| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Deuk in ons rechtssysteem
Deuk in ons rechtssysteem
do 8 sep 2005, 08:44 | 0 reacties
Deuk in rechtssysteem
door onze redactie
AMSTERDAM - Het nieuws dat het Openbaar Ministerie (OM) in de zaak tegen Cees B. informatie zou hebben achtergehouden, heeft het vertrouwen in het Nederlandse rechtssysteem aangetast. Dat blijkt uit een onderzoek van Peil.nl onder 750 personen.
Het actualiteitenprogramma Netwerk onthulde maandag dat het OM ontlastend bewijs voor Cees B. achterhield in de moordzaak op Nienke K.
Van de ondervraagden heeft 48 procent op dit moment wel vertrouwen in het Nederlandse rechtssysteem, blijkt uit de resultaten van Peil.nl. Van degenen die maandag naar de uitzending van Netwerk hebben gekeken, heeft nog maar 30 procent vertrouwen in het rechtssysteem en 68 procent niet.
Van de ondervraagden via Peil.nl denkt 57 procent dat er bewust bewijs is achtergehouden, 13 procent denkt dat dit niet het geval is. Zeventig procent van de personen die Netwerk hebben gezien, stelt dat het bewijs bewust is achtergehouden. Dit terwijl de mensen die dat programma niet hebben gezien, dat voor ongeveer de helft denken.
Een grote meerderheid denkt ook dat dit achterhouden van ontlastend bewijs niet een eenmalige gebeurtenis is, maar vaker gebeurt.
De grootste fout bij de uiteindelijke veroordeling van Kees B. wordt door de ondervraagden bij het OM gelegd (62 procent). De rechter wordt door 15 procent genoemd.
Oud nieuws dus
Deuk in rechtssysteem
door onze redactie
AMSTERDAM - Het nieuws dat het Openbaar Ministerie (OM) in de zaak tegen Cees B. informatie zou hebben achtergehouden, heeft het vertrouwen in het Nederlandse rechtssysteem aangetast. Dat blijkt uit een onderzoek van Peil.nl onder 750 personen.
Het actualiteitenprogramma Netwerk onthulde maandag dat het OM ontlastend bewijs voor Cees B. achterhield in de moordzaak op Nienke K.
Van de ondervraagden heeft 48 procent op dit moment wel vertrouwen in het Nederlandse rechtssysteem, blijkt uit de resultaten van Peil.nl. Van degenen die maandag naar de uitzending van Netwerk hebben gekeken, heeft nog maar 30 procent vertrouwen in het rechtssysteem en 68 procent niet.
Van de ondervraagden via Peil.nl denkt 57 procent dat er bewust bewijs is achtergehouden, 13 procent denkt dat dit niet het geval is. Zeventig procent van de personen die Netwerk hebben gezien, stelt dat het bewijs bewust is achtergehouden. Dit terwijl de mensen die dat programma niet hebben gezien, dat voor ongeveer de helft denken.
Een grote meerderheid denkt ook dat dit achterhouden van ontlastend bewijs niet een eenmalige gebeurtenis is, maar vaker gebeurt.
De grootste fout bij de uiteindelijke veroordeling van Kees B. wordt door de ondervraagden bij het OM gelegd (62 procent). De rechter wordt door 15 procent genoemd.
Oud nieuws dus
-
Notenkraker
Re: Deuk in ons rechtssysteem
Zoals ons rechtssysteem er nu uitziet, is dat het beste vergelijkbaar met een stockcar nà afloop van een race!
-
Don Quijote
Zoals reeds eerder door mij gesteld, leven wij thans in de bananenrepubliek Nederland. We worden geregeerd door een zootje ongeregeld, die lak hebben aan de democratie en aan de burgers door wie zij denken gekozen te zijn. We worden er steeds meer ingeluisd door schijheilige figuren als die achterbakse Donner, die gluiperd van een Zalm en die zogenaamde zedenprediker van een Balkende Ellende. Wat de aandelenlease-affaire betreft gaat het ook dezelfde kant uit. De belangen van de gedupeerden werden volledig verkwanseld door de Stichting Leaseverlies. De scheiding van de machten (wetgevende, rechterlijke en uitvoerende macht) zoals door Montesquieux vastgelegd in zijn Trias Politica wordt door de politiek volledig aan de laarzen gelapt.
Nota bene de CDA-politicus Bert de Vries heeft in zij recent verschenen boek Overmoed en onbehagen felle kritiek geuit op dit bijeengeraapte zootje ongeregeld.
Straks wordt op de Duitenbergregeling de wet collectieve massaschade algemeen verbindend verklaard en wordt door de rechterlijke macht gevonnist conform deze regeling en hebben de gedupeerden het nakijken. De Duitenbergregeling, die tot stand is gekomen door toedoen van Donner, Zalm c.s.
Nota bene de CDA-politicus Bert de Vries heeft in zij recent verschenen boek Overmoed en onbehagen felle kritiek geuit op dit bijeengeraapte zootje ongeregeld.
Straks wordt op de Duitenbergregeling de wet collectieve massaschade algemeen verbindend verklaard en wordt door de rechterlijke macht gevonnist conform deze regeling en hebben de gedupeerden het nakijken. De Duitenbergregeling, die tot stand is gekomen door toedoen van Donner, Zalm c.s.
Ho ho ho ho, zo ver is het nog niet ( wel als het aan zo'n dubieuze Mr. Sprengers ligt), en als er nog een greintje democratie en recht over is, dan komt het ook niet zover.Straks wordt op de Duitenbergregeling de wet collectieve massaschade algemeen verbindend verklaard en wordt door de rechterlijke macht gevonnist conform deze regeling en hebben de gedupeerden het nakijken. De Duitenbergregeling, die tot stand is gekomen door toedoen van Donner, Zalm c.s.
Zelfs Zalm en Donner zullen dit volgens mij niet voor elkaar krijgen, want dan is er zo onderhand sprake van tweeheerschappij, op gevaar van een regelrechte burgeroorlog !
Elias.
Geloof je dat echt?? Het is een heel zware minderheid v d gedupeerden die zich nu nog laat horen, vaak alleen nog maar via internet, en media aandacht is volledig verslapt (cq media papagaait de suggestieve berichten van slv na).op gevaar van een regelrechte burgeroorlog !
d'r is helemaal niemand die hiervoor warmloopt. hard, vervelend, maar realiteit.
-
Captain-America
Goedemorgen Rasputin1,
Mooie nick btw
Ondanks dat je met het onderstaande gelijk hebt, het navolgende.
Juist ja...
Mooie nick btw
Ondanks dat je met het onderstaande gelijk hebt, het navolgende.
Waar was men in Nederland, met name omgeving Binnenhof, zo bang voor na de moord op Fortuijn en Van Gogh?Rasputin1
Geplaatst op 10 Sep 2005 00:14 door Rasputin1
--------------------------------------------------------------------------------
Quote:
op gevaar van een regelrechte burgeroorlog !
Geloof je dat echt?? Het is een heel zware minderheid v d gedupeerden die zich nu nog laat horen, vaak alleen nog maar via internet, en media aandacht is volledig verslapt (cq media papagaait de suggestieve berichten van slv na).
d'r is helemaal niemand die hiervoor warmloopt. hard, vervelend, maar realiteit.
Juist ja...
-
ad snoeren
Ze zijn echt nog niet van ons af!!!!!
Captain America (ook heel aardig trouwens)
Jawel, toen was men bang voor een opstand. Maar het gedoe rondom legiolease zal hoe dan ook niets teweegbrengen
Ad Snoeren (speel jij trouwens piano) Ook jij hebt gelijk, maar dat geldt alleen voor Dexia voor wat betreft de gedupeerden die daartegen gaan procederen. En voor gezamelijke procedures (count me in). De politiek en media zal het verder allemaal worst wezen.
Ik vind het vreemd dat gezien de hele impact van de leasezaak er werkelijk niemand is bij de omroepen (ook niet de omroepen van het volk tros en vara) die eens een special rondom deze zaak wil maken met kritische kanttekeningen rondom het "akkoord"
Ja mischien over 10 of 15 jaar eens een keer in het programma "andere tijden".....
Jawel, toen was men bang voor een opstand. Maar het gedoe rondom legiolease zal hoe dan ook niets teweegbrengen
Ad Snoeren (speel jij trouwens piano) Ook jij hebt gelijk, maar dat geldt alleen voor Dexia voor wat betreft de gedupeerden die daartegen gaan procederen. En voor gezamelijke procedures (count me in). De politiek en media zal het verder allemaal worst wezen.
Ik vind het vreemd dat gezien de hele impact van de leasezaak er werkelijk niemand is bij de omroepen (ook niet de omroepen van het volk tros en vara) die eens een special rondom deze zaak wil maken met kritische kanttekeningen rondom het "akkoord"
Ja mischien over 10 of 15 jaar eens een keer in het programma "andere tijden".....
-
Captain-America
Goedemorgen waarde Rasputin1,
Thx for the compliments
Anyway je hebt maar al te gelijk. Vermoedelijk zal het nog lang duren, of er moet opeens "iets" gaan plaatsvinden, wil de media hier (her)nieuwde aandacht (blijvend...) aan gaan schenken.
Wat ik een ieder kan aanraden is, om zich naar (zijn/haar) eer en geweten te blijven inzetten, op welke manier dan ook (doel dan met name op zaken als: de media (blijven) benaderen, procederen et cetera), door blijven gaan.
Baat het niet dan schaadt het in dit geval zeker niet.
BTW; was jij wel eens aanwezig bij een van de bijeenkomsten?
Thx for the compliments
Anyway je hebt maar al te gelijk. Vermoedelijk zal het nog lang duren, of er moet opeens "iets" gaan plaatsvinden, wil de media hier (her)nieuwde aandacht (blijvend...) aan gaan schenken.
Wat ik een ieder kan aanraden is, om zich naar (zijn/haar) eer en geweten te blijven inzetten, op welke manier dan ook (doel dan met name op zaken als: de media (blijven) benaderen, procederen et cetera), door blijven gaan.
Baat het niet dan schaadt het in dit geval zeker niet.
BTW; was jij wel eens aanwezig bij een van de bijeenkomsten?
Niet om het een of ander, maar er is toch al ruimschoots aandacht aan het hele probleem geweest?
De (landelijke) dagbladen hebben er uitvoerig over geschreven, op tv is er meerdere malen aandacht aan geschonken en er zal ongetwijfeld door TROS Radar nog wel op teruggekomen worden.
Het kan natuurlijk niet zo zijn dat deze problematiek iedere dag het nieuws haalt, indien men dat verwacht is men niet reeel aan het denken.
De (landelijke) dagbladen hebben er uitvoerig over geschreven, op tv is er meerdere malen aandacht aan geschonken en er zal ongetwijfeld door TROS Radar nog wel op teruggekomen worden.
Het kan natuurlijk niet zo zijn dat deze problematiek iedere dag het nieuws haalt, indien men dat verwacht is men niet reeel aan het denken.
-
Notenkraker
Goedemorgen Idaho, je bent al weer vroeg paraat zoals ik zie. De publiciteit komt er weer aan hoor. Nog deze week. Let maar op de dagbladen en andere media. Meer informatie daarover kan ik nu niet geven wegens een embargo.
Ik zal goed opletten, Notenkraker en ik hoop dat er dan weer eens wat nieuws te vernemen is, want konstant dezelfde berichtgeving verliest op een gegeven moment ook zijn waarde.
-
Captain-America
Goedemiddag waarde Idaho,
Waar ik, en ook anderen in here, op doelde, is dat er regelmatige ontwikkelingen met een zekere nieuwswaarde plaatsvinden, welke om redenen mij niet bekend, niet als zodanig in de media verschijnen.
Da's toch wel wat vreemd. Vind je ook niet?
Kan je daar wel het e.e.a. over/van laten zien/vertellen. Mail me anders daar door het precaire karakter ik dit niet (zomaar) in here kan plaatsen.
Waar ik, en ook anderen in here, op doelde, is dat er regelmatige ontwikkelingen met een zekere nieuwswaarde plaatsvinden, welke om redenen mij niet bekend, niet als zodanig in de media verschijnen.
Da's toch wel wat vreemd. Vind je ook niet?
Kan je daar wel het e.e.a. over/van laten zien/vertellen. Mail me anders daar door het precaire karakter ik dit niet (zomaar) in here kan plaatsen.
Mailtje is onderweg Captain America
captain america,
in de media is na de "schikking" alleen nog maar op die hele schikking doorgeborduurd en niemand heeft de schikking inhoudelijk eens kritisch doorgelicht. Er hoeft dus eigelijk helemaal niets te gebeuren, de draad kan gewoon opgepakt worden door de schikking nu eens kritisch te benaderen. Volgens mij is de taak van de media niet alles klakkeloos na te papegaaien.
Ik vind het te zot voor woorden dat in programma's als radar , kassa enz. wel een hoop tijd ingeruimd wordt voor smaaktesten voor cupasoup en dat niemand aandacht heeft voor dit grote consumentenbedrog.
Ik ben bij een voorlichtingsbijeenkomt van ton geweest en doe mee met groepsprocedure nr 7......
groetjes
in de media is na de "schikking" alleen nog maar op die hele schikking doorgeborduurd en niemand heeft de schikking inhoudelijk eens kritisch doorgelicht. Er hoeft dus eigelijk helemaal niets te gebeuren, de draad kan gewoon opgepakt worden door de schikking nu eens kritisch te benaderen. Volgens mij is de taak van de media niet alles klakkeloos na te papegaaien.
Ik vind het te zot voor woorden dat in programma's als radar , kassa enz. wel een hoop tijd ingeruimd wordt voor smaaktesten voor cupasoup en dat niemand aandacht heeft voor dit grote consumentenbedrog.
Ik ben bij een voorlichtingsbijeenkomt van ton geweest en doe mee met groepsprocedure nr 7......
groetjes
klein wereldje,Ik ben bij een voorlichtingsbijeenkomt van ton geweest en doe mee met groepsprocedure nr 7......
T
-
Captain-America
Mijn waarde Idaho,
Dank voor je snelle reactie.
Mail, de reply
, is bijna onderweegs.
Dank voor je snelle reactie.
Mail, de reply
Laatst gewijzigd door Captain-America op 11 sep 2005 14:24, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Captain-America
Goedemiddag waarde Rasputin1,
Misschien dat de komende weken je respijt zullen geven.
Ben d'r van overtuigd dat, zowel de kranten als de overige media, waaronder Tros Radar, weer aandacht zullen besteden aan deze metier.
Overigens, met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid staan wij in dezelfde dagvaarding en zitten wij in dezelfde groep
Leuk om te weten, mijn waarde.
Misschien dat de komende weken je respijt zullen geven.
Ben d'r van overtuigd dat, zowel de kranten als de overige media, waaronder Tros Radar, weer aandacht zullen besteden aan deze metier.
Overigens, met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid staan wij in dezelfde dagvaarding en zitten wij in dezelfde groep
Leuk om te weten, mijn waarde.
gezellig captain en ton.
Inderdaad een kleinw ereldje
Gezellig binnenkort dan een keer een biertje pakken.
Ik betaal.. (van het geld dat dexia niet meer van mij ontvangt)
Kor doet waarschijnlijk ook mee.
En de media wacht ik af - ben benieuwd
Inderdaad een kleinw ereldje
Gezellig binnenkort dan een keer een biertje pakken.
Ik betaal.. (van het geld dat dexia niet meer van mij ontvangt)
Kor doet waarschijnlijk ook mee.
En de media wacht ik af - ben benieuwd
-
Captain-America
Navond Rasputun1,
Inderdaad gezellie. Altijd voor te porren overigens pint ergens gaan vatten
Zeker ook als Kor d'r bij is.
Gaat vast en zeker goed komen. In meerderlei opzicht.
Inderdaad gezellie. Altijd voor te porren overigens pint ergens gaan vatten
Gaat vast en zeker goed komen. In meerderlei opzicht.