LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AHOLD schadevergoeding 2006 in de zak van Dexia?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Joshua

AHOLD schadevergoeding 2006 in de zak van Dexia?

Ongelezen bericht door Joshua »

Uit AFM concept rapport 28 september 2006.

Ad (3) Ahold-Claim
Door Ahold is een schikking getroffen met verschillende partijen naar aanleiding van de boekhoudaffaire in 2003. In het kader hiervan heeft Dexia ten behoeve van haar gezamenlijke effectenleasecliënten (althans voor die groep met een overeenkomst waarvan Ahold-aandelen een onderdeel uitmaakten) een claim ingediend bij de zogenaamde ‘claims administrator’ in de Verenigde Staten.
Uit de ingediende claim en onderbouwing blijkt dat gedurende de periode juli 1999 tot en met april 2003, de periode waarop de ingediende claim betrekking heeft, het aantal aandelen Ahold op de depotrekeningen van Dexia ten behoeve van effectenlease niet noemenswaardig afweek van het aantal aandelen Ahold dat volgens Dexia’s cliëntenadministratie benodigd was. Dit onderschrijft mede de conclusie van de AFM ten aanzien van het behoud van aandelen.

Zorgt Dexia deze claim aan de juridische eigenaar DE KLANT toe komt of verzwijgt Dexia deze schade vergoeding en schrijft deze in eigen administratie bij?

Bruce

Re: AHOLD schadevergoeding 2006 in de zak van Dexia?

Ongelezen bericht door Bruce »

Ahold-schikking

Ik heb destijds een effectenlease-overeenkomst gesloten met daarin aandelen Ahold. Kom ik in aanmerking voor compensatie op grond van de Ahold-schikking?
Als in de periode 30 juli 1999 tot en met 23 februari 2003 met betrekking tot uw effectenlease-overeenkomst aandelen Ahold zijn verworven, komt u in principe in aanmerking voor een vergoeding. Daartoe kon tot 18 augustus 2006 een claim worden ingediend. In de meeste gevallen kon u zelf geen claim indienen, omdat u juridisch gezien in de claimperiode geen eigenaar van de aandelen was.

Alleen als u in de periode 30 juli 1999 tot en met 25 mei 2003 aandelen Ahold na beëindiging van uw overeenkomst heeft overgenomen (uitgeleverd heeft gekregen), kon u zelf een claim indienen. Dexia heeft u in dat geval begin juni 2006 een transactieoverzicht verstrekt van het aantal aandelen Ahold.
In het geval uw aandelen zijn gekocht voor een koers die gerelateerd is aan een moment vóór de periode 30 juli 1999 tot en met 23 februari 2003, komt u niet in aanmerking voor een vergoeding.

Voor zover Dexia in de claimperiode juridisch eigenaar van aandelen Ahold was, heeft Dexia vervolgens een claim ingediend. Dexia zet zich dus in om de schade vergoed te krijgen en die vergoeding aan haar cliënten uit te keren. Wij wijzen u erop dat de Duisenberg-Regeling de eventuele vergoeding kan beïnvloeden.

Bron: www.dexia.nl

oudshoorn

Ongelezen bericht door oudshoorn »

Als Dexia Juridisch eigenaar is dan denk ik dat dit ook al een vorm
van een bewijs is, dat de aandelen nooit op namen gekocht zijn.
Machteloos zijn wij. Op onze aandelen stopt Dexia straks al het geld in haar zak en heeft ons restschuld aangesmeerd. En zo verdienen ze steeds weer geld. Volgend jaar lees je weer ergens: Vermogens Dexia gestegen.

Beste mensen,
Ik heb mijn les geleerd. Wij hebben de banken verrijkt met ons
inleggelden. Ik wist nooit, zoals velen dat je geld kwijt bent, restschuld krijgt etc.

Ik hoop dat velen, net als ik nooit meer beleggingsproducten/verzekeringsproducten kopen bij Eagon en DSB en
de andere banken die velen misleid hebben.

Elias

Ongelezen bericht door Elias »

Uit de ingediende claim en onderbouwing blijkt dat gedurende de periode juli 1999 tot en met april 2003, de periode waarop de ingediende claim betrekking heeft, het aantal aandelen Ahold op de depotrekeningen van Dexia ten behoeve van effectenlease niet noemenswaardig afweek van het aantal aandelen Ahold dat volgens Dexia’s cliëntenadministratie benodigd was. Dit onderschrijft mede de conclusie van de AFM ten aanzien van het behoud van aandelen.
Als je dit zo leest, dan zou je haast nog geloven, dat AFM wel degelijk de aandelen caroussel ( draaimolen ) in dexia's eigen administratie in relatie tot de bulkhoeveelheden op de betreffende depotrekening tot in de finesse heeft geanalyseerd.
En dus voor wie en door wie, via welk deel van Dexia's boekhouding en op welk moment welke hoeveelheid Ahold-aandelen waren "aangekocht en geleverd ".....
De periode tot december 2000 was toch sowieso al duister, althans volgend opgave van Dexia zelf ???

Wat zijn het toch "knappe bollen", die deskundigen van AFM.
Alleen geen hond die hun uitspraken over die "kloppende aantallen" nog geloofd. :wink:

daatselar

Ongelezen bericht door daatselar »

De AFM maakt geen fouten :D

Martinvdm

Ongelezen bericht door Martinvdm »

De AFM maakt geen fouten
Kun je dat ook posten zonder dat 'lachsmileytje'... :D

Willem S. van Dalen

Ongelezen bericht door Willem S. van Dalen »

Alleen de gedupeerden zijn foutloos. :D

Gesloten