LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] als je wel al betaald hebt?krijg je dan ook terug?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
patsik
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mei 2005 19:50

als je wel al betaald hebt?krijg je dan ook terug?

Ongelezen bericht door patsik »

Wij hebben vorig jaar betaald?onder protest welliswaar
kan iemand mij vertellen of je dan ook geld kan terug krijgen?
en we zijn aangesloten bij stichting lease verlies!!!

Ik hoor het heel graag

Pat :(

villa_cees
Berichten: 313
Lid geworden op: 02 okt 2003 18:14

Re: als je wel al betaald hebt?krijg je dan ook terug?

Ongelezen bericht door villa_cees »

als je eegaleaser bent en je kontrakt is vernietigd krijg je volgens mij 100% terug van je restschuld.

vr.gr.Cees

Julika
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 nov 2003 18:50

Re: als je wel al betaald hebt?krijg je dan ook terug?

Ongelezen bericht door Julika »

http://www.leaseverlies.nl/

Cliënten met een effectenleaseovereenkomst krijgen een korting van tweederde op hun mogelijke restschuld bij afloop van het contract. Eventuele positieve resultaten uit andere overeenkomsten van diezelfde cliënt worden verrekend.


groetjes Julika

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: als je wel al betaald hebt?krijg je dan ook terug?

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

villa_cees, het is nog maar een voorstel.

Eegaleasers krijgen 100 % van de misschien niet eens bestaande restschuld terug, maar alleen als ze die eerst betaald hebben en als bruinmeel dan van oordeel is dat je het contract op een juiste manier en op tijd (volgens bruinmeel dan) vernietigd hebt.

Dus misschien krijg je dan ook niets, na eerst betaald te hebben.

en Julika, pas nadat je contract beeindigd is en pas nadat je alles betaald hebt en pas nadat bruinmeel positieve (naar het oordeel van bruinmeel) resultaten vanuit het (verre ?) verleden heeft verrekend.

Dan moet het voorstel ook nog definitief worden en dan krijg je misschien van een kein restant 2/3 korting.
Maar alleen als je je bij het 1e dexia aanbod niet hebt laten leiden door angst en toen al op hun bod bent ingegaan, dan krijg je als dank voor al die termijnen die je extra hebt betaald nu misschien maar 1/3 korting. De helft dus t.o.v. de mensen die er toen niet ingetrapt zijn.

Ben je er nog niet ingetrapt, laat je dan nu niet verleiden of door angst leiden.. http://forum.trosradar.nl/?url=forum/vi ... hp?t=29229

yvonne s
Berichten: 122
Lid geworden op: 05 feb 2004 19:54

Re: als je wel al betaald hebt?krijg je dan ook terug?

Ongelezen bericht door yvonne s »

Hallo,

Ik heb een vraag voor kennissen van mij.
Zij hebben ook een wvd gehad met daarna een restschuld die ze onder protest betaald hebben.Ze zijn aangesloten bij leaseverlies.
Dit is anderhalf jaar geleden nu.
Komen ze nu in aanmerking om een gedeelte terugbetaald te krijgen van Dexia?

groetjes yvonne s

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: als je wel al betaald hebt?krijg je dan ook terug?

Ongelezen bericht door woest »

-Alle klanten van Dexia wordt twee derde van de restschuld kwijtgescholden. De inleg blijft wel voor rekening van de klant. Positieve resultaten uit eerdere overeenkomsten worden verrekend
Ja, Yvonne, ( en dit voorstel geldt voor alle gedupeerden, niet alleen degenen, die zich hebben aangesloten bij een stichting of vereniging.)
Het is echter niet gezegd, dat het merendeel van de gedupeerden met dit (magere) voorstel akkoord zal gaan. Willen je kennisen schikken, dan kunnen ze dit ook aan Dexia melden.
Groet,
Woest

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: als je wel al betaald hebt?krijg je dan ook terug?

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Nee, niet alle klanten.

Als je je bij het 1e dexia aanbod hebt laten leiden door angst en toen al op hun bod bent ingegaan, dan krijg je als dank voor al die extra termijnen die je hebt betaald nu misschien maar 1/3 korting, de helft dus t.o.v. andere "klanten".

En het is nog steeds misschien.. een voorstel wat bruinmeel zo weer van tafel kan vegen als er genoeg "klanten" hun zgn. restschuld alsnog hebben betaald.

En je BKR notering blijft gewoon bestaan, ook als je alsnog betaald.

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: als je wel al betaald hebt?krijg je dan ook terug?

Ongelezen bericht door woest »

IWEBD, je hebt gelijk; als ze op het Dexia-aanbod zijn ingegaan, wordt het een ander verhaal.

dansan18
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mei 2005 13:01

Re: als je wel al betaald hebt?krijg je dan ook terug?

Ongelezen bericht door dansan18 »

Cliënten die op basis van artikel 1:88 Burgerlijk Wetboek (meetekenen van de partner) tijdig en op correcte wijze vernietiging van de overeenkomst hebben ingeroepen krijgen een volledige korting (100%) op de mogelijke restschuld bij afloop van het contract. Eventuele positieve resultaten uit andere overeenkomsten van diezelfde cliënt worden verrekend.


kan iemand mij vertellen wat tijdig inhoud??is dat al bekend? ik heb mijn restschuld november afbetaald,ben lid van leaseverlies en eegalease en heb vernietiging van het contract aangevraagd.maar wat is op tijd???? :cry:

Gast

Re: als je wel al betaald hebt?krijg je dan ook terug?

Ongelezen bericht door Gast »

Wie al betaald heeft heeft volgens mij pech.

Kor S
Berichten: 588
Lid geworden op: 26 feb 2005 12:01

Re: als je wel al betaald hebt?krijg je dan ook terug?

Ongelezen bericht door Kor S »

aardige jongen .

dansan18
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mei 2005 13:01

Re: als je wel al betaald hebt?krijg je dan ook terug?

Ongelezen bericht door dansan18 »

nee toch?ik heb gewoon het openstaande bedrag betaald,ik krijg toch min 2/3 terug??
maar was ik op tijdmet mijn vernietigingsaanvraag??
wat is op tijd???

Gast

Re: als je wel al betaald hebt?krijg je dan ook terug?

Ongelezen bericht door Gast »

Kor, klachten bij Bruneel!

Kor S
Berichten: 588
Lid geworden op: 26 feb 2005 12:01

Re: als je wel al betaald hebt?krijg je dan ook terug?

Ongelezen bericht door Kor S »

jules.
wat dacht je van een rechtvaardige rechter.

geert01
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 jan 2004 22:37

Re: als je wel al betaald hebt?krijg je dan ook terug?

Ongelezen bericht door geert01 »

Beste Dansan,

Kijk eens op de voorpagina van dit forum. Daar staat wat op tijd is volgens Dexia en volgens de Wet.
Waarschijnlijk ben je volgens Dexia te laat met je vernietigingsbrief.
Als je Eegaleaser bent kun je verder procederen als je meer dan 2/3 van je restschuld terug wilt.

leaselotje
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 mei 2005 15:31

Re: als je wel al betaald hebt?krijg je dan ook terug?

Ongelezen bericht door leaselotje »

Ik wil best antwoorden op uw vraag of het mijn eigen schuld is. We kregen per post een "geweldig aanbod" om te gaan tripleffecten. Geen tussenpersoon aan de deur; alleen folder. Die folder heb ik nog. Er staat niets in over "restschuld terugbetalen". Echt niet. Wij hebben nog nooit iets met aandelen gedaan, en wilden wel eens meedoen, we hebben heel voorzichtig ingetekend voor ƒ 100,- per maand 3 jaar lang. We hadden afgesproken, als het niets oplevert, niet janken, met aandelen spelen is net zoiets als gokken. Toen kwam Radar met het verhaal en keken we in de polis enzo...piepkleine lettertjes...juridische taal. Ik probeerde de polis stop te zetten, kon niet. Uiteindelijk moesten we E 4.500,- terugbetalen. Met twee studerende kinderen is dat voor òns een behoorlijk bedrag, voor anderen op dit forum, is dit peanuts. Ja, het is onze schuld om er aan te beginnen. Nee, het is niet onze schuld dat we niet op de hoogte waren van het feit dat je een restschuld kon opbouwen. Ik denk dat het Duisenbergakkoord voor ons een goede afsluiting is van deze narigheid.

arjanne
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 apr 2005 15:25

Re: als je wel al betaald hebt?krijg je dan ook terug?

Ongelezen bericht door arjanne »

hallo, is iemand er al zeker van dat mensen die betaald hebben..restschuld ...ook iets ..of niets ..terug krijgen....
ik snap er geen r... meer van....HELP

Gesloten