LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen geld om te schikken, geen geld om te procederen. En nu?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Polly
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 nov 2005 22:02

Geen geld om te schikken, geen geld om te procederen. En nu?

Ongelezen bericht door Polly »

Om het maar even niet te hebben over de aantallen die niks te schikken hebben omdat het geld om door te betalen stomweg op was.
Voor hen geen duisenbergregeling of goeie advocaat.
Voor hen de armoe en de vergetelheid.
Wat gebeurt er met die mensen na eventuele aanname WCAM?

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: Geen geld om te schikken, geen geld om te procederen. En nu?

Ongelezen bericht door anne_ »

Niets, je hoeft je niet te onderwerpen aan de WCAM. Voor de rest zal de tijd het leren, ik heb geen glazenbol om in de toekomst te kijken.

Polly
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 nov 2005 22:02

Re: Geen geld om te schikken, geen geld om te procederen. En nu?

Ongelezen bericht door Polly »

Daar gaat het niet om Anne. Als je niet kunt procederen (geen geld voor advocaat) en niet kunt schikken (geen geld om eerst te betalen), maar wél grote schuld. Stel...WCAM wordt aangenomen. Wat dan???
Armoe en vergetelheid zoals Ad stelt?

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: Geen geld om te schikken, geen geld om te procederen. En nu?

Ongelezen bericht door anne_ »

Ik zou het niet weten, jij wel?

Polly
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 nov 2005 22:02

Re: Geen geld om te schikken, geen geld om te procederen. En nu?

Ongelezen bericht door Polly »

Nee, daarom open ik deze topic. Misschien dat iemand anders dan daar wel een idee over heeft.

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: Geen geld om te schikken, geen geld om te procederen. En nu?

Ongelezen bericht door anne_ »

Advocaat met toevoeging zou een optie kunnen zijn. Toch de coulance regeling aannemen van Dexia, kan ook. Volgens Dexia hoeft niemand in armoe te leven, maar ja dat zijn de woorden van Dexia!!!!!!!!!

Polly
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 nov 2005 22:02

Re: Geen geld om te schikken, geen geld om te procederen. En nu?

Ongelezen bericht door Polly »

De woorden van Ad, armoe en vergetelheid blijven hangen... zou het zo gaan? Mensen die willen schikken en het niet kunnen betalen, is daar straks wel een mogelijkheid tot schikking voor??

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Geen geld om te schikken, geen geld om te procederen. En nu?

Ongelezen bericht door Elias »

Wat ik wel weet dat menigeen al heeft verondersteld, dat velen van die 700.000 gedupeerden tussen wal en schip vallen.

Ook al heeft Duitenberg gezegd, dat "er nu een goede oplossing bereikt was voor alle gedupeerden, ook die niet aangesloten waren bij de ( beruchte..) Stichtingen ".

Kortom: Dus geen goede, openbare analyse van het totaal. En ook zeker niet op juridisch vlak.

Stelletje oplichters.

Polly
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 nov 2005 22:02

Re: Geen geld om te schikken, geen geld om te procederen. En nu?

Ongelezen bericht door Polly »

Ja kan je volgen Elias, maar procederen is voor die mensen ook geen optie....
Wat dan?? Wat zegt bv. Pal of Payback in zulke gevallen?

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: Geen geld om te schikken, geen geld om te procederen. En nu?

Ongelezen bericht door anne_ »

Armoe en vergetelheid is er toch wel, ook bij mensen die niets met Dexia te maken hebben. Het is aan ons medemensen om dat op te pikken en te helpen waar en wat mogelijk is.

Polly
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 nov 2005 22:02

Re: Geen geld om te schikken, geen geld om te procederen. En nu?

Ongelezen bericht door Polly »

Dat weet ik dat dat bestaat maar het gaat me hier specifiek om deze gevolgen!

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: Geen geld om te schikken, geen geld om te procederen. En nu?

Ongelezen bericht door anne_ »

Leg die vraag neer bij PAL en Payback, wie weet hebben zij een oplossing.

Notenkraker
Berichten: 835
Lid geworden op: 21 jun 2005 11:29

Re: Geen geld om te schikken, geen geld om te procederen. En nu?

Ongelezen bericht door Notenkraker »

Beste Polly, zet je probleem in een mail aan [email protected] . Piet Koremans geeft je vast wel een goed advies! Ook voor jou is er een oplossing te vinden.

Polly
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 nov 2005 22:02

Re: Geen geld om te schikken, geen geld om te procederen. En nu?

Ongelezen bericht door Polly »

Erg vriendelijk van je, natuurlijk heb ik ook een probleem. Maar dit is niet mijn probleem! Wel het probleem van veel anderen. Ik ben benieuwd wat in dergelijke gevallen geadviseerd wordt. En wat de condequenties kunnen zijn als je in genoemde situatie verkeert. Armoe en vergetelheid? Of zou er dan en mouw aangepast worden?

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Geen geld om te schikken, geen geld om te procederen. En nu?

Ongelezen bericht door Elias »

Juist vanuit de hoek van de overheid/politiek hadden we hoop op aansturing, hulp, toezicht, strafrechterlijk onderzoek noem maar op. Herhaaldelijk kamervragen gesteld, hier een poot aan de grond proberen te krijgen e.d.: noppes.

Ook hier zal wel gelden ( maar ook dat durven ze niet te niet te zeggen ) dat de koopkracht niet in het geding is of soortgelijke smoes...

Notenkraker
Berichten: 835
Lid geworden op: 21 jun 2005 11:29

Re: Geen geld om te schikken, geen geld om te procederen. En nu?

Ongelezen bericht door Notenkraker »

Polly, wat wil je horen? De opinie van een leek of die van iemand die volkomen op de hoogte is van alle ins en outs? Daarom nogmaals:
stel die vraag aan [email protected] en je krijgt een antwoord van Piet Koremans. Want die mag wel expert worden genoemd op dit gebied.

Polly
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 nov 2005 22:02

Re: Geen geld om te schikken, geen geld om te procederen. En nu?

Ongelezen bericht door Polly »

Heb jij daar dan geen mening over Notenkraker? Nogmaals het is mijn probleem niet!

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Geen geld om te schikken, geen geld om te procederen. En nu?

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Het is aan ons medemensen om dat op te pikken en te helpen waar en wat mogelijk is.
Dat is erg nobel Anne, maar de praktijk op dit moment is.
Nog nooit zoveel voedselbanken(gaarkeukens) als in 2005. sinds het einde van de hongerwinter.
Door de enorme hoos van kredietaanbieders die net doen alsof alles voor niets gaat en de zorgplicht aan hun laars lappen.
Die zoveel mogelijk jongeren proberen te paaien( die moeten toch nog hun hele leven centjes verdienen)om ze flink in de schulden te lokken.
Nee Anne die mensen worden niet opgepikt om geholpen te worden.
Mensen worden verleidt om nog meer schuld te maken door mooie marktwerkingspraatjes gestimuleerd door de overheid.
Ach ik kan deze posting nog wel 10 A4tjes langer maken.
Helpt weinig ben ik bang.
En Notekraker ik vind mijzelf niet echt een leek. :?

Notenkraker
Berichten: 835
Lid geworden op: 21 jun 2005 11:29

Re: Geen geld om te schikken, geen geld om te procederen. En nu?

Ongelezen bericht door Notenkraker »

Ad, je hebt mijn antwoorden vast niet zorgvuldig gelezen. Bovendien schrijf jij mijn alias zonder n in het midden en verwar je mij misschien wel met die andere figuur.
Het enige dat ik Polly aanraadde was haar vraag voor te leggen aan Piet Koremans. Jouw naam heb ik daarbij niet genoemd. Maar voor de duidelijkheid: jij mag jezelf ook nauwelijks expert noemen anders had je in de door jou gevoerde procedure tegen Dexia - alle eer trouwens voor het tot nu toe behaalde resultaat - wel in je eis om een bij voorraad uitvoerbaar vonnis gevraagd. Dat is het eerste dat een aankomend advocaat leert tijdens de module procesrecht.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Geen geld om te schikken, geen geld om te procederen. En nu?

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Zeg impact een beetje meer respect voor Ad mag wel, hij WAS een leek toen hij begon maar heeft het er tot nu toe goed afgebracht. Doe het hem maar eens na!! Een bekend spreekwoord luidt: Al doenden leert men, en Ad heeft geleerd. Dat je fouten maakt is logisch,
ZELFS advocaten maken fouten en dat zijn geen leken!!!!!!

Gesloten