Stefan, hier ben ik het absoluut mee eens. Ik ben geen lid meer van Payback, jullie weten waarom. Toch, als ik zou heroverwegen, vraag ik me af wat de meerwaarde is. En Stefan, met alle respect, dit is inderdaad geen reclamesite, maar daar heeft niemand zich ooit door laten weerhouden. Pal niet, Croosjes niet, menig advocaat niet en ook Payback niet. Bovendien denk ik, dat wanneer je antwoord geeft op de vraag wat je voor die 40 euro per jaar bij Payback meer krijgt dan bij PAL, je andere verenigingen niet aanvalt of kritiek levert óp.., er bovendien géén sprake is van reclame , maar wél van voorlichting.Vooral in deze tijd is het belangrijk dat gedupeerden samen sterk zijn.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Door de bomen zie ik het bos niet meer
Re: Door de bomen zie ik het bos niet meer
De meerwaarde van dit gekissebis is dat beiden partijen zich verlagen naar een niveau dat voor beiden partijen schadelijk is. Wij als gedupeerden strijden tegen Dexia niet tegen verenigingen, laat dit forum verschoond blijven van en voor minachting voor elkaar.
Anne.
Anne.
Laatst gewijzigd door anne_ op 25 mar 2005 00:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Beste Pipa,
U kunt op onze website een veelheid van informatie opdoen, een keur van documenten en uitspraken, een forum, een telefonische hulpdienst, waar gedupeerden hun verhaal kwijt kunnen en verder verwezen kunnen worden en daarnaast natuurlijk de helpdesk. Deze helpdesk is speciaal voor leden ingesteld. Leden kunnen zodoende gerichte vragen stellen aan leden/vrijwilligers van de vereniging. Wij trachten de leden die deze vragen aan ons stellen, binnen twee dagen te beantwoorden. Natuurlijk zijn wij over het algemeen voor volledige beantwoording van de vragen van de leden enige aanvullende gegevens nodig. Wij vragen daar dan ook om indien dat nodig is.
Verwijzing naar advocaten vind alleen productgebonden plaats zodat voorkomen wordt dat leden naar een advocaat worden verwezen die weliswaar kundig is op het gebied van aandelenlease, doch geen adequate kennis heeft van dit specifieke product, daarnaast wordt eerst de persoonlijke situatie van de gedupeerde nagegaan en een oplossing geboden die het beste aansluit bij de situatie van deze gedupeerde. Je kunt tien keer zwaaien met een advocaat echter indien een gedupeerde deze niet kan betalen, heeft dat geen nut en dien je alternatieven te bieden.
Naast de boven aangehaalde mogelijkheid voor directe communicatie, organiseert de vereniging maandelijks een zitdag. Tijdens deze zitdag kunnen gedupeerden in een persoonlijk contact vragen stellen.
Dit is een stuk dienstverlening dat de vereniging aanvullende verricht.
Binnenkort worden er opnieuw enige voorlichtingsbijeenkomsten gehouden die een ander aspect van verweer zullen aansnijden.
Bovenstaand heb ik enige zaken aangehaald waarin de vereniging zich onderscheidt van andere organisaties.
Met vriendelijke groeten,
Stefan.
U kunt op onze website een veelheid van informatie opdoen, een keur van documenten en uitspraken, een forum, een telefonische hulpdienst, waar gedupeerden hun verhaal kwijt kunnen en verder verwezen kunnen worden en daarnaast natuurlijk de helpdesk. Deze helpdesk is speciaal voor leden ingesteld. Leden kunnen zodoende gerichte vragen stellen aan leden/vrijwilligers van de vereniging. Wij trachten de leden die deze vragen aan ons stellen, binnen twee dagen te beantwoorden. Natuurlijk zijn wij over het algemeen voor volledige beantwoording van de vragen van de leden enige aanvullende gegevens nodig. Wij vragen daar dan ook om indien dat nodig is.
Verwijzing naar advocaten vind alleen productgebonden plaats zodat voorkomen wordt dat leden naar een advocaat worden verwezen die weliswaar kundig is op het gebied van aandelenlease, doch geen adequate kennis heeft van dit specifieke product, daarnaast wordt eerst de persoonlijke situatie van de gedupeerde nagegaan en een oplossing geboden die het beste aansluit bij de situatie van deze gedupeerde. Je kunt tien keer zwaaien met een advocaat echter indien een gedupeerde deze niet kan betalen, heeft dat geen nut en dien je alternatieven te bieden.
Naast de boven aangehaalde mogelijkheid voor directe communicatie, organiseert de vereniging maandelijks een zitdag. Tijdens deze zitdag kunnen gedupeerden in een persoonlijk contact vragen stellen.
Dit is een stuk dienstverlening dat de vereniging aanvullende verricht.
Binnenkort worden er opnieuw enige voorlichtingsbijeenkomsten gehouden die een ander aspect van verweer zullen aansnijden.
Bovenstaand heb ik enige zaken aangehaald waarin de vereniging zich onderscheidt van andere organisaties.
Stefan.
Hoi Stefan,
dank voor je uitvoerige antwoord. Ik zie echter (en ik reageer op Piet zijn posting) niets wat Payback onderscheidt van PAL. Wél het kostenplaatje. Nu snap ik best dat er onkosten gemaakt worden, of dat professionalisering geld kost.....dus ik kan het billijken dat je lid moet zijn (en contributie betaald) voor diensten die een vereniging of stichting je levert. Op zich helemaal niets mis mee. Piet zijn stelling is dat hij hetzelfde aan gedupeerden levert, maar zonder contributie. Dús blijft mijn vraag....wát krijg ik voor die 40 euro bij Payback wat ik bij PAL niet krijg? Of levert PAL (waar ik niets hoef te betalen) geen kwaliteit en Payback wel?
Binnen het kader van deze topic lijkt me dit dé gelegenheid om duidelijkheid te verschaffen!
dank voor je uitvoerige antwoord. Ik zie echter (en ik reageer op Piet zijn posting) niets wat Payback onderscheidt van PAL. Wél het kostenplaatje. Nu snap ik best dat er onkosten gemaakt worden, of dat professionalisering geld kost.....dus ik kan het billijken dat je lid moet zijn (en contributie betaald) voor diensten die een vereniging of stichting je levert. Op zich helemaal niets mis mee. Piet zijn stelling is dat hij hetzelfde aan gedupeerden levert, maar zonder contributie. Dús blijft mijn vraag....wát krijg ik voor die 40 euro bij Payback wat ik bij PAL niet krijg? Of levert PAL (waar ik niets hoef te betalen) geen kwaliteit en Payback wel?
Binnen het kader van deze topic lijkt me dit dé gelegenheid om duidelijkheid te verschaffen!
Laatst gewijzigd door Truus2004 op 25 mar 2005 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Dus?????? Beiden bieden hetzelfde, voor de een betaal je en voor de ander niet.
Helemaal mee eens Pipa, waarom betalen voor iets wat je ook gratis kunt krijgen, tenzij van dat geld iets goeds wordt gedaan. B.v . een door Dexia zwaar gedupeerd gezin helpen dat anders op straat wordt gegooid...........
Laatst gewijzigd door trudy op 25 mar 2005 08:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb ruim een half uur gewacht op een antwoord. Maar dat blijft uit. Dus ik begin door de verenigings- en stichtingsbomen het gedupeerdenbos toch wel weer te zien! De stelling van Trudy hierboven en ook de stelling van Piet klopt dus?
Dag Pipa
Een goede nacht.
Stefan.
Een goede nacht.
Stefan.
Oh wat flauw! Wat ongelooflijk flauw. Maar o zo veelzeggend dus, deze reactie van je Stefan. Ik stel een vraag over iets wat mij (en waarschijnlijk ook anderen) niet duidelijk is. Mag dat niet? Nee dus blijkbaar.
Maar ook welterusten hoor en evenzo vriendelijke groet!
Maar ook welterusten hoor en evenzo vriendelijke groet!
-
We moeten de vrije marktwerking gewoon z'n werk laten doen.
Het kan allemaal werken, als de neuzen maar naar dexia wijzen.
Dezelfde schoen in verschillende winkels met verschillende prijs.
Wie die schoen past trekt hem aan.
Laat ik ook eens iets zeggen
liefs Ad
Het kan allemaal werken, als de neuzen maar naar dexia wijzen.
Dezelfde schoen in verschillende winkels met verschillende prijs.
Wie die schoen past trekt hem aan.
Laat ik ook eens iets zeggen
liefs Ad
beste allemaal. wijze last words ad.ik mail en bel wel even in het rond vandaag, voor mijn juiste schoen [produkt] uit te zoeken. bedankt voor alle in en voorlichting maar, stop inderdaad .s met die vermaleide minachting voor elkaar we hebben n.b hetzelfde doel. ,t staat al 4 .0. en als we de koppen bij elkaar steken winnen we de [wed] strijd gewoon . success h.g kor
Wat ik al eerder meldde: hoogstwaarschijnlijk worden PAL en zijn werkzaamheden gefinancierd door de advocaten die spreken op de zittingen. Kortom, die hebben alle belang bij het voeren van zoveel mogelijk zaken en zullen mensen niet snel aanraden eerst eens wat jurisprudentie af te wachten voordat ze zelf een zaak aanspannen. Dit blijkt te meer uit het gedrag van Piet die iedereen oproept Dexia te dagvaarden. Hoeveel zou Piet zelf meepikken van weer een nieuw klantje?
maakt mij niet uit bokkie ben je trouwens zelf ,gedupeerde?
PAL en PAYBACK wat zijn die oplossingen dan? die bij de persoonlijk omstandigheden passen van gedupeerden. De informatie waarover ik beschik blijkt dat jullie voor gedupeerden met een lage-rest-schuld geen oplossingen hebben. Dus gedupeerden die ook geen toevoeging krijgen en wel hun recht willen halen en geen fin.ruimte hebben. Hoe zit dit dan? Bij jullie vereniging en praatgroep, iets zeggen is makkelijk, maar iets waar maken dat lukt jullie nog steeds niet. En daarom zijn er gedupeerden die daarom toch zelf een proces op starten bij de kantonrechter vanwege de kosten en raad eens hoe dat afloopt,nou het antwoord is hier al bekend op dit forum “”ze moeten betalen””. Maar wat was nou de meerwaarde van jullie vereniging en praatgroep gedupeerden begeleiden naar bekende instelling waar hun/de (gedupeerden) kosten kunnen dragen of met toevoeging werken. En de rest dan? Dat zijn toch ook gedupeerden of niet dan.
Verg.Andre
Verg.Andre
-
I know tegen beter in, maar toch...
Waarde mijnheer Croosjes, beste Andre,
PAL & Pay-Back onderscheiden zich, mijn inziens, doordat men zich geheel belangeloos, ga mij hier niet mengen in niet relevante zaken als donaties en contributies daar het mij persoonlijk bekend is dat niemand zich hieraan/door verrijkt, waarvan akte, inzetten voor de gedupeerden.
Zal hieronder een voorbeeld plaatsen, er zijn meerdere voorbeelden te vermelden die ik gezien de tijd en ruimte achterwege wens te laten. Het onderstaande zegt voldoende.
Dit doet men door bijeenkomsten, in welke vorm dan ook, te organiseren waarbij elke gedupeerde zijn of haar vragen kwijt kan.
Op deze wijze ziet een gedupeerde dat zij/hij niet alleen staat alsmede welke mogelijkheden er zoal (kunnen) zijn.
Vaak zijn er op/bij deze bijeenkomsten deskundige advocaten aanwezig, die ook als iemand geen toevoeging heeft, proberen tot een voor alle partijen acceptabele oplossing te komen. Wat, zo heb ik begrepen meestal zo niet altijd, gelukt.
Resumerend
Door het bijwonen, gratis, van het een en ander, zien de gedupeerde aanwezigen dat zij niet alleen hierin staan, wat zij kunnen doen, alsmede tot wie zij zich kunnen wenden.
Dit alles is, zo is gebleken tijdens het bijwonen van diverse van dit soort bijeenkomsten, vrij cruciaal.
Meen dat jij niets van dien aard doet of hebt gedaan? Ondanks je gegoede intenties.
Waarde mijnheer Croosjes, beste Andre,
PAL & Pay-Back onderscheiden zich, mijn inziens, doordat men zich geheel belangeloos, ga mij hier niet mengen in niet relevante zaken als donaties en contributies daar het mij persoonlijk bekend is dat niemand zich hieraan/door verrijkt, waarvan akte, inzetten voor de gedupeerden.
Zal hieronder een voorbeeld plaatsen, er zijn meerdere voorbeelden te vermelden die ik gezien de tijd en ruimte achterwege wens te laten. Het onderstaande zegt voldoende.
Dit doet men door bijeenkomsten, in welke vorm dan ook, te organiseren waarbij elke gedupeerde zijn of haar vragen kwijt kan.
Op deze wijze ziet een gedupeerde dat zij/hij niet alleen staat alsmede welke mogelijkheden er zoal (kunnen) zijn.
Vaak zijn er op/bij deze bijeenkomsten deskundige advocaten aanwezig, die ook als iemand geen toevoeging heeft, proberen tot een voor alle partijen acceptabele oplossing te komen. Wat, zo heb ik begrepen meestal zo niet altijd, gelukt.
Resumerend
Door het bijwonen, gratis, van het een en ander, zien de gedupeerde aanwezigen dat zij niet alleen hierin staan, wat zij kunnen doen, alsmede tot wie zij zich kunnen wenden.
Dit alles is, zo is gebleken tijdens het bijwonen van diverse van dit soort bijeenkomsten, vrij cruciaal.
Meen dat jij niets van dien aard doet of hebt gedaan? Ondanks je gegoede intenties.
-
Kapitein A
Je moet er toch niet aan denken dat Croosjes een zaal vol gedupeerden toespreekt.
Lfs Ad
Je moet er toch niet aan denken dat Croosjes een zaal vol gedupeerden toespreekt.
Lfs Ad
Als ze daar een reclamespotje voor de Vereniging van maken wel natuurlijk
beetje bokkie ach tich heren kap nou a.u.b h.g kor
-
o.k ad [bij wijze van spreken dan he] keep up the good work. h.g kor
Laatst gewijzigd door Kor S op 25 mar 2005 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.