| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] AFM legt Spaar Select boetes op
AFM legt Spaar Select boetes op
AFM legt Spaar Select boetes op
AMSTERDAM (ANP) - De Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft Spaar Select twee boetes opgelegd van in totaal 88.940 euro. De keten van tussenpersonen heeft effectendiensten aangeboden zonder over de benodigde vergunning te beschikken.
Daarnaast heeft de franchiseorganisatie telefonisch klanten geworven, ook wel cold calling genoemd. De boetes zijn in september vorig jaar opgelegd, maar werden woensdag pas bekendgemaakt.
De beurstoezichthouder meldde tevens dat Levob Bank drie boetes heeft gekregen van in totaal ruim 27.000 euro.
© 1996-2004 Dagblad De Telegraaf. Alle rechten voorbehouden.
AMSTERDAM (ANP) - De Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft Spaar Select twee boetes opgelegd van in totaal 88.940 euro. De keten van tussenpersonen heeft effectendiensten aangeboden zonder over de benodigde vergunning te beschikken.
Daarnaast heeft de franchiseorganisatie telefonisch klanten geworven, ook wel cold calling genoemd. De boetes zijn in september vorig jaar opgelegd, maar werden woensdag pas bekendgemaakt.
De beurstoezichthouder meldde tevens dat Levob Bank drie boetes heeft gekregen van in totaal ruim 27.000 euro.
© 1996-2004 Dagblad De Telegraaf. Alle rechten voorbehouden.
Re: AFM legt Spaar Select boetes op
Dexia heeft mij twee profit effect contracten aangesmeerd.
Met deze effecten zou geen risico gelopen worden is mij verteld en het geld zou meer rente opbrengen dan op een normale spaarrekening.
Is het zo dat zowel de tussenpersoon (in dit geval SS) en de daadwerkelijke eigenaar van het product (in die tijd Labouchere) over die vergunningen diende te beschikken?. In dat geval had SS mij nooit het product mogen verkopen en zijn de contracten dus ongeldig!!
Met deze effecten zou geen risico gelopen worden is mij verteld en het geld zou meer rente opbrengen dan op een normale spaarrekening.
Is het zo dat zowel de tussenpersoon (in dit geval SS) en de daadwerkelijke eigenaar van het product (in die tijd Labouchere) over die vergunningen diende te beschikken?. In dat geval had SS mij nooit het product mogen verkopen en zijn de contracten dus ongeldig!!
-
Oom Dagobert
Vreemd dat men dat 1/2 jaar geheim heeft gehouden, tot NA de schikking aan LL (de SS-gedupeerden).
Als SS niet mocht handelen zouden die contracten dus eigenlijk niet geldig moeten zijn.
En aangezien Dexia meerdere malen verantwoordelijk voor de tussenpersoon gesteld is zouden die contracten dus ontbonden moeten worden.
Dwz: geen restsschuld, inleg terug en betaalde rente 2de hyp. terug.
O.D.
Als SS niet mocht handelen zouden die contracten dus eigenlijk niet geldig moeten zijn.
En aangezien Dexia meerdere malen verantwoordelijk voor de tussenpersoon gesteld is zouden die contracten dus ontbonden moeten worden.
Dwz: geen restsschuld, inleg terug en betaalde rente 2de hyp. terug.
O.D.
Dit geld moet aan de gedupeerde burgers gestort worden. AFM heeft er
geen recht op. Persoonlijk vind ik het diefstal. Eerst zitten slapen en daarna zijn zakken vullen.
geen recht op. Persoonlijk vind ik het diefstal. Eerst zitten slapen en daarna zijn zakken vullen.
-
Oom Dagobert
Goed idee, Als SS uit Rhenen mij in 1997 niet benaderd had, en dat mocht ze blijkbaar niet, had ik nu geen contract gehad....
En mbv zulke tussenpersonen heeft Aegon ons verleid....
Er komt steeds meer boven water, aan elk contract zit onderhand wel en luchtje....
O.D.
En mbv zulke tussenpersonen heeft Aegon ons verleid....
Er komt steeds meer boven water, aan elk contract zit onderhand wel en luchtje....
O.D.
-
F J Goetheer
Het is te hopen dat de stichting Leaseleed ook over deze info beschikt en ik neem aan van wel.
Want Dexia heeft mij vandaag weer een schikking aangeboden welke eender was als de vorige met dit verschil dat het nu buitenom LL gaat.
Het blijft tekenen voor afzien van ALLE gerechterlijke stappen terwijl deze schikking alleen geld voor contract met hypotheek.
Ik zou een schijntje terug krijgen, de helft van mijn afgesloten hyp.
Dus omdat ze de 95% niet gehaalt hebben proberen ze het op deze manier.
Ik kan dan ook voor mijn tweede contract niet meer procederen.
Een listige manier om er nog wat over de streep te trekken maar ik ga dus NIET akkoord.
Stuur niks terug en voeg deze schikking weer bij de Dexia-stapel tot misschien de rechter deze stukken nog eens wil zien.
Ik ga voor alles of niets, erop of eronder.
Vroegpensioen zij de "adviseur" van SpaarSelect maar hij bedoelde
waarschijnlijk vroegfalliet.
Groeten Franske.
Want Dexia heeft mij vandaag weer een schikking aangeboden welke eender was als de vorige met dit verschil dat het nu buitenom LL gaat.
Het blijft tekenen voor afzien van ALLE gerechterlijke stappen terwijl deze schikking alleen geld voor contract met hypotheek.
Ik zou een schijntje terug krijgen, de helft van mijn afgesloten hyp.
Dus omdat ze de 95% niet gehaalt hebben proberen ze het op deze manier.
Ik kan dan ook voor mijn tweede contract niet meer procederen.
Een listige manier om er nog wat over de streep te trekken maar ik ga dus NIET akkoord.
Stuur niks terug en voeg deze schikking weer bij de Dexia-stapel tot misschien de rechter deze stukken nog eens wil zien.
Ik ga voor alles of niets, erop of eronder.
Vroegpensioen zij de "adviseur" van SpaarSelect maar hij bedoelde
waarschijnlijk vroegfalliet.
Groeten Franske.
-
Oom Dagobert
Franske, als ik het goed begrijp zit jij in groep1 van LL.
De schikking met LL is mislukt en binnen enkele weken verstuurt Dexia nu al 2 schikkingen naar deze mensen?
Ze maken er haast mee, zeker bang dat LL ze oproept door te gaan procederen.
De eerste schikking met de bekende 30% voor de meesten maar was voor jou 50% terug van de inleg?
Ik vraag me af waar Dexia de verschillen legt.
Blijkbaar zijn ze voor het ene contract banger dan het andere....
gr.O.D.
De schikking met LL is mislukt en binnen enkele weken verstuurt Dexia nu al 2 schikkingen naar deze mensen?
Ze maken er haast mee, zeker bang dat LL ze oproept door te gaan procederen.
De eerste schikking met de bekende 30% voor de meesten maar was voor jou 50% terug van de inleg?
Ik vraag me af waar Dexia de verschillen legt.
Blijkbaar zijn ze voor het ene contract banger dan het andere....
gr.O.D.
-
F J Goetheer
OD
Als ik alles uitreken is het 30% maar ik heb maar globaal aangegeven
wat ik met de schikking zou kunnen doen nl de helft van mijn lopende hypotheek aflossen.
Blijven wel de betaalde maandelijkse termijnen welke reeds betaald zijn en de doorlopende maandelijkse hypotheek lasten niet geregeld.
En het feit dat ik dan ook niet meer verder voor mijn Direct Rendement Effect kan procederen.
Want er staat duidelijk VAN ALLE GERECHTELIJKE PROCEDURES AFZIEN.
Mooi niet dus.
PS Zit in groep 1 en 2.
Als ik alles uitreken is het 30% maar ik heb maar globaal aangegeven
wat ik met de schikking zou kunnen doen nl de helft van mijn lopende hypotheek aflossen.
Blijven wel de betaalde maandelijkse termijnen welke reeds betaald zijn en de doorlopende maandelijkse hypotheek lasten niet geregeld.
En het feit dat ik dan ook niet meer verder voor mijn Direct Rendement Effect kan procederen.
Want er staat duidelijk VAN ALLE GERECHTELIJKE PROCEDURES AFZIEN.
Mooi niet dus.
PS Zit in groep 1 en 2.
-
Oom Dagobert
Helemaal mee eens, de levenslange hypotheek moet van tafel
en Bruneel bluft, er staat hem nog heel wat te wachten.
gr.O.D.
en Bruneel bluft, er staat hem nog heel wat te wachten.
gr.O.D.
Tjonge tjonge,
je gaat je toch afvragen of het nog erger kan worden voor Dexia, wat een bende, wat een bende
Ton
je gaat je toch afvragen of het nog erger kan worden voor Dexia, wat een bende, wat een bende
Ton
-
Oom Dagobert
Fr. nog een vraag, heb je voor het contract van groep 2 ook al een schikking gehad en zo ja is die veel anders dan die van gr.1 ?
Ik zit nl in groeop 2, vandaar mn nieuwsgierigheid.
O.D.
Ik zit nl in groeop 2, vandaar mn nieuwsgierigheid.
O.D.
-
F J Goetheer
OD
Nee, Ik heb hier nog niets over vernomen.
Maar er staat wel nieuws op de site van LeaseLeed
Nee, Ik heb hier nog niets over vernomen.
Maar er staat wel nieuws op de site van LeaseLeed
Dus de schikking ligt op de deurmat? Ik ben op m'n werk en ben benieuwd wat er vanavond in de brievenbus ligt.
Ik heb in eerste instantie toegestemd in de schikking maar gezien de situatie zoals die nu is ga ik niet meer akkoord. Bovendien heeft LL net een mail gestuurd met een nieuwsbrief waarin ze wijzen op de valkuilen die Dexia ongetwijfeld weer heeft gegraven. Ik trap er niet meer in.
Dan nog maar even volhouden.
Bestolen
Ik heb in eerste instantie toegestemd in de schikking maar gezien de situatie zoals die nu is ga ik niet meer akkoord. Bovendien heeft LL net een mail gestuurd met een nieuwsbrief waarin ze wijzen op de valkuilen die Dexia ongetwijfeld weer heeft gegraven. Ik trap er niet meer in.
Dan nog maar even volhouden.
Bestolen
-
Oom Dagobert
Kijk dan ook gelijk in je mailbox, 't ziet er zonnig uit.
O.D.
O.D.