LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HOE GAAT HET MET DIE GENE DIE HUN SCHULD AL BETAALD HEBBEN/

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
yvonne s
Berichten: 122
Lid geworden op: 05 feb 2004 19:54

HOE GAAT HET MET DIE GENE DIE HUN SCHULD AL BETAALD HEBBEN/

Ongelezen bericht door yvonne s »

Hallo

Ik vraag me dit af worden die door Dexia benaderd met hallo jullie krijgen geld terug van ons.
Lijkt me een groot wonder.

groetjes yvonne s,

ankie
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 aug 2003 15:32

Re: HOE GAAT HET MET DIE GENE DIE HUN SCHULD AL BETAALD HEBBEN/

Ongelezen bericht door ankie »

Dat lijkt mij wel!!

matje
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 apr 2005 15:18

Re: HOE GAAT HET MET DIE GENE DIE HUN SCHULD AL BETAALD HEBBEN/

Ongelezen bericht door matje »

in 1997 ook een pakket winstverdriedubbelaar gekocht. Gelukkig dat moet ik wel zeggen was het toen maar voor 50 gulden in de maand. Echter mij was ook niet verteld of kunnen lezen dat ze elk jaar gedurende die 3 jaar nieuwe aandelen zouden kopen : abn-amro,ahold,ing. Nou ja de rest moge duidelijk zijn ook in kwam in de boot terecht. Blijf dus ook uiteindelijk gezien mijn inkomen met een behoorlijke schuld achter. Volgens mij in het jaar 2000 verlengd met 3 jaar, omdat ik met een restschuld bleef zitten. In 2001 en 2002 werd het niet beter totdat DEXIA met hun bekende voorstelllen kwam. Echter alle stichtingen werden (zover mij bekend) rond 2002 opgericht en mijn kontakt in 2002(ingang juli 2002) verlengd met aflossing + rente in het zelfde maand bedrag( was ook de enige mogelijkheid die ik had). Dit was de laatste verlenging en deze zou in juli 2005 aflopen. Echter in 2004 kon ik mijn rest schuld van toch ruim 1200 euro afkopen.
Maar nu is er die schikking en ik lees dat deze schikking zou gelden voor alle gedupeerden. Nu is mijn vraag val ik hier ook dan toch nog onder?
Wel moet ik zeggen dat ik in 2002 nergens lid van ben geworden, omdat ik toen mijn contract verlengde ik in de overtuiging was dat het geen nut meer zou hebben.

richard789
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 feb 2004 07:04

Re: HOE GAAT HET MET DIE GENE DIE HUN SCHULD AL BETAALD HEBBEN/

Ongelezen bericht door richard789 »

Matje...Zit exact in dezelfde situatie...ook verlengd en uiteindelijk 1600 restschuld toch maar onder protest betaald(laatste termijn 3 maanden geleden:-(.....nu vraag ik me ook af of we nog ergens recht op hebben...en hoe want ze zullen niet zelf contact opnemen neem ik aan:-)

matje
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 apr 2005 15:18

Re: HOE GAAT HET MET DIE GENE DIE HUN SCHULD AL BETAALD HEBBEN/

Ongelezen bericht door matje »

richard als we ergens recht op hebben dan neem ik aan dat ze wel die netheid wel hebben :cry: Maar goed het is dus simpelweg afwachten.

TCL
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 apr 2005 20:14

Re: HOE GAAT HET MET DIE GENE DIE HUN SCHULD AL BETAALD HEBBEN/

Ongelezen bericht door TCL »

Alle aandelen leasers zijn sukkels. Met geleend geld aandelen kopen, tja dom, dom... Maar zoals altijd in Nederland worden de sukkels beschermd en kunnen ze onbeschaamd hun geld terugvragen en krijgen. Ik heb ook geld verloren door het zakken van de aandelen. Krijg ik nu ook mijn geld terug? En als binnenkort de hypotheekrente stijgt, moeten de mensen dan ook schadeloos worden gesteld. Het is mij wel duidelijk; sukkels worden beschermd, eerlijke oppassende mensen zoals ik niet (die moeten mee betalen voor de sukkels). Nog 1 tip: er zijn ook genoeg mensen die hebben verdiend met de lease, haal daar het geld vandaan (zij zijn ook misleid).
Antw: Nee je krijg geen geld terug. Als het aan mij ligt: NIEMAND van de leasesukkels krijgt geld terug.

matje
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 apr 2005 15:18

Re: HOE GAAT HET MET DIE GENE DIE HUN SCHULD AL BETAALD HEBBEN/

Ongelezen bericht door matje »

en tcl waar bazeer jij dat dan op?

wepper
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2005 00:14

Re: HOE GAAT HET MET DIE GENE DIE HUN SCHULD AL BETAALD HEBBEN/

Ongelezen bericht door wepper »

Mijn verlies heb ik betaald op aanraden van degenen namens wie
Wim Duisenberg een deal gesloten heeft.

Ik kan niet accepteren dat degene die mij adviseert mijn schuld te
betalen, akkoord gaat met het uitzonderen van reeds betaalde
restschulden.

Misschien kan de webredactie TLC vragen zijn ongenoegen elders
te uiten. In deze thread informeren we elkaar over leaseverlies.

richard789
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 feb 2004 07:04

Re: HOE GAAT HET MET DIE GENE DIE HUN SCHULD AL BETAALD HEBBEN/

Ongelezen bericht door richard789 »

Bij ons(verlenging)geef ik toe ligt het iets anders....welliswaar kon ik niet anders maar "vrijwillig"(onder protest)verlengd

In 2002 was mijn restschuld plusminus 1000 euro.....nu 6 maanden geleden(na verlenging)1600 euro....en deze dus betaald....om maar van dit gez...af te zijn

Die 600 euro extra is mijn inziens dus gedwongen "mijn eigen fout".
Dus ik zou het wel redelijk vinden dat Dexia dan 2/3 van 1000 euro terug betaald.

Ben het overigens met de meeste hier eens dat we alles terug moeten krijgen maar probleem is dat het bij mij om relatief een laag bedrag gaat en dan is procederen niet beste optie (denk ik)

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: HOE GAAT HET MET DIE GENE DIE HUN SCHULD AL BETAALD HEBBEN/

Ongelezen bericht door trudy »

Die 600 euro extra is mijn inziens dus gedwongen "mijn eigen fout".
Vergeet je dan niet gemakshalve dat je ook nogmaals 3 jaar inleg kwijt bent? Neem aan dat de verlenging 3 jaar was?

miepje
Berichten: 64
Lid geworden op: 27 aug 2004 21:30

Re: HOE GAAT HET MET DIE GENE DIE HUN SCHULD AL BETAALD HEBBEN/

Ongelezen bericht door miepje »

TCL,
Alvast bedankt voor het meebetalen aan de diverse terugbetalingen door dexia. Dit wordt vast door veel mensen op prijs gesteld.

Even een algemene vraag !

Degenen die hun restschuld betaald hebben, ontvangen die ook de rente over de terug te betalen bedragen? Uiteindelijk heeft dexia -zoals nu blijkt- hier soms jarenlang- ten onrechte van geprofiteerd !

Verder iedereen een heerlijke dag toegewenst,
groeten miepje.

nostra
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mei 2005 12:32

Re: HOE GAAT HET MET DIE GENE DIE HUN SCHULD AL BETAALD HEBBEN/

Ongelezen bericht door nostra »

Ik ben hier ook erg benieuwd naar. Vanwege het afsluiten van een hypotheek was ik genoodzaakt om het contract voortijdig te beeindigen en mijn restschuld te voldoen. Heb ik, als de schikking doorgaat, dan nog recht op 2/3 van die betaling?

richard789
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 feb 2004 07:04

Re: HOE GAAT HET MET DIE GENE DIE HUN SCHULD AL BETAALD HEBBEN/

Ongelezen bericht door richard789 »

Vergeet je dan niet gemakshalve dat je ook nogmaals 3 jaar inleg kwijt bent? Neem aan dat de verlenging 3 jaar was?

Trudy
Je hebt helemaal gelijk maar liet dit maar even weg omdat mijn posting hierdoor (waarschijnlijk)moeilijker te volgen was.
Maar ook deze maandtermijnen heb ik dus "vrijwillig"doorbetaald

Weet dat het laf is maar denk als ik nu gedeelte van de 1600 euro terug krijg ben ik al "tevreden".
Zou me best willen aansluiten bij 1 of andere stichting maar moet eerlijk zeggen dat ik door bomen het bos niet meer zie....welke nu goed is en welke niet.Sommige stichtingen waren oorspronkelijk goed bezig en worden nu(al dan niet terecht)door forum bezoekers als "heulers"met de vijand gezien

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: HOE GAAT HET MET DIE GENE DIE HUN SCHULD AL BETAALD HEBBEN/

Ongelezen bericht door trudy »

Hallo Richard,

Als ik heel eerlijk ben zou ik mij met zo'n kleine restschuld al die sores niet op de hals halen. Ik zou maar eens afwachten of je ook voor die schikking in aanmerking komt. De kosten van een advocaat (ook in groepsverband) wegen niet op tegen het nog te betalen bedrag en of je met een rechtsgang je inleg terug krijgt.......ik weet het echt niet. Blijft een gok.

Als ik het goed begrijp ben je altijd je verplichtingen nagekomen, maar hoe het met verlengen zit, weet ik niet. Erg toeschietelijk is die bank in ieder geval niet. Als ze er onderuit kunnen komen, zullen ze dat niet nalaten.

En nu nog aansluiten bij een stichting of vereniging? Zie ik het nut niet meer van in. Alleen geldklopperij.

De enige vereniging die gratis is, is PAL

www.platformaandelenlease.nl Daar al eens op gekeken? Piet Koremans zou je een goed en betrouwbaar advies kunnen geven.

Succes.

Vr.gr. Trudy

richard789
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 feb 2004 07:04

Re: HOE GAAT HET MET DIE GENE DIE HUN SCHULD AL BETAALD HEBBEN/

Ongelezen bericht door richard789 »

Dank je voor je raad trudy
En ik wacht inderdaad even af wat de komende tijd brengt
Advies van piet zou ik zeer op prijs stellen maar wacht maar even af want ik denk dat hij het momenteel verschrikkelijk druk heeft met mensen helpen die er echt heel beroerd voor staan.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: HOE GAAT HET MET DIE GENE DIE HUN SCHULD AL BETAALD HEBBEN/

Ongelezen bericht door pluutje »

TCL,

We sukkelen er wel me door . :)

Uit je reactie maak ik op dat je zelf aan de sokkel bent!
In je ondoordachte opmerkingen zie ik een nog grotere ''sokkel'' maar allee, baas boven baas. :lol: :lol:

Nb, sokkel is sukkel. :roll:

matje
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 apr 2005 15:18

Re: HOE GAAT HET MET DIE GENE DIE HUN SCHULD AL BETAALD HEBBEN/

Ongelezen bericht door matje »

inderdaad richard. Eens kijken wat de toekomst brengt. misschien worden we vanavond al iets wijzer. :oops:

Voor ons is de situatie al heel wat anders als voor bv keessie en al diegene. Kom ik linksom of rechtsom toch in aanmerking voor een schikking dan kan ik alleen maar juichen. Kom ik er niet voor in aanmerking dan zal ik balen en ook vreselijk maar het veranderd niks aan jou of aan mijn situatie.

Gesloten