LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Waarom schikken als je met 2 torens voor staat??

In de laatste uitspraken ligt de schadevergoeding tussen 75% voor Dexia en 25% gedaagde/gedupeerde. En bij ernstige schending van o.a. de zorgplicht op 100% - koersdaling.

Bij eagalease louter overwinningen nog.

Schikken? Waarom?

En als je schikt dan moet de schikking tussen 75-25% en 100% (- koersdaling) in zitten.

Groeten justice

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Nog maar een berichtje.

De benadering van Dexia is nog steeds fout.
Bruneel: "Mensen die in financiele problemen zijn gekomen".
Dit is geen criterium bij de rechters.
De rechters kijken naar de fouten van Dexia en naar die van de gedupeerde.
En dat valt steeds in het nadeel van Dexia uit, ongeacht de finacieele situatie van de gedupeerde.
Zolang Dexia op deze toer gaat, de media bespelen, en wellicht ook de rechtbank, kan deze bemiddeling niets opleveren.

Bovendien, er behoeft niets bemiddeld te worden.
De uitspraken liegen er niet om.
Het is nu een kwestie van uitbetalen, minimaal volgens de DSI-norm.
En daar is het geld van Aegon bij lange na niet genoeg voor.
gr. O.D.
Laatst gewijzigd door Oom Dagobert op 11 feb 2005 13:09, 2 keer totaal gewijzigd.

Okerene
Berichten: 529
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:40

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door Okerene »

DEXIA ZWAAIT MET DE WITTE VLAG

Dit in de ene hand. In de andere hand zwaaien ze nog steeds met het geld dat ze van ons geroofd hebben. Dat is ONS geld. Wat zegt Bruneel: "Kijk hoe goed wij wel niet zijn voor jullie als ontevreden beleggers" En wat is er verandert. Zij verliezen de slag. Honderden rechtzaken hebben en gaan ze binnenkort verliezen. Bij het OM zijn aangiftes gedaan en zijn er nog meer in voorbereiding. Zaken die lang verborgen waren dreigden openbaar te worden. Ze moeten met de billen bloot. Ze moeten wel bakzeil halen. De woordvoerder van Dexia: "Ik hoop dat de rechters de rechtzaken stoppen. Kijk wij doen dat ook." Maar wie heeft daar nu het meeste belang bij? "Dan kunnen we rustig bemiddelen zonder dat we last hebben van nieuwe akelige uitspraken van DSI en andere rechters..." Nu kan alles. Ja logisch. Het vuur komt hen na aan de schenen. Dus nu moet iedereen zeker stoppen met betalen! Anders zijn het weer loze woorden en tijdrekken. Eerst ons geld terug. Zeker voor de probleemgevallen. En rechtzekerheid terug voor degenen die het aanbod hebben getekend. Eerst zien dan geloven. Mag dat?

Okerene :wink:

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door Idaho »

Va de site van Eegalease

Initiatief verdient maximale kans:” 11-02-2005


Stichting Leaseverlies, Stichting Eegalease, Consumentenbond en Vereniging van Effectenbezitters (VEB) verheugd over bemiddeling door dr. W.F. Duisenberg

Den Haag, vrijdag 11 februari 2005 – De Stichting Leaseverlies, de Stichting Eegalease, de Consumentenbond en de Vereniging van Effectenbezitters (VEB) zijn verheugd over de bemiddeling door dr. W.F. Duisenberg inzake de aandelenleaseproducten.

In een gezamenlijke verklaring benadrukken bovengenoemde partijen hun vertrouwen in de buitengewoon grote kennis en kunde van de heer Duisenberg. “Wij zijn verheugd over het initiatief dat thans een maximale kans verdient. Dat de heer Duisenberg de rol van bemiddelaar op zich wil nemen, waarderen wij ten zeerste. Hij is een eminent deskundige als oud President van De Nederlandse Bank en de Europese Centrale Bank.”

Ingewikkeld
De Stichtingen Leaseverlies en Eegalease en de Consumentenbond hebben verschillende rechtszaken tegen Dexia aangespannen. De Vereniging van Effectenbezitters (VEB) steunt deze acties. Gezamenlijk waarschuwen zij voor te hoog gespannen verwachtingen omtrent de bemiddeling door dr. Duisenberg. “Het gaat om een buitengewoon ingewikkeld proces. Wij zullen ons in het belang van alle gedupeerden zo constructief mogelijk opstellen. Maar het zal zeker geen eenvoudige zaak zijn. De mensen die bij ons aangesloten zijn, hopen natuurlijk op een snelle oplossing en wij zetten ons daar ook maximaal voor in. Toch is het zaak ook op een dag als vandaag te waken voor te hoog gespannen verwachtingen, hoezeer wij ook verheugd zijn over de bemiddeling. Onze inzet is dit proces een maximale kans te geven.”

hanss
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 feb 2004 13:00

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door hanss »

Op zich positief dat er een bemiddelaar is aangewezen, en niet de minste. Vraag is alleen welke opdracht hij precies heeft gekregen.

Ik denk dat DNB intussen zich inmiddels ervan bewust is dat zij hier steken heeft laten vallen, als toezichthouder. Terwijl allerlei zware controles worden gedaan op banken is hier een pakket producten verkocht die aan alle kanten rammelt. De gebrekkige zorgplicht is misschien wel het zwaarste 'vergrijp'.

Waarschijnlijk moet nu zsm een passende oplossing worden gezocht en vooral geprobeerd worden te voorkomen dat nederland bekend wordt als de plek waar 100.000 beleggers een individueel proces tegen een bank hebben gevoerd, waardoor de reputatie van in principe alle banken, tussenpersonen en verzekeraars negatief in het nieuws komt.

De laatste maanden hebben nogal wat rechtbanken de belegger laten winnen (en terecht). Het positieve is nu dat er een basis ligt, waar een algemene schikking, die hiermee in het verlengde ligt, kan worden geregeld.

Een gunstige bijkomstigheid is dat Dexia een bank is met het hoofdkantoor buiten nederland.

Al met al is er nu een kansje dat in 2005 deze zaak eindelijk wordt opgelost. Ik wens de bemiddelaar heel veel succes.
Laatst gewijzigd door hanss op 11 feb 2005 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.

zxc
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:34

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door zxc »

Duisenberg zoekt in de luwte naar oplossing


AMSTERDAM (ANP) - Wim Duisenberg zoekt de luwte op om een oplossing te vinden in de ruzie rond aandelenlease, beleggingen met geleend geld. Over de weg die hij zal bewandelen, wordt weinig tot niets losgelaten. Ook een einddatum waarop er een schikking moet liggen, is niet bekendgemaakt.
Dat is een andere tactiek dan bij de vorige bemiddelingspoging. In het najaar van 2003 schoof het ministerie van Financiën de voormalige ombudsman Oosting naar voren. Dat gebeurde met de nodige tekst en uitleg. Vooraf gaf Oosting een toelichting op zijn plannen en ook tussentijds kwam er een toelichting op de gang van zaken. De bemiddelingspoging, die uiteindelijk mislukte, was zelfs gebonden aan een einddatum.
De nieuwe bemiddelaar Duisenberg is gevraagd door De Nederlandsche Bank (DNB). De centrale bank heeft in overleg met het ministerie van Financiën een beroep gedaan op alle partijen om tot een schikking te komen. Minister Zalm van Financiën kondigde na de vorige poging al aan dat hij achter de schermen verder zou werken aan een oplossing.
Een DNB-woordvoerder kan verder niets loslaten over de taken van Duisenberg. Hij moet in elk geval Dexia en de klanten tot elkaar brengen, zodat de vele rechtszaken niet het hele gerechtelijke systeem in Nederland overhoop halen. Ook is de rel niet goed voor de betrokken bedrijven, waaronder naast de bank Dexia ook verzekeraar Aegon.
Een woordvoerder van Dexia spreekt de verwachting uit "dat we het ditmaal redelijk snel eens zullen worden. Er is een belangrijk obstakel weggenomen: het geschil met Aegon." De bank voerde de afgelopen jaren een gevecht met de verzekeraar. Aegon verkocht zijn dochter die aandelenlease aan de man bracht aan Dexia. Kort na de overname ontstond het conflict met beleggers, die door dalende beurskoersen een schuld overhielden aan hun investering.
Dexia ziet vooral de stichting Leaseverlies als gesprekspartner. Deze stichting vertegenwoordigt bijna honderdduizend ontevreden beleggers.
De stichting en aanverwante belangengroeperingen zijn eveneens blij met de nieuwe bemiddeling. Toch waarschuwen zij voor al te hooggespannen verwachtingen. "Het gaat om een buitengewoon ingewikkeld proces. Wij zullen ons in het belang van alle gedupeerden zo constructief mogelijk opstellen. Maar het zal zeker geen eenvoudige zaak zijn."

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door Janny »

Dexia ziet vooral de stichting Leaseverlies als gesprekspartner. Deze stichting vertegenwoordigt bijna honderdduizend ontevreden beleggers.
De stichting en aanverwante belangengroeperingen zijn eveneens blij met de nieuwe bemiddeling. Toch waarschuwen zij voor al te hooggespannen verwachtingen. "Het gaat om een buitengewoon ingewikkeld proces. Wij zullen ons in het belang van alle gedupeerden zo constructief mogelijk opstellen. Maar het zal zeker geen eenvoudige zaak zijn."
Toen wij moeite hadden, dexia was niet thuis
Toen wij vroegen om een oplossing Dexia was niet bereid tot antwoorden.
Aldoor zijn we bereid geweest om tot een redelijke oplossing te komen.
Toen alle redelijkheid van onze kant afketste op de onwil van dexia, zijn wij in arrenmoede naar de rechter gestapt.
En die spreekt nu recht. waar recht is.

En nu zal Dexia willen overleggen, Waar over?
Ik heb geen medelijden met het groot kapitaal. ze hebben het van de kleine spaarder afgetroggeld. en nu moet de kleine man de grote helpen?

'k dacht het niet.

Janny

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door trudy »

Het is niet in het belang van de Nederlandse economie dat de kop van Aegon gaat rollen, vandaar de inzet van de heer Duisenberg?

Dexia was minder belangrijk, die vertrekt weer uit Nederland.

Indien de WcK een rol gaat spelen heeft dit betrekking op alle aandelenleasecontracten, ook die van andere Nederlandse aanbieders.

Contracten nu ook in Amersfoort vernietigd i.v.m. de WcK?

Probeert men een catastrofe te voorkomen?

t.spoel
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 aug 2004 11:02

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door t.spoel »

Trap er niet in mensen. De bereidheid van Dexia om via bemiddeling te gaan praten, is de zoveelste vertragingstaktiek van Dexia.
Dexia ziet nu de bui van de DSI beroepsuitspraak hangen en wil zo veel mensen er van af gaan houden om gebruik te maken van deze uitspraak.

Ze hebben 6,5 miljard nodig om alle gedupeerden schadeloos te stellen, dus dat zullen ze niet willen.

Het is niet te hopen dat belangenorganisaties iets toegeven.
100% vergoeding + inleg terug moet de inzet blijven en dat is terecht op grond van de DSI uitspraak.

Eigelijk moet een extra vergoeding worden geeist o.g.v. het leed en de (neven)schade als gevolg van het verlies en de (aflossings)gevolgen daarvan. Dubbelop dus!

Geen 90%, maar 110% zou ik zeggen.
Het is te hopen dat Duisenberg niet in deze truc van Dexia trapt. Maar ik vertrouw op zijn kennis en kunde.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door Janny »

Maar waarom dan de kop van 200.000 kleine spaarders.

Die zijn al op alle mogelijke manieren gepakt.


en we moeten nu voor het groot kapitaalhet lootje leggen.

'k dacht het niet.

En Aegon heeft aangeboden om te betalen, een afkoopsom?

Misschien is het wel beter dat er 1 grote kop gaat rollen.


'k dacht het zo

Janny

Gast

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door Gast »

bemiddelen door dhr duisenberg.

in principe is duisenberg van oorsprong een PVDAér.

dit zou betekenen dat hij aan onze kant zou staan?

maar... de jaren in luxe hebben dhr duisenberg zien inzien ,dat het klootjes volk,altijd aan het kortste eind trekt.

omdaar dus een bemiddelings poging aan vast te knopen heeft 2 kanten
1e dexia denkt idem wat ik hier boven aanhaalde.

2e duisenberg denkt (hoop ik) hier kan ik wat terug doen voor het klootjes volk.waar ik jaren niet iets meer voor heb kunnen doen,als president van de nederlandse, en later europese bank.


ik zelf houdt het ergens tussen in,dus geen inleg terug wel restschuld kwijt schelden. ook geen rente etc.

maar... dexia kennende zullen ze inzetten op allleen voor bepaalde moeilijke gevallen kwijtschelding ,en de rest fifty fifty!

ik denk dat het daar op uit draait!

maar ik geef me niet gewonnen ,wie wel?

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door Janny »

mijn dagvaarding gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat ddddoooooooooor.

janny

willy59
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 feb 2004 17:49

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door willy59 »

Dit staat op de site van RTLZ
Wim Duisenberg probeert om op korte termijn een faire oplossing te vinden. Naar verwachting zal dit ook gaan lukken, omdat achter de schermen al hard is gewerkt. Zo is de verwachting dat gedupeerden een deel van hun inleg terugkrijgen.
Dus misschien het verhaal van de daling van de AEX in procenten

willy

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door Janny »

Wat ik faire vind is misschien wel iets meer deze kant op dan zij.
janny

bjorrie
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 sep 2004 20:05

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door bjorrie »

Hallo mensen,

Ben zeer benieuwd met wat voor idee de Hr Duisenberg komt.
Ben bang voor de mensen die de restschuld betaald hebben, dit te laat is. Zij hebben immers alles voldaan. Hoe zal het aflopen voor de mensen die een proces hebben aangespannen voor de rechter. Ja die zullen ze eerst behandelen, deze kosten hun geld. In ieder geval denk ik wel dat dexia ziet dat ze fout zijn geweest, anders komen ze niet met een schikking. Dit is in ons voordeel toch.

met afwachtende houding

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door Janny »

een verkapte bekentenis!!!!!!!!!!!!!!!!!!! fout gehandeld te hebben door dexia.

maar laat ons niet te optimischrisch zijn.

eerst zien en dan overschrijven op mijn rekening en dan geloven.

Janny

hanss
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 feb 2004 13:00

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door hanss »

Het inschakelen van Duisenberg vind ik erg positief, want hij is uiteraard internationaal zeer bekend. Dat maakt juist dat de zaak mogelijk internationaal bekend wordt.

Wel denk ik dat hij zal proberen de kool en de geit te sparen. 't Zou me niks verbazen als er een formule wordt bedacht dat bijv 75% terug wordt gestort naar de belegger en 25% naar Dexia, of zoiets.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door Piet »

Uit de nieuwbrief van de Consumentenbond:
Nieuwe bemiddeling in aandelenleasedrama

Vandaag is bekend geworden dat de heer Duisenberg een nieuwe bemiddelingsronde start tussen Aegon, Dexia en de Stichtingen Leaseverlies, Eegalease, Consumentenbond en Vereniging van Effectenbezitters (VEB). Duisenberg, oud president van de Europese Centrale Bank en van de Nederlandsche Bank, gaat onderzoeken of er toch een oplossing mogelijk is in het geschil tussen de aanbieders van aandelenleaseproducten (Aegon en Dexia) en de behartigers van honderdduizenden gedupeerde beleggers. De Consumentenbond heeft samen met de Stichtingen Leaseverlies en Eegalease al diverse rechtszaken aangespannen tegen Dexia om op te komen voor gedupeerde beleggers.

Wij zijn blij met de nieuwe bemiddelingspoging. Ons standpunt is altijd geweest dat er een oplossing moet komen voor gedupeerde beleggers. Hoewel de definitieve uitkomst vermoedelijk nog op zich laat wachten, biedt deze bemiddeling wel weer nieuwe perspectieven.
Hieruit lees ik dat de bemiddeling alleen gaat tussen de 4 hierboven genoemden en dexia met als bemiddelaar Duisenberg.....

Ik ben blij dat ik een rechtszaak ben begonnen en de rechter hierover gaat vonnissen.

Groeten,
Piet

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door Janny »

Bedenk dat een bemiddeling
met hetzelfde resultaat als van de rechter .
voor dexia minder gezichtsverlies opleverd.


Immers voor de rechtbank ongelijk krijgen is geen eer.

een bemiddeling is toch eervoller

Ja Toch!

dus Dexia en AEgon willen geen gezichtsverlies riskeren,
nu dat er zo duidelijk aan zit te komen,
door de vele voor ons., positieve uitspraken.
en je gezicht verliezen is in de financiële wereld einde verhaal.

Janny

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Het kan toch niet zo zijn dat Duisenberg voor gaat stellen 50% - 50%
met als voordeel voor de zomer van alles af?
Geef mj maar de uitspraak van DSI, dan nog maar een jaartje procederen.
Als Dexia 2 jaar geleden met dit aanbod wad gekomen had ik waarschijnlijk wel toegehapt, nu we echter weten dat de rechters Dexia voor alles verantwoordelijk houden kan Duisenberg hier toch niet om heen?
Dexia zal wel zeggen dat een vrijwillig gebaar van hen is.
En verzwijgen dat ze anders aan het begin van een groot verlies staan.
gr. O.D en allen een pr.weekend, wordr vervolgd.

Gesloten