LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [b]Duidelijkheid in de Schikking icm verlening[/b]

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
durana
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jun 2005 08:28

[b]Duidelijkheid in de Schikking icm verlening[/b]

Ongelezen bericht door durana »

Hallo,

Ik heb een vraag over de schikking die ik nog niet ben tegengekomen.

2 jaar geleden is mijn winstverdriedubbelaar contract afgelopen. Toendertijd was het verstandig volgens leaseverlies om als je niet kan betalen je contract te verlengen, maar dan wel onder protest erbij te zetten...(de restschuld toen was 7000 euro en nu met de verlenging 3000 euro)

Dat heb ik toen ook gedaan, alleen wat voor mij nu onbekend is in de schikking.
- Moet ik eerst de verlenginsafloop afwachten en kijken wat dan de restschuld is en krijg ik dan 2/3 ervan terug of 1/3 ?
- Of krijg ik 2/3 van 7000 en 2/3 van de verlengingscontract restschuld, (nu 3000)
- Of is het juist 1/3 van 7000 en 1/3 van de verlengingscontract restschuld(nu 3000)
- Of .....

zoals jullie kunnen zien is het lekker onduidelijk die schikkingsvoorstel..

Gr Durana

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: [b]Duidelijkheid in de Schikking icm verlening[/b]

Ongelezen bericht door pluutje »

Durana,

Vermoedelijk wordt het dit :!: :idea: :?:
Cliënten die het Dexia Aanbod hebben aanvaard krijgen een vierde optie; bij direct aflossen van de restschuld wordt een korting van eenderde gegeven.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: [b]Duidelijkheid in de Schikking icm verlening[/b]

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Durana,

Ik ga er vanuit dat je niet in de eegalease situatie zit.
Je mag je contract beëindigen wanneer je zelf wilt of wachten tot de volle zes jaar voorbij zijn.
Als je nu het contract beëindigd dan moet je de restschuld van ongeveer 3000 euro betalen.
Als je akkoord zou gaat met het schikkingsvoorstel van Dexia zou dat betekenen dat je tweederde van deze 3000 euro terug krijgt.
Je blijft dan zitten met het verlies van je inleg van bijna 6 jaar en de 1000 euro restschuld.

Gezien de uitspraken van de rechtbanken is het zeker te de moeite waard om overwegen om te gaan procederen en de volledige inleg en eventueel betaalde restschuld terug te vorderen.
Je hoeft niet te wachten met procederen tot je contract is afgelopen.

Wat gaat het je kosten om te procederen?
Bereken eerst of je in aanmerking komt voor toevoeging (gesubsidieerde rechtsbijstand)
Hierdoor blijven de kosten voor een advocaat laag.
Kijk op onze site www.platformaandelenlease.nl bij Procedure toevoeging.
Hier staat alle informatie hierover.

Op deze site vindt je voldoende advocaten met aandelenlease ervaring om jou bij te staan in een gerechtelijke procedure.
Een rechtszaak duurt gemiddeld een jaar voordat de rechter een uitspraak doet.

Heb je geen recht op toevoeging dan zijn er voldoende alternatieven om goedkoop maar wel met goede juristen/ advocaten in zee te gaan.
Op het forum kun je een aantal voorbeelden hiervan vinden, je kunt me ook mailen hierover, [email protected]
Of het wel of niet rendabel is om te procederen hangt natuurlijk ook van je eigen situatie af (b.v. zorgplicht), een advocaat kan hier wel over adviseren.
De advocaat kosten kunnen niet verhaald worden op Dexia, de proceskosten wel.

Succes en groeten,
Piet

Gesloten