Hallo liel,
Aegon is zo onbeschoft om op de antwoordcoupon bij het beëindigen van het Aegon Vliegwielcontract de Duisenberg regeling te verwerken zonder dat je een mogelijkheid hebt om dit af te wijzen.
Zij schrijven hierin o.a. :
Na beëindiging van mijn contract krijg ik van Aegon een brief met de definitieve eindnota, waarin rekening wordt gehouden met de Duisenberg- regeling.
Onder aan de antwoordcoupon staat ook nog:
Na uitvoer van mijn keuze hebben Aegon en ik over en weer niets meer van elkaar te vorderen en verlenen wij elkaar algehele kwijting met betrekking tot alle vorderingen, welke direct dan wel indirect, voortvloeien uit dan wel verband houden met vliegwielovereenkomst nr.....
Teken je dit formulier dan mag je dus nooit meer naar de rechter stappen om te gaan procederen tegen Aegon over dit contract.
Dit betekent in jouw situatie dus ook dat je niet meer mag procederen .
Op de antwoordcoupon heb je dus niet de mogelijkheid om te kiezen voor een optie waarbij de eindafrekening wordt betaald zonder gebruik te maken van de Duisenberg regeling en daardoor de mogelijkheid te behouden om te gaan procederen.
Er is dus geen keuze waardoor de meeste Vliegwiel gedupeerden de antwoordcoupon tekenen en definitief al hun geld kwijt zijn.
Het is natuurlijk te gek voor woorden dat Aegon mensen verplicht om af te zien van alle rechten tegen Aegon.
Voor degene die hun Vliegwielcontract gaan beëindigen.
Wil je het recht behouden om te procederen tegen Aegon dan moet je de antwoordcoupon dus
niet invullen (uitzondering is de antwoordcoupon waarin niet wordt gesproken over de Duisenberg regeling en een algehele kwijting).
De enige mogelijkheid om nu het contract te beëindigen is om de betaling stop te zetten als het om een contract gaat wat langer duurt als 5 jaar.
Gaat het om een contract van 5 jaar dan hoef je de antwoordcoupon niet in te vullen en op te sturen.
Wacht gewoon op de eindafrekening en bepaal dan zelf wat je gaat doen, wel of niet betalen.
Aegon is niet aangesloten bij het BKR.
Dat betekent dat je dus geen A-codering kunt krijgen als je niet betaalt.
Het is maar een weet....
Veel gedupeerden hebben een gerechtelijke procedure opgestart.
Er komen echter zo weinig Aegon Vliegwiel vonnissen omdat Aegon schikt en daardoor vonnissen voorkomt.
Gezien de hoogte van de schikkingen is het best wel de moeite waard om een rechtszaak op te starten.
Het is maar een weet....
Groeten,
Piet