LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Herinneringsbrief

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
deksinee
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 aug 2007 20:25

Herinneringsbrief

Ongelezen bericht door deksinee »

Vandaag per post twee brieven gekregen van dexia met daarin weer de volledige 'schuld'bedragen. Je hebt getekend voor opt-out dus nu weer volledig dokken. We beginnen weer opnieuw dus....
Hebben meer gedupeerde opt-outers zo'n brief gehad?

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: Herinneringsbrief

Ongelezen bericht door Hans A »

Natuurlijk!
Ik wordt er niet warm of koud van.
Voor de opt-outers geldt dat de rechter bepaald en niet Dexia.
(er vanuitgaande dat je hebt geopt-out omdat procedeerd of dit gaat doen)

Gr Hans A

deksinee
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 aug 2007 20:25

Re: Herinneringsbrief

Ongelezen bericht door deksinee »

Ik vraag mij af wat ze hiermee willen bereiken. Is dat nu om gedupeerden angst aan te jagen of zijn dat symptomen van een hond in stervensnood die af en toe een blaf geeft? Ze weten daar bij dexia heus wel dat het starten van nieuwe rechtzaken veel geld kost terwijl het bijna niets opleverd. De volledig door dexia verzonnen restschulden worden nooit toegekend door een rechter. Ze zijn nu druk bezig met het innen van de bedragen van gedupeerden die wel schikten. dexia doet geen bankzaken meer maar rechtbankzaken. Na deze affaire gaat de drijfnatte hond met de staart tussen de magere poten Nederland uit.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Herinneringsbrief

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Ja hoor, maar ik heb er de afgelopen maanden wel meer dan twee mogen ontvangen en alweer dezelfde BKR opmerking natuurlijk,
Ze weten dat ze er niets mee kunnen bereiken omdat de rechter het gaat zeggen, maar er zal wel weer een computerprogramma gedraaid hebben.
Alles staat tenslotte in de computer, behalve de daadwerkelijke aankoop van de aandelen, want die zijn nog steeds nergens te vinden...

zwiebertje
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 aug 2007 21:31

Re: Herinneringsbrief

Ongelezen bericht door zwiebertje »

Vanochtend ging de bel.
En ja hoor de postbode met 2 Dexia enveloppen in zijn hand.
Of ik ff wilde tekenen.
Dacht het niet,dus retour afzender.
Maar nu weet ik dus wat er in stond,wat een verrassing.


Afbeelding
Een kale kip valt niet te plukken

deksinee
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 aug 2007 20:25

Re: Herinneringsbrief

Ongelezen bericht door deksinee »

Bij mij lagen ze op de deurmat. Ik hoefde niet te tekenen en ze waren gewoon door de brievenbus gegooid. Of ik ze wil bellen..... 0900-3394222 maar als ik in het buitenland woon mag ik ook 0031208960020 bellen. Je kunt dus als Nederlander ook het normale tariefnummer bellen 020-8960020 voor het geval dat de brief en de betalingen elkaar gekruist hebben. Waarvoor willen ze eigenlijk dat je belt? Dat je schrikt en alsnog de Duisenburg regeling neemt?

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Herinneringsbrief

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Ik zou me maar niet bang laten maken. Ze gaan gegarandeerd nog een schikkingspoging wagen en daar willen ze zo gunstig mogelijk uitkomen. Dit zal wel samen met een aantal psychologen zijn uitgekiend, maar het zijn toch echt enkel losse flodders.

Géén vergunning, niet de benodigde handtekeningen voor ega's,
nergens zijn de aankoopbewijzen van de aandelen te vinden en de AFM heeft er toch naar gezocht...
Uit Het Financieele Dagblad:
Oud-Labouchere-manager Burggraeve is ervan overtuigd dat zijn voormalig werkgever Dexia en mogelijk ook Aegon AFM-regels tegen handel met voorkennis hebben geschonden. Dit omdat Dexia lease-aandelen van haar klanten bij zes securitisatie-bv's stalde. Met die eigen dochters zette de bank derivatenconstructies en termijnhandel op. 'Het foute is dat de bank dan optreedt als tegenpartij van haar eigen klanten. Dat mag niet. Banken mogen geen tegenpartij zijn van hun eigen klanten, maar moeten in het belang van de klant handelen. Door de over-the-counter-derivatenhandel met eigen bv's negeerde Dexia de Chinese walls en is ze voor eigen rekening en winst ten nadele van de klant gaan handelen. Dat is vrij schofterig gegaan.
Ik zou maar rustig gaan slapen.

Martinvdm

Re: Herinneringsbrief

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Oud nieuws maar toch..

Dexia-klanten hebben dik betaald om hun eigen aandelen uit die bv's te kopen. Dat kostte klanten voor euro 30.000 aan aandelen en euro1000 aan transactiekosten, terwijl zo'n constructie in de markt voor twee duppies en euro 200 risicopremie was te realiseren.'

Ter aanvulling en afsluiting... :cry:

deksinee
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 aug 2007 20:25

Re: Herinneringsbrief

Ongelezen bericht door deksinee »

Ik heb voor de zoveelste keer tien dagen de tijd om te betalen. Ze moeten dit bij het BKR melden want dat zijn ze verplicht. Ze hebben mij in 2003 al bij het BKR ingeschreven. Sindsdien heb ik vijf telefooncontracten afgesloten en een hypotheek gesloten voor een verbouwing. Mijn conclusie: dexia wordt al lang niet meer serieus genomen en maakt zich nogal belachelijk. Ook nu krijg ik weer een BKR notering en dat alleen omdat ik in 2000 besloot te gaan sparen. Als je dan in 2003 merkt dat je met open ogen bedonderd ben dan is het niet zo gek dat je weigert een verzonnen restschuld te betalen voor aandelen die mogelijk niet eens gekocht zijn.

johannab.
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 aug 2007 10:59

Re: Herinneringsbrief

Ongelezen bericht door johannab. »

Vraagje? Hoeveel STERREN kan je bij het BKR achter je naam krijgen?
Ik krijg er namelijk weer een STER er bij van DEXIA.
Dexia BEDANKT dit had je eigelijk niet moeten doen.

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Herinneringsbrief

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Tja, het versturen van elke serie aanmaningsbrieven kost Dexia natuurlijk steeds duizenden euro's maar als er ook maar een handjevol ontvangers van de aanmaningen schrikt en contact opneemt met Dexia voor een schikking heeft zij dat geld ook snel weer terugverdiend.

Wel vraag ik mij af hoe lang Dexia nog door wil gaan met deze mailings, uiteindelijk zal het percentage mensen dat er nog op reageert minimaal zijn en kan zij beter met een voorstel komen.

deksinee
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 aug 2007 20:25

Re: Herinneringsbrief

Ongelezen bericht door deksinee »

Ik heb nu zes sterren bij de BKR en heb 5 telefoonabonnementen afgesloten. Nooit problemen gehad met de aanvraag daarvan. De herinneringsbrieven welke gisteren in de bus vielen zijn de zoveelste in de rij. Straks wordt er weer een incassobureau ingeschakeld en ook die kosten gaan naar dexia. Je zal maar een incassobureau zijn en de zaken van dexia mogen behartigen. Ook niet iets om trots op te zijn.

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Herinneringsbrief

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Incassobureaus hebben geen geweten, die voeren hun opdrachten gewoon uit in de veronderstelling dat alle aangeleverde vorderingen wel rechtmatig zullen zijn.

Ik vraag mij echter af of er bij de opt-outers wel een incassobureau aan te pas zal komen. Het lijkt mij een zinloze stap, 99% van de opt-outers is vastberaden om door te zetten tot een rechtszaak. Dexia kan dan beter de incassofase maar helemaal overslaan en direct deurwaarders gaan inschakelen.

deksinee
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 aug 2007 20:25

Re: Herinneringsbrief

Ongelezen bericht door deksinee »

Ook een kostbare zaak, lijkt mij......
Ik ga zo even kijken op de vacaturesite of er nog met spoed deurwaarders gevraagd worden......

Robert D
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 aug 2007 11:50

Re: Herinneringsbrief

Ongelezen bericht door Robert D »

Uit meerdere bronnen vernomen dat Dexia aan grote groepen schikkingsvoorstellen doet en met gedupeerden volop onderhandelt.
Met name degene die wat ( juridisch) sterker staan. De overige opt-outers worden ietsjes harder aangepakt en nogmaals aangeschreven voor de volledige schuld.

deksinee
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 aug 2007 20:25

Re: Herinneringsbrief

Ongelezen bericht door deksinee »

Dat verklaart dus de brieven van gisteren. Ben benieuwd naar het volgende schikkingsvoorstel.

Robert D
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 aug 2007 11:50

Re: Herinneringsbrief

Ongelezen bericht door Robert D »

Tis jammer dat gedupeerden waar het om kleine en geringe bedragen ging zich met de DR hebben laten bedotten.
Op zich logisch want deze kleine en geringe bedragen wogen niet op tegen de advocaat en proceskosten.
MAAR VOOR DEXIA GOLD UITERAARD HETZELFDE!!!
Ga als commerciele bank die uit den lande is weggejaagd maar eens dubbel zoveel kosten maken als er te winnen zijn en dat met zo''n grote getale!!!
Dan wordt het hoofdkantoor ten zuide van ons toch wel zenuwachtig!!!
Kosten baten , zo denkt n bank!!

RuudVC
Berichten: 137
Lid geworden op: 01 mar 2004 23:07

Re: Herinneringsbrief

Ongelezen bericht door RuudVC »

Ook ik heb een brief van Dx. ontvangen, reeds 6 augustus.
Daarin vermelden zij dat zij op de hoogte waren gebracht door notaris Kielstra van mijn opt-out-brief.
En daarom geen gebruik wens te maken van de D-regeling, zodat zij het bedrag waarop zij recht menen te hebben nogmaals vorderen.
de rest van de brief was vrij standaard incl. accept-giro.
Ik ben eega-leaser en contract binnen de termijn vernietigd en inmiddels ook gestuit. Alles door advocaat laten doen.

vr. groet, Ruud

zwiebertje
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 aug 2007 21:31

Re: Herinneringsbrief

Ongelezen bericht door zwiebertje »

Ook ik heb een brief van Dx. ontvangen, reeds 6 augustus.
Daarin vermelden zij dat zij op de hoogte waren gebracht door notaris Kielstra van mijn opt-out-brief.
En daarom geen gebruik wens te maken van de D-regeling, zodat zij het bedrag waarop zij recht menen te hebben nogmaals vorderen.
Deze brief had ik ook al ontvangen.
Daarna had ik 2 keer een aangetekende brief gekregen.

Dit is pure bangmakerij,als dexie denkt sterk te staan dan hadden ze
allang een rechtzaak aangespannen.
Als ze dan winnen dan pas kunnen ze een deurwaarder inschakellen.

deksinee
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 aug 2007 20:25

Re: Herinneringsbrief

Ongelezen bericht door deksinee »

Volgens mij is dat inderdaad de procedure als het incassobureau wordt overgeslagen: Naar de rechter en dan pas, als ze iets voor elkaar krijgen, een deurwaarder. Een lange weg met heel veel kosten voor dexia en haar handlangers. Ik weet niet waar het hoofdkantoor van dexia zit in het zuiden, maar volgens mij is daar een permanent crisisteam actief.

Gesloten