LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dexia wil alle rechtzaken voorlopig stoppen

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.

Zijn wij daar blij mee

ja
4
7%
nee
53
93%
 
Totaal aantal stemmen: 57

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Dexia wil alle rechtzaken voorlopig stoppen

Ongelezen bericht door pallu »

Dexia wil alle rechtzaken voorlopig stoppen
was net te horen in het nieuws op Radio 2

zxc
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:34

Re: Dexia wil alle rechtzaken voorlopig stoppen

Ongelezen bericht door zxc »

Dexia wil duizenden rechtszaken stilleggen


AMSTERDAM (ANP) - Dexia Bank Nederland wil duizenden rechtszaken tegen beleggers voorlopig stilleggen.
De bank wil op die manier een blijk van goede wil tonen om de bemiddelingspoging van Wim Duisenberg een kans te geven. Deze maand werd bekend dat de voormalige president van de Europese Centrale Bank een oplossing zoekt in het conflict tussen Dexia en klanten die hebben belegd met geleend geld.
Dexia heeft een brief geschreven aan de rechtbanken met het verzoek lopende zaken voorlopig uit te stellen, zo bleek maandag. Het gaat om rechtszaken die de bank heeft aangespannen tegen individuele klanten.
Zaken tegen groepen beleggers, zoals de Stichting Leaseverlies, vallen buiten het gebaar, evenals rechtszaken die in hoger beroep dienen. Met verenigingen en stichtingen die namens ontevreden beleggers een juridische strijd voeren met Dexia, wil de bank afzonderlijke afspraken maken.


ff de bron :wink:

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: Dexia wil alle rechtzaken voorlopig stoppen

Ongelezen bericht door pallu »

bedankt voor deze aanvulling :D

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Dexia wil alle rechtzaken voorlopig stoppen

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Ze mogen best een brief sturen, maar dan mogen wij dat toch ook, of niet dan?

Als wij nu ook allemaal een brief sturen waarin we een snel vonnis eisen, dan is het op dit punt toch weer 1-1 of niet dan?!

Eerst de mensen massaal voor de rechter slepen, en nu ze zien dat ze daar niet kunnen winnen, althans niet of maar gedeeltelijk als de gedaagde een advocaat in de arm slaat, willen ze opeens massaal alle (lopende) procedures weer stilleggen.

Ik zou zeggen: leuk geprobeerd, maar we laten ons niet van het kastje naar de muur sturen.

Die a zegt, met beginnen te dagvaarden moet ook de consequenties hiervan dragen, en dan ook de uitspraken (ook wanneer die niet zo goed waren als gedacht) accepteren en afwachten!

Heb deze week contact met me advocaat, zonodig schrijf ikzelf een brief waarin ik een snel vonnis eis, en géén uitstel(len) meer van Dexia tollereer, althans wel rekening houdende met haar rechten.

m.v.g. justice man

Gast

Re: Dexia wil alle rechtzaken voorlopig stoppen

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb al gezegd: advocaat is overbodig. Alles gaat zich vanzelf oplossen.

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: Dexia wil alle rechtzaken voorlopig stoppen

Ongelezen bericht door pallu »

justice man 007

Kan jij die brief hier als voorbeeld gaan plaatsen

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Dexia wil alle rechtzaken voorlopig stoppen

Ongelezen bericht door Janny »

toen wij onze vingers aan dat contract branden. was er geen meededogen.
Immers wij waren te dom om goed te lezen. en contract is contract.

Nu dexia zijn :idea: brand moeten zij op de blaren zitten.

Ja toch!

Voor mij gaat mijn dagvaarding zonder onderbreking verder.

janny

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Dexia wil alle rechtzaken voorlopig stoppen

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Dexia heeft een brief geschreven aan de rechtbanken met het verzoek lopende zaken voorlopig uit te stellen, zo bleek maandag.
Het gaat om rechtszaken die de bank heeft aangespannen tegen individuele klanten.
En de zaken die individuele klanten hebben aangespannen tegen Dexia? Hopelijk worden die niet OOK stilgelegd of steeds maar weer uitgesteld door de rechters!

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Dexia wil alle rechtzaken voorlopig stoppen

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Dat is fraai De rechter zou as woensdag bij mij uitspraak doen, en waarschijnlijk zeer in het nadeel van dexia, Hier wordt je toch gek van, De BKR notering blijft dan ook weer staan. Als de rechter hier gehoor aan geeft ga ik stennis maken.
op de rechtbank, dan maar op die manier.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Dexia wil alle rechtzaken voorlopig stoppen

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Verlammen heet dat. Het is niet gezegd dat zaken die tegen Dexia zijn aangespannen ook vertraging oplopen hoor Ad. Maar het lijkt me helaas een bijna logisch gevolg..... Ik hoop dat ik het verkeerd zie. Laat ze als geste eerst maar eens alle BKR noteringen verwijderen.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Dexia wil alle rechtzaken voorlopig stoppen

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Het wil er bij mij niet in dat Dexia enig recht heeft om een rechtzaak te stoppen, enkel en alleen voor eigen belang.
Dat is toch te gek voor woorden.
Kan iemand mij uitleggen hoe je in zo'n geval de rechter kunt Wraken?

Lfs Ad

villa_cees
Berichten: 313
Lid geworden op: 02 okt 2003 18:14

Re: Dexia wil alle rechtzaken voorlopig stoppen

Ongelezen bericht door villa_cees »

Hoi Ad,

Volgens kan D. alleen zelf aangespannen zaken stoppen.
Ze kunnen jou toch niet verplichten jouw dagvaarding tegen hun in te trekken?

vr.gr.Cees

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: Dexia wil alle rechtzaken voorlopig stoppen

Ongelezen bericht door anne_ »

Aan de Rechtbanken, ter attentie van (ieder afzonderlijk):
- het Praesidium
- de Sectorvoorzitter van de handelsunit
- de rolrechters van de Sector Civiel
- de Sectorvoorzitters van de Sector Kanton
- de Civiele griffie van de Sector Kanton

cc : De Raad voor de Rechtspraak

Amsterdam, 18 februari 2005


Betreft: Individuele procedures waarin Dexia als eiseres of gedaagde optreedt inzake effectenlease in eerste aanleg


Edelachtbare vrouwen, heren,

Zoals U ongetwijfeld bekend, zijn de afgelopen dagen belangrijke stappen gezet in de richting van een mogelijke oplossing van de effectenlease-problematiek. Volledigheidshalve gaat hierbij het persbericht zoals dat op vrijdag 11 februari 2005 door Dexia is verstuurd (zie bijlage). Zoals uit de laatste zin van het persbericht blijkt, heeft Dexia toegezegd gedurende het bemiddelingsproces geen nieuwe procedures aanhangig te maken.

Dexia heeft daarop bovendien de volgende besluiten genomen:

1) Dexia geeft aan haar wederpartijen (gevraagd en ongevraagd) uitstel voor het nemen van processtukken, in afwachting van de uitkomst van het bemiddelingsproces. Dexia stemt in met eventuele verzoeken tot verwijzing van lopende procedures naar de parkeer- respectievelijk slaaprol;
2) Dexia zal verzoeken indienen om alle reeds geplande comparities, pleidooien en dergelijke aan te houden, in afwachting van de uitkomst van het bemiddelingsproces, zonodig met verwijzing naar de parkeer- respectievelijk slaaprol;
3) Dexia zal één dezer dagen in alle procedures waarin zij vanaf week 10 (de week van maandag 7 maart 2005) een processtuk dient te nemen, schriftelijk aan de (gemachtigde of advocaat van de) wederpartij verzoeken in te stemmen met het uitstel, althans met verwijzing naar de parkeer- respectievelijk slaaprol, in afwachting van de uitkomst van het bemiddelingsproces. Indien de wederpartij hiermee niet akkoord gaat en van de rechter geen uitstel wordt verkregen, zal Dexia de procedure voortzetten;








4) Dexia zal tenminste tot en met vrijdag 4 maart 2005 processtukken nemen in zaken waarin geen regulier uitstel meer te verkrijgen is;
5) Dexia zal eveneens in zaken die zijn afgeconcludeerd ernaar streven met de wederpartijen verwijzing overeen te komen naar de parkeer- respectievelijk slaaprol, zulks in afwachting van de uitkomst van het bemiddelingsproces.

Bovenstaande besluiten hebben betrekking op:

a) individuele procedures in eerste aanleg met betrekking tot effectenlease, waaronder tevens worden verstaan procedures waarin meerdere met name in de dagvaarding genoemde natuurlijke personen als eisers optreden;
b) vrijwaringsprocedures waarbij Dexia partij is en die verband houden met de procedures zoals genoemd onder a.

Buiten bovengenoemde besluiten vallen:

- groepsacties in de zin van artikel 3:305a BW. Dexia zal trachten separate afspraken te maken met de verschillende belangenstichtingen en/of –verenigingen;
- zaken waarin Dexia hoger beroep of sprongcassatie zal instellen. Afhankelijk van de aard van de zaak zal het procestempo in hoger beroep of cassatie vervolgens in overleg met de wederpartijen worden afgestemd;
- procedures over de gehoudenheid van cliënten aan het zogenaamde Dexia Aanbod en/of andere met Dexia gesloten coulanceregelingen.

Vanzelfsprekend is Dexia bereid de inhoud van deze brief nader – telefonisch – toe te lichten. Dexia zal een kopie van deze brief zenden aan (de gemachtigden of advocaten van) betreffende wederpartijen.

Met de meeste hoogachting,





Luc van Thielen Ben Knüppe
Raad van Bestuur Chief Legal Officer

hanss
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 feb 2004 13:00

Re: Dexia wil alle rechtzaken voorlopig stoppen

Ongelezen bericht door hanss »

Mooite truuk: uitstel van alle rechtzaken om zo de tijd te overbruggen tot het einde van je contract. Door een stukje uitstelpolitiek probeert Dexia natuurlijk intussen wel maandelijks het geld te innen. Het zou sterker zijn als Dexia alle maandelijkse incasso's ook zou stoppen.

Nee, dit is vertragingspolitiek. Een beetje lengen. Straks in hoger beroep. Tegen die tijd is er geen enkel lopend contract meer....

Want let wel: Dexia wil alleen praten over contracten die nog niet afgelopen zijn.
Laatst gewijzigd door hanss op 21 feb 2005 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Dexia wil alle rechtzaken voorlopig stoppen

Ongelezen bericht door Idaho »

Als je klap op klap krijgt, dan is het wel heel hooghartig om te zeggen, we stoppen even met klappen ontvangen.

Aan alle kanten probeert Dexia om zichzelf uit de hoek te krijgen waar de klappen vallen en...... jazeker het gaat ze lukken, dit neemt natuurlijk niet weg dat het schikkingsvoorstel wel ZEER royaal moet zijn, anders wordt Dexia weer net zo hard in de hoek gedrukt en mogen ze de volgende serie klappen opvangen tot er een knockout volgt!

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Dexia wil alle rechtzaken voorlopig stoppen

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Die BKRnotering hangt als een molensteen om mijn nek, Ik zal niet de enige zijn.
Daar hoor je de H..U..F..T..E..R..S niet over, in hun verzoek.
Ik voel me helemaal lamgeslagen en ben woedend. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

willy59
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 feb 2004 17:49

Re: Dexia wil alle rechtzaken voorlopig stoppen

Ongelezen bericht door willy59 »

Hoe zit dat dan nu met het leveren van bewijzen omtrent WCK in Arnhem.
En het kopen van aandelen en opties
Willen ze dat nu ook stopzetten want dan hebben ze langer tijd om smoesjes te verzinnen.

willy

singsing
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 feb 2005 18:39

Re: Dexia wil alle rechtzaken voorlopig stoppen

Ongelezen bericht door singsing »

Helemaal eens met Justice man, NU EROP EN EROVER!!!!!!!!
"De dood of de Gladiolen" Die oorlog wilde heeft het gekregen en nu ze
zien dat het een verloren zaak is komen ze met een watjesregeling!!
No Way!!

AEGON / DEXIA, GEEF MIJN GELD TERUG!!!!!!!

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: Dexia wil alle rechtzaken voorlopig stoppen

Ongelezen bericht door anne_ »

"De wapenstilstand houdt in dat Dexia het initiatief neemt om per direct alle lopende individuele procedures gedurende de bemiddeling aan te houden c.q. naar de rol te verwijzen, voor zover de wederpartij dan wel de rechter daaraan wil meewerken. "
Ad geen paniek,als de wederpatij ( jij in deze ) niet wil meewerken aan het initiatief van Dexia, dan moet het a.s. woensdag toch gewoon doorgaan lijkt mij.
Borst vooruit Ad en niet je koppie laten hangen.

Gr. Anne.

willy59
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 feb 2004 17:49

Re: Dexia wil alle rechtzaken voorlopig stoppen

Ongelezen bericht door willy59 »

Het is gewoon een dooie mus en goede sier maken

In een toelichting tegenover RTL Z spreekt een woordvoerder van Dexia van een "eenzijdige wapenstilstand, dit als blijk van goede wil en om de bemiddeling van Duisenberg echt een goede kans te geven."
De zaken worden overigens niet helemaal afgeblazen, maar slechts uitgesteld; 'aangehouden' in vaktaal.

"De incasso's lopen overigens wel gewoon door", aldus de woordvoerder.

Het blijft gewoon bij hetzelfde de oplichters

"De wapenstilstand houdt in dat Dexia het initiatief neemt om per direct alle lopende individuele procedures gedurende de bemiddeling aan te houden c.q. naar de rol te verwijzen, voor zover de wederpartij dan wel de rechter daaraan wil meewerken. "
Bron RTL Z

willy
Laatst gewijzigd door willy59 op 21 feb 2005 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten