LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
zoex
Berichten: 407
Lid geworden op: 18 nov 2003 08:37

Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door zoex »

Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Uitgegeven op 11 februari 2005 om 07:56 uur, bijgewerkt om 08:09

AMSTERDAM (Dow Jones)--Wim Duisenberg, voormalig president van de Europese Centrale Bank, gaat bemiddelen tussen Dexia Bank Nederland en haar cliënten in de aandelenlease-zaak.

De Nederlandsche Bank (DNB) heeft het initiatief genomen voor deze bemiddeling. Dexia verleent volledige medewerking en zal gedurende dit proces geen nieuwe procedures tegen cliënten bij de rechtbanken aanhangig maken.

Aegon en Dexia maakten vanmorgen bekend dat ze een overeenkomst hebben bereikt, waardoor een blokkade voor een oplossing voor aandelenlease-cliënten is weggenomen. Aegon betaalt 218 miljoen aan Dexia. Voor Dexia is daarmee de weg vrij om te proberen oplossingen te vinden voor cliënten van Dexia Bank Nederland die daadwerkelijk in financiële problemen zijn geraakt door aandelenlease.

Dexia neemt een last van 207 miljoen euro in het laatste kwartaal van 2004 om aanvullende kosten te dekken. Die kosten komen mogelijk voort uit tegemoetkomingen voor cliënten van Dexia Bank Nederland die in moeilijkheden verkeren.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door Piet »

De Volkskrant 11 februari 2005
Duisenberg bemiddelaar in kwestie aandelenlease
ANP

AMSTERDAM - De oud-president van de Europese Centrale Bank, W. Duisenberg, gaat bemiddelen in de ruzie over de aandelenlease-affaire. Dat heeft De Nederlandsche Bank (DNB) vrijdag bekendgemaakt. De DNB heeft overlegd met de minister van Financiën en met betrokken partijen om te kijken of er op korte termijn een faire oplossing mogelijk is.

In de kwestie hebben beleggers het voorzien op aanbieders van beleggingsproducten die zij zeer aantrekkelijk voorstelden, zoals de winstverdriedubbelaar van Dexia-bank. Met geleend geld werden aandelen gekocht. Toen de beurskoersen daalden bleven de gedupeerden echter met schulden achter. De beleggers beweren misleid te zijn.

De Stichting Leaseverlies, Stichting Eegalease, Consumentenbond en de Vereniging van Effectenbezitters (VEB) hebben via een gemeenschappelijk perbericht verheugd gereageerd op de bemiddeling van Duisenberg. Zij stellen veel vertrouwen te hebben in de grote kennis en kunde van de oud-bankpresident.

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door Idaho »

Wat een prachtige grap is dit.
Dhr. Duisenberg gaat zich er NU plotseling mee bemoeien, nou Wim, beetje laat vind je ook niet?
Ik weet niet wie hier nu nog baat bij hebben, afgezien van het niet meer dagvaarden van nieuwe gevallen.
Wat valt er nog te bemiddelen???? Ik volg het niet meer, er zal wel weer een hoop ranzigheid achter zitten.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door pluutje »

Ik wil alles terug. :twisted: + schade :evil:

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door Piet »

Van de website van Aegon, www.aegon.nl :

AEGON en Dexia leggen overnamegeschil bij

AEGON N.V. heeft overeenstemming bereikt met Dexia in het geschil over de overname van Labouchere door Dexia in 2000.

Dexia is in 2002 een procedure gestart bij de rechtbank in Amsterdam. AEGON en Dexia hebben nu overeenstemming bereikt, waarin AEGON een bedrag van EUR 218 miljoen betaalt aan Dexia, ter finale kwijting. De overeenkomst voorkomt een langdurig zakelijk geschil en houdt geen erkenning van schuld in.

Daarbij heeft AEGON overwogen dat, door nu een overeenkomst met Dexia te sluiten, een belangrijke blokkade wordt weggenomen voor het bereiken van oplossingen voor klanten van Dexia met aandelenleaseproducten, die in financiële moeilijkheden zijn geraakt. De betaling van AEGON aan Dexia zal volgens deze overeenkomst door Dexia in dat kader worden gebruikt.

De betaling zal door AEGON als een buitengewone last in de resultaten van het volledige boekjaar 2004 wordt verantwoord. Naar verwachting zal de nettowinst over het boekjaar 2004 volgens Nederlandse waarderingsgrondslagen meer dan EUR 1,6 miljard bedragen. De jaarresultaten 2004 van AEGON zullen worden bekendgemaakt op 3 maart 2005.

(Vrijdag 11 februari 08.00 uur)

JAN1022
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 dec 2003 21:24

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door JAN1022 »

Is dit schikken of niet

J

16again
Berichten: 16206
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door 16again »

De Nederlandsche Bank (DNB) heeft het initiatief genomen voor deze bemiddeling. Dexia verleent volledige medewerking en zal gedurende dit proces geen nieuwe procedures tegen cliënten bij de rechtbanken aanhangig maken.
Waarom ineens dit "initiatief"?
Waarom verleent Dexia nu ineens wel volledige medewerking?
Waarom geen nieuwe procedures meer?

Het antwoord is m.i. niet de 218 mil Euro die Dexia van Aegon krijgt.
Het echte antwoord ligt in de uitkomst van recente rechtzaken. Dexia krijgt klap na klap, en door massaal te schikken hoopt Dexia de schade te beperken.

Ik hoop dat de gedupeerden nu Dexia met gelijke munt gaan terugbetalen. Tijdens een eerdere bemiddelingspoging had Dexia overal lak aan en ging gewoon botweg door met incassos dagvaarden intimidatie etc.

Bedenk:
Duisenberg is vooral een bankier en zal (naar ik vrees) de belangen van een andere bankier zo goed mogelijk beschermen.

leasebak
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 okt 2004 15:07

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door leasebak »

Dit is schrikken ja.

Natuurlijk willen ze het dempen. Ze zitten allebei niet te wachten op nog meer 'ellende' en de waarheid boven tafel hebben ze ook allebei niets aan.

De boeven sluiten met de boeven een overeenkomst om zelf niet als boef te worden ontmaskerd, iets wat voor de meeste gedupeerden al is gebeurd, maar het kan altijd erger. Er is veel wat wij nog niet weten.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door impact »

Misschien verkeert Aegon in de misplaatste veronderstelling dat ze zelf nu de dans kunnen ontspringen?

16again
Berichten: 16206
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door 16again »

Misschien verkeert Aegon in de misplaatste veronderstelling dat ze zelf nu de dans kunnen ontspringen?
Aegon betaalt een bedrag "ter finale kwijting" en is daarna dus echt klaar.

willem S
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2003 19:55

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door willem S »

unbelievable!
dat ik dit nog mag meemaken.... wat een stelletje prutsers bij Dexia!
Eerst een grote muil in de trend van: "contract is contract" nu zit het een beetje tegen en nu gaan ze lopen janken....
Van mij kunnen ze de ..ring krijgen, het wordt zowiezo een rechtszaak en in mijn ogen is: "fout is fout".
De groeten Dexia,
Willem

willy59
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 feb 2004 17:49

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door willy59 »

Hier gaan nu al mijn nekharen overeind staan
De Nederlandsche Bank (DNB) heeft het initiatief genomen voor deze bemiddeling. Dexia verleent volledige medewerking en zal gedurende dit proces geen nieuwe procedures tegen cliënten bij de rechtbanken aanhangig maken.
Zij moeten gegevens hebben die wij niet hebben dat ze dit hier mee instemmen


Dit gaat alle perken te buiten
Denk aan de rechtzaak in Amsterdam en denk aan de bemiddeling een jaar geleden,



Wat weten ze wat wij nog niet weten over uitspraken van rechtzaken en wij waarschijnlijk niet te weten zullen komen omdat ze nu maar steeds de zaken aanhouden

Het is echt te gek voor woorden ik hoor Bruyneel net zeggen dat ze nu 450 miljoen euro hebben voor de schikkingsvoorstellen nu zal er dan een schikkingsvoorstel van 450 miljoen op een totaal bedrag van 5 milliard

Ik heb er totaal geen vertrouwen in weer een move van Dexia van tijd rekken en kijken hoe kunnen wij de lessees nu weer een oor aannaaien


willy

JOOST1
Berichten: 364
Lid geworden op: 05 jul 2003 21:18

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door JOOST1 »

Die 5 miljard is inclusief de aandelen.De aandelen worden verkocht en het restant is dan voor de schikking beschikbaar. Ik denk dat ze gaan voor 50/50 dat is voor dexia voordeliger dan de rechtbank en dsi norm van 25/75 hierbij nemen ze in overweging dat de gedupeerden advocaatkosten maken die al gauw meer zijn dan het verschil van 25 %

Uiteraard weet Dexia meer , maar ze spelen ook op de gemoedstoestand van de gedupeerden en komen dus nu ze geen zaak meer winnen over de brug. Wij op dit forum zijn maar een fractie van alle gedupeerden welke geen hulp hebben van mede lotgenoten , deze gedupeerden zijn door een voorstel van Dexia gemakkelijk over te halen zoals ook gebeurd is met het dexia aanbod
Wachten we af


Joost

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door cornelis »

Duisenberg is ook een hoge pief,en misschien word hijzelf wel gedupeerd als dexia steeds meer zaken verliest.
Ik vertrouw het voor geen meter.
Een hoge pief die iets voor de gewone man wil doen,geloof ik niks van.
groetjes

willy59
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 feb 2004 17:49

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door willy59 »

Hai Joost

Joost welke aandelen degene die nooit gekocht zijn.

En wat 50/50 voor eegalease dat denk je toch niet of wel

willy
Laatst gewijzigd door willy59 op 11 feb 2005 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door Idaho »

Op teletekst staat dat alle betrokken partijen blij zijn met deze bemiddeling, is er ook maar 1 gedupeerde naar zijn/haar mening gevraagd?

JOOST1
Berichten: 364
Lid geworden op: 05 jul 2003 21:18

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door JOOST1 »

Ik ga er vanuit dat er een regeling komt voor iedereen . 2 jaar geleden zou iedereen tevreden zijn met 50/50 maar toen was Dexia dit niet Nu zijn de rollen omgedraaid maar ik denk dat er velen zijn die zeggen als ik van de rest schuld af ben ben ik tevreden. zeker die mensen die de hardheidscl getekend hebben.

Joost

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Ik ben hier niet blij mee.

Was Oosting niet goed genoeg.
Wat moet ik met D. van de bank?
Wat weet die van mijn problemen?
Een paar jaar lang hebben ze ons gedreigd....
Dexi wilde niet van toegeven en schuld bekennen weten...
Iedereen heeft al heel veel geld aan advocaten uirgegeven....

Nu zijn we eindelijk zover dat we bij de rechter aan de beurt zijn...
En de vooruitzichten zijn goed (DSI)...
Maar nu gaan anderen zich er ineens mee bemoeien.
Omdat Dexia een fooitje van Aegon heeft gekregen.
Weer wordt het dan onderhandelen over de hoogte, als bij Oosting, maanden lang.
En de gedupeerde zal geen keus hebben, of instemmen met een snelle oplossing voor iedereen van bv 50-50% of nog 2 jaar procederen voor 75-25%, of 100% minus koersdaling.
Ik zie het allemaal nog niet zo zitten, een compromis is altijd in ons nadeel."
Alleen de z.g. "meelifter"s zullen hiervan profiteren.

gr. O.d.
Laatst gewijzigd door Oom Dagobert op 11 feb 2005 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door Janny »

De DNB heeft overlegd met de minister van Financiën en met betrokken partijen om te kijken of er op korte termijn een faire oplossing mogelijk is.
Wie is de vertegenwoordiger voor de gedupeerden?

janny

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Ik ben woest.
Nog steeds spreekt Dexia van een groep van ontevreden beleggers.
De beslissing over de schuldcraag en de oplossing is al gevallen, zie DSI.
Dexia helemaal schuldig.
Duisenberg behoeft niet meer te onderhandelen.
Alleen maar zo snel mogelijk uitbetalen.
Dexia gaat ons weer het mes op de keel zetten.....
Ze maken nu pas de overeenstemming met Aegon bekend omdat ze elke rechtszaak verliezen.
En zo stond het in het senario van Dexia en Aegon een jaar geleden.
Hebben ze ons toch nog beet.
Als wij niet mee werken worden wij de dwarsliggers.
Duisenberg werkt alleen maar vertragend als de lopende rechtszaken vanaf nu stilgelegd worden.

Gesloten