LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afkopen contract Profit Effect

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Bruins
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 jan 2005 21:36

Afkopen contract Profit Effect

Ongelezen bericht door Bruins »

Mensen, waarschijnlijk staat er al wel genoeg informatie over dit onderwerp op deze site, maar aangezien deze site zo vervuild is wil ik vragen of iemand mij informatie kan verschaffen over het afkopen van mijn profit effect contact.

4 jaar geleden heb ik mij dit contract aan laten smeren. Aangezien dit een constructie is die 10 jaar loopt (bij de verkoop hadden ze het slecht over 3 jaar :evil: ) wil ik de laatste 6 jaar afkopen.
De maandtermijn bedraagt 91 euro (vroeger 200 gulden) en voor het afkopen van het contract moet ik de komende 6 jaar de helft van de resterende maandtermijnen bijbetalen wat neerkomt op ruim 3200 euro.
Uiteraard moet ik het verlies van de aandelen ook bijbetalen wat momenteel voor een totale factuur van 8300 euro zorgt.

Tevens heeft het afgelopen jaar alleen maar voor een verhoging van de schuld heeft gezorgd en de vooruitzichten voor dit jaar zijn nog steeds belabberd, waardoor de totale schuld alleen maar stijgt.

Omdat dit bedrag je wekelijks aan het denken zet en je humeur ten nadele beinvloed, wil ik hier graag zo snel mogelijk van af.
Maar het enigste wat mij aan het twijfelen zet is dat ik wel mijn rechten wil behouden op een rechtelijke uitspraak die ervoor zorgt dat ik (een deel) van de gemaakte schulden vergoed krijgt.
Ik heb mij verder aangesloten bij Juniorlease en Leaseverlies en ik heb het dexia-aanbod niet aanvaard

Kan iemand me hier een antwoord op geven dat op feiten is gebaseerd?
Van die antwoorden dat het je eigen schuld is (waar er genoeg berichten van op dit forum staan) heb ik uiteraard niets aan.

Bvd Bruins

painter
Berichten: 383
Lid geworden op: 31 dec 2003 11:58

Re: Afkopen contract Profit Effect

Ongelezen bericht door painter »

Geachte mede gedupeerde,
Ik heb hetzelfde produkt als jij en ook dezelfde maandlast, wat je zegt over dat je schuld alleen maar oploopt is niet helemaal waar, want elke maand dat je 91 euro betaald word je resterende maandtermijn ook wat minder en ook is de aex iets omhoog gegaan dus je schuld is eerder wat gedaald in vergelijking met het begin van het jaar.

Je moet kijken hoeveel de aandelen waard zijn en dan 120 maanden minus de 48 0f 49 maanden die al betaald zijn, en dan daar 50% van.
Dat bedrag en je waarden van de aandelen aftrekken van de restand hoofdsom, dat is je restschuld.
Bij mij is dat ongeveer 7500,- dus dat kan niet zoveel verschillen van jou, of je moet andere effecten hebben.

Maar je kan ook de zaak laten stopzetten door een advocaat en en de eindafrekening laten opmaken en dan gaan procederen je hoeft dan geen maandlasten meer te betalen want de schuld is al bekent, het enige wat je bij een eventueel verlies van een rechtzaak moet betalen is de wettelijke rente die dan over je schuld komt en die is ongeveer 3%
dus je

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Afkopen contract Profit Effect

Ongelezen bericht door Dubio »

Als je de rechtzaak verliest dan zal je Dexia 12% moeten betalen over de schuld, zij eisen namelijk altijd de contractuele rente en niet de wettelijke rente. Dat is ook logisch omdat Dexia op het uitgangspunt staat dat je een contract hebt getekend waar je je niet aan houdt.

painter
Berichten: 383
Lid geworden op: 31 dec 2003 11:58

Re: Afkopen contract Profit Effect

Ongelezen bericht door painter »

Ik denk dat je niet verliest want het recht zal zegevieren, indien je een tussenpersoon hebt gehad die je een loer heeft gedraaid, als je zelf via een brochure hebt gereageerd dan heb je minder kans.

Veel wijsheid en sterkte

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Afkopen contract Profit Effect

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Dubio,

De rechter bepaalt welke rente moet worden vergoed bij verlies, niet dexia ondanks dat zij denken dat ze boven de wet staan en hun eigen wetten verzinnen.
Gelukkig is dat binnenkort afgelopen als zij en de naam dexia uit Nederland verdwijnen.

Hallo Bruins en Painter,

Een mogelijkheid is om mee te doen met de gezamenlijke actie tegen dexia voor Profit Effect gedupeerden.
Kijk op www.platformaandelenlease.nl onder Gezamelijke procedures voor meer informatie.
Onder Procedure toevoeging kun je berekenen of je in aanmerking komt voor toevoeging (gesubsidieerde rechtsbijstand).
Ook met toevoeging kun je medoen en dan betaal je alleen de éénmalige bijdrage voor deze toervoeging.

Groeten,
Piet

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Afkopen contract Profit Effect

Ongelezen bericht door Idaho »

Laten we wel hopen dat ze nog lang genoeg blijven om iedereen terug te betalen Piet.
Ik hou daar toch een beetje een naar gevoel aan over, zodra alle kaarten uitgespeeld zijn en Dexia heeft verloren, is het niet te hopen dat ze als slechte verliezers direct het hazenpad kiezen.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Afkopen contract Profit Effect

Ongelezen bericht door croosjes »

Idaho,wat is dit nou? niet je oortjes laten hangen horen.Je weet toch de laatste lotjes zijn het ?



vrgr.Andre

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Afkopen contract Profit Effect

Ongelezen bericht door Idaho »

Denk dat maar niet croosjes, al moet ik het in Belgie halen.........

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Afkopen contract Profit Effect

Ongelezen bericht door Hollander »

Beste Piet,

Je begrijpt het toch niet goed: Dexia staat niet boven de wet door 12% te eisen. Je mag eisen wat je wil. Als ik morgen 1000 euro van jou eis omdat ik een hekel aan militairen heb, dan sta ik heus niet boven de wet. Alleen, de rechter zal mij 0,00 euro toekennen, en ik moet de proceskosten betalen.

De rechter zal uiteindelijk het percentage toekennen, daar heb je wel weer gelijk in.

@Dubio:
Je vergist je zich door te zeggen: "...zal je Dexia 12% moeten betalen over de schuld, zij eisen namelijk altijd de contractuele rente."
Als je het proces verliest bepaalt de rechter het percentage. Je kunt dus verliezen, en toch geen 12% hoeven betalen.

zoex
Berichten: 407
Lid geworden op: 18 nov 2003 08:37

Re: Afkopen contract Profit Effect

Ongelezen bericht door zoex »

Hallo Bruins.
Ik had ook Profit Effect contrakten met drie jaar vooruitbetaling waarvan mijn oplichter tussenpersoon gezegd had dat dit een eenmalige inleg was en dat ik daarna voor de komende zeven jaar geen enklel risico en verplichtingen meer had.
Later bleek dat dit dus iets anders in elkaar zat dan mij was voorgespiegeld.
Mijn maandbedrag voor de komende 7 jaar zou ongeveer een factor 8 zijn van wat jij moet betalen.
Omdat deze voor mij ondraagelijke last ten koste van mijn gezondheid en huwelijk ging heb ik de contrakten onder protest afgekocht (huis verkocht) en heb ik een advocaat ingeschakeld.

Nu het steeds meer op begint te lijken dat die criminele oplichtersbank Dexia het onderspit gaat delven denk ik dat je in iedergeval die maandtermijnen niet meer moet betalen, afkopen van je contrakt is iets wat je zelf moet overwegen, in iedergeval verlies je niet je rechten als je dit doet..Succes met je keuze.

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Afkopen contract Profit Effect

Ongelezen bericht door Dubio »

@Dubio:
Je vergist je zich door te zeggen: "...zal je Dexia 12% moeten betalen over de schuld, zij eisen namelijk altijd de contractuele rente."
Als je het proces verliest bepaalt de rechter het percentage. Je kunt dus verliezen, en toch geen 12% hoeven betalen.

Als je verliest betekent dat mijn inziens dat de rechter vindt dat je je aan je contract moet houden, iets wat in het burgerlijk recht sowieso gangbaar is, dan zul je dus ook de contractuele rente moeten betalen.

Ik ben het trouwens met je eens dat we die militairen maar eens aan moeten klagen.

Gesloten