LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brief Dexia

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Brief Dexia

Ongelezen bericht door Janny »

Wat heeft het met de wettelijke rente te maken.

Als het zo verlopen is als boven, en onterech gegeven lening, die tijdig vernietigd, en niet correct is afgegeven, dan is hij dus trecht vernietigd en heeft niet bestaan. Ik ben geen bank van lening dus wettelijke rente over de onterecht betaalde gelden van de lening.
Bromtol, Wat is de reden dat je zo Extreem reageert? Ik verdedig gewoon mijn mening, en ik niet alleen, ik heb steun van niet te noemen anderen. Ik denk simpel, maar daarom hoeft het nog niet verkeerd te zijn. En mocht mijn wijze van denken foutief zijn, dan zie ik dan wel weer. Het is voor mij niet alles of niets. Maar gevoelsmatig wel terecht
Janny

bromtol
Berichten: 648
Lid geworden op: 22 mei 2005 16:29

Re: Brief Dexia

Ongelezen bericht door bromtol »

Ik reageer volgens mij niet zo extreem. Ik begrijp wel dat je het geld een tijdje hebt moet missen, maar daar gaat het niet om en dat proberen Piet en ik je uit te leggen. Je bent echter niet zo vatbaar voor argument zal ik maar zeggen...

Het gaat erom dat Dexia in verzuim moet zijn in de verplichting om terug te betalen. Pas dan loopt de rente. Het feit dat de vernietiging terugwerkende kracht heeft betekent niet dat er ook met terugwerkende kracht verzuim ontstaat.

Verzuim is een situatie waarin iemand moet betalen maar dat ondanks aanmaning na het ontstaan van de vordering niet doet.

Het verzuim kan dus niet vóór de vernieting ontstaan want tot het moment van die vernietiging bestaat er gewoon geen vordering wegens onverschuldigde betaling. Die ontstaat namelijk pas op het moment van vernietiging. Als de andere partij ingebreke is gesteld met een redelijke termijn en er binnen die termijn niet wordt terugbetaald, dan onstaat pas verzuim.

Ik besef dat dit moeilijk te begrijpen valt geredeneerd vanuit jouw standpunt, maar je zou het om moeten draaien. Stel dat jij een overeenkomst hebt gesloten die vernietigd wordt en je moet terugbetalen over een periode van 4 of 5 jaar. Dan zeg je toch ook dat je de rente alleen over de periode na vernietiging en aanmaning wil betalen omdat je daarvoor nooit wist dat je terug moest betalen.

Bovendien is dit gewoon wettelijk geregeld, dus dan zijn we er toch uit? Je kunt bijvoorbeeld ook betogen dat het niet redelijk is dat je belasting moet betalen, maar dat is ook niet relevant. Je moet namelijk wel betalen, ook als je het er niet mee eens bent.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Brief Dexia

Ongelezen bericht door Janny »

Ik besef dat dit moeilijk te begrijpen valt geredeneerd vanuit jouw standpunt, maar je zou het om moeten draaien
Sorry, maar jammer genoeg heb ik genoeg verstand om het te begrijpen.
Maar verstand hebben om het te begrijpen wil niet zeggen accepteren!
En vanuit mijn standpunt geredeneerd? omgedraaid<Ach Bromtol, je doet vergeefse moeite om het me uit te leggen , ik begrijp het prima en weet precies wat je bedoeldt, ook vanuit het gezichtsveld van Dexia.
Ik heb mijn kruit verschoten. en niet droog gehouden.Dat is jammer.
Als ik op voorhand al had gezegd, O maar dat is prima! dan win je nooit wat. Jammer, dat jullie er zoveel moeite voor gedaan hebben om het mij allemaal uit te leggen
Voor iedereen een prettig weekend
Janny

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: Brief Dexia

Ongelezen bericht door Captain-America »

Korte reactie.

Naar ik begrepen heb maakt Dexia nog een extra onderverdeling.

Te weten of je ooit in het publiek/media geageerd hebt tegen Dexia.

Die personen krijgen zeker geen schikking en dus brief, maar dienen tot het gaatje te gaan. Enfin komt tijd, komen alsnog de gewonnen, beter dan een schikking aangeboden, zaken.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Brief Dexia

Ongelezen bericht door aert0001 »

Te weten of je ooit in het publiek/media geageerd hebt tegen Dexia
.


Nou, da's fijn! ben ik mooi de sigaar. ik kan wel janken

Ton

teejee
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 jun 2006 11:20

Re: Brief Dexia

Ongelezen bericht door teejee »

In de ontvangen brief/voorstel tot afrekenen wordt door Dexia de wettelijke rente berekend t/m 16 juni 2008. Je zou zeggen dat dit de datum is dat ze gaan afrekenen. We zijn alweer een week verder, nog geen geld gezien, terwijl we de brief per omgaande geretourneerd hebben. Zouden ze de rentevergoeding nog gaan aanpassen. Waarom wordt er niet afgerekend???

Na ontvangst van de brief had ik goede hoop dat de zaak voor ons snel zou aflopen, deze hoop ebt nu weer langzaam weg!

villa_cees
Berichten: 313
Lid geworden op: 02 okt 2003 18:14

Re: Brief Dexia

Ongelezen bericht door villa_cees »

Hoi mensen,

Ik heb dus eindelijk de brief binnen van Dexia waarin mij wordt medegedeeld dat ik mijn inleg + wettelijke rente teruggestort krijg!

Van mijn twee contracten klopt het allemaal alleen het contract wat ik toendertijd voor mijn minderjarige dochter heb afgesloten wordt niet meegenomen in het schikkingsvoorstel.

Volgens mijn advocaat is dat ook gewoon een eegalease-contract dus daar gaat hij nog even achteraan!

In ieder geval is de grootste buit binnen en kunnen wij eindelijk verder met ons leventje.

HET WORDT EEN MOOIE ZOMER!!!!

Allemaal het beste gewenst!

vr.gr. Cees

Gesloten