LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
trudy

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door trudy »

Pewi,
En dan nog maar te zwijgen over:
De consumentenbond, in feite opgericht als belangenvereniging voor de consumenten. In aandelenleasezaken een anti-consumentenvereniging geworden en
VEB, toch en vereniging die eigenlijk een financiele waakhond hoort te zijn, en tot taak heeft de financiele wantoestanden aan te pakken.
Dexia heeft ook al deze clubs ingepakt en ik vrees dat zij er niet slechter van zijn geworden.

Wat hun rol hier is geweest, weet ik niet goed, behalve dat zij ook om de tafel mochten gaan zitten met Duisenberg.

En dat zij er niet slechter van zijn geworden? Bedoel je omgekocht? Kan me niet voorstellen dat Duisenberg zich hiervoor heeft geleend.

pewi

Ongelezen bericht door pewi »

Trudy,
Het Duisenbergvoorstel moest natuurlijk breed gedragen worden. Alle gesprekspartners moesten de seinen op groen zetten. Duisenberg kwam met een laatste voorstel. Was dit niet goed, dan zou hij zich teruggetrokken hebben uit de onderhandelingen.
Duisenberg hoeft natuurlijk geen partij te zijn in onderlinge afspraken tussen de Dexia en anderen. Volgens mij werd, pas nadat duisie naar Frankrijk was vertrokken, duidelijk, dat Dexia met LV/EL tot een compromis kwam over het terugstorten van de bijdrage. Wie weet wat ze met de andere onderhandelingspartners hebben bekokstoofd. Het is natuurlijk maar een vermoeden.
Het is jammer dat we zo achterdochtig denken, maar we zijn al te vaak met de neus op de harde feiten gedrukt.
Vrgr Pewi

Ikwaseenbeetjedom

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Hadden de SLV oprichters zelf ook schulden bij dexia ?

Daar zullen ze nu dan wel vanaf zijn en ze hebben nog zo'n 5 miljoen over voor prettige (prive) zaken.

Mocht straks bewezen worden dat dexia van onze inleg inderdaad helemaal geen aandelen heeft gekocht, iets wat ze nu angstvallig proberen te vermijden om dat te moeten bewijzen, en ze dus gewoon van onze inleg bv hypotheken hebben verschaft aan andere klanten..

is duisenberg dan wellicht medeplichtig.. en zalm.. ??

trudy

Iwbd

SLV schulden bij Dexia? Nou, dat lijkt me sterk.

SLV heeft natuurlijk nooit 5 miljoen over. Uiteindelijk hebben ze wel juristen op de zaak gezet, één proces gevoerd, een website opgezet, postzegels op 100.000 kaartjes geplakt :lol: Voor dat laatste misschien wel uitzendkrachten ingehuurd, want postzegels plakken is wel onder hun niveau.

En stel, misschien geen 5 miljoen, maar slechts 3,5 miljoen ontvangen (exclusief EL dus, das weer een andere berekening), omdat misschien niet alle 100.000 belangstellenden contributie/inschrijfgeld hebben betaald.

Zeg de hele zaak heeft toch nog 1,5 miljoen gekost, dan moet er toch nog iets in die pot over zijn.

'k Zou willen dat ik dat "restje" in een ouwe sok had zitten, alhoewel, moet wel een hele grote sok zijn :wink:

Willems

Ongelezen bericht door Willems »

Trudy,
Ik neem aan dat jij het achteraf beziet. Maar daar vóór, voordat Comsumentenbond zogezegd voor de belangen van de gedupeerden in deze lease affaire opkwam, lagen zij financieel aan de grond.
Het ging hen niet om ons te helpen, maar via ons zichzelf te redden en dat is hen ook aardig gelukt. Zij hadden ons bij voorbaat uitgesloten om hun handen vrij te hebben om bij Dexia te vissen en hen te bedienen over onze ruggen. Nu hebben zij de houding aangenomen: hier hebben jullie de €45 terug en wij zijn jullie niks verschuldigd! Maar de verantwoordelijkheid die zij zijn overeengekomen om voor onze belangen op te komen, dus het vertrouwen, dit is meer dan de €45. Deze smet op hun bazuin, dit verraad zullen zij niet gemakkelijk kwijt raken, maar wat maakt dat nou uit: niet goed fatsoen en redelijkheid worden gehonoreerd, maar juist corruptie en diefstal, zolang het niet bewezen wordt, al is het een publiek geheim en is ook tenslotte de kurk waarop geheel deze lease affaire drijft: zwendel, bedrog en hypocrisie! Zo te zien hebben wij gewoon pech het volk te zijn!waar tegen men al te graag schopt.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 23 Jun 2005 09:46 door trudy

--------------------------------------------------------------------------------

20% dus niet ja gestemd van de 100.000, lijkt me nog een behoorlijk aantal, plus 20% van diegenen die nooit bij SLV waren aangesloten.

Als 80% inderdaad klopt. Maar dat maakt in principe niet uit, leuk voor de media. Daar was het toch om te doen?

Trudy,

Ik had mij niet aangemeld bij die SLV.
Waarom niet? Omdat ik mijn vraagtekens zette bij die SLV.
Maar ik zou zeker geen ja gezegd hebben, mochten ze willen.
Schikken? Neeeeeeeee ,het is eerder stikken voor Dexia.
Waren die Dexia geboeften mild voor ons? Hebben zij ons destijds eerlijk behandeld?
Antwoorden: Neen neen!!!
Zouden wij nu redelijk moeten zijn tegen dat ongedierte? Ik heb maar 1 antwoord hierop, dat is: Bloeden zullen ze, tot de laatste cent!

Janneke52

Ongelezen bericht door Janneke52 »

rob v.d.

Geplaatst op 25 Jun 2005 13:29 door rob v.d.

--------------------------------------------------------------------------------

Heeft nou echt niemand in de gaten dat er ook heel veel mensen zijn met relatief kleine contracten? Daarbij wegen de advocaatkosten echt niet op tegen het (mogelijke) meerdere financiële resultaat van een juridische procedure via een advocaat. M.i. is het heel legitiem van de houders van die contracten om met de Duisenberg-schikking in zee te gaan, zeker als het Eegaleasers zijn. Mensen die na lang afwegen zo'n besluit nemen verdienen het niet om min of meer beschimpt te worden in dit forum, zoals dikwijls genoeg gebeurt.
Ik ben het volledig met je eens. Als die mensen er rust mee vinden moeten ze dat zelf weten.

Maar ze moeten ook kunnen begrijpen dat mensen, met soms restschulden van meer dan een ton, doorgaan met het procederen en er niet aan denken de schikking aan te nemen.
Ook al om de manier waarop we er ingetuind zijn. Willen sparen, EN DAN DIT!!!! En ook nog maar 1 handtekening.

rob v.d.

Ongelezen bericht door rob v.d. »

Dat (een - tegen de massa afgezet - relatief gering aantal) mensen besluit door te gaan met procederen om goede redenen is eveneens volledig te begrijpen. Het blijkt nu echter dat de oorspronkelijke breedte van dit forum zich nu danig 'verengd' heeft, zodat de vraag mag rijzen of de TROS wel moet doorgaan met dit forum (waarin de herhalingen overigens niet van de lucht zijn). Het lijkt mij dat er voor de gelijkgestemde 'door-procederenden' wellicht beter een forum-podium kan worden gevonden op de PAL-website.

Willems

Het is precies alsof de mensen zelf het nooit willen leren:
HOOFDREGEL:
DEXIA PAST ALLES TOE OM WAT IE BINNEN HEEFT TE BEHOUDEN EN ER MEER BIJ TE KRIJGEN EN NIETS TERUG GEVEN.

Wie nu denkt eerst geld geven aan Dexia om daarna terug te ontvangen is zonder meer ZOT! Want wanneer hij aan de beurt is om te ontvangen, zijn er duizend en één legale motieven om hen niets te geven.... en Dexia is creatief genoeg! Op het moment dat men één of ander belang ziet in al de schijnbewegingen die Dexia hanteert is men gewoon VERLOREN.
Ik heb eenzelfde probleem als jullie. Mijn vrouw had vernietigd, dus ik heb met Dexia niets meer te maken ook niet alle aanbiedingen. Krijg ik brieven, stuur ik ze retour met verwijzing naar de vernietigings brief. Ik nam een advocaat , bepraatte eegalease, WCK, de failliete aandelen van KPN, de niet ingekochte aandelen etc etc.... De kous is af ! De advocaat behoort nu zijn werk te doen tot het einde toe dan zien wij wel weer.
Al die schijnbewegingen en suggestieve handelingen van Dexia is overboord, vooral de verziekende suggesties die angst veroorzaken en Dexia in de gelegenheid stelt op deze angst in te spelen en de mensen
aan zich onderwerpen en uitbuiten.
Laat nu de Stichtingen en Dexia links liggen en neem een advocaat, ben je niet in staat een advocaat te nemen, dan ben je verloren want een andere uitweg is er gewoon niet! Dexia is een monster en denk in geen geval : ik ben eerlijk hij zal mij sparen. Sparen? stante pede verscheuren ja!!!

Willems

Rob,

Zolang deze leaseaffaire bestaat moet dit forum blijven. De zaken gaan op en neer, de ene dag is er hoop de andere minder, maar iedereen die langs komt krijgt een beetje spirit mee. Soms helpt het soms niet, dat heb je altijd met vluchtheuvels. Maar ze moeten er wel zijn!!!

painter

Ongelezen bericht door painter »

Mooi verwoord Mijnheer Willems, ik wou dat u in de commisie had gezeten van de stichtingen, dan hadden we er wellicht meer uit gesleept dan de aalmoes die de mensen bij aanvaarding van de schikking aangereikt krijgen.
De site moet blijven bestaan totdat de laatste gedupeerde de hamer van de rechter hoort slaan.

VR GR

trudy

De site moet blijven bestaan totdat de laatste gedupeerde de hamer van de rechter hoort slaan.
Helemaal mee eens Painter, maar je vergeet de zin af te maken met:

en Dexia gebiedt alle geleden schade te betalen.

Eerst dan kunnen wij de bladzijde omslaan.

painter

Ongelezen bericht door painter »

Ik denk dat de zaak nadat de schikking is afgewikkeld, in een stroomversnelling komt en dat een jaar later de zaak misschien wel bijna tot een eind is gekomen.
Ik denk dit omdat de ogen na de afwikkeling van de schikking op andere zaken gericht gaan worden en dat de bemoeienis van de heren Donner en Zalm ook afzakt, en de rechters hun werk in alle eerlijkheid kunnen doen zonder de zogenaamde hints zoals De hoofd Graafland van de stichting leaseverlies zei "de rechters kunnen dit nu als leidraad gaan nemen in de komende zaken", Hij is zeker niet goed bij zijn hoofd, om met deze uitspraken te komen, ze zijn zeker bang dat als de rechters wel rechtspreken in het voordeel van de gedupeerden ze weer in opstand zullen komen.

Hier zit de kneep dus, en daarom denk ik dat de zaak na de afwikkeling in een stroomversnelling komt.

VR GR

trudy

Geplaatst op 25 Jun 2005 19:08 door rob v.d.

Dat (een - tegen de massa afgezet - relatief gering aantal) mensen besluit door te gaan met procederen om goede redenen is eveneens volledig te begrijpen. Het blijkt nu echter dat de oorspronkelijke breedte van dit forum zich nu danig 'verengd' heeft, zodat de vraag mag rijzen of de TROS wel moet doorgaan met dit forum (waarin de herhalingen overigens niet van de lucht zijn). Het lijkt mij dat er voor de gelijkgestemde 'door-procederenden' wellicht beter een forum-podium kan worden gevonden op de PAL-website.
Deze meneer vindt dat het forum gesloten moet worden.

De ernstigste gedupeerden zitten nog midden in een proces en de zaken zijn nog lang niet afgewikkeld.

Mensen die ja gestemd hebben zullen dit forum niet meer nodig hebben.

Waarom moet het dan verdwijnen?

Omdat de herhalingen niet van de lucht zijn? Ik dank je de koekoek, als je duizenden en duizenden zgn. restschuld hebt, kan je wel eens in herhaling vervallen en so what????????

Dit forum is onze steun, dat hebben we nodig.

En, helaas moet ik WEER in herhaling vervallen: zonder de vechters zouden de afwachters nu geen schikking gepresenteerd hebben gekregen.

pewi

Ongelezen bericht door pewi »

Rob v.d. zegt:
Heeft nou echt niemand in de gaten dat er ook heel veel mensen zijn met relatief kleine contracten? Daarbij wegen de advocaatkosten echt niet op tegen het (mogelijke) meerdere financiële resultaat van een juridische procedure via een advocaat.
Nou ik denk zelfs dat er voor de mensen met kleine contracten heel veel te winnen valt. Stel je hebt 5 jaar lang € 50,= (€ 3000,=) betaald en hebt nu een restschuld van € 1000,=. Totale schade dus € 4000,= Van dexia krijg je dan als je alles betaald hebt, € 666,= euro terug.
Bij procederen (bij niet Eegaleaser) ga je voor aankoop aandelen, WCK, zorgplicht, misleiding etc... Er zijn rechtspraken geweest waarbij, behalve het kwijtschelden van de restschuld, ook de gehele of een heel groot deel van inleg door Dexia moest worden terugbetaald. Voor een slordige € 400,= (of minder) doe je al mee met een groepsprocedure. Tel uit je winst.
Bij Eegaleasers ligt deze zaak nog gunstiger.
Vrgr Pewi.

figar

Ongelezen bericht door figar »

het gaat mij ook om het principe.
deze produkten deugen van geen kant.
ik heb ook 3 kleine prudukten maar die zijn inmiddels gegroeid door de zogenaamde incassokosten.
ik ga door!!!!!!!!!
en bovendien is er geen weg terug als je eenmaal aan het procederen bent, toch?????
:wink:

Elias

Ongelezen bericht door Elias »

Juist Pewi,

Je neemt mijn woorden uit de mond. Ik zelf zit ook in zo'n "klein schuitje", hoewel, wat is klein. Tevens eegaleaser. Inleg fl. 12.000,-, Is nu na vijf jaar op. Restschuld pakweg op dit moment 3000 Euro.

Hoezo NIET procederen ?????

En vergeet niet, dat ik nog 15 jaar zo'n 125 Euro per maand had moeten gaan betalen. Voor wat ???? (Rente bijna 12 %, beginkoers pakweg 665) Tel uit je winst (lees verlies) !!!

Ik procedeer !!! Inleg met rente terug en restschuld weg. Niet meer, niet minder. Als ik "kiet" speel ben ik al tevreden.

Dexia er mooi weer mee laten spelen? Amme nooit nie :!:

Groet
Elias.

Ron2

Ongelezen bericht door Ron2 »

Precies.
Er zijn contracten verkocht die helemaal niet deugden.
Daarbij is van alles beloofd opdat je maar met ze in zee zou gaan.
In mijn vertrouwen in een bedrijf als Aegon heb ik verwacht dit ook te kunnen doen. Uiteindelijk heb ik ook drie contractjes gesloten, waarvan het laatste feestplan echt een crematieplan bleek te zijn.

Procederen is de enig juiste uitweg die ik zie voor mijn situatie. En ook al is mijn schade minder groot als van anderen op dit forum. Men heeft mij bedrogen en ik daar wil ik in ieder geval iets tegen doen.

en ik laat me in ieder geval niet afschepen met een aalmoes.

Elias

Ongelezen bericht door Elias »

Ja Ron2,

EN ik vraag me echt af of al die JA-stemmers dit wel in de gaten hebben, of ben ik nu dom.
Daarom is het zo smerig dat Bruneel en die (Ge-) Sticht (ing)- boys met de "bedenkers" van dit voorstel die zg. kleine gedupeerden zo plat lullen.

rust

Ongelezen bericht door rust »

niemand krijgt geld tErug van dexia, er worden alleen restschulden kwijtgescholden.

NIEMAND KRIJGT GELD TERUG VAN DEXIA

maar dan moet je wel eerst alle maandtermijnen betalen aan dexia.

ALS JE GELD TERUG WILT KRIJGEN VAN DEXIA, ZUL JE NAAR DE RECHTER MOETEN STAPPEN,DAT IS ENIGE MANIER.

Gesloten