LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door Janneke52 »

HOU OP IEDEREEN.

Schelden lost niets op. Of je het er nu wel of niet mee eens bent.
Reageer NIET of reageer fatsoenlijk verdorie :evil:

Notenkraker
Berichten: 835
Lid geworden op: 21 jun 2005 11:29

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door Notenkraker »

Mijnheer Groen toch. U durft wel om mijn waardevolle collega en vriend Hansop zomaar "een drol" te noemen. Foei! Als u zou weten hoezeer Hansop bij onze werkgever Dexia wordt gewaardeerd zou u zich schamen om zo'n fijne en loyale medewerker slechts "een drol" te noemen.

Geef hem dan tenminste de eer die hem toekomt en noem hem een "MEGA-HOOP STRONT" !
Laatst gewijzigd door Notenkraker op 09 aug 2005 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.

hansop
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2005 12:38

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door hansop »

Janneke 52,

Volgens mij heb ik je gewoon op een fatsoenlijke wijze een reactie gegeven, met een paar vragen. Daar is geen onvertogen woord in gevallen. Dat meneer Groen zijn fatsoen niet kan houden, dat weten we zo langzamerhand wel.

groen
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 apr 2005 13:24

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door groen »

Is goed Janneke,

Ik reageer niet meer op hansop.

Hoop dat jullie dat ook doen.

Notenkraker
Berichten: 835
Lid geworden op: 21 jun 2005 11:29

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door Notenkraker »

Zie je wel, vriend Hansop? Groen houdt verder zijn bek. Weer een probleempje minder voor onze baas Dirk.

mali
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 feb 2004 10:29

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door mali »

Waarom zou je iemand de oprit afschoopen. Hij heeft iets waar je wel in geinteresserd bent, namelijk een spaarproduct die even veilig is als een spaareekening maar meer oplevert. Hij is bovendien deskundig.

Als ik een stofzuiger nodig hebt, en ioemand komt er een verkopen, schop ik hem ook niet weg. Hoe de stofzuiger precies werkt, interessert mij niet. Als die het maar doet. Je moet mensen niet verwijten dat ze zich niet in de techniek van een stofzuiger verdiepen als blijkt dat hij het vervolgens niet doet. Dat laat je nu juist over aan mensen die daar goed voor opgeleid zijn.

Als mensen ziek zijn, vertrouwen ze op hun arts. Ze gaan niet in de medische encyclopedie controlerenof de diagnose wel juist is.

Als hun auto stuk is, vertrouwen ze op de garage. Ze gaan niet vervolgens onder de auto kruipen om te zien of inderdaad de reaparatie wel deugdelijk is uitgevoerd. De meesten weten niet waar ze naar moeten zoeken en zien alleen pijpen en draden.

Zo ook met financiële producten. Er staan cijfers en getallen en begrippen die voor een leek onbegrijpelijk zijn. De bank hoeft niets anders te doen dan zeggen of het veilig of gevaarlijk is. Hoe het werkt, is niet interessant.

In deze maatschappij moet je nu eenmaal vertrowuen op deskundigen. Je kunt niet overal even veel verstand van hebben, zoals Leonardo Da Vinci dat wel had. Maar ja, hij wordt er nog om geroemd. En de maatschappij was toe een stuk overzichtelijker!!! Dus eigen verantwoordelijkheid? Nee. Dan moeten we met z'n allen alle opleidingen en studies doen die er zijn zodat we alles begrijpen en nooit meer belazerd kunnen worden.

hansop
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2005 12:38

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door hansop »

Mali,

Gedeeltelijk ben ik het wel met je eens, natuurlijk moet je goed voorgelicht worden. Maar bijvoorbeeld de vergelijking met een stofzuiger, waarvan je niet weet hoe hij werkt, dan praat je wel over andere financiële risico's. Zou je ook zomaar een auto van 50.000 euro kopen als iemand hem komt aanbieden, zonder bv. even langs je garage te rijden om hem te laten keuren?
De waarheid ligt hier volgens mij in het midden. Bij een auto kopen vertrouw je waarschijnlijk NIET op de blauwe ogen van de verkoper, veel mensen laten bijvoorbeeld een second opinion bij de anwb doen. Het blinde vertrouwen in een verkoper van Dexia verbaast mij toch ten zeerste.

Notenkraker
Berichten: 835
Lid geworden op: 21 jun 2005 11:29

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door Notenkraker »

Komop Hansop, niet de verkopers van onze produkten gaan afkraken, die hebben zich uit de naad gewerkt om onze bank aan omzet en winst te helpen. Zeg eerlijk: je verdient nu bij Dexia toch lekkerder dan vroeger, toen je nog met stofzuigers langs de deuren ging? Die verkopers hebben er toch maar voor gezorgd dat jij nu op je stoel aan de Piet-Hein-kade kunt zitten!

Je collega Notenkraker

hansop
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2005 12:38

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door hansop »

Janneke52,

Voordat de heren notenkraker en groen weer over poep en plas moesten praten, had ik de volgende reactie op onze inhoudelijk discussie.
Janneke52

Ik snap best dat het allemaal zuur is, en wellicht dat je ook (bewust?) verkeerd bent voorgelicht. Maar waar ik niet bij kan, is dat hier (over het algemeen) de schuldvraag enkel en alleen bij anderen wordt gelegd. En dan nog niet eens alleen bij Dexia, maar ook bij Zalm, Duisenberg en weet ik veel wie er allemaal bijgehaald worden.
Dat je een conflict hebt met je bank, daar kan ik nog inkomen. Maar dat er geen greintje zelfkritiek op dit forum aanwezig is, en dat allerlei wilde complottheorieën de ronde doen, dat gaat echt veeeeel te ver.

Daar komt bij dat hier de absolute waarheid gepredikt wordt, en er eenzijdige "adviezen" worden gegeven. De hier aanwezige teneur dat iedereen direct moet stoppen met betalen en naar de rechter moet gaan, gaat (nogmaals) alleen op voor mensen die 'flink het schip in zijn gegaan'. En dat juist die groep het hardste klaagt, dat is ook wel logisch. Maar waarom constant net doen alsof jullie voor een meerderheid van de gedupeerden in de bres springen?

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Jullie?? Hoezo jullie? Ik spreek voor mezelf. Net zo goed als ik zeg dat IK bewondering heb voor het werk van Piet.

In mijn geval is het ook het beste NIET meer te betalen. Ik heb altijd gezegd: ieder moet doen wat in zijn/haar geval het beste is en een beslissing moet je ALTIJD ZELF nemen.

Hoezo klagen??? Ik klaag niet, ik STRIJD.

Kor S
Berichten: 588
Lid geworden op: 26 feb 2005 12:01

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door Kor S »

hij leert het wel hoor janneke,[hopelijk]

hansop
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2005 12:38

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door hansop »

sorry met 'jullie' doel ik op de PAL-aanhang van Piet.
en de eenzijdige belichting is wel degelijk aanwezig omdat als bijvoorbeeld Payback een (vannochtend zeer zinnige) bijdrage levert op dit forum, begint Piet meteen te schelden en te roepen dat ze van het forum af moeten.

hansop
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2005 12:38

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door hansop »

bedankt voor je, wederom, zinnige bijdrage Kors. Nu ga je neem ik aan weer schelden?

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Hansop op welke topic staat dat bericht dan? :wink: Kan niet ALLES lezen, help me eens.

hansop
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2005 12:38

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door hansop »

Janneke, ik kan als je wilt wel een citaatje van Piet tegen zijn voormalige collega's bij Payback oprakelen. Maar volgens mij zijn dat persoonlijke vetes omdat Piet eruit is gedonderd bij Payback. Zal me eerlijk gezegd ook een worst zijn.
Wat belangrijker is, is dat het geen forum voor guru Piet en aanhang is, maar in principe voor alle gedupeerden en belanghebbenden.

Notenkraker
Berichten: 835
Lid geworden op: 21 jun 2005 11:29

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door Notenkraker »

Goedzo collega Hansop. Laat je er niet onder krijgen! Wat een schande dat iemand jou zomaar "een drol" durfde te noemen. Blijf jij maar lekker die nare Piet Koremans de waarheid zeggen, die man zit nu vast in een hoekje te trillen over jouw ontboezemingen. Het is ook van de gekke dat zo'n man zomaar onze werkgever Dexia durft aan te vallen. Waar haalt hij de moed vandaan?

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door cornelis »

Verziekers laat nou eens weten welk belang jullie hebben,en kom niet met één of ander l ulverhaal,maar de waarheid graag

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Geplaatst op 09 Aug 2005 12:32 door hansop

Mali, nu neem je toch wel weer een erge slachtofferrol aan, hoor. Niemand heeft je verplicht de deur te openen en een adviseur van dexia binnen te laten. Er zijn (nogmaals) ook veel mensen die ze bij wijze van spreke de oprit hebben afgeschopt. Dus je was er wel degelijk zelf bij.


tuurlijk hanswop, je bent er altijd zelf bij wanneer je belazerd wordt, dat is juist de kunst van het iemand belazeren, gewoon waar ie zelf bij is!

Dexia is daar heel sterk in, gewapend met een heel leger aan advocaten en enkele psychologen om te bestuderen hoe ze de boel een draai kunnen geven in hun voordeel..

en daar zijn we nog steeds allemaal bij.. honderdduizenden gezinnen in de vernieling en nog steeds kan dexia er aan ontkomen om te moeten toegeven dat er niet voor iedereen aandelen zijn gekocht en dat dus het hele begrip schuldrest niet meer is dan een paar 'bundeltjes' lucht.

hansop
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2005 12:38

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door hansop »

ikwaseenbeetjedom,

Het is ook niet zo dat ik zeg dat Dexia het allemaal goed heeft gedaan, dat zal ook nog wel blijken uit enkelen die doorgaan met procederen. Alleen is het natuurlijk ook niet zo zwartwit dat degenen die met Dexia in zee zijn gegaan geheel vrijuit gaan.
En dat blijkt onder andere weer uit het feit dat de meesten een schikking hebben geaccepteerd / gaan accepteren. Omdat ze ook weten dat de schuldvraag gedeeltelijk bij henzelf ligt. Alleen dat wordt hier zo structureel ontkent.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Het uitrookbeleid van Dexia c.s.

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Als je de mensen nu maar bang genoeg krijgt dat ze anders misschien minder krijgen, dan happen ze wel, uit angst, dat is al eeuwen de oplossing gebleken om grote groepen mensen mee te krijgen.

Gesloten