LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eindafrekening

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Ik_Haat_Dexia

Eindafrekening

Ongelezen bericht door Ik_Haat_Dexia »

Dag allen,

Vraag 1: ik heb gisteren een brief van Dexia ontvangen met daarin de melding:
"Hierbij ontvangt u het financieel overzicht van uw beëindigde effctenlease-overeenkomst(en).
Nu heb ik niets beëindigd en moet deze brief niet eerst langs Leaseproces (ben daar aangemeld).

Vraag 2: Weet iemand wanneer Leaseproces die opt-out brieven gaat versturen? Las dat namelijk op hun site.

Alvast bedankt,

R.

speculaasman
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 jan 2007 20:55

Re: Eindafrekening

Ongelezen bericht door speculaasman »

Een opt out brief moet u zelf sturen. Leaseproces zal dat waarschijnlijk niet voor u doen / mogen doen. Bel leaseproces hier even over op, ben benieuwd wat ze zeggen.

Een goede model opt out brief vindt u op:

http://www.leaseverlosser.nl/modelbrieven.php

maar je vind ze ook elders wel op internet.

Martinvdm

Re: Eindafrekening

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Leaseproces stuurt automatisch een brief naar u met de 'opt out verklaring' die u moet ondertekenen en terugzenden naar Leaseproces.

Is Speculaasman aangesloten bij Leaseproces..?

roxy
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 okt 2005 17:25

Re: Eindafrekening

Ongelezen bericht door roxy »

Ook wij hebben een eindafrekening ontvangen en dat lijkt nergens op.
Van de totale schuld van ruim 6500 euro wordt 10 procent afgetrokken,dat is 540 euro,en of we dan maar even de rest van het bedrag binnen 4 weken willen betalen.
Dit is te gek voor woorden.
Dexia ''verkloot'' de handel en wij moeten er voor bloeden.
Zo gaat het nou altijd,de grote maatschappijen met hun dure advocaten maken er een puinhoop van en wij,hard werkende jan met de pet,mag voor de kosten opdraaien.
Als ze in Den Haag nou eens van hun dikke met eeld beplakte kont afkomen en eens echt hun werk doen i.p.v. dat stomme ''gelul'' wat ze altijd doen,dan komt er misschien nog iets terecht van dit land.
Sorry voor bepaalde woorden maar ik hier zo kwaad over worden. :evil:

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Eindafrekening

Ongelezen bericht door cornelis »

Sorry voor bepaalde woorden maar ik hier zo kwaad over worden.
Je kunt niet zoveel vieze en beledigende woorden verzinnen wil je slecht als een bank worden

hilbrand
Berichten: 124
Lid geworden op: 18 jul 2006 07:34

Re: Eindafrekening

Ongelezen bericht door hilbrand »

Als ze in Den Haag nou eens van hun dikke met eeld beplakte kont afkomen en eens echt hun werk doen i.p.v. dat stomme ''gelul''
Roxy,

Nederland wordt al jaren geregeerd door het grote geld. (Shell, bankwereld ed)
Als Shell even niet in Rusland mag boren springen er direct allerlei mannetjes in het vliegtuig naar Moskou.
Als ik met mijn kleine bedrijfje een probleem heb mag ik in de str*nt zakken.
Politici zitten er puur voor eigen belang en niet om de burger te dienen.
Het eens zo mooie Nederland is totaal verkwanselt.
Ik meen het echt: als ik mijn vrouw mee zou krijgen vertrok ik.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Eindafrekening

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Dat Nederland wordt geregeerd door kapitaal laat duidelijk zijn en dat moet ook.
Dat er verzekeringsmaatschappijen zijn die de mazen der wet beproeven is echter minder.
U bent daarvan slachtoffer.
Jammer is dat, niet alleen voor u maar tevens voor de bonavide spaarplannen welke hinder ondervidnen van deze afaire.

<Om te voorkomen dat dit bericht verloren gaat in de massa wijzig ik het maar even om antwoord te geven op de vragen die hierne genoemd zijn>

Bonavidespaarplannen zijn spaarconstructies waarbij de deelnemer van te voren volledig is geïnformeerd, het plan overheidshalve goedkeuring geniet en conform de regelgeving beheerd wordt. Deze bestaan meestal uit beleggingen in staatsobligaties waarvan het rendement welliswaar lager gelegen is dan het gemiddelde rendement maar een volstrekt veilige besteding/belegging betreft met een vaste waarde die ook uitgekeerd wordt. Andere delen wordt in aandelen fondsen of effecten belegd waarvan uiteraard ook een zekerheid bestaat namelijk dat ze renderen waarvan de hoogte van het rendement minimaal voorziet in de kosten te vermeerderen met wettige rente zodat u dus geen verlies lijdt.
Laatst gewijzigd door Chanmaster op 25 feb 2007 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.

hilbrand
Berichten: 124
Lid geworden op: 18 jul 2006 07:34

Re: Eindafrekening

Ongelezen bericht door hilbrand »

Jammer is dat
Dit is toch wel het understatement van het jaar.
Het is voor de meeste gezinnen rampzalig.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Eindafrekening

Ongelezen bericht door ad snoeren »

bonavide spaarplannen
Waar kun je zulke plannen vinden, of ben je zelf misschien zo'n
bonavhiiiiiide.
bona was trouwens vroeger een botermerk die zal al wel octrooi beschermd zijn door Unilever.

speculaasman
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 jan 2007 20:55

Re: Eindafrekening

Ongelezen bericht door speculaasman »

martinvdm,

Speculaasman zit niet bij leaseproces en wist er dus niet van. Ik ben erg benieuwd naar de tekst van de brief van leaseproces, heb jij em? Ik wil die wel eens bekijken eigenlijk:-)

het aantal opt outers is zeer sterk van belang voor het verdere verloop van de aandelenlease affaire, als het er te weinig zijn procedeert dexia gewoon alles uit, zijn het er juist veel dan komen ze waarschijnlijk met een verruimde regeling om kosten te besparen. Denk dat het ergens tussen 10.000 en 30.000 ligt, het omslagpunt.

Martinvdm

Re: Eindafrekening

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Speculaasman zit niet bij leaseproces en wist er dus niet van
Met alle respect, soms is het daarom erg moeilijk om iemand te kunnen informeren...

Ik weet niet wat het 'omslagpunt' is (lijkt wel op bezine, of toch diesel :D ) maar ik vermoed dat het toch een behoorlijk aantal zal zijn wat gaat opt - outen.

Begin augustus zullen we, als Dexia open en eerlijk is, dit te weten komen.

peus306
Berichten: 64
Lid geworden op: 18 okt 2004 22:51

Re: Eindafrekening

Ongelezen bericht door peus306 »

Dat Nederland wordt geregeerd door kapitaal laat duidelijk zijn en dat moet ook.
Ooow............dus jij vindt dat het kapitaal (de bank) uitmaakt wat goed voor ons is?
Prima, maar wel op een eerlijke manier!


Dat er verzekeringsmaatschappijen zijn die de mazen der wet beproeven is echter minder
Dus toch niet zo eerlijk!

Jammer is dat, niet alleen voor u maar tevens voor de bonavide spaarplannen welke hinder ondervidnen van deze afaire.
Ja, echt jammer, maar zal de zondagmiddagborrel wel zijn............4 fouten in een zin..........tjaaaa
En dat voor iemand die als [email protected] heeft!

Die zou je correspondentie maar regelen............ :? :?

jannes
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 jul 2005 08:49

Re: Eindafrekening

Ongelezen bericht door jannes »

Ook ik kreeg een brief met daarin 10% aftrek van mijn schuld ivm de Duisenbergregeling.
Ik vind het vreemd dat er gesproken wordt van een Duisenbergregeling in de brief, want ik heb een depotconstructie en die valt niet onder de regeling, voor zover ik het in ieder geval begrepen heb.

Wel weer allemaal erg verwarrend en het geeft mij ook weer erg veel onrust.

Jannes.

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: Eindafrekening

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Denk dat het ergens tussen 10.000 en 30.000 ligt, het omslagpunt.
Er komt geen tweede regeling.

B+

Martinvdm

Re: Eindafrekening

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Er komt geen tweede regeling.
Oke..da's duidelijk....

Dus opt outen voor diegene die daar behoefte aan heeft want er zal geen 2e regeling komen volgens B+....

Don Quijote
Berichten: 110
Lid geworden op: 28 sep 2004 00:29

Re: Eindafrekening

Ongelezen bericht door Don Quijote »

Ja, die Dexianen denken dat nu de D-regeling verbindend is verklaard ze de victorie kunnen kraaien. Als het Gerechtshof Amsterdam oordeelt dat de regeling niet onredelijk is, wil dat nog niet zeggen dat de regeling voor iedereen redelijk is. Als je "wanbetaler" bent, dan viel je niet onder die regeling en dan zou je dus niet hoeven te opt-outen. Maar D. (ja ik kan die naam niet meer door mijn strot krijgen en als ik door België rijd, dan word ik kotsmisselijk van al die D-banken en dan zou ik er wel een paar bommen naar binnen willen gooien). Maar nu ben je ineens wel een Duisenbergregelinggerechtigde en of je maar even binnen 4 weken het volledige bedrag van je "schuld" wilt voldoen en dat terwijl je tot 1 augustus de tijd hebt om te opt-outen. En dan staat er nog in de kleine lettertjes dat D.diegenen enerzijds zal aanspreken tot volledige nakoming van hun overeenkomsten en is dus niet gehouden de korting op de restschuld (in mijn geval 0,0) die in de Duisenbergregeling is voorzien en die in het overzicht is weergegeven.
Met deze ontsnappingsclausule probeert die Ben Knudde het onderste uit de kan te halen, maar wie dat probeert krijgt uiteindelijk de dexel op zijn neus. Mijn contract is zogenaamd "gedwongen" verkocht, maar evenmin als Knudde heeft kunnen aantonen dat alle aandelen zijn gekocht, heeft hij ook niet kunnen aantonen dat hij "mijn" aandelen heeft verkocht. En nog steeds bevreemdt het mij zeer dat aan dit laatste aspect totaal geen aandacht wordt geschonken OP DIT FORUM EN OOK NIET IN GERECHTELIJKE UITSPRAKEN. Aandelen zijn zogenaamd "gebundeld" aangekocht, maar dus individueel al dan niet "gedwongen" verkocht en het moet toch een fluitje van een eurocent zijn om dan de VERKOOPBEWIJZEN te overleggen. Op mijn verzoek hiertoe werd niet eens gereageerd. De arrogantie ten top!
En als Knudde mij zal aanspreken tot volledige nakoming van de overeenkomst, dan zal ik - in reconventie- de nodige tegeneisen inbrengen waaronder het verzoek tot he overleggen van VERKOOPBEWIJZEN!

CvdH
Berichten: 177
Lid geworden op: 23 okt 2006 19:42

Re: Eindafrekening

Ongelezen bericht door CvdH »

Groot gelijk :lol:

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Eindafrekening

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Beste mensen.

Voor hen die eerder commenteerden op mijn voorlaatste reactie deel ik u mede dat ik die plaatsing gewijzigd heb om vraag en antwoord niet tever uit elkaar te laten drijven. Ik vertrouw er op naar behoren te hebben toegelicht.

speculaasman
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 jan 2007 20:55

Re: Eindafrekening

Ongelezen bericht door speculaasman »

groot gelijk, nemen wij ook mee in de procedure t.z.t. :wink:

O wat zit er nog veel kruit in het vat om ellende te trappen bij D.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Eindafrekening

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Nu het vonkje nog speculaasman en de ramp van Enschede valt hierbij in het niet.

Gesloten