitten, welke dan in rechte worden ingevorderd.
Zou me niet verbazen indien zulke bijkomende kosten > 1000 Euro zijn.

Niet betalen en dan niets meer horen, wil niet zeggen dat de storm voorbij is.
Het is eerder...de stilte er voor.

B+

Rasputin1
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 aug 2005 19:53

Re: Aanmaning Dexia

Ongelezen bericht door Rasputin1 »

Belegger+, je kunt wel proberen iedereen op dit forum bang te maken met feitelijk onjuiste veronderstellingen:

1. Incassokosten lopen niet op. Ik heb geen enkele brief gekregen waar mij inkassokosten zijn opgelegd. Wel zal de wettelijke rent oplopen in de ogen van dexia
2. Dat bedrag van die 1000 euro is door jou zomaar uit de lucht getrokken. Maar zelfs als het waar is is een risico van 1000 euro mij het dubbel en dwars waard om dexia een hak te kunnen zetten en mijn recht te halen.
3. Rechters oordelen niet in de trant van de duisenbergregeling> Jij denkt zeker als ik die door jouzelf verzonnen onzin maar lang genoeg roep op het forum gaan er misschien mensen wel in geloven
4. BKR ben ik niet bang voor. Ik heb dexia gedagvaardigd en mijn situatie is uitlegbaar bij veel hypotheekverstrekkers

Uiteraard HOOP jij uit zuivere SARCASME dat de gedupeerden in het zand zullen bijten, maar in die hoop sta je alleen met enkele andere idioten hier op het forum. :lol:

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: Aanmaning Dexia

Ongelezen bericht door Belegger+ »

U schrijft over 1000,- euro of dit niets is, voor velen uit het aandelen lease wereldje is dit een netto maandsalaris.
Ik zou er niet zo makkelijk mee omgaan.

B+

hoekandat1
Berichten: 190
Lid geworden op: 05 okt 2005 20:25

Re: Aanmaning Dexia

Ongelezen bericht door hoekandat1 »

Hanss,

Wat nu?

In de stijl van Zalm.

Misschien dat toevalig het WC papier op is, je zou dan met genoegen je achterste met deze herinnering en aanmaning kunnen afvegen. En vervolgens glimlachen en doorgaan met de orde van de dag. :idea:

Gast

Re: Aanmaning Dexia

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 22 Okt 2005 13:56 door Elias


--------------------------------------------------------------------------------

Vergeet ook de vervelende telefoontjes van Dexia niet

Ik heb nooit telefoontjes gehad van die slijmballen!
Verdulleme ik voel mij gediscrimineerd! :lol:

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Aanmaning Dexia

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Ik ook nooit!! Misschien eegaleasers niet? Zijn er eegaleasers die WEL telefoontjes hebben gehad?

Ik_Haat_Dexia

Re: Aanmaning Dexia

Ongelezen bericht door Ik_Haat_Dexia »

Hey Hanss,

maak je niet druk. Ik ben ook aangemeld bij Leaseproces en alle brieven kun je gewoon naar hun opsturen als je wil. Tijdens een proces kan dexia je niets maken.

Volhouden en laat je verder niets wijsmaken door anderen.

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: Aanmaning Dexia

Ongelezen bericht door Belegger+ »

"Tijdens een proces kan dexia je niets maken."


Behoudens dan, dat de kosten doorlopen: Incasso, maning, advocaat, briefwisseling, kopieen, tenzij stiekum op 't werk.

B+

Ik_Haat_Dexia

Re: Aanmaning Dexia

Ongelezen bericht door Ik_Haat_Dexia »

Óf je wint en dan vooral geen emotionele zorgen meer.
Briefwisseling: Dexia stuurt brieven en belt. Wij kunnen ze evt. doorsturen of verscheuren. Maakt verder niets uit...
Maning: Niets.
Incasso: Risico wat je neemt als je gaat procederen, maar dat brengt ons weer terug bij de eerste zin.
Advocaatkosten: € 125 no cure no pay. (Hoger beroep achterwege gelaten)
Kopietjes: die paar euro's t.o.v. de maandelijkse kosten? Doe ik idd wel op werk. Mag ik wel van m'n baas :D

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Aanmaning Dexia

Ongelezen bericht door Elias »

Behoudens dan, dat de kosten doorlopen...
In de eerste plaats voor Dexia dan.....
En in de laatste plaats blijft het gros van die kosten in overwegende mate ook daar...... 8)

Lina
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 mei 2005 14:32

Re: Aanmaning Dexia

Ongelezen bericht door Lina »

Ik ben eegaleaser.
Ik ben niet gebeld, maar krijg wel brieven van incassobureau.
Ze willen maar niet begrijpen dat briefwisseling via advocaat loopt.

Alleen maar bangmakerij, in de hoop dat je overstag gaat.
En inderdaad zit het me niet lekker, maar het maakt me ook bozer.

Hadden ze gelijk een goed schikkingsvoorstel gedaan, dan was ik daar mee akkoord gegaan, maar nu ben ik boos en is het een principekwestie geworden.

Al gaat al het geld dat ik terugkrijg naar een advocaat en houdt ik er niets aan over, zij hebben nu geen recht meer op mijn geld.
Ze krijgen van mij niets, al moet ik er voor "zitten". Mijn contract is tijdig vernietigd, krijg dus geld van hen.

Laten we ons niet bang maken, wij staan heel sterk!!!!!!!!!

nooitmeeraandelen
Berichten: 77
Lid geworden op: 07 jul 2005 20:48

Re: Aanmaning Dexia

Ongelezen bericht door nooitmeeraandelen »

Janneke 52,

Ik ben ook eegaleaser, krijg telefoontjes en brieven van Dexia.
Brieven stuur ik door naar Leaseproces en in telefoongesprekken verwijs ik daar ook naar.

Heerlijk rustig! Medegenaaiden, laat je niet gek maken en hou vol!

Anneke

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Aanmaning Dexia

Ongelezen bericht door Elias »

Ik ook, en de hele riedel van Dexia ontvangen... Van generlei waarde !

Maar ook het bericht van mijn advocaat, dat mijn dagvaardiging naar Dexia onderweg is ! Geeft een tevreden gevoel moet ik zeggen.

Dexia krijgt nog wat te stellen, met die eega's alleen al :!: 8)

hanss
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 feb 2004 13:00

Re: Aanmaning Dexia

Ongelezen bericht door hanss »

Als ik de reacties zo bekijk, dan krijg ik de indruk dat de risico's beperkt zijn; dat stelt me dat wel gerust.
Ik kan op verzoek verwijzen naar Lease proces waar eea. is afgesproken. Mogelijk dat de BKR een negatieve indicatie geeft, maar mijn overige betalingen doe ik wel netjes, zoals hypotheek.

J Hopman
Berichten: 268
Lid geworden op: 04 mei 2005 17:52

Re: Aanmaning Dexia

Ongelezen bericht door J Hopman »

Niets doen laat ze de kleren krijgen die boevenbende bij DEXIA, en als er een deurwaarder komt gooi die een een emmer gloeiend heet water over zijn kop, misschien krijgt hij in de gaten , dat hij het verkeerde vak gekozen heeft, want warmte wil nog weleens helpen op zo'n dwaas zijn kop.En gaan ze misschien ander werk zoeken als ze voor de rest niet overal te dom voor zijn!!!!!
Want let maar op deurwaarders je kunt eerder een koe leren fluiten dan jullie wat leren, daarom ben je deurwaarder, maar misschien begint het nu bij jullie door te dringen, dat je voor een boevenbende werkt. Ik hoop dat het doordringt in die grijze massa van jullie.

Gesloten