LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dexia hanteerde in 2000 al beginkoers in euro's???

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
tiemmie
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 dec 2005 09:37

Dexia hanteerde in 2000 al beginkoers in euro's???

Ongelezen bericht door tiemmie »

Mijn vader heeft een winstver10dubbelaar afgesloten in 2000.
Op het contact staan alle bedragen in guldens en er achter tussen haakjes in euro's.
Bij de beginkoers staat geen valuta teken maar ik mag er toch vanuit gaan dat wanneer alle overige bedragen in guldens staan de beginkoers toch ook in guldens vermeld staat. Zeker gezien het feit dat wij destijds in het guldens tijdperk leefde en niet in het euro tijdperk.
Nu mijn vader zijn contract wil afkopen komt Dexia ineens met de mededeling dat de beginkoers destijds in euro's vermeld stond. Dit is pertinent niet het geval en ik vraag mij af of ik hier een zaak heb.Heeft
iemand hier ervaring mee?

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Dexia hanteerde in 2000 al beginkoers in euro's???

Ongelezen bericht door Janny »

Tiemmie

Ik heb een contract van najaar 2000 WvDD. de koers is vermeld in Euros"s.

De koers alleen en Euro's de rest allemaal in guldens en Euro's

Janny .
Laatst gewijzigd door Janny op 06 jan 2006 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.

JPradar
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 dec 2005 18:21

Re: Dexia hanteerde in 2000 al beginkoers in euro's???

Ongelezen bericht door JPradar »

Koersen van aandelen waren in 2000 al in Euro's genoteerd. Dus je hebt niet echt een verhaal. Behalve dat hier maar weer eens duidelijk is dat er veel mensen zonder te weten wat ze deden zijn ingestapt ;-))

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: Dexia hanteerde in 2000 al beginkoers in euro's???

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Dexia had makkelijk spel met mensen die euro's niet van guldens kunnen onderscheiden...

B+

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: Dexia hanteerde in 2000 al beginkoers in euro's???

Ongelezen bericht door santygo »

Zijn de beurskoersen tijdens de invoering van de euro gedeeld door 2.20371?? Nee dus.
Jaren voor eerste tastbare euro over de toonbank ging waren alle beurskoersen al genoteerd in euro's.
Die verwijzing naar Hfl is volgens mij dus alleen maar een referentiepunt omdat toen de feitelijke betaaleenheid nog de klassieke gulden was.

Kocht je 100 aandelen in het jaar 2000 a 10,00 (koers) dan werd er toch echt al Hfl 2203,71 van je saldo afgeschreven, ( excl. transactiekosten).

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Dexia hanteerde in 2000 al beginkoers in euro's???

Ongelezen bericht door Elias »

Dexia had makkelijk spel met mensen die euro's niet van guldens kunnen onderscheiden...
Da's geloof ik voor het eerst, dat Beeke + toegeeft, dat dexia een oplichtersbank is..... :wink:

Martinvdm

Re: Dexia hanteerde in 2000 al beginkoers in euro's???

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Zo is het maar net Elias.. :D

Klein applausje voor B+

Groet,
Martin

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Dexia hanteerde in 2000 al beginkoers in euro's???

Ongelezen bericht door pluutje »

Da's geloof ik voor het eerst, dat Beeke + toegeeft, dat dexia een oplichtersbank is.....
Ja maar hij heeft het nu ook pas ontdekt. :!:

tiemmie
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 dec 2005 09:37

Re: Dexia hanteerde in 2000 al beginkoers in euro's???

Ongelezen bericht door tiemmie »

Waarschijnlijk is het dus ook in euro's,maar ze hebben dus verzuimd om er een valutateken voor te zetten!

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Dexia hanteerde in 2000 al beginkoers in euro's???

Ongelezen bericht door Elias »

Nou ja, die tekortkoming vergeven we ze dan wel.
Als ze ons op basis van al die andere grove fouten en overtredingen dan wel de hele inleg + rente maar teruggeven en de restschuld kwijt schelden.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Dexia hanteerde in 2000 al beginkoers in euro's???

Ongelezen bericht door pluutje »

Geplaatst op 08 Jan 2006 08:05 door tiemmie
------------------------------------------------------------------------------
Waarschijnlijk is het dus ook in euro's,maar ze hebben dus verzuimd om er een valutateken voor te zetten!
Als ze bij mensen die hun inleg terug krijgen dan ook maar het verkeerde valutateken gebruiken. €!

geldweg
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 jul 2004 12:41

Re: Dexia hanteerde in 2000 al beginkoers in euro's???

Ongelezen bericht door geldweg »

1 januari 1999
- Start van de euro in girale vorm. De nationale munten die deelnemen aan de EMU zijn nog steeds wettig betaalmiddel, maar zijn slechts niet-decimale onderverdelingen van de euro
- Het nieuwe Europese wisselkoersmechanisme (ERM II) wordt van kracht.

Per deze datum werden aandelen en financiele transacties reeds in euro's gedaan. Per deze datum werd je banksaldo ook in euro's weergegeven.
Voor de omrekening die bij de daadwerkelijke fysieke invoering en de girale invoering per 1-1-1999 op 13 mei 1998 Ecofin: Vastlegging van de bilaterale wisselkoersen van de valuta van de eurozone van toepassing per 1 januari 1999.
Om op 31 december 1998 via de ECB de aankondiging van de omrekeningskoers van de euro ten opzichte van de nationale munten


De 2,20371 is dus voor deze datum reeds vastgesteld, er is niks illegaals aangaande de koersvermeldingen door Dexia gedaan.
De EU had al veel eerder bepaald dat deze vermelding in euro's verplicht was.

Gesloten