LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dexia voorstel aan de advocaat

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Loeke de Waal

Dexia voorstel aan de advocaat

Ongelezen bericht door Loeke de Waal »

Dexia heeft onze advocaat een voorstel gedaan als volgt:

Duisenbergregeling, 25% inleg terug 75% vergoeding advocaatkosten !

De advocaat wil de BKR-notering weghebben ! Heeft iemand ook zo'n aanbieding ontvangen.

mvg

Loeke

16again

Re: Dexia voorstel aan de advocaat

Ongelezen bericht door 16again »

Monument Valley,

Dit voorstel is beter dan de duisenbergregeling.
Ook een gedeelte van de inleg en de advocaatkosten wordt immers vergoed.

Dexia doet zo'n voorstel alleen omdat ze verwachten bij een rechterlijke uitspraak nog meer te moeten betalen......

majouaou

Ongelezen bericht door majouaou »

ja wij hebben er ervaring mee. eerst heeft Dexia zich tot de laatste snik proberen te verdidegen. Toen ze geen kans meer zagen wilden ze 100% kwijtschelding van de 'restschuld' en de proceskosten betalen (€2300,-). Dat konden we niet aanvaarden omdat wij ook 100% terugbetaling inleg eisten. Toen wilde Dexia nog eens € 1000,- boven de proceskosten betalen. Ook dit wilden we niet. Wij zetten door en eisen vonis van de rechter. Wij nemen geen genoegen met kruimels.

25% inleg en 75% advocaatkosten slaat nergen op. Voor minder dan 75% inleg en 100% advocaatkosten moet je niet blij zijn.

ma

JH

Ongelezen bericht door JH »

je vergeet te vermelden dat ook de duisenberg-regeling in deze schikking wordt meegenomen. Plus 25 procent van de inleg terug en een vergoeding van 75 procent advocaatkosten. Geen slecht resultaat dus.

majouaou

Ongelezen bericht door majouaou »

dit is een zeer mager bod. dus helemaal geen resultaat. Het is een voorstel van machtloze Bank die eerst vuile spel wilde plegen. De advocaatkosten is een sigaar uit eigen doos dus geen resultaat. Als je na zoveel slapeloze nachten, koppijn, de vijde dagen, de lange avonden die je aan verweer en nog eens verweer hebt moeten investeren + ook nog dat onrechtgevoel die je voor je leven moet dragen VAN een goede resultaat spreekt, dan is dta een grote vergissing.

Laat de advocaat met een tegenvoorstel komen van bijvoorbeld 90% inleg terug en 100% proceskosten vergoeding en zie dan wat gaat gebeuren. Dexia doet slechts een voorstel en heeft al nag niet meer het laatste woord.

Bedenk ook: Het belang van Dexia is alleen zozeer zo weinig mogelijk terugbetalen maar ook dat er geen vonnissen meer komen. Dus alleen voor het intrekken van de dagvaarding al moet je compensatie vragen.

succes, heb geduld en hap niet te snel toe.

ma

Loeke de Waal

Monument Valley dit vond ik bij PAL: http://www.platformaandelenlease.nl/ProfHuls.htm

JH zelf vind ik het ook geen slecht aanbod maar vergeet niet dat Dexia wil onderhandelen en dat is een zwak teken, denk je niet ?

Niet meteen toehappen zoals het gaat met onderhandelen. Is uw zaak al afgerond ?

Loeke

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 15 Sep 2005 20:50 door 16again

--------------------------------------------------------------------------------

Monument Valley,

Dit voorstel is beter dan de duisenbergregeling.
Ook een gedeelte van de inleg en de advocaatkosten wordt immers vergoed.

Dexia doet zo'n voorstel alleen omdat ze verwachten bij een rechterlijke uitspraak nog meer te moeten betalen......
Is dat zo?
Krijg je dan meer uitgekeerd? Ik las gisteren op de forum in Legiolease topic dat men tot 19 oktober a.s. moet wachten om op het aanbod van Dexia in te gaan, want zo las ik, op of rond 19 oktober 2005 volgt er een nieuwe uitspraak welke Pal tegen Dexia aangespannen heeft.
Daarom zei ik dat, ik had mijn bericht welke ik aan Loeke geplaatst had verwijderd omdat ik de inhoud beter wou formuleren met de link waarin dat gezegd word, maar helaas kan ik dat niet zogauw vinden.
Dat Dexia van alles probeerd om dit te ontlopen snap ik, maar ik zeg mensen ga niet zogauw op het voorstel van Dexia in, lees alle berichten goed waarin de gerechtelijke uitspraken staan dat Dexia veroordeeld geworden is en zoek de topic op waarin staat dat men er verstandig aan doet om nogeven te wachten tot 19 oktober, print die positieve uitspraken uit en neem het mee naar je Advocaat.
Ieder moet natuurlijk voor zichzelf weten, maar ik zou er niet zogauw op ingaan, laat die gasten zweten.

.

Gast

Geplaatst op 15 Sep 2005 21:05 door Loeke de Waal

--------------------------------------------------------------------------------

Monument Valley dit vond ik bij PAL: http://www.platformaandelenlease.nl/ProfHuls.htm

JH zelf vind ik het ook geen slecht aanbod maar vergeet niet dat Dexia wil onderhandelen en dat is een zwak teken, denk je niet ?

Niet meteen toehappen zoals het gaat met onderhandelen. Is uw zaak al afgerond ?

Loeke
Hoi Loeke,

Neen mijn zaak is niet afgerond, ze probeerde mij via mijn Advocaat af te kopen met eerst een bedrag van € 1286,77 + nogeens tot 700 euro aan proceskosten er bovenop, na de negatieve verhaal van de Advocaat waarin ik bang gemaakt werd had ik ineerste instantie gezegd oke dan voer ik een normale procedure tegen hen, maar gegeven moment kwam die Dexia met een brief aan mijn Advocaat dat ze mij maar € 99,95 wilde betalen + 515 euro er bovenop aan proceskosten. Monument Valley werd een beetje boos en zei krijgen jullie allemaal het heen en weer Advocaat en Dexia, wat denken jullie eigenlijk wel, jullie willen mij naaien, oke hogerberoep gaat door, mijn zaak diend op 14 maart 2006.
Door al die positieve uitspraken waarin Dexia dus veroordeeld geworden is + die brieven waarin zij dat zeiden, heb ik de spirit om de handschoen op te nemen en het hogerberoep door te laten gaan, met mij valt er niks meer te regelen.
Monument Valley is een heel aardige kerel, maar van mijn geld blijven ze af, een bedrijf zoals Dexia die mij genaaid heeft en nog steeds, die heeft een serieus probleem met mij.
Daarom zeg ik, mensen toch, ga ervoor vechten laat je niet zo makkelijk in de luren leggen door die geboeften, lees alle berichten goed en hou het goed in de gaten, er zit meer in, we gaan het winnen, we kunnen het alleen maar winnen door ons sterk te maken en onze ballen te tonen.
Mensen die toch overstag gaan op die Dexia-aanbod komen er straks bekaaid af.

leeuwtje

Ongelezen bericht door leeuwtje »

Helemaal mee eens.Dexia probeert alweer zieltjes te winnen omdat ze aan de verliezende kant staan. Laat je niet omkopen voor een appel en een ei. Na alles wat ze ons gedupeerden aan doen en aangedaan hebben moeten ze to de laaste druppel uitgeknepen worden. Denk er goed over na voordat je ergens mee accoord gaat met dit soort oplichters. Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen toch?

Gast

Geplaatst op 16 Sep 2005 07:46 door leeuwtje

Helemaal mee eens.Dexia probeert alweer zieltjes te winnen omdat ze aan de verliezende kant staan. Laat je niet omkopen voor een appel en een ei. Na alles wat ze ons gedupeerden aan doen en aangedaan hebben moeten ze to de laaste druppel uitgeknepen worden. Denk er goed over na voordat je ergens mee accoord gaat met dit soort oplichters. Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen toch?

Heel goed verwoord Leeuwtje.

leeuwtje

Ongelezen bericht door leeuwtje »

Wordt niet voor niets door mijn vrouw de lion king genoemd.

Ben nog van de oude stempel dus recht is recht en krom is krom. Je principe's moet je na blijven streven in voor en tegenspoed. Eerlijk duurt het langst.

Loeke de Waal

Mijn advocaat gaat Dexia een tegen voorstel doen.

Loeke

Gast

Geplaatst op 16 Sep 2005 17:45 door Loeke de Waal

Mijn advocaat gaat Dexia een tegen voorstel doen.

Loeke
Wat voor een tegenvoorstel loeke?
Of mogen wij dat niet weten?

JH

Ongelezen bericht door JH »

Wat dacht je zelf Monument Valley. Als een advocaat namens de client een tegenvoorstel presenteert, dan is het op voorhand niet gepast om daar nu al in het openbaar uitsluitsel over te geven. Zo verspeel je de onderhandelingsruimte.

Ikwaseenbeetjedom

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Hoe is dit afgelopen Loeke de Waal, of wil je er niets over zeggen?

croosjes

Ongelezen bericht door croosjes »

Ik vind dit voor mij situatie een slecht voorstel.

Mijn advocaat wordt betaald door een rechtsbijstandsverzekering .

Mvg.Andre

Ikwaseenbeetjedom

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Hallo Croosjes,

Mijn vraag was eigenlijk niet voor jou bedoeld,

maar voor Loeke de Waal,

omdat ik benieuwd ben of dexia zelfstandig ook aan Nederlanders een schikkingsaanbod doet, wat lijkt op het aanbod wat ze hun Belgische slachtoffers later ook heeft gedaan

en luidde:

Hoe is dit afgelopen Loeke de Waal, of wil je er niets over zeggen?

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Wat is leasen precies?
Dat ging dus even mis! Excuses, de header was al weg voordat ik iets kon schrijven.
Ik kom hierop nog terug.

Chanmaster

Loeke de Waal

Die kwestie is geregeld iwebd :lol:

croosjes

Ongelezen bericht door croosjes »

Ikwaseenbeetjedom, Waar het mij om gaat is dat gedupeerden met een rechtsbijstandsverzekering dit in de gaten moet houden omtrent advocaatkosten die ze zelf al betalen via hun premié.

En voor de rest heb je al antwoord van Loeke de Waal gehad.dus niet.

Mvg.Andre

Gesloten