LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] grote demonstratie den haag

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.

wie doet er mee met de demonstratie

ja
23
74%
heeft geen zin
4
13%
nee
4
13%

Totaal aantal stemmen: 31

Truus2004

Re: grote demonstratie den haag

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Ik bespeur voor het eerst sinds lange tijd weer iets van solidariteit op dit forum. Neuzen die dezelfde kan uit staan. Zó moet het ook, want al die individuele stemmen kunnen samen één grote landelijke vuist maken! En die vuist is zó hard nodig om de bal die op ons af komt, af te ketsen!

J. v. Remmerden

Ongelezen bericht door J. v. Remmerden »

Zelf heb ik een restschuld van meer dan € 40.000 en raak niet in paniek, maar velen van ons denken, dat het einde van de wereld in zicht is.

Normaal communiceren is niet meer mogelijk met elkaar. Mijn advies laat je niet gek maken door wie of wat dan ook.

Het duurt toch allemaal lang, waarom niet even afwachten met wat voor resultaat De heer Duisenberg komt.

De goede man is al helemaal afgebrand en veroordeelt op dit forum. Dit forum schiet zijn doel voorbij op deze manier.

Dank u.

impact

Ongelezen bericht door impact »

Misschien omdat de meesten inmiddels door schade en schande wijs zijn geworden en nergens meer vertrouwen in hebben?

JH

Ongelezen bericht door JH »

Van enige solidariteit is anders geen sprake wanneer er elders op dit forum nog steeds doodverklaringen en beledigingen worden uitgesproken. :cry:

ben benieuwd of de redactie van dit forum de betreffende personen inmiddels heeft aangesproken op hun anarchistisch en extreem gedrag.
Het zal wel weer een doofpotaffaire worden, net zoals een mogelijk schikkingsvoorstel. :wink:
Laatst gewijzigd door JH op 28 feb 2005 17:53, 2 keer totaal gewijzigd.

justice man 007

Ongelezen bericht door justice man 007 »

JH, naar deze onzin berichten van steeds dezelfde figuren, die eenieder wel bekend is die hier wat vaker komt, laten we ons echt niet door beïnvloeden, en staat voor mij persoonlijk los van wat pipa bedoeld (=mijn opini).

De serieuze overige mensen, die hebben wel nu de neuzen de goede kant op staan!

En ik kan je zeggen: dat er nog veel staat te gebeuren, zou alleen willen zeggen: let goed op de media!

En lees over die scheldberichten heen!

m.v.g. justice

samen staan we sterk en

justice for all and all for justice! :wink:

ad snoeren

Ongelezen bericht door ad snoeren »

justice for all and all for justice!

Hoe kun je dit ook lezen? :oops:

Denk aan je schoenen Justi :wink:

ant

Ongelezen bericht door ant »

We zijn er weer bij!!
Ant

pluutje

Ongelezen bericht door pluutje »

Ontvangen, 28-02-2005

Geachte heer xxxxxxxxxxx

Uw berichten heb ik ontvangen.

Ik begrijp dat u zich ernstig zorgen maakt over uw situatie.

Al ruim twee jaar houd ik me namens het CDA bezig met het aandelenlease- kwestie; een drama van ongekende omvang. In totaal zijn er zo'n 700.000 contracten gesloten met een totale schuld van ongeveer 6 miljard euro. De CDA-fractie gaat ervan uit dat het bij aandelenlease- contracten gaat om afspraken tussen private partijen. Contracten waar de politiek/ overheid zich in principe niet in kan mengen. De landelijke overheid houdt zich bezig met wet- en regelgeving waar organisaties, instellingen en individuele burgers zich aan moeten houden. Zo is recentelijk de Wet Financiële Dienstverlening aangenomen in de Tweede Kamer. Deze wet beoogt de consumenten beter te beschermen als ze produkten bij financiële dienstverleners afsluiten. Kern van deze wet is de zogenaamde zorgplicht, die inhoudt dat de financiële dienstverlener een passend produkt moet aanbieden, adviseren en verkopen aan de klant. Alle financiële dienstverleners, waaronder ook de effectenhandelaren worden gecontroleerd door de Autoriteit Financiële Markten (AFM) op het geven van misleidende informatie.

In de afgelopen twee jaar heeft de tweede kamer meerdere malen gesproken over het aandelenlease-drama met de ministers van Financiën en Justitie. Minister Zalm (Financiën) heeft zijn betrokkenheid getoond door een bemiddelingspoging tussen enerzijds de aanbieders van aandelen- leasecontracten en anderzijds de vertegenwoordigers van belangenverenigingen van gedupeerden (zoals de

Stichting Lease- verlies en Stichting Ega- lease e.a.). Helaas is de bemiddelingspoging mislukt en rest voor u en andere gedupeerden slechts de gang naar de rechtbank om uw gelijk te kunnen halen.

In dat kader heeft de minister van Justitie toegezegd dat het budget voor de rechtsbijstand uitgebreid zal worden als het totale budget hiervoor opgesoupeerd is. Dit betekent dat niemand zonder advocaat rechtzaken zal hoeven aan te spannen. Tevens hebben de rechters in ons land afspraken gemaakt over snelle afhandeling van deze aandelenlease- rechtzaken. Momenteel worden er veel rechtzaken begonnen en dat betekent dat ik als individueel kamerlid helaas niets kan betekenen. Onze rechtstaat bepaalt namelijk dat, wanneer zaken onder de rechter zijn, de politiek zich afzijdig moet houden. Zij kan en mag zich daar niet mee bemoeien. Dit is allemaal op basis van de trias politica; de scheiding der machten.

De rechtbank van Breda heeft bepaald dat aanbieders van aandelenlease- produkten hadden moeten nagaan of klanten genoeg draagkracht hadden om de risico's van de produkten aan te kunnen. Zo'n uitspraak heeft een precedentwerking; dat betekent dat personen geld zouden kunnen terugkrijgen; indien de rechter beslist dat er sprake was van onvoldoende draagkracht.

Er komt echter altijd nog wel een bedrag voor eigen rekening, omdat beleggers ook zelf verantwoordelijkheid dragen volgens de rechter. Verder is er nog een gerechtelijke uitspraak bekend ten aanzien van het ontbreken van een handtekening van de partner op het lease-contract. Door de rechter is beslist dat deze noodzakelijk is bij het afsluiten van dit soort contracten.

De laatste informatie ten aanzien van dit onderwerp is dat Dexia en Aegon zijn overeengekomen om hun onderlinge geschil te beëindigen. Hiervoor betaalt Aegon 218 miljoen aan Dexia. Voor Dexia is daarmee de weg vrij om te proberen oplossingen te vinden voor cliënten van Dexia Bank Nederland die daadwerkelijk in de financiële problemen zijn geraakt.

Verder is Wim Duisenberg, voormalig president van de Europese Centrale Bank bereid gevonden om als bemiddelaar op te treden tussen Dexia Bank Nederland en haar cliënten. Dexia zal haar volledige medewerking verlenen aan het bemiddelingsproces en gedurende dit proces geen nieuwe procedures tegen cliënten bij de rechtbanken aanhangig maken. Als woordvoerder van het CDA was ik verheugd over deze ontwikkelingen. Ik heb hier dan ook hoge verwachtingen van. Mocht gedurende dit bemiddelingsproces blijken dat zaken niet naar wens verlopen dan behoud ik mij het recht voor om me hier nader mee bezig te houden.

Ik hoop van harte dat ik u in enige mate van dienst kon zijn met deze informatie. Ik wens u veel sterkte toe en hoop dat uw situatie ten positieve veranderd.

Met vriendelijke groet,

M.G.E. Koomen

CDA Tweede-Kamerlid

ad snoeren

Dexia zal haar volledige medewerking verlenen aan het bemiddelingsproces en gedurende dit proces geen nieuwe procedures tegen cliënten bij de rechtbanken aanhangig maken. Als woordvoerder van het CDA was ik verheugd over deze ontwikkelingen. Ik heb hier dan ook hoge verwachtingen van. Mocht gedurende dit bemiddelingsproces blijken dat zaken niet naar wens verlopen dan behoud ik mij het recht voor om me hier nader mee bezig te houden.
Ja die heeft er al goed over nagedacht, lekker makkelijk :roll:

Lfs Ad

ik ben er net

Ongelezen bericht door ik ben er net »

Het draai niet alleen om geld.

Stoppen met het proces, is het zelfde als je benen laten amputeren,
Mensen die zoiets is overkomen, zitten wel degelijk met een trauma,
Je zelfvertrouwen en eigenwaarde zijn aangetast, je blijft zitten met een
schaamte en een domheid, van hoe jou dit heeft kunnen overkomen,
Psychische klachten als, slecht slapen en eten zijn geen uitzondering,
er zijn zelfs huwelijk stuk gelopen, en ga zo maar door.
Het draai hier niet alleen om geld.

Dexia heeft dan ons geld afgenomen, maar van onze ziel blijven ze af.
Wij vechten door tot het bitter eind, Dexia kent totaal geen empathie,
Waarom zouden wij nu stoppen we zitten midden in onze therapie en we
boeken resultaat, we zijn een keer in Dexia getrapt maar geen tweede
keer. We laten ons leven niet door Dexia kapot maken.
Een ding geeft ons moed, dat op zulk geld geen zegen rust.

Als je in zo’n proces zit, is het heel belangrijk, om dit goed te verwerken.
Als je er alles aan gedaan hebt, wat je er maar aan kunt doen.
Dan kun je het afsluiten en verder gaan met je leven.
Anders breekt het je over ’n paar jaar op, en dan zit je ongetwijfeld
nog met de kosten van een therapeut te kijken.

Wij hebben heel veel steun van dit forum van Radar.
Het is daarom ook heel belangrijk dat mensen steun vinden aan elkaar,
En dat er processen gewonnen worden, dit geeft de burger moed.
Dexia heeft nog nooit iets in het belang van zijn clienten gedaan,
Dus laat je niet misleiden, dit is weer een van de vele truc die ze uithalen, om ons om de tuin te leiden.
Maar nu zijn wij aan het woord, en dat geven we nu niet af.
Een keer Dexia maar nooit meer

Hans A

Ongelezen bericht door Hans A »

Een paar opmerkingen van Koomen:

"Tevens hebben de rechters in ons land afspraken gemaakt over snelle afhandeling van deze aandelenlease- rechtzaken."

Nauw, dat is inmiddels al weer achterhaald!

Hij noemt de gedupeerde "beleggers". Je begrijpt het echt niet als je mensen die dachten een spaarplan aan te gaan en die achteraf een lening in de maag gesplitst bleken te hebben gekregen en beleggingen waarover ze niets te zeggen hebben beleggers noemt.
Hij had ons dan net zo goed leners kunnen noemen.
WE WILDE SPAREN DUS NOEM ONS MAAR SPAARDERS!!!

ad snoeren

De kamerleden denken dat ze nu wel klaar zijn met het leaseprobleem,
omdat de door God gezonden bemiddelaar Duisenbank, de aalmoes van aegon/dexia wel netjes over de arme stakkers zal verdelen,

Heer D geeft van te voren geen commentaar, zit dus ongenaakbaar op zijn troon, evenals ons aller SLV, die ook te beroerd zijn om ook maar iets van kritiek te laten zien, en zijn ook voor niemand aanspreekbaar.

Zal wel zijn omdat ze een rekening hebben geopend bij dexia met een beginsaldo van 4,500000 eurotjes tegen extra hoge rente.

Van zo weinig geld is het ook erg moeilijk om af en toe iets van je te laten horen. :evil: :evil: :evil:

Lfs Ad

zxc

Ongelezen bericht door zxc »

koomen is een zij.
heeft het voormekaar gekregen dat het grijskenteken is
afgeschaft ff 550% meer betalen voor een grijskenteken auto.
ik kan je dit wel vertelen ze heeft overal maling aan .
echte cda.

pluutje

Ongelezen bericht door pluutje »

Geplaatst op 28 Feb 2005 19:02 door zxc

--------------------------------------------------------------------------------

koomen is een zij.
heeft het voormekaar gekregen dat het grijskenteken is
afgeschaft ff 550% meer betalen voor een grijskenteken auto.
ik kan je dit wel vertelen ze heeft overal maling aan .
echte cda.
Hoewel duidelijk is dat ''zij'' zich van de domme houden laten wij [mijn vrouw en ik] met niet aflatende regelmaat horen wat wij van ''hun'' reacties en ''zorgplicht'' denken! :wink:

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

up

Gesloten