LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door JH »

Ad, vakantie heb ik helaas nog niet en ik volg dit forum ook wel zonder te reageren. Het is nog steeds bijzonder komisch hoe belachelijk de zogenaamde gedupeerden zich maken met hun chatgedrag en normale discussies :lol:

Kor S
Berichten: 588
Lid geworden op: 26 feb 2005 12:01

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door Kor S »

:wink: :wink: :wink:
oke loes ,your great , ik snap het .en succes met je werk.
h.g .kor. ........ tot dan. :D
Laatst gewijzigd door Kor S op 14 aug 2005 23:03, 3 keer totaal gewijzigd.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door Janny »

ja Kor,
inderdaad niet hier.

Janny

Kor S
Berichten: 588
Lid geworden op: 26 feb 2005 12:01

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door Kor S »

zo, nu en dan een woord [je] kan toch geen kwaad lijkt me.
ook goedemorge janny
h.g .kor.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door Janny »

ik wil graag iets uitdragen cq uitleggen., maar dan wel aan mensen die niet als doel hebben me te beledigen.

Ik schaam mij het Woord niet, Het is voor iedereen die het horen wil.En daar zet ik me voor in, Maar opzettelijk de boel laten beledigen, daar kies ik niet voor. Ik ben niet zo belangrijk, maar de boodschap wel.

Maar Kor, Dit is Legio-lease forum, en dat wil ik zo houden. Wel met een eerlijk gedrag. en Open vizier.

Over en uit.

Janny
Laatst gewijzigd door Janny op 12 aug 2005 10:09, 2 keer totaal gewijzigd.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door Piet »

Hari schreef:
Geplaatst op 12 Aug 2005 00:06 door hari


--------------------------------------------------------------------------------

Tja als je een ervaring hebt gehad, geeft dat een leermoment.
Als je het leermoment niet wenst door te gaan, ga je zaken éénzijdig belichten.
Stefan, het doet me goed dat jij je hebt aangemeld bij PAL en aangegeven hebt een donatie te willen doen.
Bedankt, het komt wel goed met je.

Groeten,
Piet

Adne
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 aug 2005 14:08

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door Adne »

Piet is dit bericht serieus of een steek onder water ?

Kor S
Berichten: 588
Lid geworden op: 26 feb 2005 12:01

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door Kor S »

met je eens janny,
ik wil graag iets uitdragen cq uitleggen., maar dan wel aan mensen die niet als doel hebben me te beledigen.

Ik schaam mij het Woord niet, Het is voor iedereen die het horen wil.En daar zet ik me voor in
deze ook;
Ik ben niet zo belangrijk, maar de boodschap wel
over en uit. .no offence.
h.g .kor.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Adne,

Ik ben altijd serieus en heb maar één doel, een oplossing zoeken voor het aandelenlease probleem voor alle gedupeerden.
Gelukkig doe ik dit niet alleen, veel gedupeerden hebben de handen in elkaar geslagen en samen vormen wij een breed front tegen de aandelenlease aanbieders en zullen zo op alle mogelijke manieren vechten voor ons recht en Nederland laten weten wat er aan de hand is.
Of sommige anderen mij serieus nemen of zelf ook serieus zijn in hun berichtgeving, weet ik niet.
Maar misschien kunnen die dat zelf beamen.

Groeten,
Piet

Adne
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 aug 2005 14:08

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door Adne »

Dat is een goede zaak Piet om alle gedupeerden te helpen en te strijden tegen dit onrecht.

Groeten,

Adne

jll
Berichten: 453
Lid geworden op: 10 feb 2004 21:34
Contacteer:

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door jll »

Terug naar de aanleiding van deze topic, waarna een citaat volgt uit het Financieel Dagblad van vandaag:
peewee


Geplaatst op 09 Aug 2005 10:27 door peewee


--------------------------------------------------------------------------------

Naar mijn stellige overtuiging is Dexia (en de andere lease-aanbieders) bezig met het voeren van een uitrookbeleid ten aanzien van de gedupeerden. Een taktiek die erop is gericht om de groep schadeclaimende gedupeerden steeds verder terug te dringen. Dexia c.s.lijkt daarin uiterst succesvol. Tel even mee.
Naar schatting zijn in ons land tussen 1992 en 2002 circa 1.500.000 lease contracten afgesloten. Op het moment dat het leasedrame in het volle licht van de publiciteit kwam -eerste kwartaal 2002- was er nog sprake van circa 700.000 lopende contracten, waarvan circa 400.000 van Dexia. Het aantal lease-deelnemers (gedupeerden zo men wil) dat dik heeft verloren (of erger met een restschuld werd opgezadeld) zal circa 850.000 contracten betreffen. Aangezien een klein deel van de leasedeelnemers meerdere contracten afsloot, soms bij meerdere aanbieders, zal het totale aantal gedupeerden circa 500.000 zijn.

Van die 500.000 sloot slechts circa een kwart zich aan bij de belangenbehartigers die vanaf medio 2002 aan het volk presenteerden. 125.000 strijdvaardigen, althans in eerste instantie, 375.000 gedupeerden besluiten blijkbaar al in 2002 om zich neer te leggen bij de situatie. Een deel van de aanvankelijk strijdbaren (aangesloten bij leaseverlies) gaat nadien alsnog in op het Dexia aanbod en gooit dus eveneens de handdoek in de ring. Of de Dexia-aanbod overeenkomst rechtsgeldig is laat ik hier even buiten beschouwing. Een tussenstand per -zeg ultimo 2003- was dus dat van oorspronkelijke 500.000 gedupeerden er circa 100.000 (via hun belangenclubs of individueel) de strijd voortzetten. In 2004 worden de eerste voorboden van een slecht gevoerde rechtsprocedure door de Stichting Leaseverlies/Consumentenbond duidelijk. In 2005 komt de schikking tot stand. Nog eens tienduizenden gedupeerden -onzeker over hun op zich ijzersterke juridische positie- accepteren de schikking en vallen weg uit de groep strijdbaren. Tweede helft van 2005 de Dexia schikking wordt -als het aan Dexia ligt- algemeen verbindend verklaard- nog eens vele tienduizende gedupeerden 'vergeten'' of laten anderszins na om zich tegen de Algemeen Verbindverklaring in hun geval individueel te verzetten zodat er wederom tienduizenden wegvallen uit de groep strijdbaren. Resteert een groep van ten hoogste 25.000 strijdbaren, waarvan minder dan de helft Dexia klant is, de rest bij de andere lease-aanbieders !.
Geen slechts resultaat voor Dexia c.s. in minder dan drie jaar tijd een groep van 500.000 potentiéle schadeclaimende gedupeerden terug te brengen tot een groep van slechts 5% (VIJF PROCENT) van dit aantal.

Anders gezegd, 95% van gedupeerden met een (op zich) ijzersterke juridische positie laat zich toch gewillig met een kluitje in het riet sturen. Vreemd, heel vreemd. Nederlanders zijn (gemiddeld) toch een stuk dommer dan ze wellicht van zichzelf vinden.
Uit het Financieel Dagblad van 12 augustus 2005:
De verzekeraar zet ook nog eens euro 9 mln extra opzij voor de 'enkele tienduizenden' kopers van Vliegwiel-producten. Deze lijken op de gewraakte Legiolease-producten van Dexia. Hier kopen klanten aandelen met geleend geld en kunnen met een restschuld achterblijven. De verhoging van de buffer is volgens Van der Werf gebaseerd op de compensatieregeling voor Dexia-klanten die onlangs onder leiding van Wim Duisenberg is opgesteld.

Van der Werf stelt dat de totale voorziening voor deze producten, waarvan hij de totale omvang niet bekend wil maken, nu vermoedelijk te hoog is. 'De Legio-producten waarop de Duisenberg-regeling is gebaseerd, lopen korter dan onze Vliegwiel-polissen. Dat betekent meer kans op een beursherstel en dus minder restschuld.'

Voor de tienduizenden Sprintplan-klanten is geen voorziening opgenomen. 'We compenseren wel op individuele basis als er niet goed geadviseerd is', zegt Van der Werf. 'Sommige mensen hebben twee of drie dezelfde contracten gekocht.'
Met andere woorden, Van der Werf legt hier haarfijn uit hoe de Duisenberg-regeling werkt:
blijven betalen tot de volledige contractstermijn voorbij is (inclusief standaard verlenging?), dan kijken welke restschuld overblijft (bij Sprintplan geen restschuld mogelijk) en daarvan 2/3 in rekening brengen.

Goud voor Aegon en Dexia, zij zijn de komende vijf tot tien jaar verzekerd van honderden miljoenen euri aan woekerrente!

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Ja, maar nu zal toch niemand meer zo dom zijn om nog te betalen en te zwichten voor de afpersingspogingen van dexia?

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Dacht je niet IWEBD? Tuurlijk betalen de mensen nog wel. Zoals mensen die geen internet hebben en er geen weet van hebben welk contract ze hebben. Trof er laatst nog een.
Hij was dus wel de pineut met een overwaarde-effect en notabene ook nog eegaleaser!!!

An

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door An »

Inderdaad Janneke.

Ik ken ze ook! Mijn zwager (eegaleaser) heeft 2 jaar geleden verlengd en betaald tot op heden nog trouw zijn € 113 aan Dexia. Ook zij hebben geen internet , maar houden wel de berichten in de kranten bij. Ik heb ze al verscheidene keren de berichten over en van dit forum verteld, maar ik kan ze niet overtuigen. Dus ja, dan houdt het op!

En zo zullen er zeker nog meerderen zijn.

Gr, An

albert-o
Berichten: 376
Lid geworden op: 24 apr 2005 11:04

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door albert-o »

Ja An dat klopt tot voor kort wist ik er ook niets van :wink:

Goed weekend.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door peewee »

Jll,

Dat zie jij heel goed. De Duisenberg-regeling kosten Dexia en Aegon vrijwel niets. Eerder op dit forum heb ik al betoogd dat Dexia en Aegon, de negatieve koersrisico's van nog lopende contracten al lang afgedekt zullen hebben via optieconstructies. De ontvangen, doorbetaalde rente van lease-deelnemers levert hen, per saldo, waarschijnlijk nog een mooie winst op. Naar zichzelf toe rekenen kunnen banken als de beste. Jammer dat de slappe onderhandelaars vanuit de Stichting Leaseverlies en de Consumentenbond daar blijkbaar geen oog voor hadden.
Laatst gewijzigd door peewee op 12 aug 2005 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Als jullie perse willen (blijven) chatten, waarom gaan jullie dan niet gewoon naar een chatbox toe.

Er komen best wel veel mensen hier op dit forum zoeken naar informatie, die nog heel lastig te vinden is door al die pagina's ge-chat.

En bovendien dames, ik ben helemaal niet geintereseerd in jullie plasgootjes.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door peewee »

Al die trouw doorbetalende buren en kennissen van Janneke52 en tienduizenden andere Nederlanders vormen tezamen die 95% uit mijn betoog in dit forumonderwerp. Struisvogels zijn het !

J Hopman
Berichten: 268
Lid geworden op: 04 mei 2005 17:52

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door J Hopman »

Hé idaho,

kun je geen jaar of drie weg blijven.

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door Elias »

Peewee,

Ik ben het ook helemaal met je eens.
Alleen mbt dat laatste geraak ik er steeds meer van overtuigd, dat reeds in een vroeg stadium Dexia "zijn vleugels om deze stichtingen heeft geslagen".

Immers je mag van die lui, nb met Mr. voor hun naam EN in een vroeg stadium geconfronteerd met alle in en outs aangaande de problematiek, alle vragen van gedupeerden etc., toch verwachten dat zij een heel andere inschatting hadden kunnen en moeten maken over de te nemen beslissingen in het belang van de gedupeerden.

Daarnaast blijft het zeer opmerkelijk - en zo'n vraag/mening komt ook niet zo maar uit de lucht vallen - dat de ontwerpers/aanbieders van de Wcam al aan de minister DONNER vragen en opmerken, dat het wel eens zo kan zijn dat de schadeveroorzaker (DEXIA i.d.) er alle belang bij heeft, dat deze - in een vroeg stadium - de regie voert en richting bepaalt van de uit de gedupeerden voortkomende stichting / belangenbehartiger.

M.a.w.: Dexia heeft de macht en inbreng om uit zicht / achter de schermen te bepalen dat de belangenbehartiger geen of niet te felle stappen onderneemt om een rechtvaardige vergoeding los te peuteren en daartoe de nodige gerechtelijke stappen te ondernemen.

En laat ons eerlijk zijn, hier heeft het alle schijn van.

Groet,
Elias.

Gesloten