LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Chantage door Dexia en BKR !

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Chantage door Dexia en BKR !

Ongelezen bericht door Piet »

En verder worden de duimschroeven aangedraaid als je niet akkoord gaat met de Duisenberg regeling!
Rechtszaken worden bewust aangehouden en dus ook de BKR registratie die als een molensteen om onze nek hangt.
Dexia gaat nu deze registratie verwijderen als je akkoord gaat met de Duisenberg regeling.
Hoezo chantage!
Hieronder het bericht uit het Financiele Dagblad hierover:
'Leaseschuld schrappen uit BKR-register'

Voorwaarde: schikking klant- Dexia

VASCO VAN DER BOON

AMSTERDAM - Bureau Krediet Registratie (BKR) onderzoekt of het mogelijk is aandelenlease-informatie uit het BKR-register te schrappen. Voorwaarde is dat de betrokkene met Dexia -bank een schikking overeenkomt.

Dit bevestigt adjunct-directeur Bauke van der Zee van BKR desgevraagd. 'Strikt genomen kan het volgens het BKR-reglement eigenlijk niet dat dergelijke informatie over een aflopend krediet, waar het merendeel van de aandelenleasecontracten onder valt, uit de BKR-registratie wordt verwijderd. Maar vanwege de maatschappelijke belangen van deze zaak zijn we na contact met Dexia bereid geweest te kijken hoe we hier toch een mouw aan kunnen passen.'

BKR heeft de onafhankelijke geschillencommissie gevraagd om naar dit vraagstuk te kijken. Die commissie heeft onlangs een volgens ingewijden niet afwijzend advies uitgebracht, dat nu door BKR 'zorgvuldig' wordt bestudeerd.

BKR bekijkt 'uitsluitend' aanpassing van de registratie voor Dexia -klanten die de zogeheten Duisenberg-schikking aanvaarden. Van der Zee erkent dat ook na een schikking de leaseklant vaak een restschuld en betalingsverplichtingen houdt die BKR 'eigenlijk' moet registreren. Aanpassingen 'mogen niet tot een structurele inbreuk leiden' op het BKR-register, waarschuwt Van der Zee.

Ook Dexia -woordvoerder Steven Gelder meldt dat ' Dexia in overleg is getreden met BKR om de schuldenregistratie te schrappen van leaseklanten die op een schikkingsaanbod van ons zijn ingegaan'.

Dat BKR en Dexia nu wel het schrappen van informatie over leaseschulden uit het BKR-register in overweging nemen, is een wijziging ten opzichte van 2004. Toen antwoordde BKR ontkennend op een vraag van minister Zalm (Financiën) of het mogelijk was de registratie van aandelenleaseschulden aan te passen. 'Maar toen was de situatie anders. Toen was er geen schikking', verklaart Van der Zee.

Mensen met aandelenleaseschulden kunnen door de BKR-registratie problemen ondervinden bij het afsluiten van leningen. Daarom is advocaat Marc van Hoof, die leaseklanten vertegenwoordigt, boos op Dexia en BKR. Hij meent dat Dexia 'met een tweesporenbeleid misbruik maakt' van BKR. 'Heel vuil. De bank maakt oneigenlijk gebruik van BKR om de pressie op leaseklanten te vergroten.'

Dexia -zegsman Steven Gelder wijst de kritiek van de hand: ' Dexia houdt zich gewoon aan het BKR-reglement.' BKR zegt dat enkele jaren geleden 'samen met Dexia ' is overeengekomem hoe BKR leaseschulden zou gaan registreren.

Copyright (c) 2005 Het Financieele Dagblad

Wie betaalt er nog aan deze boevenbende!
Draai die geldkraan dicht en ga procederen tegen het onrecht dat dexia heet

Groeten,
Piet

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Chantage door Dexia en BKR !

Ongelezen bericht door Idaho »

Piet, met alle respect, maar juist door het advies om te stoppen met betalen is die BKR er gekomen.

Wanneer je de mensen had geadviseerd om te blijven betalen onder protest en vervolgens een procedure aan te spannen tegen Dexia, had je je proces ook gehad, maar geen BKR-notering.

Helaas geldt dit verhaal niet voor de mensen die echt niet meer konden betalen, voor deze mensen zou enige coulance zeker wat betreft BKR dan ook op z'n plaats zijn.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Chantage door Dexia en BKR !

Ongelezen bericht door Piet »

Alle aandelenlease gedupeerden staan geregistreerd bij het BKR met de hoofdsom en het totaal te betalen rente bedrag.

Simpel maar blijkbaar nog te moeilijk voor Idaho.
Maar waar maak jij je nog druk over, Idaho, je gaat toch schikken, ga in de tuin werken of pest je buurman, maar laat ons nu met rust en vechten voor ons recht.

Groeten,
Piet

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Chantage door Dexia en BKR !

Ongelezen bericht door Idaho »

Alle aandelenlease gedupeerden staan geregistreerd bij het BKR met de hoofdsom en het totaal te betalen rente bedrag.
En hiermee wil jij dus zeggen dat IEDERE aandelenlease gedupeerde, de komende 5 jaren geen hypotheek kunnen afsluiten, ook degenen die dus onder protest alles betaald hebben?

Indien dat zo is, mag je "blijkbaar te moeilijk voor Idaho" zeggen, anders vind ik jouw tekst op z'n zachts gezegd misleidend.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Chantage door Dexia en BKR !

Ongelezen bericht door Pieter »

Het misleidende aan dit voornemen is dat men praat over de registratie van hoofdsom en rente registratie.
Zodra BKR deze registratie verwijderd pleegt ze in mijn ogen fraude.

Men maakt gedupeerden blij met een dode mus.
Men vergeet dat de molensteen de A codering is.
Als je een A codering hebt kom je veelal niet in aanmerking voor de duivelsberg-schikking omdat je gestopt bent met betalen.
Kom je wel in aanmerking voor de duivelsberg-schikking krijg je geen A codering omdat je immers aan je contractuele verplichtingen hebt voldaan.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Chantage door Dexia en BKR !

Ongelezen bericht door Idaho »

Juist Pieter, daar zit dus het verschil, de A-notering, dat vergat Piet alleen gemakshalve te vermelden.

Het verhaal is dus simpel, als je al dan niet op aanraden van Piet bent gestopt met betalen krijg je een A-notering.

Dus als het advies was geweest; Ga door met betalen onder protest en zet tegelijkertijd een procedure in werking, dan had je dus je recht kunnen halen zonder deze A-notering.

Jondalar
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mei 2005 16:05

Re: Chantage door Dexia en BKR !

Ongelezen bericht door Jondalar »

Ik stond geregistreerd met al mijn contracten bij BKR zonder achterstanden en kreeg pas een hypotheek toen ik minimaal 1 contract had ingelost. Dus wel of geen A-status. Je staat gewoon geregistreerd met leningen in Tiel.

Groeten John

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Chantage door Dexia en BKR !

Ongelezen bericht door Idaho »

Niet iedere hypotheekverstrekker zal hetzelfde omgaan met deze A-notering.
Maar dat het een probleem is mag onderhand wel duidelijk zijn.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Chantage door Dexia en BKR !

Ongelezen bericht door Janny »

De BKR registratie wordt pas een probleem als je je * restschuld * of je *maandelijkse betalingen* niet voldoet.
Je lening staat so wie so geregistreerd, maar dat is geen belemmering.
Bij niet betalen krijg je. wegens wanbetaling.een A codering, dit kan al na drie maanden
.na beëindiging betaling
Ik heb zelf alles gecontroleerd via een andere bank.
nov ---einde contract.
maart daaropvolgend een A-codering. die A codering wegens wanbetaling is dus de botleneck.voor velen.

Andere banken weten daardoor niet of je kredietwaardig bent. Er staat wel bij door wie die registratie is gedaan. maar niet voor welk contract.

Dus stoppen met welke betaling dan ook levert een A codering op. die 5 jaar duurt.

Janny

DEX-AEGO
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:48

Re: Chantage door Dexia en BKR !

Ongelezen bericht door DEX-AEGO »

Beste gedupeerde,

Laat je niet gek maken door die mafkezen van Dexia en BKR als je je probleem bij de banken goed uitlegd doen ze niet moeilijk over die BKR gebeuren.Je kan overal een hypotheek of lening af sluiten .Ik heb het zelf meegemaakt ik heb nog steeds een grote restschuld bij Dexia maar ik betaal al lang niets meer.Ik heb ook een A-codering.Je ziet wat voor fouten Donner en de dorpsgek Zalm maken.
Ga naar een goede hypotheekdeskundige en je krijg je hypotheek leg de situatie eerlijk uit.En er is geen probleem succes ermee.Laat de de mannen van DEXIA en BKR maar in de grond zakken ze vallen allemaal door de mand.

Allemaal succes

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Chantage door Dexia en BKR !

Ongelezen bericht door Idaho »

Nou het BKR-probleem is dus gelukkig uit de wereld volgens DEX-AEGO, dus daar hoeven we het dan niet meer over te hebben.

De chantage praktijken waar Piet het eerder over had vandaag zijn dus ook niet waar.
Zo zie je maar weer, gewoon een storm in een glas water, nietwaar D-A?

Was het maar zo simpel, natuurlijk zijn er financiele instellingen die zeer ruim omgaan met een BKR notering, maar ook velen niet!!!

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Chantage door Dexia en BKR !

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Helaas geldt dit verhaal niet voor de mensen die echt niet meer konden betalen, voor deze mensen zou enige coulance zeker wat betreft BKR dan ook op z'n plaats zijn.
Wat heb ik nou aan zo'n stelling Idaho. De meesten zijn gestopt met betalen omdat ze niet meer konden betalen, en niet vanwege Piet, waaronder ik.

Diegene die om andere reden gestopt zijn hadden vaak toch geen enkele mogelijkheid meer om ergens krediet te krijgen, vanwege de strop om de nek door dexia.

Ik word niet goed van alle moeite die jij doet om ons te frustreren hou die rotigge praatjes onderhand eens voor jezelf.

Er zit niemand te wachten op jou pro dexia instelling of word je er toch voor betaald.
Net zoals de stelling van die boevenbank, Als je schikt moet je verder je bek houden naar buiten.

Bah Bah.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Chantage door Dexia en BKR !

Ongelezen bericht door Janneke52 »

OEIIIIII

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Chantage door Dexia en BKR !

Ongelezen bericht door Idaho »

Ik word niet goed van alle moeite die jij doet om ons te frustreren hou die rotigge praatjes onderhand eens voor jezelf.
Ad, probeer toch eens niet met dichtgeknepen billetjes en stijf van frustratie op mij te reageren.

Ik zeg gewoon wat ik er van vind, simpel toch? Omdat jij het niet meer kon betalen en daarom gestopt bent, wil niet zeggen dat iedereen gestopt is met betalen om jouw redenen. Moeilijk om aan te nemen he?

Maar vertel nu eens eerlijk Ad, wat doe je nog op dit forum? Je hebt nu de gelegenheid om in alle rust zonder ook maar 1 kritische kanttekening op het PAL forum te vertoeven, maar je blijft toch ook hier komen.

Voor het nieuws hoef je hier niet te komen, want zodra dat er is, zal het eerder op PAL staan dan hier denk ik.

Om de "nieuwkomers" te beschermen tegen "trollen" zoals JH, Belegger+, ondergetekende en wie er al niet nog meer zijn? Onzin, stel dat er nog nieuwkomers komen, dan weten die echt wel het kaf van het koren te scheiden.

Om je frustraties enigzins op bovengenoemde personen te botvieren? Kom op joh, dat zou je alleen maar het gezicht van een zielige clown geven.

Dus een goede raad Ad, blijf lekker weg, of reageer als een normaal persoon op de postings die hier geplaatst worden.

Fijne avond nog overigens! pffffffff

wtjeb
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 sep 2005 19:08

Re: Chantage door Dexia en BKR !

Ongelezen bericht door wtjeb »

Bij afsluiten van een hypotheek heb je wel degelijk last van de BKR registratie. Onze bank heeft bij het afsluitne 13.000 euro in depot laten staan waar we pas aan kunnen komen als de hele dexia zaak is afgehandeld. Bij de verbouwing kwamen we dit dus tekort.
Het bedrag is hetzelfde als de afkoopsom die dexia berekend als je de hele handel wil afkopen

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Chantage door Dexia en BKR !

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Ja Janneke ik ben tamelijk opgewonden.
Vandaag zou de rechter vonnis uitspreken en weer uitgesteld tot 12 oktober inmiddels de 23e maand.
Als ik dan wordt geconfronteerd met dat zalvend gereutel van die advocaat van de duivel maakt dat m'n botten aan het rammelen.
Daar komt bij dat die BKRregeling mij totaal verlamd in mijn werk Doordat ik elk stukje investering eerst moet verdienen voor ik het aan kan schaffen(nodig om bij te blijven in de race) begrijp je misschien welke schade mij door dexia wordt aangedaan.
Vandaar mijn Woede vandaag.

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: Chantage door Dexia en BKR !

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Bij afsluiten van een hypotheek heb je wel degelijk last van de BKR registratie..../quote.


Ik denk dat dit klopt.
Dat is ook juist het doel van de BKR. Een bank ziet namelijk niet graag, dat men zomaar stopt met betalen, als het ff niet loopt. De BKR is een referentie voor banken onder elkaar, om even te kijken hoe het met de klant zit.

Een juiste post was dat dus. Gewoon waar, zo uit het leven blijkbaar.

B+

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Chantage door Dexia en BKR !

Ongelezen bericht door Truus2004 »

:arrow:
Laatst gewijzigd door Truus2004 op 31 okt 2005 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.

meneer lucas
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 feb 2005 21:00

Re: Chantage door Dexia en BKR !

Ongelezen bericht door meneer lucas »

Mijne Heren, doe allemaal niet opgewonden. Het gegeven dat heel veel personen zijn gedupeerd is nu wel duidelijk en dat weten we nu wel. Ook ik zit er voor 80.000 in en heb 3 A noteringen. Ik betaal niet meer, weiger elke regeling en ben een procedure gestart. Maar als je bij bank aanklopt om een hypotheek aan te vragen en je legt de situatie uit, kan men in de meeste gevallen wel een hypotheek afsluiten. De meeste banken zijn, voor degene die het nog niet door hebben, net als DEXIA opgericht om aan en van jou geld te verdienen. Dat DEXIA en zijn :? handlangers het doodschoppen nog niet waard ten spijt.

Sterkte voor iedereen.

Meneer Lucas

J Hopman
Berichten: 268
Lid geworden op: 04 mei 2005 17:52

Re: Chantage door Dexia en BKR !

Ongelezen bericht door J Hopman »

Beste ad,

Wees eens een keer wijzer en ga niet in op die idaho, want we weten nu allemaal dat het een rotte appel is hier op het legiolease forum. En elke keer trappen we er weer in, laat hem toch, en laten we niet meer op hem reageren.

Gesloten