LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Winstver3dubblaar +FEESTPLAN behoeft ook 2e handtekening

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
verstandig?

Re: Winstver3dubblaar +FEESTPLAN behoeft ook 2e handtekening

Ongelezen bericht door verstandig? »

Hans2,

Zoals ik al schreef: ik ben blij voor eenieder die zijn problemen kan oplossen middels gezinsbescherming. En het is ontzettend dom van de mensen van Dexia dat ze dit over het hoofd gezien hebben.

Pluutje,

Grote bazen: dieven van de staat, de organisatie waar ze voor werken en haar medewerkers. Het is niet te begrijpen dat zij zonder blikken of blozen :oops: ten koste van alles aan zelfverrijking doen.
Dat zou gewoon verboden moeten worden. Extra belasting op de bijdragen heffen :twisted: heeft overigens geen zin, want dan wordt dat ook wel weer gecompenseerd door een toeslag! :cry:

Voetballers: absurde bedragen (mede door de media-aandacht voor ALLEEN voetbal en geen andere sporten). Laat ze een minimum loon hebben en als team dit aan kunnen vullen door te presteren (alle teamleden dezelfde bonus bij prestatie, dus niet alleen de top-scoorder; het is per slot van rekening een teamsport). :idea:
Van autocoureurs ben ik helaas niet op de hoogte...

pluutje

Ongelezen bericht door pluutje »

Verstandig antwoord! :idea: :wink:

tonia

Ongelezen bericht door tonia »

Ik heb 2x een feestplan overeenkomst waarvan ik er voor 1 nog betalingen moet doen, verder een winstver10dubbellaar.

De vraag is: Mijn ega heeft nog geen bezwaar gemaakt . Is dat nog megelijk en wat zijn verder de mogelijkheden.

Ik zit er niet zo hoog in zodat het afwegen is mbt de kosten van de advocaat e.d. ik zie daar wel enigszins tegen op.

Veder: Ik heb verzocht om een berekening te maken wat de kosten zijn ( met Duijsenbergregeling) na afloop van 5 jaar ver10dubbelaar. Dat was per 1-11-05. Ik krijg alleen maar een standaardbriefje over de Duijsenbergregeling. Geen enkele indicatie of ze de brief/mail wel inhoudelijk gelezen hebben.

Het blijft dus lastig om hierin een beslissing te nemen.

reacties zijn welkom.

Tonia.

nooitmeeraandelen

Ongelezen bericht door nooitmeeraandelen »

tonia,

typisch een vraag voor leaseproces.

Laat je dossier onderzoeken voor 125 euro en je weet precies waar je aan toe bent.

Succes en pak ze!

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Tonia,

Je schrijft:
mijn ega heeft nog geen bezwaar gemaakt
Bedoel je daarmee dat hij niet heeft mee getekend op de contracten?
Als dat zo is kan hij dit alsnog doen.
De Dexia aandelenlease contracten zijn huurkoop contracten, die door beide partners (gehuwd of geregistreerd partnerschap) moeten worden ondertekend.
Is dit niet gebeurd dan is het aan te raden de contracten z.s.m. te vernietigen middels een vernietigingsbrief.
Ga naar onze website www.platformaandelenlease.nl en kijk bij Conceptbrieven.
Hier staat een voorbeeld van een vernietigingsbrief.
Degene die niet mee getekend heeft op het contract dient deze brief te ondertekenen en, aangetekend en met ontvangstbevestiging, te versturen naar Dexia.
Deze vernietiging is rechtsgeldig, Dexia zal dit niet accepteren, maar dat is slechts hun mening, meer niet.
Het is ook te overwegen te stoppen met betalen, immers het contract is vernietigd.
Niet betalen betekent ook een A-codering bij het BKR.
Hierdoor wordt het moeilijk een hypotheek (verhoging), lening of iets op afbetaling te krijgen.
Als dit geen probleem is de komende tijd dan is het zeker te overwegen te stoppen met betalen.
Overleg dit met de advocaat.

Stopzetten kan door het insturen van een stopzetting automatisch incasso.
Deze kaart is verkrijgbaar bij de bank.
Als er toch bedragen worden afgeschreven dan kun je de bank bellen en het bedrag weer laten terugboeken.
De bank zal hier geen probleem van maken, zij doen dit dagelijks.
Door het stoppen met betalen wordt vanzelf het contract beëindigd.
Trek je niets aan van de dreigbrieven van Dexia en het incassobureau.
Zelfs een deurwaarder mag niets doen en zal ook niets doen, het zijn alleen maar dreigementen om je te laten betalen.
Dexia heeft nu een probleem, de enige manier om aan dat geld te komen is het starten van een gerechtelijke procedure.
Dexia zal echter geen rechtszaak gaan beginnen omdat ze weten dat ze deze gaan verliezen.
Gedupeerden staan dus sterker als zij denken als zij stoppen met betalen.
Als veel gedupeerden stoppen met betalen dan kan dit de nekslag zijn voor Dexia en kom je in een betere onderhandelingspositie.
Het is niet voor niets dat Zalm en De Nederlandsche Bank een bemiddelingspoging op touw hebben gezet.
Dexia stond begin dit jaar op instorten omdat steeds meer mensen stopten met betalen en Dexia rechtszaak na rechtszaak verloor.
De Duisenberg bemiddeling heeft dit voorkomen.

Dat je over de W10D niets van Dexia hoort kan ik mij wel voorstellen.
Je komt pas in aanmerking voor de Duisenberg regeling na de looptijd van 10 jaar, eerder niet.
Wij hebben hierover al diverse berichten over gehad van gedupeerden met een W10D in dezelfde situatie.

Voor het Feestplan is hetzelfde van toepassing.
Als je het Feestplan voor einde looptijd beëindigt dan kom je niet in aanmerking voor de Duisenberg regeling.
Is je Feestplan die reeds is beëindigd voor einde looptijd beëindigd of is deze volledig uitgediend?

Wel of niet procederen?
Bereken wat je totale schadebedrag is (inleg + restschuld)
Is dit laag dan staan de kosten voor een advocaat vaak niet in verhouding tot wat je terugvordert.
Bereken ook of je in aanmerking komt voor toevoeging (gesubsidieerde rechtsbijstand)
Hierdoor blijven de kosten voor een advocaat laag (variërend van 90-769 euro), waardoor procederen met een advocaat wel betaalbaar is
Kijk op onze site www.platformaandelenlease.nl bij Procedure toevoeging.
Hier kun je alle informatie over toevoeging vinden.
Onder Advocaten staan advocaten met aandelenlease ervaring.
Heb je geen recht op toevoeging en zoek je een advocaat onder de 2000 euro, laat het weten.
Een alternatief is procederen op basis van No cure no pay.
De instapkosten zijn laag of nihil en je betaalt alleen maar een percentage over hetgeen (meer als de Duisenberg regeling) de rechter toewijst in een vonnis.
Voor meer informatie hierover, ga naar de website van Leaseproces, www.leaseproces.nl of bel 0800-2005 of 0900-8865.

Uiteraard zijn er meer mogelijkheden.
Op onze site onder Advocaten, Juridische dienstverlening, No cure no pay en Gezamelijke procedures kun je alles vinden.
Heb je nog persoonlijke vragen, laat het weten via info@platformaandelenlease en je krijgt z.s.m. antwoord.

Groeten,
Piet

tonia

Ongelezen bericht door tonia »

Bedankt Piet voor je uitvoerige reactie.

Ik zal de mogelijkheden gaan onderzoeken.

Feestplan 1 loopt af in 2007, feestplan II loopt af in 2010 en de w10d in 2010.

Dat zijn nog heel wat maanden betalingen.

Leaseproces lijkt mij een goede optie.

bedankt.

pluutje

Ongelezen bericht door pluutje »

up!

Elias

Ongelezen bericht door Elias »

UP !

Gesloten