LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belachelijk die schikking

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
henkb
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:21

Re: Belachelijk die schikking

Ongelezen bericht door henkb »

Trudy

je hebt gewoon geluk dat er zoveel mensen zijn gemobiliseerd en dat juristen met de stofkam allerlei foutjes hebben kunnen ontdekken.

Het is niet zo dat als je gelijk krijgt je ook gelijk hebt. Kijk maar in de rechtszaal, daar gebeurt het dagelijks.

M.a.w. dat er nu geld betaald wordt betekent niet dat de zg gedupeerden ook echt 'onschuldig' waren. Wees daarom blij met de centen en denk de volgende keer na.

leeuwen
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 jul 2003 20:09

Re: Belachelijk die schikking

Ongelezen bericht door leeuwen »

henkball, wat heb jij eigenlijk te zoeken op dit forum? Volgens mij helemaal niks :evil: Alleen treiteren, daar ben je goed in. Man, sodemieter asjeblieft op!!!! We hebben meer dan genoeg van jouw soort. Wegwezen dus!!!!!!!!!
Ineke

henkb
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:21

Re: Belachelijk die schikking

Ongelezen bericht door henkb »

Ah Sonja,

Ik ben nu geheel overtuigd! nu nog de argumenten!

capellenaar
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 sep 2003 17:14

Re: Belachelijk die schikking

Ongelezen bericht door capellenaar »

zo, INeke dat was duidelijke taal, hahaha. Probeer er maar de humor van in te zien of anders maar negeren. Je blijft altijd mensen tegen komen die denken grappig te zijn. Maar we zouden ons ook kunnen afvragen waarom hij hier is? Wat trekt iemand die niets met Dexia te maken heeft naar dit forum? Of zou hij misschien stiekem in het verleden een nadeeltje hebben gehad waar die nooit overheen is gekomen? Zouden daar geen praatgroepjes voor zijn?> Kunnen we hem daar naartoe doorverwijzen.

Capellenaar

SSonja
Berichten: 145
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:23

Re: Belachelijk die schikking

Ongelezen bericht door SSonja »

Dat is een heel archief vol.

Kan het niet bevatten, letterlijk en figuurlijk.

henkb
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:21

Re: Belachelijk die schikking

Ongelezen bericht door henkb »

Ineke,

Volgens mij mag ik best een ander geluid laten horen. Zoals ik al eerder zei begrijp ik ook dat het niet altijd leuk is om te horen dat je 'een beetje dom' bent geweest.

leeuwen
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 jul 2003 20:09

Re: Belachelijk die schikking

Ongelezen bericht door leeuwen »

Nou, nog één keer henkie, want kennelijk begrijp jij niet dat wij hier op dit forum elkaar proberen te helpen en te steunen i.p.v. elkaar nog meer ellende aan te praten zoals jij doet. Als jij ook maar een beetje zou nadenken, zou je zo niet praten. Dit hele gedoe rond die Belgische bank waarvan ik de naam niet meer wil horen, heeft zo enorm veel ellende veroorzaakt, dat wil jij niet eens weten. Dus, voor de laatste keer: ga ergens anders je frustraties botvieren en laat ons met rust!!!
Ineke

henkb
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:21

Re: Belachelijk die schikking

Ongelezen bericht door henkb »

Capellenaar, ik zal dat nog ff uitleggen...

Ik vind de heersende mentaliteit bij de zg 'gedupeerden' ver onder de maat. Als het fout gaat heeft altijd iemand anders het gedaan en de overheid moet het maar oplossen of in ieder geval mag er geen schade worden geleden door eigen gedrag. Nou zo werkt het dus niet

Ik vind dus dat je wel verantwoordelijk bent voor je eigen gedrag en als beslissingen die je wel bewust neemt daardoor verkeerd uitpakken dan is het dikke bult eigen schuld.

Ik gun iedereen zijn geld, maar je had hier gewoon niet aan mee moeten doen. Je bent toch niet gek? Denk eens even na en zet niet zo lichtzinnig je financiele toekomst op het spel!! Zeg niet dat je dat niet wist, jullie hebben geen een van allen de tijd genomen om te overdenken welke risico's je liep.

SSonja
Berichten: 145
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:23

Re: Belachelijk die schikking

Ongelezen bericht door SSonja »

Wij wisten niet welke risico s we liepen.

Je geeft nu zelf andtwoord op de vraag.

Euro
Berichten: 69
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:48

Re: Belachelijk die schikking

Ongelezen bericht door Euro »

Ben hier nieuw maar is het altijd zo gezellig hier?! Hou wel van een beetje interactie!

Of mag je op dit forum alleen discussie voeren als je van anderman zij standpunt bent overtuigd. Materie is betrekkelijk nieuw voor mij en wellicht in niet alle gevallen recht van spreken. Maar laten we eerlijk zijn ik heb hier en daar bepaalde zaken gelezen. Ik snap niet dat men in zoiets intrapt vandaar misschien ook mijn sarcasme. Ook ik geloof heus wel dat niet alles pluis is maar er worden hier soms zaken aangehaald.....get real!

Ik heb de gedragsregels er nog even op nagelezen maar het schijnt toch echt een openbaar forum te zijn (zie geen bijsluiter van als ik het niet geheel eens ben met de stelling ik hier niets heb te zoeken) Werd geleid door mijn nieuwsgierigheid en zal het netjes houden.

p.s. Henk wil je met me trouwen?

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Belachelijk die schikking

Ongelezen bericht door trudy »

Wees daarom blij met de centen en denk de volgende keer na.
Blij? waarmee dan? welke centen? met een dooie mus?

Dexia wil (nog meer) geld van mij aftroggelen, zelfs met dit geweldige schikkingsvoorstel. Een schikking geldt voor beide partijen. Hier gaat het om een éénrichtingsverkeer-schikking.

rust
Berichten: 516
Lid geworden op: 13 jan 2004 21:39

Re: Belachelijk die schikking

Ongelezen bericht door rust »

henk b, jammer dat jij geen contract hebt gesloten he, volgens mij ben je jaloers dat jij geen restschuld hebt. koop jij maar lekker een postcodelot, eikel. Het klopt helemaal niet wat je zegt, niemand krijgt geld terug van dexia, alleen de fictieve restschuld wordt kwijtgescholden. in dit genereuze aanbod van wim vaselineberg krijgt niemand zijn inleg terug. Dexia zegt dat ze aandelen hebben gekocht, laat maar zien zou ik zeggen, handtekening ontbreekt, contract nietig, dus al je geld terug zou ik zeggen. Dit is een joden fooi.
Waarom komen er nu opeens allemaal van die betweters op het forum die er geen barst van snappen, de enige die het snapt is dexia en die weet dat ze fout zitten.

An

Re: Belachelijk die schikking

Ongelezen bericht door An »

Nou mijn ( wijlen ) schoonvader van toen 88, was anders echt niet dom, maar dacht zeer zeker te sparen . Beleggen deed hij op de "normale" manier bij de ABN bank en daar was niks mis mee!

henkb
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:21

Re: Belachelijk die schikking

Ongelezen bericht door henkb »

Oh, ik zie dit niet als frustraties hoor. Ik lees wel veel over frustraties op dit forum over mensen die een paar duizend piek zijn kwijt geraakt wat ze best hadden kunnen voorkomen.

Met uitzondering van de eerder genoemde schrijnende gevallen (bejaarden van 90 etc) vind ik meelij niet echt op zijn plaats.

En wat betreft dat elkaar steunen, volgens mij hebben de meesten er meer aan om te bespreken hoe je kunt voorkomen dta je de volgende keer er weer intuint. Er zijn er een heel aantal die hier echt niets van zullen leren. Kijk maar eens naar de reclames van Gelink, leenlijnen, goedkoop geld etc. De illusie dat bedrijven jou wel bijna gratis geld zullen geven en dat iedereen moet kunnen meedoen met veel consumeren is nog steeds niet dood.

Dexia behoort dus nog steeds tot de alledaagse werkelijkheid

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Belachelijk die schikking

Ongelezen bericht door trudy »

alleen de fictieve restschuld wordt kwijtgescholden.
Zelfs dat geldt niet voor iedereen. Dexia wil van deze "fictieve" schuld nog 1/3 van mij innen.....en daar ga ik wel een stokje voor steken.....bij de rechter dan

Euro
Berichten: 69
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:48

Re: Belachelijk die schikking

Ongelezen bericht door Euro »

An,

Als hij spaarde waarom betaalde hij dan rente?

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Belachelijk die schikking

Ongelezen bericht door trudy »

Daar gaan we weer.....An...beter niet meer reageren op deze lieden.

Euro
Berichten: 69
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:48

Re: Belachelijk die schikking

Ongelezen bericht door Euro »

toen werd het stil

henkb
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:21

Re: Belachelijk die schikking

Ongelezen bericht door henkb »

An,

Ik zeg toch al de hele tijd dat gevallen als jouw overleden schoonvader wel degelijk onze steun behoeven?

Waar het mij om gaat zijn personen tussen de 25 en de 60 die zich verblind door de rendementen en de waan van de dag, hebben laten gek maken om mee te doen. Sparen of nadenkend beleggen was immers voor sukkels.

Dat soort mensen roepen nu om het hardst ach en wee en hebben zich aangesloten omdat ze denken en hopen simpelweg hun verlies weer (gedeeltelijk) goed te kunnen maken. Veel van dit soort 'gedupeerden' doen gewoon mee uit opportunisme en niet omdat ze echt niet wisten wat ze deden.

Ik begrijp het ook niet, Nederlanders zijn altijd super wantrouwig maar stappen wel zonder nadenken in een of ander Dexia avontuur waarmee ze hun financiele toekomst op het spel zetten.

An

Re: Belachelijk die schikking

Ongelezen bericht door An »

Hij wist niet dat het rente was. Hij dacht inleg, die hij trouwens in 1 keer betaalt had en daar die welbekende rente over zou krijgen.

Maar waarom leg ik dat nog uit? Die beste man is na het hem bekend worden na 3 jaar, van zijn inleg en schuld, plots overleden. Misschien wel van de schrik. Wie weet?

Ik had nog NOOIT van Dexia gehoord, tot dat wij alles moesten regelen.

Ps. Medelijden hoeven we niet van niemand te hebben, ook al was hij 88.
Laatst gewijzigd door An op 29 apr 2005 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten