LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gedupeerden op ramkoers! Deel 2

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Gedupeerden op ramkoers! Deel 2

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Julika / Impact

Mijn zaak is pas gewonnen als de rechter, op 23 februari uitspraak doet.
De rechter had gesteld dat art 1:88 BW Huurkoop van toepassing is.
Ik moest dan nog wel bewijzen dat ik ten tijde van het tot stand komen van het contract een geregistreerd partner had. Daar mocht Dexia dan nog op reageren. Dat is inmiddels allemaal gebeurd. En nu is het afwachten of dexia of ik in het gelijk gesteld wordt.
Ze hebben nog wel geprobeerd om mijn verweer van tafel te vegen, Het hoe of wat laat ik je horen na 23 feb.

Liefs Ad

Julika
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 nov 2003 18:50

Re: Gedupeerden op ramkoers! Deel 2

Ongelezen bericht door Julika »

Danke Ad.

Mijn rechtszaak kantonrechter in Alkmaar -uitspraak voor de deerde keer uitgesteld- is op 16,febr,2005,
groetjes Julika

PS
mijn man heeft Defam betaald 5.200 Euro. Weeet iemand of er ook
eine cellektieve rechtszaak is gestaart.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Gedupeerden op ramkoers! Deel 2

Ongelezen bericht door aert0001 »

beste mensen,

nog steeds zijn er mensen die ingaan op het "coulance aanbod" van Dexia, er zijn ook nog "advocaten" die adviseren "het maar te accepteren"
DOE DIT NOU NIET, GA HIER NIET OP IN,
vecht terug, laat jezelf niet bestelen,
en de advocaten mogen zich best eens achter de oren krabbelen, met zo'n "advies"

Ton

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Gedupeerden op ramkoers! Deel 2

Ongelezen bericht door Piet »

De ramkoers tegen dexia gaat door, ondanks de tegenwerking van De Nederlandsche Bank en de overheid.
Dinsdag 19 april is er weer een debat in de tweede Kamer met de ministers Zalm en Donner.
Daarnaast wordt er steeds meer gespit en komt er steeds meer naar boven.
Dit kunnen advocaten goed gebruiken in hun dagvaardingen en hun verweren.
Het net begint zich te sluiten rond dexia omtrent de aan- en verkoop van aandelen.
De rechters in Arnhem en Zwolle willen duidelijke bewijzen van dexia zien dat de aandelen zijn gekocht.
Het PriceWaterhouseCoopers rapport, wat dexia vorig jaar zo trots presenteerde, is door de rechters naar de prullenbak verwezen.

Er is een brief geschreven aan Euronext met de vraag hoe de werkwijze is van de aan- en verkoop van aandelen op de beurs.
Dit is het duidelijke antwoord van Euronext:
Datum 13januari 2005
Betreft Uw brief van 5 januari 2005
Ref. ***

Geachte heer,

Uw verzoek per brief van 5 januari 2005 richt zich met name op de administratieve sporen die ontstaan bij
het afhandelen van een aandelenorder door Euronext. Hierover kunnen wij u als volgt informeren.

Een aandelenorder kan in het handelssysteem (elektronisch orderboek) worden ingevoerd door of via een Member van Euronext(een Member hoeft niet per definitie een bank te zijn).
Alle details van een ingevoerde order worden bij Euronext elektronisch geregistreerd en bewaard.
Bij uitvoering van de order worden de details daarvan ook geregistreerd en bewaard.
De Member krijgt van elke uitvoering direct bericht van Euronext. Op dit moment is een Member zowel voor het inleggen van een order alsmede voor de uitvoering daarvan aan Euronext order-en transactiefee verschuldigd.
Indien de Member de order voor een cliënt uitvoert zal de Member van de transactie een confirmatie naar de cliënt sturen.
Elke Member is aangesloten bij een Clearing Member, die op haar beurt aangesloten is bij de centrale clearingorganisatie Clearnet.
Door de Clearing Member worden alle transacties van de bij haar aangesloten Members geregistreerd.
Dagelijks verrekent Clearnet met de Clearing Members de saldi van zowel aandelen als de tegenwaarde in geld, welke het gevolg zijn van de transacties van de bij haar aangesloten Members.
Een Member is aan zijn Clearing Member clearingfee verschuldigd. De daadwerkelijke leveringen van de aandelen (het settlement) vindt om procestechnische redenen en in
aansluiting op hetgeen internationaal gebruikelijk is, drie beursdagen na de transactie plaats.
Ingevolge de Euronext reglementen is een Member verplicht om een deugdelijke boekhouding en administratie te voeren voor het vastleggen van alle transacties en de afwikkeling daarvan en bewaarneming van effecten die op de Euronext Markten worden verhandeld. Deze boekhouding en administratie dienen gedurende vijf jaar te worden bewaard.

Wellicht geheel ten overvloede informeren wij u nog dat een belegger die van mening is dat hij door handelen of nalaten van zijn Broker (i.c. een Member) als zodanig direct in zijn belang is getroffen ter zake een klacht in kan dienen bij de Klachtencommissie Dutch Securities lnsitute (DSl).
Voor behandeling van een klacht door de Klachtencommissie DSl is het noodzakelijk dat de cliënt de klacht eerst heeft voorgelegd aan zijn Broker, zonder dat dit tot overeenkomst heeft geleid.
Wij veronderstellen u met deze uiteenzetting voldoende van dienst te zijn .

Hoogachtend,

VJM Dekker
Senior MedewerkerAudits & Investigations
Compliance and lnvestigation

JS Venema
Sectiehoofd Audits & Investigations
Compliance and lnvestigation

Euronext Amsterdam Brussels Lisbon Paris
tel. (020)5504444 fax (020)55049 54 site WWW.euronext.com
Euronext Amsterdam N.V.Damrak70 Postbus19163 1000GD Amsterdam Nederland
KAS Bank N.V. 22.35.04.114 HandelsregisterAmsterdam34.13.85.85
Zelfs dexia moet zich hieraan houden en hier gevolg aan geven.
Deze gegevens zijn voer voor advocaten, de AFM en het O.M.

De officiele brief is te lezen op www.platformaandelenlease.nl onder Documenten.

Groeten,
Piet

Kor S
Berichten: 588
Lid geworden op: 26 feb 2005 12:01

Re: Gedupeerden op ramkoers! Deel 2

Ongelezen bericht door Kor S »

goede morgen medegedupeerden

++++
PLUS, de uitspraak in amsterdam, ruim een ton terug,hoera :!:
weer averij voor dexia . hurrah voor meester in de rechten bos.
de querrelanten op dit forum worden steeds beter de monden
ge[ad]snoert
niet in ,t minst door oke :wink: rene, en ook onze :evil: :evil: :evil:
dames laten zich niet onbetuigt :lol: e.a
het gaat lekker zo,thank you all.keep on rammen
h.g kor.
Laatst gewijzigd door Kor S op 17 apr 2005 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Gedupeerden op ramkoers! Deel 2

Ongelezen bericht door trudy »

keep on rammen
Ja hoor: WE BLIJVEN DOORGAAN :)

Das nu juist niet de bedoeling van de politiek, toezichthouders, banken.

DOOFPOTPOLITIEK en zoethouders (Duisenberg). Waarom toch willen wij ons mond niet houden? en ons gewoon laten afschepen met dat wat men voldoende tegemoetkoming voor ons k l o o t j e s volk (nieuwste groot woordenboek der Nederlandse taal: armoedzaaiers) vindt. Het is al erg genoeg dat het überhaupt zo ver heeft moeten komen. De bedoeling was dat wij gewoon aan onze "verplichtingen" zouden voldoen en betalen wat de bank denkt/dacht te kunnen vorderen op ons. Met die gedachte heeft Dexia Labouchère en Legio-Lease overgenomen.

Deze volkswoede had men niet voorzien. Ik kan het niet vaak genoeg herhalen

EENDRACHT MAAKT MACHT

Met zo'n overmacht en onze advocaten (en de meeste rechters inmiddels; ook zij worden wakker en beginnen het bedrog te onderkennen) aan onze zijde, gaan wij dit gevecht winnen. Hoe vaak men ons ook steeds weer opnieuw probeert de mond te snoeren.

Daarom: Geduld is een bitter kruid, maar draagt goede vrucht !

Kor S
Berichten: 588
Lid geworden op: 26 feb 2005 12:01

Re: Gedupeerden op ramkoers! Deel 2

Ongelezen bericht door Kor S »

:idea: noch een idee om te rammen.
bel ,t programma OPGELICHT.
lijkt me ,n mooi gezicht.,t arresteren en wegvoeren van die oplichters.
en bedriegers.
h.g. kor.

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Gedupeerden op ramkoers! Deel 2

Ongelezen bericht door trudy »

Heb je het gesticht maar verwijderd Kor? :D

Mooie boel, wij opgelicht en ook nog in het gesticht. Jij maakt er echt een potje van hoor :lol:

Kor S
Berichten: 588
Lid geworden op: 26 feb 2005 12:01

Re: Gedupeerden op ramkoers! Deel 2

Ongelezen bericht door Kor S »

ja ik weet ,t trudy, maar ze drijven je wel ,s he.
de oplichters [geduld is een schone zaak]indeed.
h.g. kor. :wink:

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Gedupeerden op ramkoers! Deel 2

Ongelezen bericht door Piet »

Het zit niet mee.
Naast Dexia beginnen nu ook een aantal advocaten raar te doen.
Zij krijgen voor hun cliënten een schikkingsvoorstel toegestuurd van Dexia waarin de restschuld wordt kwijtgescholden.
Juridisch staan deze gedupeerden echter sterk genoeg om er meer uit te halen.
Veel gedupeerden zitten bij een advocaat en maken gebruik van toevoeging.
De advocaat heeft zijn geld al binnen en heeft geen zin om verder te procederen en adviseert om dit schikkingsvoorstel maar te accepteren.
Mijn advies: NIET doen!
Dexia komt niet voor niets met zo’n voorstel.
Ze weten dat zij juridisch zwak staan en deze rechtszaak gaan verliezen.
Denk dus twee keer na voordat je “op advies” van je advocaat dit accepteert.
Sta sterk in je schoenen en zeg NEE.
Verzoek je advocaat ook om de aanhouding van je rechtszaak via een brief af te wijzen en de rechter te verzoeken jouw zaak alsnog vervroegd op de rol te zetten.
Je advocaat wordt betaald om dit werk te doen en het gaat om JOUW geld en JOUW leven!
Laat je ook niet ompraten met smoesjes dat het nog wel 5 jaar kan duren of dat je het misschien wel kan verliezen!
De uitspraken spreken voor zich en elke advocaat weet dat Dexia niet in hoger beroep gaat, dus jouw rechtszaak duurt geen jaren meer!

Wij zitten financieel aan de grond en de BKR registratie zorgt ervoor dat wij bijna nergens nog maar iets kunnen lenen.
GEEN uitstel van onze rechtszaak.
Maak dit je advocaat duidelijk zodat er hopelijk snel een uitspraak komt van de rechter.
Dat dit kan is te zien in Amsterdam.
De rechter heeft op 7 april uitspraak gedaan in een zaak en Dexia veroordeelt tot betalen van 100.000 euro

Wil jij ook snel je geld terug?
Geen schikking en je zaak vervroegd op de rol laten zetten, dat is jouw antwoord.
Wij laten niet met ons sollen.
Je advocaat mag nu laten zien wat hij in zijn mars heeft.

Succes en groeten,
Piet

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Gedupeerden op ramkoers! Deel 2

Ongelezen bericht door trudy »

Als ik het dan goed begrijp Piet, gaat het alleen om zaken van mensen die een toevoeging hebben, omdat jij schrijft: de advocaat heeft zijn geld al binnen, dus als je schikt is hij er verder van af.

Als het niet om toevoegingszaken gaat, zal de advocaat wel verder willen procederen, neem ik aan. Dan is het toch kassa rinkel?

Zouden we die advocaten die achter zo'n schikking staan (wanneer het dus om een toevoegingszaak gaat), dan niet beter van de lijst van advocaten kunnen verwijderen?

Krijgt een advocaat voor een toevoegingszaak zijn geld dan al vóórdat hij met de zaak begint? en niet eerst als de zaak afgelopen is?

vr.gr. Trudy

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Gedupeerden op ramkoers! Deel 2

Ongelezen bericht door Janny »

goede vraag trudy.

als ik had willen schikken, had ik dat wel zonder advocaat afgekund.
om tot een schikking te komen heb ik geen advocaatbegeleiding nodig.
Krijgt een advocaat voor een toevoegingszaak zijn geld dan al vóórdat hij met de zaak begint? en niet eerst als de zaak afgelopen is?
De vergoeding die een advocaat voor toevoeging krijgt, verschillen namelijk wel van wat je zonder toevoeging betaald, hij moet me dan ook niet aankomen met een schikkingsvoorstel. Maar dat is en was ook niet het vertrekpunt. We zijn vertrokken met de eis alles terug plus de kosten zoveel als te halen valt.
Die begeleiding heb ik juist nodig om te procederen en te overwinnen, niet om de kop in de schoot , of op het hakblok te leggen.

Wie weet overigens iets af van de processen op 15 april?

janny

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Gedupeerden op ramkoers! Deel 2

Ongelezen bericht door cornelis »

Schikken na al die moeite en slapelaze nachten?
Nee dat ben ik echt niet van plan daar heeft dexia mij te veel voor op mijn ziel getrapt.

Toen ik het ecgt niet meer zag zitten heb ik aan dexia vermeld dat ze mijn alles mochten houden ,dus inleg kwijt als de rest schuld maar kwijt werd gescholden.
Maar ik diende mij aan het contract te houden.

Gek werd ik ervan, nu is dexia gedagvaard en staan we er sterk voor en nu dit, nooit.

Het is en blijft trouwens een grote schande wat er nu allemaal gebeurd.

Zoals dexia nu de hand boven het hoofd word gehouden terwijl er allerlij wetten en regels zijn overtreden dat kan en mag toch niet mogelijk zijn.

Als wij er nu zo slecht voor zouden staan als dexia was dit niet gebeurd dan was het contract is contract,maar wij zijn dan ook maar gewone mensen die worden volop gediscrimineerd.
We worden als tweederangs burgers behandeld.

Er zullen altijd hoge heren met veel macht blijven en wij zijn slechts onder betaalde slaven met weinig rechten.
Wat dat betreft is er sinds de slavernij wienig veranderd,je krijgt alleen niet meer met de zweep over je donder.

Groetjes

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Gedupeerden op ramkoers! Deel 2

Ongelezen bericht door aert0001 »

Cornelis,

Ik ben het jammer genoeg met je eens, het is niet anders, de slachtoffers van Dexia worden geschoffeerd, Dexia frustreert de rechtsgang, steeds meer weerstand en afkeer voor hen zal het gevolg zijn, hopelijk is er morgen bij onze politici iemand met karakter en/of moed,

Ton

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Gedupeerden op ramkoers! Deel 2

Ongelezen bericht door Piet »

Het is inmiddels duidelijk dat het schikkingsvoorstel van Dexia voor veel gedupeerden veel te mager is en dat, gezien de uitspraken van de diverse rechtbanken, er veel meer te bereiken is met het voeren van gerechtelijke procedures.
Op zeer eenzijdige wijze is het akkoord gepresenteerd en het lijkt wel of wij, gedupeerden, geen keuze hebben.
Nou, die keuze hebben we wel!

De krachten worden gebundeld en via informatie en de media zal dit bekend worden gesteld.

Kijk straks op RTL5 om 1100 uur naar het nieuws.

Groeten,
Piet

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Gedupeerden op ramkoers! Deel 2

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Kan niet kijken, zit op mijn werk!

learner
Berichten: 343
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:59

Re: Gedupeerden op ramkoers! Deel 2

Ongelezen bericht door learner »

Ook daar is ie naartoe Piet . . . :P

mvg, learner . . . :wink:

learner
Berichten: 343
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:59

Re: Gedupeerden op ramkoers! Deel 2

Ongelezen bericht door learner »

Ben ik een dagje thuis . . . :o

Piet op de buis . . . :P

complimenten Piet . . . :lol:

anderen doen het niet . . . :cry:

mvg, learner . . . :wink:

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Gedupeerden op ramkoers! Deel 2

Ongelezen bericht door Janneke52 »

wordt dat vanavond nog herhaald? Hoe laat?

learner
Berichten: 343
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:59

Re: Gedupeerden op ramkoers! Deel 2

Ongelezen bericht door learner »

Janneke,

Je kunt het eventueel ook op de site van rtl-z nog eens terugzien . . .

mvg, learner . . . :wink:

Gesloten