LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gevolg overlijden duisenberg v.s. schikking

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
flappie

gevolg overlijden duisenberg v.s. schikking

Ongelezen bericht door flappie »

Welke gevolgen zijn er nu duisenberg er niet meer is. Aangezien hij als hoofd van de onderhandelingen aan tafel zat en alles leed. Bovendien het schikkingsvoorstel is alleen op hoofdlijnen accoord. Er is nog steeds geen definitieve uitwerking ervan dit zal namelijk pas in oktober plaats vinden.

Ondanks de dood van Wim wat treurig is voor alle nabestaanden gaat het leven ook verder en dus ook de verdere gang van de schikking.

woest

Re: gevolg overlijden duisenberg v.s. schikking

Ongelezen bericht door woest »

Geplaatst op 31 Jul 2005 23:18 door macapo

Ik ben vanavond nog geen een keer duizendberg en dexia tegen gekomen, ik heb het vermoeden dat men Wim na zijn dood niet met deze affere wil verbinden ivm smet op zijn staad van dienst, ben het daar helemaal mee eens en het is ook nog eens gunstig voor de gedupeerden.

trudy

Ongelezen bericht door trudy »

Voor Duisenberg was de aandelenleasezaak afgehandeld met de schikking.

Zijn bijdrage hierin werd gisteren ook genoemd in het Nieuws van 18.00 uur.

Notenkraker

Ongelezen bericht door Notenkraker »

Voor de meesten van ons BEGINT de affaire aandelenlease pas na de Duisenberg-schikking.

Belegger+

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Quote:
Geplaatst op 31 Jul 2005 23:18 door macapo

Ik ben vanavond nog geen een keer duizendberg en dexia tegen gekomen, ik heb het vermoeden dat men Wim na zijn dood niet met deze affere wil verbinden ivm smet op zijn staad van dienst, ben het daar helemaal mee eens en het is ook nog eens gunstig voor de gedupeerden.

.............................mijn mening is, dat het duidelijk ongunstig is voor de gedupeerden, aangezien men in achting van de persoon van Duisenberg, diens regeling zeker niet meer zal veranderen !
't is maar hoe je het bekijkt.
............................./gr. Be.

Notenkraker

Hieruit blijkt maar weer hoezeer meningen kunnen verschillen. Voor de gedupeerden is echter alleen de mening van de oordelende rechters maatgevend.

ad snoeren

Ongelezen bericht door ad snoeren »

.............................mijn mening is, dat het duidelijk ongunstig is voor de gedupeerden, aangezien men in achting van de persoon van Duisenberg, diens regeling zeker niet meer zal veranderen !
't is maar hoe je het bekijkt.
............................./gr. Be.
Dit is natuurlijk onzin, een rechter zal nooit deze stelling kunnen en mogen volgen.
De heer Duisenberg heeft bij het bekendmaken van de regeling duidelijk gezegd dat deze regeling voor alle gedupeerden gold.
Dexia heeft dat meteen onderuitgehaald met hun zogenaamde schema.
Dit zal zeker niet hebben geleid tot rust tijdens de pensioenering van de heer Duisenberg, ik denk eerder tot heel veel onrustgevoelens, bij iemand die in principe een zeer sociaal mens was.
Je zou kunnen stellen dat dexia ook Duisenberg heeft misleid.
En wat daar de gevolgen van zijn geweest kunnen we enkel naar gissen.
Laatst gewijzigd door ad snoeren op 01 aug 2005 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.

aert0001

Ongelezen bericht door aert0001 »

Het zal Nederland altijd blijven achtervolgen, een man gelijk dhr. Duisenberg wiens naam en verdienste in de herfst van zijn leven misbruikt werden voor een fluitcompromis met zijn oude vrienden van Dexia, een compromis, onwaardig aan een groot mens,

T :( n

Belegger+

Ongelezen bericht door Belegger+ »

U bent zeer alert 'notenkraker', ik kan dat zeer waarderen.
Ik denk echter, dat een groot deel (zo niet 98%) van de ca. 100.000 gedupeerden zo'n hoog niveau (als U) niet haalt of niet eens wil halen. Zij schikken, en .....ik geef ze geen ongelijk.

Ik heb ook ergens achterliggend het gevoel, dat, omdat ook rechters zich kunnen laten leiden door 'publieke opinie', gevoel van 'het is eigenlijk wel goed zo', dat nu juist nog meer in respect voor de Duisenberg regeling, er in die zin gevonnisd gaat worden indien de rechter de keuze heeft.
Maar mogelijk heeft U geluk en/of bent eegaleaser, die zijn zowiezo door een maas in de wet geholpen, waarbij ze heel veel mazzel hebben gehad.

Gr.
B+

Oom Dagobert

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

dat nu juist nog meer in respect voor de Duisenberg regeling, er in die zin gevonnisd gaat worden indien de rechter de keuze heeft.
't Is maar hoe je het bekijkt.
Nu Duisenberg er niet meer is het makkelijker om tegen zijn oplossing kritischer aan te kijken.

Overigens, nu Duisenberg niet meer over de schouder van Dexia heen kan kijken, ligt het voor de hand dat Dexia in geval van twijfel de schikking in haar voordeel zal trachten om te buigen met als uitleg:"zo heeft Duisenberg het bedoeld!".

Alert blijven blijft geboden.

gr. OD.

Notenkraker

Ach Belegger+, of mijn "niveau" hoger is dan van de gemiddelde andere gedupeerde kan en wil ik niet beoordelen. Wel blijf ik inderdaad alert en probeer ik de weinige voor- en de naar mijn mening GROTE nadelen van het schikkingsvoorstel aan anderen duidelijk te maken. Wat die daar mee doen is hun eigen beslissing.
Iedereen probeert te doen wat hij kan, nietwaar?

JH

Ongelezen bericht door JH »

Wel blijf ik inderdaad alert en probeer ik de weinige voor- en de naar mijn mening GROTE nadelen van het schikkingsvoorstel aan anderen duidelijk te maken.
Dat staat je vrij, en een ieder is ook vrij om datgene op te pakken wat mogelijk in hun belang kan zijn, notenkraker :wink:

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

JH schrijft:
en een ieder is ook vrij om datgene op te pakken wat mogelijk in hun belang kan zijn
En het belang van JH is om zoveel mogelijk gedupeerden de grond in te boren en te laten knakken.

Gelukkig zijn er ook veel rechters in Nederland die een andere en afwijkende mening hebben als onbenul JH.

Samen staan we sterk, we betalen dexia geen cent meer en laten de rechter oordelen over deze zaak en niet en paar van die zielige figuren op dit forum die alleen maar bezig zijn om ons moreel te breken.
Helaas voor jullie, dit zal niet lukken.

Dus JH, sode......en ga je eigen soort zieken.

Groeten,
Piet

J Hopman

Ongelezen bericht door J Hopman »

Helemaal met je eens Piet, laten we gewoon blijven knokken en laten die opnaaier zoals een JH en Dubio maar gaan vissen.

Want dat zijn de grootste lastposten die er zijn, en proberen iedereen onderuit te halen, ik zou weleens willen weten wat dat voor gasten zijn, en ze eens een keer willen zien, eens kijken of ze dan ook zo'n grote mond zouden hebben, volgens mij niet Piet , want ik denk dat het mensen die een minderwaardigheidscomplex hebben en zo hun frustaties kwijt kunnen.

Maar gewoon niet meer op die gasten reageren, laten we maar om die zielepieten lachen :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Jo.

Idaho

Ongelezen bericht door Idaho »

Piet, voor zover ik JH hier ken spreekt hij zijn mening uit, gewoon zoals hij dit ziet, het neersabelen en terroriseren van dit forum gebeurt door geheel andere lieden heb ik het idee.

Wat JH en laat ik mezelf dan ook gelijk maar meenemen, strookt nu eenmaal niet met hegeen jullie voor ogen hebben, echter ik mag aannemen dat JH er niet op uit is om iemand neer te sabelen, tenzij er natuurlijk vanuit het andere kamp dit soort akties plaatsvinden.

Voor wat mijzelf betreft, ik heb respect voor wie dan ook, tenzij diegene zich respectloos gedraagt.

Een goed voorbeeld hierin is dhr. Willems, die naast zijn complottheorieen er graag nog wat andere minder frisse uitlatingen op na houdt/hield.
Tja, dan kan je wel eens met eigen wapens bestreden worden.

Notenkraker

Trek het je niet aan, Piet. Ons moreel laten breken door ene JH? Dan moet hij toch wel van heel goeden huize komen. :lol:
Dexia-knuppels zoals JH, Dubio en nog een paar van dat lage kaliber hebben we toch allang in het vizier? Dat soort volk zijn alleen maar een soort piketten, die we iedere keer weer in de grond kunnen hameren.
Ik zie het eerder als een soort hulpdienst van Dexia, speciaal voor ons: ze houden ons scherp en ze bieden ons de gelegenheid om telkens hun argumentatie te bestrijden en ondertussen bieden ze ons een uitlaatklep voor onze agressie. Beter op die Jandoedels afreageren dan op je huisgenoten toch? :P

JH

Ongelezen bericht door JH »

En het belang van JH is om zoveel mogelijk gedupeerden de grond in te boren en te laten knakken.

Gelukkig zijn er ook veel rechters in Nederland die een andere en afwijkende mening hebben als onbenul JH.

Samen staan we sterk, we betalen dexia geen cent meer en laten de rechter oordelen over deze zaak en niet en paar van die zielige figuren op dit forum die alleen maar bezig zijn om ons moreel te breken.
Helaas voor jullie, dit zal niet lukken.

Dus JH, sode......en ga je eigen soort zieken.

Groeten,
Piet
Beste Piet,

Wat laat jij je kennen zeg. iemand als jij die nooit enig scheldwoord gebruikt. Het enige wat ik aangeef is dat het een ieder vrij is om datgene op te pakken wat in zijn of haar belang kan zijn.
Net of jij zo vrijuit gaat door iedereen aan te sporen vooral niet te betalen en alles stop te zetten. Heb je er wel eens over nagedacht dat mensen impulsief reageren en achteraf toch teveel druk en stress krijgen door het beeindigen van betalingen ~~En het belang van JH is om zoveel mogelijk gedupeerden de grond in te boren en te laten knakken.

[/quote]Samen staan we sterk, we betalen dexia geen cent meer en laten de rechter oordelen over deze zaak

Misschien dat deze uitspraak van jou wellicht ook anderen de grond inboort omdat zij niet tegen de druk bestand blijken te zijn wanneer zij jouw advies opvolgen om niet te betalen. Om nog maar te zwijgen van de kosten voor juridische bijstand die de betreffende gedupeerden ook moeten betalen, of staat PAL hiervoor garant ?????

Piet, dat je je belangeloos inzet is prima, je hebt er alle tijd voor maar zoals je nu reageert laat je je wel kennen.
Zoals je nu reageert maak je jezelf wel belachelijk op dit forum wat inmiddels algemeen toegankelijk is en niet alleen voor aandelenleasegedupeerden. :cry: Dat moet jij toch niet willen lijkt mij !
Ja en dan natuurlijk Piet.
Ik kan niet anders zeggen dan dat hij op mij een grote indruk heeft gemaakt. Piet is echt de juiste man op de juiste plaats. Helaas voor alle trollen en tegenstanders. Piet heeft charisma en is ongeloofelijk integer. Het enige waar ik een beetje bang voor ben is, dat hij zich alle ellende van mensen die hem contacten teveel aantrekt, en daardoor afin. U snapt het.

Dus Piet neem af en toe de hoognodige afstand!!!
Deze passage gelezen op de topic Forummeeting :wink:
Ook ik onderschrijf deze stelling ! Al ben ik helaas overdonderd door de dreigende taal die Piet K hier uitspreekt. :cry:
Neem het advies ter harte om af en toe eens de hoognodige afstand te nemen, beste Piet.
Laatst gewijzigd door JH op 01 aug 2005 20:19, 3 keer totaal gewijzigd.

J Hopman

Ongelezen bericht door J Hopman »

Piet,

Weer één waar we niet op moeten reageren.

En we lachen ook naar idaho :lol:

Jo.

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

Het zijn geen loze kreten of zo maar stellingen.
Dagelijks praat ik met gedupeerden, 7 dagen in de week overdag en 's avonds.
Met welke gedupeerden praat JH en andere betweters op dit forum???
Ik nodig deze mensen uit een dagje mee te draaien met mij.
De koffie staat klaar, ook voor JH.
Wat ik schrijf is gebaseerd op realiteit en niet op klets maar wat raak.
De meeste gedupeerden zijn onzeker en weten niet wat ze moeten doen.
Zeker nu ze in in de steek zijn gelaten door de stichting Leaseverlies.
Het is zeker niet zo dat ik tegen iedereen zeg: stop met betalen.
Het blijft een individuele beslissing, gebaseerd op het vergelijken van mogelijkheden.
Dus niet op éénzijdige aanbevelingen zoals door Dexia en de stichtingen is gebeurd.
Iedereen moet keuzes krijgen om uit te kiezen en ieder neemt de beslissing die goed is voor hem of haar.
Ik ben de eerste om dit te respecteren.
Maar je moet wel die keuzes aangedragen krijgen!

Met iedereen neem ik de kosten door van een rechtszaak.
Weer die keuzes en mogelijkheden waarna ieder voor zichzelf beslist.

Wel of niet stoppen met betalen, weer die keuzes en mogelijkheden.

Iedereen kan mij bellen of mailen, dat is ook de kracht van ons, gedupeerden, samen praten en de mogelijkheden bespreken!

Wij vormen een blok, wij helpen elkaar, wij staan klaar voor elkaar, wij geven elkaar steun waar nodig, dat is die vuist!

Wij zijn er voor elkaar als het nodig is, dat is onze kracht.

En de uitnodiging voor de koffie staat, voor iedereen die twijfels heeft over waar wij voor staan.

Wij vechten met open vizier, het maakt ons kwetsbaar maar wij staan voor een rechtvaardige zaak en we gaan die winnen, samen.

Groeten,
Piet

injoy

Ongelezen bericht door injoy »

Ten eerste wil ik beginnen met het naar mijn inziens weinige respect dat door de eerste schrijver wordt getoont. Hij heeft het over Wim als of hij deze man jaren heeft gekent. We kunnen nu wel spreken over iets wat Dexia gaat doen na het overlijden van dhr Duisenberg maar laten we niet op de zaken vooruit lopen. Ik wens een ieder die met Dexia in zee is gegaan en er slecht vanaf is gekomen heel veel sterkte toe. Groet C

Gesloten