LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door Janny »

Dubio.

ik leg graag iets uit, maar dan wel aan mensen die de moeite nemen, om me niet te beledigen.

Ja, ik ben Christen, daar schaam ik me niet voor, Laat het wel duidelijk zijn dat ik daar hier verder geen uitgebreid verhaal aan wijdt, omdat het
u niet begonnen is om het te weten. maar om iemand te frustreren.
Bovendien, is God machtig om voor zich zelf op te komen,
Doet Hij dat niet nu, dan zal Hij daarvoor een wijze reden voor hebben.

Janny
Laatst gewijzigd door Janny op 11 aug 2005 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Notenkraker
Berichten: 835
Lid geworden op: 21 jun 2005 11:29

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door Notenkraker »

Een koe bewijst een hogere intelligentie te bezitten dan Dubio. Iedere dag feilloos het sappigste gras uitzoeken, dat is Dubio nog nooit gelukt.
Dubio is blijven steken in dit forum om zijn grijsgedraaide plaat eindeloos te blijven herhalen. Heeft die sufferd dan nog steeds niet meegekregen dat we ongevoelig zijn voor zijn "muziek"? Dus toch maar naar het vakantieland bij uitstek Noord Korea?

mali
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 feb 2004 10:29

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door mali »

Alleen de bank geloofde dat.
De spaarders niet.
Anders waren de spaarders wel naar de bank gegan en hadden gesmeekt om een lening om mee te beleggen.
Maar dat deden ze niet.
De bank kwam naar de spaarders.
En repte niet over geld lenen.
Uitsluiitend over een vorm van sparen.
Een vorm van sparen die veilig was maar meer rendement oplevert.
Men vertrouwde de bank.
Dat het geloof van de bank op drijfzand rustte, komt dan ook volledig voor rekening van de bank.

Overigens heeft de bank niet eens de moeite gedaan om spaarders van hun geloof te overtuigen. Anders had de bank het gewoon over een lening kunnen hebben. Het feit dat de bank er zelf ook niet in geloofde, blijkt uit het verzwijgen van cruciale informatie.

Dus eigenlijk geloofde niemand.
De bank heeft de kluit belazerd met en valse voorstelling van zaken.
Niet leuk voor de bank dat ze ontmaskert zijn.
De bank heeft misgegokt en moet dat niet op haar cliënten afwentelen.
Laatst gewijzigd door mali op 11 aug 2005 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door Dubio »

Ik begreep wel wat ik tekende, het feit dat honderdduizenden dit niet wisten (zogenaamd) zegt wel wat over mijn intelligentie.
En iedereen die normaal kan redeneren begrijpt dat de eega-truc alleen gebruikt wordt omdat de beurs gedaald is, echt niet omdat men los van elkaar producten aanschafte waar de ander niet achter stond.
En dat een folder wervend is is ook de normaalste zaak van de wereld, ik ken geen enkel bedrijf die alleen z'n slechte kanten adverteert. Dus wie is hier nou gek?

mali
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 feb 2004 10:29

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door mali »

Wervend is iets anders dan liegen.

Als men zegt: u kunt geld lenen tegen 12% om mee te beleggen en in het verleden is gebleken dat het een goed idee is, dan is dt wervend.

Als men zwijgt over lenen en dan roept dat het veilig is: dan is het liegen.

Dan kan de klant niet zelf een risico-inschatting maken.

Of Dubio intelligent is, weet ik niet. Ik weet wel dat veel mensen geen inzicht hebben in getallen en cijfers. Daarom laat men dingen over aan experts, zoals financieel adviseurs.

Hele bedrijfstakken zouden overbodig worden als men er van uit gaat dat elke consument alles moet uitspitten en begrijpen.

Misschien kun je veel geld sparen door zelf alle hypotheken te vergelijken. Maar men gaat liever naar de Hypotheker. Daarom zijn er zo veel van.

Men kan geld uitsparen door alle verzekeringen te vergelijken, maar men laat het over aan de verzekeringsadviseur.

Men kan geld sparen door zonder makelaar een huis te kopen, maar laat het toch liever over aan mensen die er verstand van hebben.

Zo zit onze maatschappij nu eenmaal in elkaar. Men vetrouwt op deskundigen.

SpaarSelect en LegioLease hebben van dat vetrrouwen misbruik gemaakt en dexia heeft daar op ingespeeld is medeplichtig aan dat misbruik.

Een bank heeft in onze maatschappij nu eenmaal een andere rol dan een verkoper van tweede hands auto's op een woonwagenkamp. Dat je de aanprijzingen van een tokkie met een korrel zout neemt, is logisch. Van een bank verwacht je gewoon keurige en volledige informatie. En als men geen risico wil lopen, had dexia toch een ander product kunnen aanbieden? Zoals de Postbank dat doet met haar talloze beleggingsfondsjes. Nooit is daar een restschuld uit ontstaan. Ondanks de dalende koersen en de geleden verliezen, wordt de postbank niet voor de rechter gesleept.
Het gaat dus niet om de dalende koersen. Het gaat om de leugens.
Laatst gewijzigd door mali op 11 aug 2005 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.

groen
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 apr 2005 13:24

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door groen »

Dubio,

Hansop vandaag ziek. Mag jij het van hem overnemen. Hansop zal we een dagje vrij hebben gekregen van jullie baas.

Ga lekker buiten spelen en laat ons met rust met je onzin.

rachil
Berichten: 176
Lid geworden op: 29 feb 2004 10:21

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door rachil »

Jonge Jonge Jonge, ook weer z'n over het paard getilt manneke (vrouwke) ongelooflijk zeg, hoe kun je jezelf zo op de borst kloppen dat je zo inteligent bent.

Weer zo iemand met een rode das om zijn nek en de trui om zijn middel geknoopt.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door pluutje »

Geplaatst op 11 Aug 2005 12:26 door Dubio
-------------------------------------------------------------------------------
Ik begreep wel wat ik tekende, het feit dat honderdduizenden dit niet wisten (zogenaamd) zegt wel wat over mijn intelligentie.
Zoiets als Jan die als enige in de maat liep bij de exercitie! [ :oops: ]

jll
Berichten: 453
Lid geworden op: 10 feb 2004 21:34
Contacteer:

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door jll »

Dubio schreef eerder
het zou toch alleen maar meer opleveren, wie kan daar nou tegen zijn
en slaat daarmee de spijker op z'n kop: in dat geval hadden de producten waargemaakt wat folders en verkopers beloofden.
De werkelijkheid pakt echter anders uit, waardoor velen zich bekocht voelen en vervolgens gaan onderzoeken op welke legale manieren onder het wurgcontract uit te komen is.

Volkomen legitiem, beste Dubio, net zo goed als inspanningen van de bank om contracten in stand te houden. Alleen, die bank is machtiger, kapitaalkrachtiger en deskundiger dan die individuele klant. Deze banken ontvangen nog altijd honderden miljoenen euri per jaar aan rente op de betwiste contracten en kunnen het mede daardoor lang volhouden. Dat is precies waar de titel van deze topic op slaat. Daarom ook wordt in de huidige samenleving met de moderne communicatie-middelen een forum als dit opgericht, om elkaar met feiten, argumenten en inhoudelijke discussie verder te helpen.

Helaas is een aantal deelnemers er slechts op uit om meningen, emoties, antipathieen etc. te verkondigen zonder inhoudelijke argumenten te leveren. Of dit gebeurt op initiatief van de tegenpartij? Ik zou het niet weten, maar ik vind het wel uitermate dom en storend om op dezelfde manier te reageren, dan werk je volop mee aan datgene wat treiteraars proberen te bereiken.

Ik vraag niet om een reactie, maar doe wel een beroep op het gezonde verstand van (in deze topic) Dubio, Notenkraker, Hansop, Groen, PF en Rachil. Neem a.ub. een voorbeeld aan onder andere Peewee, Mali, Idaho, JH (tenminste in deze topic) en Piet.

Notenkraker
Berichten: 835
Lid geworden op: 21 jun 2005 11:29

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door Notenkraker »

jll, ik zou het toch wel op prijs stellen als je mij niet in één adem noemde met die Dexia-aanhangers. Rachil uitgezonderd natuurlijk.

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door Idaho »

...
Laatst gewijzigd door Idaho op 31 okt 2005 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door pluutje »

NB, Notenkraker verdient het 'niet' om in een 'hokje' geplaatst te worden! [ :evil: ]

rachil
Berichten: 176
Lid geworden op: 29 feb 2004 10:21

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door rachil »

Maar Jill waarom ga jij mij noemen samen met de DEXIA CLAN ik ben juist voor al die gedupeerde beleggers willeswaar op een wat mildere toon dan andere op deze forums maar ik probeer juist die Dexia clan een toontje lager te laten zingen.
Verder heb ik op andere forums al genoeg nuttige informatie verstrekt alleen maar ten gunste van de gedupeerde belegger.

Maar als mensen aan de goede kant mij al niet meer begrijpen,ja dan heeft het weinig zin om hier nog te vertoeven.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Geplaatst op 11 Aug 2005 12:26 door Dubio

Ik begreep wel wat ik tekende, het feit dat honderdduizenden dit niet wisten (zogenaamd) zegt wel wat over mijn intelligentie.

Dat vind ik niet dubio.

Als jij begreep wat jij tekende (en jouw vrouw ook) dan vraag ik mij af of jij wel zo slim bent, om die lening aan te gaan tegen een rente percentage wat hoger ligt dan de gemiddelde stijging van de beurs in de afgelopen 30 jaar.

Dat je vervolgens van dat geleende geld gaat beleggen of iemand anders dat laat doen, terwijl je naar alle redelijkheid, lettend op de gemiddelde beursstijging en met de steeds groter wordende dreiging van daling, helemaal geen winst kunt maken, laat staan een driedubbele..

Da's lachen :lol: :lol: :lol: eigenlijk, het begrip winstverdriedubbelaar.

Hoe slim ben je dan eigenlijk dat je tekent, als je alles begrijpt en dus al vooraf weet (dat probeerde dexia nu juist te voorkomen) dat je de boot in gaat.

Hoe slim moet je zijn om dexia al vooraf door te hebben en dan toch nog je noodlot te tekenen... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Geplaatst op 11 Aug 2005 12:26 door Dubio

Ik begreep wel wat ik tekende, het feit dat honderdduizenden dit niet wisten (zogenaamd) zegt wel wat over mijn intelligentie.

Dat vind ik niet dubio.. of toch.. het zegt eigenlijk wel wat over jouw intelligentie :lol: .

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door pluutje »

rachil,

Nix aan de hand! M.i. val jij ook niet onder de ..........! :wink:

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door pluutje »

Geplaatst op 11 Aug 2005 20:12 door Ikwaseenbeetjedom



Geplaatst op 11 Aug 2005 12:26 door Dubio

Ik begreep wel wat ik tekende, het feit dat honderdduizenden dit niet wisten (zogenaamd) zegt wel wat over mijn intelligentie.
Dat vind ik niet dubio.. of toch.. het zegt eigenlijk wel wat over jouw intelligentie

Dubio het 'slimste paard' van de stal :idea:

jll
Berichten: 453
Lid geworden op: 10 feb 2004 21:34
Contacteer:

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door jll »

Geplaatst op 11 Aug 2005 14:17 door jll
---------------------------------------------------------------------------------
... Helaas is een aantal deelnemers er slechts op uit om meningen, emoties, antipathieen etc. te verkondigen zonder inhoudelijke argumenten te leveren. Of dit gebeurt op initiatief van de tegenpartij? Ik zou het niet weten, maar ik vind het wel uitermate dom en storend om op dezelfde manier te reageren, dan werk je volop mee aan datgene wat treiteraars proberen te bereiken. ...
Notenkraker
Geplaatst op 11 Aug 2005 14:46 door Notenkraker
--------------------------------------------------------------------------------
jll, ik zou het toch wel op prijs stellen als je mij niet in één adem noemde met die Dexia-aanhangers. Rachil uitgezonderd natuurlijk.
Notenkraker en Rachil, bijgaand een tweetal van jullie bijdragen, moeiteloos aan te vullen vanuit andere topics:
rachil
Geplaatst op 12 Aug 2005 01:04 door rachil
--------------------------------------------------------------------------------
JILL JE SNAPT ER ECHT GEEN BAL VAN
rachil

Geplaatst op 11 Aug 2005 12:41 door rachil
--------------------------------------------------------------------------------
Jonge Jonge Jonge, ook weer z'n over het paard getilt manneke (vrouwke) ongelooflijk zeg, hoe kun je jezelf zo op de borst kloppen dat je zo inteligent bent.

Weer zo iemand met een rode das om zijn nek en de trui om zijn middel geknoopt.
Notenkraker
Geplaatst op 11 Aug 2005 12:20 door Notenkraker
--------------------------------------------------------------------------------
Een koe bewijst een hogere intelligentie te bezitten dan Dubio. Iedere dag feilloos het sappigste gras uitzoeken, dat is Dubio nog nooit gelukt.
Dubio is blijven steken in dit forum om zijn grijsgedraaide plaat eindeloos te blijven herhalen. Heeft die sufferd dan nog steeds niet meegekregen dat we ongevoelig zijn voor zijn "muziek"? Dus toch maar naar het vakantieland bij uitstek Noord Korea?
Deelnemers als Dubio en hansop reageren vaak ook op dezelfde manier op jullie. Daarom juist mijn bijdrage (op 12-08 aangepast aan weer een zinvolle bijdrage van rachil), bedenk nu nog maar een keer, of je echt niet in het rijtje thuis hoort...
Laatst gewijzigd door jll op 12 aug 2005 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Het valt me heel erg op dat die hansop vandaag afwezig was, wat een opluchting. Verder is Idahoop veel milder en zowaar soms vriendelijk,
JH is ook op vakantie of zo. Zou de tros dan toch hebben ingegrepen. Ik mag het hopen. Kan er eindelijk weer eens normaal worden gediscussieerd. zonder al dat geëtter. Nu Tolboom nog op de mesthoop, dan kunnen we weer normaal met elkaar omgaan, en Idahoot kom nou niet meteen met dat we dan de nodige kritiek missen, want die rol kun jij perfect in je eentje vervullen. 8)

Jerome Deltour
Berichten: 29
Lid geworden op: 20 jul 2005 21:57

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door Jerome Deltour »

Ja Snoeren ouwe relnicht vul dit forum vannacht maar weer met je onbenullige chatberichtjes.

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door Idaho »

...
Laatst gewijzigd door Idaho op 31 okt 2005 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten