LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dexia aandelen, wel of niet gekocht?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
roeieklok
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 aug 2003 21:01

Dexia aandelen, wel of niet gekocht?

Ongelezen bericht door roeieklok »

Beste mensen,

ik las vorige week dat het hof nu gaat onderzoeken of Dexia daadwerkelijk aandelen heeft gekocht in het verleden.
Ik heb het idee dat wanneer Dexia dit kan bewijzen, dat iedereen die wil procederen, daarna onder de Duisenbergregeling gaat vallen.
Dit is dus voor Dexia nog het enige probleem.

Dexia wil graag dit "indianenverhaal" (volgens hun althans) de wereld uit helpen.
Zou dit pure bluf zijn van die Dexiaadvocaten of bestaat de kans dat ze die aandelen daadwerkelijk, op tijd, gekocht hebben?


Met vriendelijke groet,

Erik

Van Dalen

Re: Dexia aandelen, wel of niet gekocht?

Ongelezen bericht door Van Dalen »

Waarmee dan wel, roeieklok? Soms met monopolygeld? Het benodigde kapitaal daarvoor zou in de vele miljarden moeten lopen en overtrof vele malen de financiële kracht van Dexia Nederland N.V. ten tijde van de overname van Legio.

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: Dexia aandelen, wel of niet gekocht?

Ongelezen bericht door Hans A »

Ik heb het idee dat wanneer Dexia dit kan bewijzen, dat iedereen die wil procederen, daarna onder de Duisenbergregeling gaat vallen.
Een duidelijk voorbeeld van opmerkingen die kant nog wal raken. Duidelijk bedoeld om onrust te zaaien. Dit is pure fantasie. Hoe kan het wetboek in hemelsnaam plotseling ongeldig worden?
Mensen denk nou eens even normaal.
Wet is wet en schikking is schikking.
Ook al zou WCAM er door komen (wat ik betwijfel) dan heb je de keuze tussen de schikking of procederen. En procederen betekend de wet volgen.
Bijvoorbeeld: na honderden keren bevestiging dat eegaleasers rechtsgeldig vernietigden zal dat niet ineens anders worden, denk je wel?

Gr Hans A

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Dexia aandelen, wel of niet gekocht?

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Het onderzoek of de aandelen wel of niet gekocht zijn is geen onderdeel van een rechtszitting maar van een mogelijke schikking.
Het Hof heeft meerdere maanden de tijd genomen om de haalbaarheid van een verplichtte schikking te onderzoeken.
En Dexia heeft alle tijd gehad om zich te beraden over een mogelijke tegenslag.
Bekend is dat zowel het Hof als Dexia grote belangen bij de toepassing hebben.
Daarom kan ik me gewoon niet voorstellen dat het Hof en Dexia dit onderzoek vooraf niet besproken hebben.
De uitkomst laat zich dan raden, ondanks dat Dexia alle schijn tegen zich heeft.
Ik denk dat Dexia redelijk wat kan aantonen en voor wat ze niet kan aantonen zal ze voor het Hof een acceptabel excuus hebben.
En daar zullen we het dan mee moeten doen.
Jammer, ik zag het ook graag anders, ik reken nergens op, dan kan het alleen maar meevallen.

OD.

roeieklok
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 aug 2003 21:01

Re: Dexia aandelen, wel of niet gekocht?

Ongelezen bericht door roeieklok »

Bedankt voor jullie reacties.
Mijn opmerking was echter niet om onrust te zaaien.
Ik ben zelf een aandelenleasegedupeerde en hoop dat ik mijn enorme restschuld niet hoef te betalen.

Voorgaande was meer een vorm van hardop denken.
Mijn advocaat is ook bezig om Dexia voor het gerecht te dagen.
Ik betaal al een hele tijd geen cent meer aan Dexia en heb een BKR registratie.
Iedereen veel succes.

Erik

dejongh1
Berichten: 589
Lid geworden op: 18 okt 2003 13:23

Re: Dexia aandelen, wel of niet gekocht?

Ongelezen bericht door dejongh1 »

Ik denk dat Oom Dagobert gelijk heeft, want die rechters weten ook dat Dexia met 14 miljoen euro op de balans geen aandelen kan kopen met een waarde van 4 miljard euro.Acracadabra en daar waren de aankoopbewijzen met de hulp van de rest van het Nederlands bankwezen en met een beetje creativiteit van de pres.dir.van DNB ondersteund door Zalm.
Als Dexia de aankoopbewijzen niet kan overleggen dan gaan er een hoop overheidsinstellingen op hun bek met name de AFM,DNB,DSI,consumentenbond,Erasmus Universiteit,FIOD,VEB,SLV,Tweede Kamerleden ,ministers Zalm en Donner ,etc.
Je denkt toch niet dat de rechters van het gerechtshof dit zomaar laten gebeuren?Dit zijn meelopertjes van de overheid.Er zit geen judge John Deed bij.Die is in Nederland ver te zoeken.Wij hebben Dexia schaak gezet maar Dexia heeft op haar beurt de Nederlandse overheid schaak gezet.Nu
moeten we kijken hoe we de Nederlandse overheid(rechters hof) en Dexia
schaakmat kunnen krijgen.We moeten inspraak krijgen bij het onderzoek(naar de aankoopbewijzen) door deze zogenaamde (overheids) deskundige(n).Er moeten vooral veel mensen in dit onderzoeks-team zitten.Dan wordt het moeilijker om de boel te bedonderen door de overheid.

Rob Adank
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 feb 2004 18:49

Re: Dexia aandelen, wel of niet gekocht?

Ongelezen bericht door Rob Adank »

eens met dejongh1.

Groet Rob Adank /Breda

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Dexia aandelen, wel of niet gekocht?

Ongelezen bericht door Willems »

dejongh1,

Mij lijkt het puur bluf van Dexia. Je kan toch moeilijk verwachten, dat Dexia zal zeggen: Maar nu hangen wij, liever geen onderzoek. Ze zullen op dat moment hun gezicht moeten redden en onbezonnen gewaagde risico's nemen, met de bedoeling achteraf een "draai" aan het geheel te geven.

Dexia had altijd volgehouden dat het gaat "om zogenaamde" bundels. Nu is de vraag, hoe gaat men die bundels fileren om inkopen m.b.t. de aandelenlease geloofwaardig te maken.
Voor mij indien zij gezegd hadden: het zal niet gemakkelijk gaan of iets dergelijks, maar nu om te zeggen: GEEN PROBLEEM, komt voor elkaar, wij zijn blij met dat verzoek, lijkt mij wél een probleem en een grote ook, een ondoordachte bluf die verraderlijk zou kunnen uitvallen!!! Ze rekenen op zwakheid van het gerecht, dat stevig in hun greep is.
Dexia zal géén Dexia wezen, indien zij geen scenario klaar hebben staan om te kijken in welke mate de rechters gevoelig zullen zijn en te hopen is, dat het niet is Pricewater-Cooper, want die is allang doorprikt. Afgezien wat jij hierboven beweert over de zalvende
houding van de rechters m.b.t. de overheid, indien aankoop onbestaand is gebleken, dan is het over en uit voor Dexia Voor mij voldoet al sterke vermoedens en dat is ook het geval!!!!

*
Berichten: 287
Lid geworden op: 29 jan 2005 10:02

Re: Dexia aandelen, wel of niet gekocht?

Ongelezen bericht door * »

Dexia heeft nu al zo vaak geprobeerd de rechters te misleiden. O.a. over huurkoop, zorgplicht, aankoop bewijzen, duisenberg (voorbeeld Ad Snoeren), leugens over de schade, enz.
Er zijn zelfs vonnissen waarin de rechter duidelijk aangeeft dat Dexia e.e.a. liegt/verzint.
Je mag dus aannemen dat de rechter en onderzoeker inmiddels ook wel beseffen hier niet met een betrouwbare bank te maken te hebben en bedacht zullen zijn op misleiding.
(helaas gold dat destijds niet voor ons :cry: )
Ook ik heb hoop dat dit de genadeslag voor Dexia wordt (voor wat aandelenlease betreft). Dexia overleeft dit wel, die 4 miljard verlies bestaan toch niet echt. Het betekend alleen geen 4 miljard oneerlijke winst gemist! En dan weten andere aanbieders meteen waar ze aan toe zijn!
Bovendien denk ik dat dat de enige manier is om dit soort woeker praktijken in de toekomst te voorkomen.
Zou Dexia hier goed mee weg komen dan worden dit soort praktijken alleen maar aangemoedigd.
Laatst gewijzigd door * op 29 mei 2006 00:41, 1 keer totaal gewijzigd.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Dexia aandelen, wel of niet gekocht?

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Dexia zal géén Dexia wezen, indien zij geen scenario klaar hebben staan
Die zijn zelfs al in gang gezet, geloof het maar.
Ik heb trouwens niet zoveel vertrouwen meer in de rechtstaat.

Dat dexia zover kon komen, door een wet voorgeschotelt te krijgen waar ze net op tijd gebruik van konden maken, de Wcam.

Aangereikt door Zalm en Consorten.
Zonder enige controle van de 2e kamer, er net op tijd doorheen gejast.
Dit was ook zo'n scenario.

Nee ik ben niet meer zo optimistisch over de overwinning.
We hebben met machtige netwerken te maken, en kunnen alleen maar
afwachten welk stukje brood ons wordt toegeworpen!!

*
Berichten: 287
Lid geworden op: 29 jan 2005 10:02

Re: Dexia aandelen, wel of niet gekocht?

Ongelezen bericht door * »

We zullen zien....
Voorlopig heeft het hof Dexia klem gezet. De rechter vraagt bewijzen.
-Waar zijn de aankoopbewijzen?
-Krijgen de gedupeerden wel allemaal geld terug?

Ook voor Wck vreesde we dat Zalm zijn zin kreeg. Is ook niet gelukt.

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: Dexia aandelen, wel of niet gekocht?

Ongelezen bericht door faeks »

We hebben met machtige netwerken te maken, en kunnen alleen maar
afwachten welk stukje brood ons wordt toegeworpen!!
Ik dacht dat ik het eerst nog uit moest leggen Ad, maar je begrijpt het inmiddels zelf ook zie ik :wink:
Helaas :!:

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Dexia aandelen, wel of niet gekocht?

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Ik blijf hopen dat het op z'n minst een beetje niet waar is, maar ik wordt niet vrolijk van wat er in werklijkheid steeds opnieuw gebeurd.

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: Dexia aandelen, wel of niet gekocht?

Ongelezen bericht door faeks »

Tsjah, dat herken ik wel. Wat Dexia betreft dan he :wink: Verder heerlijke dagen gehad :wink:

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Dexia aandelen, wel of niet gekocht?

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Ikke niet!!!!

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: Dexia aandelen, wel of niet gekocht?

Ongelezen bericht door faeks »

Da's balen! Dan had je met A naar B moeten komen (you know!) en nergens aan moeten denken!
Ik heb getracht nergens aan te denken, en ik moet zeggen, het is wonderwell gelukt!

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Dexia aandelen, wel of niet gekocht?

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Muziek maakt me ziek!!

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: Dexia aandelen, wel of niet gekocht?

Ongelezen bericht door faeks »

Snap ik, je kunt er mistroostig van worden maar ook heel blij! Oog en oor voor 'loopjes' enzo :wink:
Trusten!

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Dexia aandelen, wel of niet gekocht?

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Zucht

Trusten :(

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Dexia aandelen, wel of niet gekocht?

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Het kan natuurlijk zijn dat het Hof, werkend aan toepassing WCAM, Dexia informeel gevraagd heeft of een onderzoek problemen zou opleveren en dat Dexia toen hoog spel gespeeld heeft en volmondig nee heeft gezegd.
Hopende dat het onderzoek er toch niet zou komen dan wel dat ze de onderzoekers om de tuin zal kunnen leiden.

Het onderzoek komt er dus wel en ik denk niet dat het Hof zich kan permiteren met een half onderzoek genoegen te nemen, er kijken te veel belanghebbenden mee.

Het kan dus nog alle kanten op hoewel ik van mening blijf dat je wel een optimist moet zijn om te hopen dat het onderzoek voor Dexia negatief uitvalt en dat daarmee de restschuld vervalt en we ons kunnen concentreren op terugggaaf inleg.

gr. OD.

Gesloten