LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EUROPEES HOF

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
lucy

EUROPEES HOF

Ongelezen bericht door lucy »

Het volgende speelt al een tijdje door mijn hoofd:
In Nederland hebben we een scheiding van machten allemaal netjes op school geleerd. Dit zijn de grondregels en de basis voor ons democratisch bestel. Nu ervaar ik dat de politiek (zalm e.a.) zich rechtsreeks bemoeit of in ieder geval beïnvloed met de juridisch (rechtzaken) die door individuen dus jij en ik zijn aangespannen. Kortom er is op dit moment geen duidelijke scheiding!
mijn vraag c.q. stelling:
IS DIT PRINCIPE NIET AANVECHTBAAR BIJ HET EUROPESE HOF !
immers nederland komt er schijnbaar niet meer uit en is het individu jij en ik de dupe van van alles omtrent het lease debacle.

NB zelf had ik een rechtzaak lopen die x vertraagd is door politieke invloed nl. voorstellen aan rechters/rechtbanken enz.

Zelf altijd gedacht en gevoeld : waar is mijn recht!!

Hopende dat het individu bij het eurpese hof meer recht ervaart dan in Nederland. immers nederland is nu besmet terrein

Wie durft deze uitdaging aan of anders zijn er al medelotgenoten die er het zelfde over denken als ik

Ben benieuwd hoe dit leeft op het forum. dus reageer maar

justice man 007

Re: EUROPEES HOF

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Goed idee.
Maar waar maak je zo’n zaak aanhangig en wat zijn de kosten daarvan?
Bovendien heb ik het vermoeden dat voordat je bij het Europees Hof aanklopt eerst de zaak aan de Hoge Raad in eigen land hebt moeten voorleggen.

m.v.g. justice man

lucy

Ongelezen bericht door lucy »

maw nog een lange weg te gaan
lucy

Oom Dagobert

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Misschien best wel een goeie vraag.
Ergens heb ik gelezen dat het de bedoeling is dat de rechters die de toepassing WCAM onderzoeken ruggespraak houden met de minister van Justitie.
Dacht toen ook even "als dat maar goed gaat".

Weet niet meer waar dat stond.

OD.

Elias

Ongelezen bericht door Elias »

Is een goeie van Lucy.

Welke advocaat/jurist/hobbyist kan hier zijn licht eens over opsteken ?
Is over zoiets al jurisprudentie ?

peewee

Ongelezen bericht door peewee »

Nederland komt er blijkbaar niet meer uit
Wat bedoel je daar nu weer mee ?

Wie of wat is Nederland in dit verband ? De rechtspraak ?

Ik denk dat het grootste misverstand zit bij degene onder de gedupeerden die meenden dat deze hele kwestie binnen een, twee of drie jaar zou zijn opgelost. Juridisch geschoolden op dit forum hebben m.i. te weinig onder de aandacht gebracht dat rechtszaken die de hele procedure door moeten (van geding in eerste aanleg bij de Rechtbank, via hoger beroep bij het Gerechtshof tot aan cassatie bij de Hoge Raad) vaak wel zeven tot acht jaar vergen. Die lange duur in de afwikkeling van de hele lease-affaire wordt nog een verergerd doordat de advocaten van Dexia geen middel onbenut laten om vertragingstaktieken toe te passen. Eerder op dit forum schreef ik over "het uitrookbeleid"van Dexia" en dat is nog steeds wat Dexia doet.

Nederland komt er echt wel uit. Het kan even duren en niet iedereen zal voor de volle honderd procent tevreden zijn, maar een echte oplossing komt er. Misschien al voor 2010.

Elias

Ongelezen bericht door Elias »

Volgens peewee:
Misschien al voor 2010.
Slik... :shock:

Gesloten