Beleggers dienen claim in tegen DSB
AMSTERDAM (ANP) - Een groep beleggers werkt aan een collectieve schadeclaim tegen de DSB Groep van Dirk Scheringa.
De beleggers zijn ontevreden over de resultaten van hun investeringen in een leaseproduct. Dat zei een woordvoerder van de belangenvereniging Payback vrijdag.
Payback werkt samen met het schadebestrijdingsbureau Beursklacht om de claims voor de rechter te krijgen. Inmiddels hebben circa honderd consumenten zich bij de procedure aangesloten.
De woordvoerder van Payback verwacht dat dat aantal verder zal toenemen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Beleggers dienen claim in tegen DSB
Re: Beleggers dienen claim in tegen DSB
Milde vonissen bouw.
In de miljoenen bouwfraude:Vrijspraak en maar € 45.000,-- boete en dit na herhaling in fout te zijn geweest! Indien fraudeurs zo mild behandeld worden, dan moet er toch ook ruimte zijn om echte gedupeerden terug te geven, wat zij recht op hebben?
Of is de realiteit toch anders?
In de miljoenen bouwfraude:Vrijspraak en maar € 45.000,-- boete en dit na herhaling in fout te zijn geweest! Indien fraudeurs zo mild behandeld worden, dan moet er toch ook ruimte zijn om echte gedupeerden terug te geven, wat zij recht op hebben?
Of is de realiteit toch anders?
Er zijn een paar advocatenkantoren die al langer bezig zijn met procederen tegen DSB bank:
Meijer Advocaten in Haarlem (aangepast tarief)
Mr. Meijer M.J., 023-5347156
[email protected]
www.meijeradvocaten.nl
Van Ewijk Van de Wouw Advocaten in Den Bosch
Mr. Silvertand RHJM, 073-6205105
[email protected]
www.aandelenlease.info
Bartels Boerman Sanders Advocaten in Utrecht
Mr. Loilargosain KS, 030-2522577
[email protected]
www.bbsadvocaten.nl
Bel hen en vraag om meer informatie.
Bereken ook of je in aanmerking komt voor toevoeging (gesubsidieerde rechtsbijstand)
Hierdoor blijven de kosten voor een advocaat laag.
Kijk op onze site www.platformaandelenlease.nl bij Procedure toevoeging.
Hier staat alle informatie hierover.
Groeten,
Piet
Meijer Advocaten in Haarlem (aangepast tarief)
Mr. Meijer M.J., 023-5347156
[email protected]
www.meijeradvocaten.nl
Van Ewijk Van de Wouw Advocaten in Den Bosch
Mr. Silvertand RHJM, 073-6205105
[email protected]
www.aandelenlease.info
Bartels Boerman Sanders Advocaten in Utrecht
Mr. Loilargosain KS, 030-2522577
[email protected]
www.bbsadvocaten.nl
Bel hen en vraag om meer informatie.
Bereken ook of je in aanmerking komt voor toevoeging (gesubsidieerde rechtsbijstand)
Hierdoor blijven de kosten voor een advocaat laag.
Kijk op onze site www.platformaandelenlease.nl bij Procedure toevoeging.
Hier staat alle informatie hierover.
Groeten,
Piet
Claim tegen AZ-voorzitter Scheringa over aandelenlease
Een groep beleggers werkt aan een collectieve schadeclaim tegen de DSB Groep van Dirk Scheringa.
Procedure
De beleggers zijn ontevreden over de resultaten van hun investeringen in een leaseproduct. Dat zegt een woordvoerder van de belangenvereniging Payback. Payback werkt samen met het schadebestrijdingsbureau Beursklacht om de claims voor de rechter te krijgen. Inmiddels hebben circa honderd consumenten zich bij de procedure aangesloten. De woordvoerder van Payback verwacht dat dat aantal verder zal toenemen.
Welvaren
De ontevreden beleggers ageren vooral tegen het financieel product Hollands Welvaren Select van DSB. De klanten beleggen met geld dat bij DSB is geleend. De aandelen renderen echter onvoldoende om de lening af te lossen, waardoor een restschuld overblijft. Zij voelen zich misleid en slecht voorgelicht.
Eigenaren
Een zegsman van DSB wijst erop dat de beleggers direct eigenaar werden van de aandelen. Er is dus geen sprake van koop op afbetaling, zoals in veel gevallen van aandelenlease. ,,Het komt wel vaker voor dat mensen geld lenen om een mandje aandelen te kopen'', aldus de DSB-woordvoerder. Payback meent dat het desondanks een vorm van aandelenlease betreft.
Gewillig
Volgens Payback stelt DSB ,,zich niet zo heel gewillig op'' bij pogingen om het conflict uit de wereld te helpen. ,,Ze bieden aan om het contract te verlengen of zetten het om in een doorlopend krediet. Andere vormen van een schikking worden niet geaccepteerd.''
Risicoprofiel
DSB zegt in gesprek te gaan met alle klanten die klachten hebben. Volgens de woordvoerder is het bedrijf zorgvuldig te werk gegaan bij de verkoop van Hollands Welvaren Select. ,,De mensen zijn goed voorgelicht en we hebben van al onze klanten een riscoprofiel gemaakt. Ook staan alle benodigde handtekeningen onder de contracten.'' Volgens DSB is er terughoudend reclame gemaakt voor de beleggingsmethode en heeft de onderneming niet telefonisch klanten geworven.
Dexia
Belangenclubs van ontevreden beleggers hebben eerder al tegen diverse financiële bedrijven een collectieve procedure aangespannen. Onder andere Dexia, Fortis en Levob werden hiermee geconfronteerd.
Bekijk ook:
Dossier Leaseverdriet
Bron: RtlZ 10 juni 2005
Een groep beleggers werkt aan een collectieve schadeclaim tegen de DSB Groep van Dirk Scheringa.
Procedure
De beleggers zijn ontevreden over de resultaten van hun investeringen in een leaseproduct. Dat zegt een woordvoerder van de belangenvereniging Payback. Payback werkt samen met het schadebestrijdingsbureau Beursklacht om de claims voor de rechter te krijgen. Inmiddels hebben circa honderd consumenten zich bij de procedure aangesloten. De woordvoerder van Payback verwacht dat dat aantal verder zal toenemen.
Welvaren
De ontevreden beleggers ageren vooral tegen het financieel product Hollands Welvaren Select van DSB. De klanten beleggen met geld dat bij DSB is geleend. De aandelen renderen echter onvoldoende om de lening af te lossen, waardoor een restschuld overblijft. Zij voelen zich misleid en slecht voorgelicht.
Eigenaren
Een zegsman van DSB wijst erop dat de beleggers direct eigenaar werden van de aandelen. Er is dus geen sprake van koop op afbetaling, zoals in veel gevallen van aandelenlease. ,,Het komt wel vaker voor dat mensen geld lenen om een mandje aandelen te kopen'', aldus de DSB-woordvoerder. Payback meent dat het desondanks een vorm van aandelenlease betreft.
Gewillig
Volgens Payback stelt DSB ,,zich niet zo heel gewillig op'' bij pogingen om het conflict uit de wereld te helpen. ,,Ze bieden aan om het contract te verlengen of zetten het om in een doorlopend krediet. Andere vormen van een schikking worden niet geaccepteerd.''
Risicoprofiel
DSB zegt in gesprek te gaan met alle klanten die klachten hebben. Volgens de woordvoerder is het bedrijf zorgvuldig te werk gegaan bij de verkoop van Hollands Welvaren Select. ,,De mensen zijn goed voorgelicht en we hebben van al onze klanten een riscoprofiel gemaakt. Ook staan alle benodigde handtekeningen onder de contracten.'' Volgens DSB is er terughoudend reclame gemaakt voor de beleggingsmethode en heeft de onderneming niet telefonisch klanten geworven.
Dexia
Belangenclubs van ontevreden beleggers hebben eerder al tegen diverse financiële bedrijven een collectieve procedure aangespannen. Onder andere Dexia, Fortis en Levob werden hiermee geconfronteerd.
Bekijk ook:
Dossier Leaseverdriet
Bron: RtlZ 10 juni 2005
De mensen van DSB hebben schijnbaar erg veel geleerd van de Legiolease/Dexia problemen. .
Janny
Waarmee maar weer duidelijk gesteld wordt dat Dexia wel aan al deze aanklachten schuldig is.1: De klanten beleggen met geld dat bij DSB is geleend.
2: Een zegsman van DSB wijst erop dat de beleggers direct eigenaar werden van de aandelen.
3:Ze bieden aan om het contract te verlengen of zetten het om in een doorlopend krediet
4: De mensen zijn goed voorgelicht en we hebben van al onze klanten een riscoprofiel gemaakt.
5: Ook staan alle benodigde handtekeningen onder de contracten.''
6:Volgens DSB is er terughoudend reclame gemaakt voor de beleggingsmethode en heeft de onderneming
7:niet telefonisch klanten geworven.
Janny
Waarmee maar weer duidelijk gesteld wordt dat Dexia wel aan al deze aanklachten schuldig is.
Goed opgemerkt Janny,dus waar wachten de hoge heren op,er is geen reden tot uitstel,WET IS WET OOK VOOR DE HOGE HEREN.
Zoals ik eerder al zei ze wachten en dreigen en manipuleren ze net zolang tot er een keine groep over blijft die niet toegeeft aan de terreur van dexia en consorten.
De groep is nu nog te groot en is dus te duur voor een rechtvaardige uitspraak.
Corruptie ten top.
Groetjes
[/u]
Waarmee maar weer duidelijk gesteld wordt dat Dexia wel aan al deze aanklachten schuldig is
Zo zelfs , dat andere banken er al rekening mee houden, en trachten te voorkomen dat ook zij in die valkuil terechtkomen.
Maar ook dat de andere banken , zich distancieren van deze praktijken door ze te omzeilen., En zij dus als banken Dexia ook schuldig bevinden.
Eens temeer een aanmoediging om door te gaan met onze aanklachten naar Dexia toe. l
Laar ons niet verslappen.en doorgaan met vechten tegen het onrecht.
janny
Zo zelfs , dat andere banken er al rekening mee houden, en trachten te voorkomen dat ook zij in die valkuil terechtkomen.
Maar ook dat de andere banken , zich distancieren van deze praktijken door ze te omzeilen., En zij dus als banken Dexia ook schuldig bevinden.
Eens temeer een aanmoediging om door te gaan met onze aanklachten naar Dexia toe. l
Laar ons niet verslappen.en doorgaan met vechten tegen het onrecht.
janny
Ook DSB probeert zich net zoals Dexia overal onderuit te draaien.
Je was namelijk geen eigenaar van de aandelen. Toen ik het product wilde afkopen kon dit niet (alleen door betaling van een boete). Indien ik eigenaar was geweest had ik de aandelen zonder boete moeten kunnen verkopen op elk moment wanneer ik dat wil.
DSB bank beschikte niet over de benodigde vergunning om aandelen te mogen verkopen.
DSB bank heeft niets gedaan aan de zorgplicht. Een risicoprofiel is een inschatting wat HUN risico is dat ik niet meer kan betalen. DSB bank had een profiel van mijn beleggingsdoelstelling en ervaring had moeten maken en aan de hand daarvan tot de ontdekking had moeten komen dat dit product niet bij past. (zorgplicht)
En zodoende deze rommel niet had moeten verkopen aan mij.
Je was namelijk geen eigenaar van de aandelen. Toen ik het product wilde afkopen kon dit niet (alleen door betaling van een boete). Indien ik eigenaar was geweest had ik de aandelen zonder boete moeten kunnen verkopen op elk moment wanneer ik dat wil.
DSB bank beschikte niet over de benodigde vergunning om aandelen te mogen verkopen.
DSB bank heeft niets gedaan aan de zorgplicht. Een risicoprofiel is een inschatting wat HUN risico is dat ik niet meer kan betalen. DSB bank had een profiel van mijn beleggingsdoelstelling en ervaring had moeten maken en aan de hand daarvan tot de ontdekking had moeten komen dat dit product niet bij past. (zorgplicht)
En zodoende deze rommel niet had moeten verkopen aan mij.