LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] En nu AEGON!!

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

En nu AEGON!!

Ongelezen bericht door Piet »

Het was lang stil rond Aegon.
De twee demonstratie dagen bij het Aegon kantoor in Den Haag vorig jaar mei waren een teken aan Aegon dat we ze niet vergeten waren.

De eerste tik in 2005:
Op 25 januari oordeelde de rechtbank in Den Haag dat het Aegon Vliegwiel contract huurkoop was.

De tweede tik:
De rechtbank in Leeuwarden veroordeelt op 22 februari Aegon m.b.t. een Vliegwiel overeenkomst.

De derde tik:
Aegon ontvangt dagvaardingen van totaal 55 personen.
De rechtszaken staan op de rol voor eind maart.

In voorbereiding:
Ongeveer 150 dagvaardingen.

En wat zeiden Jan Driessen en Jos Streppel van Aegon?
Iets van dat er bij Aegon geen problemen waren m.b.t. aandelenlease ???

Groeten,
Piet

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: En nu AEGON!!

Ongelezen bericht door Piet »

Aegon verliezer in kwestie aandelenlease

Leeuwarden 22 februari 2005

Verzekeringsconcern Aegon heeft een belangrijke rechtszaak over aandelenlease verloren. De rechtbank in Leeuwarden oordeelde vandaag dat Aegon niet heeft voldaan aan haar mededelingsplicht over aard van de overeenkomst en de daaraan verbonden risico’s tegenover een timmerman uit Kortenhoef. De timmerman, Maarten Borst, heeft volgens de rechtbank de aandelenlease-overeenkomst na vijf jaar op eigen houtje terecht vernietigd.

De raadsman van de timmerman, Hendrik Jan Bos, reageert uitgelaten. De uitspraak betekent volgens hem dat zijn cliënt zijn totale inleg, restschuld inclusief rente nu kan terugvorderen. Het gaat volgens Bos om “enkele honderdduizenden euro’s”. Hij zegt dat de uitspraak ook grote gevolgen heeft voor de talloze rechtszaken over aandelenlease die nog lopen tegen onder andere Dexia. Hij spreekt van een “dapper vonnis”.

Volgens Bos is zijn cliënt “erin genaaid”. Hoewel Borst een bescheiden inkomen heeft, liet hij zich in 2000 voor financieel bureau Wagner en Partners verleiden tot het inruilen van zijn kleine hypotheek (€30.000) voor eentje van €215.500. Tegelijk sloot hij twee aandelenlease-overeenkomsten ‘Box en Beleggen’ van €85.840 per stuk bij Aegon. Alles was onderdeel van een complex financieel plan om eerder te stoppen met werken. De timmerman moest bij aanvang flink rente betalen aan Aegon. Door de neergang op de beurs kwam er van de voorgespiegelde rendementen niks terecht.

De rechtbank wrijft het Aegon aan dat er voorafgaand aan het afsluiten van de overeenkomst geen contact is geweest met de timmerman. Dit is des te erger omdat de overeenkomst als was aangegaan voordat Borst de tekst met bijbehorende voorwaarden onder ogen kreeg. De rechtbank kraakt harde noten over de inhoud en toonzetting van de brochure voor ‘Box en Beleggen’. Het wordt niet duidelijk dat er met geleend geld wordt belegd en welke risico’s dit inhoudt. ER wordt gesproken over “sterke vermogensgroei”, “solide en stijgende dividendrendementen”. Risico’s worden vanuit een positieve invalshoek beschreven.

Copyright Leeuwarder Courant

rust
Berichten: 516
Lid geworden op: 13 jan 2004 21:39

Re: En nu AEGON!!

Ongelezen bericht door rust »

Aegon heeft een rijke historie van wanproducten, in 1992 in mij een koersplan aangesmeerd. de waarde is nog minder dan het ingelegde geld.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: En nu AEGON!!

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Geweldig Piet

Ook nog even mijn complimenten over het telegraafstuk.

Goed gedaon Jochie.


Liefs Ad

Gast

Re: En nu AEGON!!

Ongelezen bericht door Gast »

Aegon is dus ook al helemaal lam geslagen net als dexia.
Het wordt steeds positiever.
Alleen jammer dat sommige mensen op dit forum nog
bang zijn dat er nog een dagvaarding kan komen.
Het is overduidelijk, we hebben al gewonnen, nu is
het alleen nog maar wachten op de prijs.

.cheers.

:o

dido
Berichten: 149
Lid geworden op: 13 okt 2004 23:23

Re: En nu AEGON!!

Ongelezen bericht door dido »

Ik heb ook een spaarprodukt voor mijn zoontje (net geboren) gehad bij aegon.
Helaas ben ik erachter gekomen dat dit geen spaarprodukt is maar een beleggingsprodukt die ook in waarde kan verliezen.
Ik heb deze gelukkig kunnen stoppen na een betaling van ongeveer 1,5 jaar. Op mijn verzoek heb ik een brief van hun ontvangen dat dit stopgezet is, en waarin staat dat ik geen restschuld kan overhouden maar ik wel mijn inleg kan verliezen.

EN DIT MOET EEN SPAARPRODUKT VOOR JE KIND ZIJN.

Ben gelukkig blij dat ik er op tijd achter ben en niet pas na 15 jaar!

JOOST1
Berichten: 364
Lid geworden op: 05 jul 2003 21:18

Re: En nu AEGON!!

Ongelezen bericht door JOOST1 »

Piet,

Wat heel belangrijk is hoe bereik je de mensen die niet op dit forum zijn . Ik zou bijna zeggen hoe meer zielen hoe meer vreugd nu het zo goed gaat met alle rechtzaken. Wie heeft er een idee om nog meer mensen te bereiken, zodat we in een stroomversnelling komen.



Groet Joost

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: En nu AEGON!!

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Wat dacht je van een stuk in de telegraaf Joost,

Wel opletten hoor.


Lfs Ad

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: En nu AEGON!!

Ongelezen bericht door Piet »

De volledige uitspraak in de Aegon Vliegwiel zaak van 22 februari 2005 staat op www.platformaandelenlease.nl onder Uitspraken.

Morgenochtend, 23 februari, meer hierover in de Volkskrant, op verzoek van Joost1.

Groeten,
Piet

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: En nu AEGON!!

Ongelezen bericht door Piet »

Voor Joost 1

Aegon haalt bakzeil in leasezaak

Van onze verslaggever Douwe Douwes

De Volkskrant 23 februari 2005

AMSTERDAM - Een gedupeerde aandelenleasebelegger is dinsdag door de rechtbank in Leeuwarden in het gelijk gesteld. De uitspraak is opmerkelijk omdat een rechter voor het eerst het contract van een leasebelegger met diens aanbieder heeft vernietigd.

Rechter stemt in met vernietiging contract
Vernietiging van een contract betekent dat het in juridische zin nooit heeft bestaan. De leasebelegger krijgt al zijn geld terug, en aanbieder Aegon krijgt de aandelen terug die met dat geld zijn gekocht. Omdat de belegger slecht was voorgelicht, heeft de rechter het beroep op dwaling toegewezen.
De leasebelegger - een timmerman met een jaarinkomen van iets meer dan 18 duizend euro - liet zich in 2000 door tussenpersoon Wagner en Partners twee leasecontracten van Aegon verkopen. Het ging om producten met een totale som van 172 duizend euro.
Volgens de rechter heeft Aegon niet gewaarschuwd dat de belegger met geleend geld aandelen kocht en wat de risico's daarvan zijn. De belegger kreeg de brochure van het product 'Box+beleggen' nooit onder ogen.
Maar zelfs als dat wel het geval was geweest, zou de belegger de risico's niet voldoende hebben gekend, oordeelt de rechter. De brochure bevat daarvoor te weinig expliciete waarschuwingen.
Aegon laat bij monde van een woordvoerster weten 'zeer verbaasd' te zijn over de uitspraak. 'Dit wijkt stevig af van wat in de jurisprudentie gebruikelijk is. We gaan in beroep, hier willen we helderheid over hebben.'
Volgens advocaat Hendrik Jan Bos, die de leasebelegger in de rechtszaak bijstond, is dit de eerste keer dat een rechter het aandurft een lease-overeenkomst van Aegon te vernietigen.
Voor zijn cliënt is vernietiging aantrekkelijk, omdat verdere procedures over wie schuld heeft en wie schade moet betalen, uitblijven - het contract heeft juridisch immers nooit bestaan.
Aegon was eind jaren negentig de grootste aanbieder van aandelenleaseproducten. Dochter Labouchere had met zijn merk Legio Lease ongeveer de helft van de markt in handen. Onder eigen naam verkocht de verzekeraar ook nog producten als 'Sprintplan' en 'Vliegwiel'. In 2000 verkocht Aegon Legio Lease aan de Belgische bank Dexia.
Bij een aandelenleasecontract leent de belegger geld van de aanbieder, waarmee vervolgens aandelen worden gekocht. De bedoeling is dat de aandelen zo veel koerswinst boeken dat daarmee de rente kan worden terugbetaald.
Vele honderdduizenden Nederlanders hebben in de jaren negentig leasecontracten afgesloten. Toen de koersen op de Amsterdamse beurs begonnen te dalen, bleven velen met schulden achter. Een groot aantal van hen heeft geprobeerd onder de schuld uit te komen. Tot dusver is Dexia de schulden blijven innen.
Aegon is in vergelijking met Dexia relatief uit de wind gebleven. Anders dan de Belgische bank heeft de Haagse verzekeraar niet massaal deurwaarders op zijn leaseklanten afgestuurd.
Anderhalve week geleden besloten Aegon en Dexia te schikken in een zaak die Dexia tegen Aegon had aangespannen. De twee financiële concerns hebben gezamenlijk 425 miljoen euro opzij gezet om de gedupeerde leasebeleggers tegemoet te komen. Wim Duisenberg, de voormalige voorzitter van de Europese Centrale Bank, gaat bemiddelen bij de verdeling van dat geld, in de hoop dat het aandelenleasedebacle daarmee voorgoed uit de wereld is. Volgens advocaat Bos kan de uitspraak van de Leeuwardense rechter weleens roet in het eten gaan gooien. 'Volgens mij hebben ze nog niet de helft van al het geld dat is verloren, uitgetrokken voor de schadeloosstelling. Als nu blijkt dat je je contract ook kunt vernietigen, is dat voor velen misschien wel veel aantrekkelijker.'
Copyright De Volkskrant

JOOST1
Berichten: 364
Lid geworden op: 05 jul 2003 21:18

Re: En nu AEGON!!

Ongelezen bericht door JOOST1 »

Piet,

Die artikelen die lees ik ook wel maar dat wil nog niet zeggen dat de gedupeerde met angst voor alles wat rechtbank heet en zich schromen om stappen te ondernemen. Ik bedoel hoe kunnen wij het zo laag drempelig maken dat ze zich aansluiten bij advocaatgroepen Dat is hetgeen ik mis in de kranten en andere publicaties. De extreme gevallen die bij de rechtbank komen staan in de krant maar dat dit ook op de minder grote schulden van toepassing is komt niet zo tot zijn recht.


Groet



Joost.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: En nu AEGON!!

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Joost 1,

Daarom zijn wij nu op "Tournee" door Nederland om via informatie avonden voorlichting te geven over aandelenlease en de mogelijkheden van procederen.
Deze avonden zijn ervoor om de mensen over die drempel te halen en de informatie te geven hoe in actie te komen om je geld terug te vorderen.
De avonden worden via de regionale en lokale media aangekondigd.
In Waddinxveen op 16 maart zijn zelfs drie advocatenkantoren aanwezig om raad en advies te geven.
Een volledig overzicht van de informatie avonden staat op onze site onder: In de Regio en op dit forum in de topic: Informatieavonden aandelenlease gedupeerden.

Groeten,
Piet

marina25
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:00

Re: En nu AEGON!!

Ongelezen bericht door marina25 »

Hoi Piet, ik heb ook een sprintplan afgesloten en wil mij graag ook ergens aanmelden...bij een vereniging, ik ben nog steeds aan betalen aan mijn sprintplan over een jaar loopt ie af....ik weet nog steeds niet wat ik moet doen en welke stappen ik het beste kan ondernemen, ik wil jullie graag helpen in deze strijd... met vriendelijke groeten marina

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: En nu AEGON!!

Ongelezen bericht door cornelis »

Piet,

Wat heel belangrijk is hoe bereik je de mensen die niet op dit forum zijn . Ik zou bijna zeggen hoe meer zielen hoe meer vreugd nu het zo goed gaat met alle rechtzaken. Wie heeft er een idee om nog meer mensen te bereiken, zodat we in een stroomversnelling komen.

Joost1,

Gewoon in het wilde weg gaan bellen,klinkt wat raar en bespottend, maar zo is het zeker niet bedoeld.

Ik werd ongeveer een jaar geleden gebeld door iemand die vroeg aan mij of ik in het bezit was van leasecontracten.
Want dan kon hij mij een lening aanbieden zodat ik de contracten van dexia over kon nemen,ik zou dan een veel lagere rente hoeven te betalen als nu het geval is bij dexia vertelde hij, ook zou ik meer aan dividenten ontvangen,want volgens hem kreeg ik bij dexia niet voor de volle 100 procent aan dividenten uitgekeerd.
Ik heb hem gevraagd hoe hij wist dat ik in het bezit was van dexia contracten,dat wist hij niet vertelde hij,maar er zijn miljoenen telefoon aansluitingen in nederland en honderduizenden gezinnen die een contract van dexia hebben,hij belde er maar wat op los en soms had hij geluk dat hij iemand trof die een contract heeft.

Er word dus nog vollop rond gebeld om iemand een oot aan te naaien.
Ik ben trouwens niet op zijn aanbod ingegaan.

Ik meen dat het de hypotheekservicedesk was die mij benaderde.

Groetjes,

Cornelis.

curacao
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 nov 2004 15:24

Re: En nu AEGON!!

Ongelezen bericht door curacao »

Ik vind dit alles zeer positief. Om Aegon bij te betrekken kunnen wij veel meer winnen. Aegon heeft namelijk in Nederland veel meer te verliezen dan Dexia. Dexia in een buitenlander.
Laat Aegon maar 6 miljard bijleggen en Dexia 4 miljard. Dan krijgt iedereen zijn/haar inleg plus restschuld terug.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: En nu AEGON!!

Ongelezen bericht door Piet »

Miljoenenclaims tegen Aegon

Vrijdag 25 februari 2005

Diverse groepen beleggers claimen miljoenen naar aanleiding van de problemen met Aegon Financiële Diensten. Ongeveer negentig klanten die via Aegon ‘Concept Vermogenscontracten ‘ – ingewikkelde beleggingsconstructies – hebben afgesloten, claimen ieder 180 duizend euro, plus rente.

Een andere groep van 61 ‘boze beleggers’ vecht collectief de ‘Vliegwielcontracten’ aan die bij de Aegon-dochter zijn afgesloten.
Aegon zegt de eerste dagvaarding nog niet te kennen, en de tweede wel. De verzekeraar is niet dol op collectieve claims. ‘We willen graag met de klanten individueel om de tafel’, zegt een woordvoerster.

Aegon staat onder druk als gevolg van twee recente vonnissen.
In een daarvan oordeelde de rechter dat de contracten door twee echtelieden ondertekend hadden moeten worden. Dat is niet gebeurd.
In de tweede zaak werd een contract tussen Aegon en een belegger vernietigd.

Copyright De Volkskrant

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: En nu AEGON!!

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

De oorlog begint eindelijk aan alle fronten los te barsten.
En nu komen de "echte" claims waar ze altijd al bang voor zijn geweest.
Ze dachten dat wanneer ze het een paar keer van een kleine individuele belegger met een onbeduidend advocaatje zouden winnen dat ze de rechters wel aan hun kant zouden krijgen en de rest van de "beleggers" onder druk buiten de rechtbank om wel zouden betalen.
Het tegendeel gebeurde echter.
O.D.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: En nu AEGON!!

Ongelezen bericht door pluutje »

Een goede Advocaat en Piet wijken voor Dexia/Aegon niet. 8) :wink:

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: En nu AEGON!!

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Let op de zin: we zijn niet dol op collectieve claims??!!

Wie wel?

Verder vandaag de jaaropgave ontvangen van me Delta Loyd Eigen Huis Spaarplan afgesloten via Spaar Select, na in het voorjaar 2003 € 700,-- in de min te hebben gestaan (waarde aandelen/ participaties- ingelegde geld).
Zag ik vandaag (n.a.v. het jaaroverzicht) dat ik € 350,-- in de plus stond, mooi moment voor uit te stappen en echt te gaan sparen.

Wil geen reclame maken maar heb nu 3,5% gegarandeerd + ca 3% winstdeling.

Daarmee slaap ik een stuk prettiger.

Groeten justice

Gesloten