En waarom zou PAL of aanhangers (ja, weer PAL) onjuiste adviezen geven..?van deze (mogelijk onjuiste) adviezen zijn voor PAL en haar aanhangers?
Waar baseer je dat op..?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
En waarom zou PAL of aanhangers (ja, weer PAL) onjuiste adviezen geven..?van deze (mogelijk onjuiste) adviezen zijn voor PAL en haar aanhangers?
Dit zou ook mogelijk kunnen zijn voor degene die deze topic heeft geopend, maar daar heb ik mij niet over uitgelaten in de postings in deze topic. Mijn ervaring is wel dat een aantal advocaten zich klakkeloos bij de categorie indeling neerleggen en het vervolgens wel goed vinden. Dit is in mijn ogen de minder goede categorie van advocaten. Want wat is dan de toegevoegde waarde van een advocaat als er alleen naar de categorie indeling wordt gekeken en niet naar de specifieke persoonlijke argumenten van de cliënt? Dat zou ik zelf ook wel kunnen bekijken en bespaart gedupeerden veel geld.Van belang is voorts dat [X] wel over enig vermogen beschikte waardoor niet geheel aan de voorwaarden voor toepassing van categorie 1 van het door de rechtbank gehanteerde categoriemodel (zie de vonnissen van deze rechtbank, sector kanton, van 27 april 2007) wordt voldaan. De kantonrechter is, alles afwegende, evenwel van oordeel dat - gegeven de specifieke omstandigheden van de onderhavige zaak - (de nadeelverdeling van) categorie 1 niettemin van toepassing is, met na te noemen toedeling van het nadeel tussen partijen.
Dat kan ik niet, daarin moet ik mijn ongelijk toegeven. Maar omdat een aantal figuren op dit forum constant bezig is met het (geheel ten onrechte) scheppen van een tegenstelling tussen "PAL-aanhangers" en "Dexia-vrienden" verkeerde ik in de veronderstelling dat jij het advies had gegeven om toch maar te opt-outen. Bij nadere bestudering van dit topic blijkt dat dit advies ongefundeerd is gegeven door anderen.Kun je mij aangeven waar een door mij aan Dekker gericht persoonlijk advies staat om te procederen?
Voorop staat dat de geldigheid cq. terechtheid van de categorie-indeling in hoger beroep nog niet is bevestigd. Maar we kunnen aannemen dat de Dexia-kamer van de rechtbank Amsterdam bij het opstellen van de categorie-indeling niet over één nacht ijs is gegaan en hierbij ook te rade is gegaan bij derden. Daarnaast worden er steeds meer uitspraken gedaan waarin wordt verwezen naar de categorie-indeling en richten ook de advocaten zich hier massaal op. Er ontstaat langzaam maar zeker dus jurisprudentie en een stevig fundament voor toekomstige uitspraken.Ik heb in het algemeen al vaker gezegd dat de categorie indeling door de rechtbank Amsterdam een indicatie is en niet meer.
Allereerst heeft iedereen natuurlijk een zekere keuzevrijheid van advocaat. Bevalt de advocaat die je adviseert om niet te gaan procederen niet, dan kun je altijd nog een geheel vrijblijvend gesprek aanvragen bij een ander advocatenkantoor voor een 'second opinion'. Desnoods bij Leaseproces, dat over het algemeen toch laagdrempeliger is dan advocatenkantoren.Mijn ervaring is wel dat een aantal advocaten zich klakkeloos bij de categorie indeling neerleggen en het vervolgens wel goed vinden. Dit is in mijn ogen de minder goede categorie van advocaten.
Dit nu is onjuist. Bekker zelf geeft aan:3. Hij bij de Duisenberg regeling gegarandeerd en op korte termijn geld terug krijgt;
dit terwijl Bekker eerder reeds:Na wat rekenwerk blijkt dat indien Dexia 30 a 40 % voor zijn rekening neemt, ik de kans loop ca. € 2.000 bij te moeten bijbetalen
Een rekensom leert dat Bekker:een kleine 40 % van de restschuld betaalt, daarna ben ik gestopt met het betalen van deze maandelijkse termijnen.
Als je dinsdag zou beslissen om de opt out verklaring op te sturen ben je te laat.Ik kan uiterlijk dinsdag alsnog beslissen van de Duisenbergregeling gebruik te maken.
Groeten,Als die aankondiging nog deze maand verschijnt, loopt de termijn op 31 juli 2007 af.
Het in bezit hebben van een vermogen van gelijke hoogte als het totale aandelenlease bedrag Is eerder een bewijs dat men de waarde van dat vermogen juist niet voor aandelen wilde gebruiken, Doch slechts het bedrag dat men betaalde aan inleg als risico bedrag wilde inzetten.Maar de vaststelling van het percentage is natuurlijk niet alleen afhankelijk van het vermogen dat je destijds had. In hoeverre kan Dexia inderdaad bewijzen dat jouw vermogen destijds hoger was dan de leasesom? Zijn er punten waarop jij dit in twijfel kunt trekken?
It takes a blaaskaak to know one!Procesvoerder
Geplaatst op 26 Jul 2007 23:56 door Procesvoerder
Durf jij, JeroenEU, met weinig tot niets zinvols te melden, een expert in aandelenleaseproblemen en alles eromheen zoals Piet Koremans de les gaan lezen? Ventje, maak je niet nog belachelijker dan je al bent!
Zelfs advocaten komen bij Piet om advies vragen en dan matigt een stuk onbenul, waarvan ik ernstig vermoed dat hij een aanhanger van de pro-Dexia-clan is, zich aan het beter te weten?
JeroenEU, ik vertrouw jou voor geen stuiver en je "adviezen" nog minder !