LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DREIG TELEFOONTJES VAN RAETS INCASSO HEDENAVOND

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
willy59
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 feb 2004 17:49

DREIG TELEFOONTJES VAN RAETS INCASSO HEDENAVOND

Ongelezen bericht door willy59 »

Heden avond kreeg ik een dreigtelefoontje van Raets incasso
Het kwam in ieder geval heel dreigend op mij over.
Toen ik zei dat ik het telefoontje heel dreigend was en ik het verder op zou nemen werd er niets meer gezegd.
Toen ik verder zei dat nav de uitspraak van vandaag dat ze niet verder mochten gaan zeiden ze dat dat niet het geval was en dat Dexia alleen geen nieuwe dagvaardingen mochten doen.

DUS RAETS INCASSO GAAT DOOR MAAR VERSNELD

IK GA NU EEN AANKLACHT INDIENEN BIJ DE POLITIE.

Zie brief bij pal voor Reats

IK BEN WOEST

willy59

Hans2
Berichten: 617
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: DREIG TELEFOONTJES VAN RAETS INCASSO HEDENAVOND

Ongelezen bericht door Hans2 »

Raets Incaaso wordt daar goed voor betaald, zij hebben er helemaal geen baat bij als er een incassostop wordt afgeroepen.
Hierbij nog een oude aangepste conceptbrief indien je Eegaleaser zou zijn.


CONCEPT INCASSOBUREAU 2: BELAGING



AANGETEKEND



Plaats & Datum: ……………………………………………………….

Betreft: uw referentie:…………………………………………………




Geachte heer / mevrouw,

Op 15 december 2004 werd ik telefonisch door een mederwerker van uw kantoor lastiggevallen.
In mijn brief d.d. .... attendeerde ik u op het feit dat de door u namens Dexia te incasseren vordering niet bestaat. Uit uw telefonische reactie blijkt dat u de mening van Dexia omtrent de vernietigbaarheid van de aandelenlease-overeenkomst deelt. U stelt dat de vordering wel zou bestaan en dat ik deze binnen korte termijn aan u dien te voldoen.

Zoals ik in mijn schrijven d.d............. en in mijn eerdere correspondentie aan Dexia reeds heb aangegeven kan de door mijn echtgenote ingeroepen vernietiging op grond van het Burgerlijk Wetboek door Dexia enkel binnen rechte betwist worden. De door u geciteerde mening van Dexia is dan ook rechtens niet relevant. Dexia mag van alles menen, maar zolang Dexia een rechter niet heeft weten te overtuigen van haar standpunt geldt de door mijn echtgenote ingeroepen vernietiging onverkort. Zowel Dexia als ikzelf zullen daarnaar moeten leven en hetzelfde geldt voor u.

Nu de basis van de door u gestelde vordering door vernietiging buiten rechte is komen te vervallen en deze vernietiging door Dexia tot op heden niet succesvol is betwist is er geen sprake van enige vordering van Dexia op mij. Eventueel door u gemaakte incassokosten met betrekking tot deze niet bestaande vordering dient u dan ook te verhalen op Dexia.

Verder contact tussen u en mij is, zoals ik in mijn laatste schrijven ook al heb aangegeven volstrekt onnodig en voorts voor mij en mijn gezin buitengewoon belastend. Indien u mij toch wenst te blijven belagen met intimiderende en bedreigende correspondentie en telefonisch contact zou ik u erop willen wijzen dat u daarmee opzettelijk en stelselmatig een ernstige inbreuk vormt op mijn persoonlijke levenssfeer waarvoor rechtens geen rechtvaardiging bestaat. Ik zal, indien u doorgaat met uw handelen genoodzaakt zijn mij tot justitie te wenden nu uw handelen valt onder de delictsomschrijving van artikel 285b lid 1 Wetboek van Strafrecht:

“Hij, die wederrechtelijk stelselmatig opzettelijk inbreuk maakt op eens anders persoonlijke levenssfeer met het oogmerk die ander te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden dan wel vrees aan te jagen wordt, als schuldig aan belaging, gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of een geldboete van de vierde categorie.”

Voor het overige verwijs ik u naar mijn schrijven d.d................ .



Hoogachtend,



Naam lessee.


In afschrift aan: Dexia ………………. (adres Dexia etc)

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: DREIG TELEFOONTJES VAN RAETS INCASSO HEDENAVOND

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Dexia moet incasso's aandelenlease stilleggen


AMSTERDAM (ANP) - De bank Dexia mag voorlopig geen incassoprocedures beginnen tegen een grote groep klanten. Consumenten die hun beleggingscontract niet door hun partner hebben laten tekenen, hoeven tot medio april niet op een incassoprocedure te rekenen. Dat heeft de rechtbank in Amsterdam dinsdag besloten.
Een groep ontevreden beleggers had een kort geding aangespannen tegen Dexia, omdat de bank de incasso’s de afgelopen maand doorzette. Dexia deed dat ondanks een uitspraak van de rechtbank in Amsterdam, deze zomer, waaruit de beleggers concluderen dat zij hun contract voor beleggingen met aandelenlease kunnen vernietigen als de partner daaronder geen handtekening heeft gezet. Het betrof een vonnis in een zaak die de beleggers, vertegenwoordigd in de stichting Eegalease, zelf hadden aangespannen.
De grote vraag is of het bij beleggingen in aandelenlease om een vorm van huurkoop gaat. Diverse rechtbanken hebben daar tegenstrijdig over geoordeeld. Bij koop op afbetaling moeten beide partners het contract tekenen.
De rechter heeft daarom dinsdag besloten dat Dexia tot half april geen incassoprocedures mag beginnen. Hij verwacht dat tegen die tijd de eerste uitspraken in hoger beroep op tafel liggen. Die uitspraken kunnen duidelijk maken of het zin heeft dat Dexia geld blijft innen bij de betrokken klanten.
De rechtbank in Amsterdam vindt dat Dexia zijn klanten voorlopig niet mag dagvaarden, omdat er een lawine aan procedures dreigt. Er lopen al ongeveer duizend procedures over aandelenlease. Bovendien, aldus de rechter, luiden de meeste vonnissen in het voordeel van de ontevreden beleggers. Dat brengt Dexia in een lastig parket.
Overigens kan niet iedereen aan een incassoprocedure ontkomen. Het gros van de lopende zaken kan gewoon worden doorgezet. "De rechter verbiedt ons alleen om nieuwe zaken aan te spannen", aldus een woordvoerder van Dexia. Om aan een incassoprocedure te ontkomen, moeten klanten verder onder meer kunnen bewijzen dat ze getrouwd of officieel partner waren toen het contract werd aangegaan.
De zegsman van Dexia stelt dat "de rechter de bal even in het midden heeft gelegd". "We noemen het een tijdelijke pas op de plaats." De stichting Eegalease is "zeer verheugd" met de uitspraak. "Dit is een vonnis waar mensen echt iets aan hebben", aldus een woordvoerder.
Bedrijven lopen 10 miljard mis

DEN HAAG (ANP) - Bedrijven lopen dit jaar ongeveer 10 miljard euro mis aan oninbare vorderingen. Het aantal definitieve afschrijvingen is sinds eind vorig jaar verder gestegen.
Dat heeft Intrum Justitia dinsdag gesteld op basis van onderzoek naar betalingsgedrag. Vergeleken met de rest van Europa laat Nederland hoge vorderingsrisico’s zien, constateert het incassobureau.
Het betalingsverkeer verloopt traag. Niet alleen zijn de oninbare vorderingen groter, ook is de periode van lang openstaande vorderingen langer. Een jaar geleden was die nog 40 dagen, inmiddels 42 dagen.
Eerder liet Intrum Justitia al weten dat zowel jongeren als ouderen hun rekeningen steeds minder vaak op tijd betalen. Het bureau stelde vast dat de hoogte van de schulden aanzienlijk is gestegen. Het overheidsbeleid, hogere en meer boetes, alsmede een stabiele loonontwikkeling zorgen voor een achteruitgang van de koopkracht.
Veruit de grootste groep wanbetalers zit in de leeftijdsgroep van 25 tot 35 jaar. De toename van de schulden onder jongeren komt vooral door hun ouders. Zij betalen de rekeningen voor bijvoorbeeld doktersbezoeken en lidmaatschappen van hun kinderen voor sportclubs niet. Ook zijn de schulden van jongeren flink opgelopen door hun consumptiegedrag en het gebruik van mobiele telefoons.
Bij 65-plussers is het aantal vorderingen in drie jaar tijd driemaal zo groot geworden. Het incassobureau wijt dat aan de teruggang in koopkracht bij deze groep en de stijging van de vaste lasten. Deze ouderen kunnen basiszaken als huur en energie niet meer op tijd betalen.

Werk genoeg nog voor die lui dacht ik zo. Maar wat is er toch allemaal aan de hand in Nederland?

gompie
Berichten: 52
Lid geworden op: 23 nov 2004 13:40

Re: DREIG TELEFOONTJES VAN RAETS INCASSO HEDENAVOND

Ongelezen bericht door gompie »

Wat er mis is in dit land?
De euro en dexia,dat is er mis!!!!

Kareltje_blokker
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 nov 2004 23:55

Re: DREIG TELEFOONTJES VAN RAETS INCASSO HEDENAVOND

Ongelezen bericht door Kareltje_blokker »

.......
Laatst gewijzigd door Kareltje_blokker op 15 jan 2005 01:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: DREIG TELEFOONTJES VAN RAETS INCASSO HEDENAVOND

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Willy,

In de topic: Uitspraak kort geding Stichting Eegalease vs Dexia
heb ik een stukje geschreven o.a. over het incasso bureau.

Waar Kareltje-Blokker en Payback de wijsheid vandaan halen om te stellen dat het incasso bureau niets meer mag??

De rechter heeft alleen bepaald dat Dexia in bepaalde eegalease situaties niet meer mag dagvaarden, maar ja dat is mijn mening na het lezen van het vonnis.

Willy, je hoort nog van mij.

Groeten,
Piet

Kareltje_blokker
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 nov 2004 23:55

Re: DREIG TELEFOONTJES VAN RAETS INCASSO HEDENAVOND

Ongelezen bericht door Kareltje_blokker »

Geplaatst op 13 Dec 2004 19:37 door Kareltje_blokker


--------------------------------------------------------------------------------

Lopende incassoprocedures en agressieve incassopolitiek Dexia
In de lopende incassoprocedures zijn ten opzichte van de vorige nieuwsbrief geen noemenswaardige nieuwe feiten te melden. Het blijkt echter dat Dexia de laatste tijd de duimschroeven in het incassotraject flink heeft aangedraaid. Veel cliënten maken zich zorgen over dreigementen van Dexia met maatregelen als beslag. De vraag die vervolgens wordt gesteld, is of deze dreiging reëel is en wat je moet doen als er plotseling een deurwaarder voor de deur staat. Een korte uiteenzetting:

- formeel heeft Dexia de bevoegdheid tot het leggen van conservatoir beslag. Dat is een maatregel die moet voorkomen dat een niet-betalende debiteur vermogensbestanddelen (huis, auto, computer, een positief banksaldo, andere zaken van waarde) verduistert en het dus voor de crediteur veel moeilijker wordt zijn vordering geïnd te krijgen;’
- voor zover wij weten heeft Dexia tot op heden van deze bevoegdheid nog geen gebruik gemaakt;
- naar verluidt heeft de advocaat van Dexia tijdens de kort-gedingzitting van 7 december jl (Stichting Eegalease – Dexia Bank Nederland N.V.) gemeld dat Dexia slechts van deze bevoegdheid gebruik zal maken als de consument na een veroordelend vonnis nog steeds niet betaalt. Dexia heeft dit bericht niet aan ons bevestigd, maar het past wel in onze waarneming dat er tot op heden geen beslag is gelegd;
- als het bovenstaande juist is, kan er dus beslag gelegd worden nadat de consument door de rechter is veroordeeld tot betaling aan Dexia.

Wij verwachten niet dat Dexia zal overgaan tot het nemen van beslagmaatregelen.

willy59
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 feb 2004 17:49

Re: DREIG TELEFOONTJES VAN RAETS INCASSO HEDENAVOND

Ongelezen bericht door willy59 »

Het verhaaltje heeft nog een vervolg.
Maandag had ik Raets een brief geschreven.
De brief die ik gestuurd had was aangetekend en met handtekening retour.


Toen Raets mij gisteravond om ong 20.00 uur belde wilde ze mij uit de tent lokken met allerlei intimiderende vragen.
Maar ik zei het staat allemaal in de brief leest u die maar toen antwoorde ze, we hebben geen brief van u ontvangen.
Nu kreeg ik die vandaag al de slip terug van de ptt met een handtekening afleverdatum gister.
Nu ze mij in de avond gebeld hebben moesten ze dus de brief al hebben.
Het andere vreemde is dit gaat om de eerste brief die ik kreeg en nog 10 dagen had om te betalen en er waren er pas 4 om.
En dan al bellen en dan toch zeggen we hebben geen brief ontvangen is wel erg toevallig.
Dus ik heb erge twijfels aan de eerlijkheid van Raets en zijn personele consorten.
Volgens mij denken ze dat ze net als Dexia boven de wet staan .
Maar neem van mij aan dat degene die boven (dus hoog) staat diep valt.

willy


Trouwens voor de medewerker van de firma Raets.
Ik heb geen probleem ermee dat je meeleest.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: DREIG TELEFOONTJES VAN RAETS INCASSO HEDENAVOND

Ongelezen bericht door impact »

...
Laatst gewijzigd door impact op 03 jan 2005 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.

willy59
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 feb 2004 17:49

Re: DREIG TELEFOONTJES VAN RAETS INCASSO HEDENAVOND

Ongelezen bericht door willy59 »

Na gisteravond denk ik niet meer dat ze bellen want alles word nu opgenomen na de intimiderende en dreigende toon van gister.
Wat ze niet durfden te herhalen toen ik zij dat ik het op zou nemen voor de advocaat en politie.
Ik communiceer wat Dexia bereft alleen nog maar schriftelijk uit veiligheid.
maar evengoed bedankt.

willy

rob69
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 nov 2003 22:58

Re: DREIG TELEFOONTJES VAN RAETS INCASSO HEDENAVOND

Ongelezen bericht door rob69 »

ik word net ook gebeld door dat incassoburo,

waarom ik niet die 14000 euro betaal!!?

ik zeg:

jullie werken voor die oplichters!!

ja sorry meneer, u moet wel betalen

wat!!en toen hing die op.....

ps.

mijn advocaat zij al tegen mij, de reden dat zij zo doorgaan is omdat sommige mensen nog steeds betalen.

en die mensen die betalen die zien zoiezo niks van dat geld terug!

mensen aub!! betaal niet meer aan deze oplichters!
doe alle gedupeerde en jezelf een lol!

willy59
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 feb 2004 17:49

Re: DREIG TELEFOONTJES VAN RAETS INCASSO HEDENAVOND

Ongelezen bericht door willy59 »

Een incasso bureau mag en kan helemaal niets het enige wat ze kunnen is dreigen.
Zo van dan gaat er beslag op je loon en dat soort zaken.
Dus het bang maken van mensen.
Is dat trouwens niet bij wet verboden mensen te intimideren?
Ze kunnen en mogen niets zolang er geen uitspraak is in jouw zaak van een rechter.
Maar juist door die dreigementen gaan er mensen betalen.

De lafaards juist voor de feestdagen mensen dreigen.
Ik vraag me wel eens af hoe die mensen kunnen slapen.

Speciaal in deze Dexia zaak want ze weten dat bijna alle zaken verloren zijn door Dexia.

Maar ja net zoals op deze lijst zijn er mensen die denken gauw een zooitje euro's te verdienen aan het leed van anderen.
Maar al dit soort mensen moeten toch eens verantwoording afleggen
en

Wat u niet wil dat u geschied doet dat ook een ander niet.

He jij als personeelslid van Raets mag je ook reageren hoor :oops: :oops: :oops: :oops:

willy

p.s.

Piet bedankt voor je mail
het is perfect geregeld

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: DREIG TELEFOONTJES VAN RAETS INCASSO HEDENAVOND

Ongelezen bericht door flappie »

dus mensen luister niet naar de mensen van dat incassoburo en betaal NIET! Daar doe je ons en andere gedupeerde een plezier mee.

john
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 jul 2003 10:03

Re: DREIG TELEFOONTJES VAN RAETS INCASSO HEDENAVOND

Ongelezen bericht door john »

Ze gaan gewoon door. Ik ben ook gebeld onder het eten hedenavond.

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: DREIG TELEFOONTJES VAN RAETS INCASSO HEDENAVOND

Ongelezen bericht door Hans A »

Mensen, hoe gaat het de algelopen weken met de incasso's van Dexia?

Waren bovenstaande berichten voorlopig de laatste stuiptrekkingen of gaat het gewoon door?
Ik zelf had na zware druk van Dexia (herinneringen, invorderingskosten etc.) ingestemd met een betalingsregeling. De automatische incasso's voor deze betalngsregeling zijn plotseling gestopt en Dexia zegt dat ook de betalingsregeling is vervallen maar weet mij niet te vertellen waarom.
Wel ben ik bang dat Dexia zometeen met iets anders komt en het erop zal gooien dat juist ik niet aan mijn verplichtingen voldeed of zo iets! Ze blijven een vies spel spelen.

Zijn er meer mensen met "vreemde"ervaringen na de uitspraak van 14 Dec?

Groeten Hans

baskkkk
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 feb 2004 16:21

Re: DREIG TELEFOONTJES VAN RAETS INCASSO HEDENAVOND

Ongelezen bericht door baskkkk »

De telefoontjes van Raets gaan nog steeds door. Ik ben vanavond gebeld en ze wilden een betalingsregeling treffen. 3 tot 5 jaar lang afbetalen!

Nou, amehoela, ik denk dus van niet. Er valt natuurlijk wel met mij te praten over een betalingsregeling ivm onverschuldigde betaling van de inlegsom, omdat ik het contract vernietigd heb, maar dat was schijnbaar niet de bedoeling van het gesprek......

Gesloten