LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hypotheek afsluiten een probleem???!!!

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Lina
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 mei 2005 14:32

hypotheek afsluiten een probleem???!!!

Ongelezen bericht door Lina »

Er zal al best info op dit forum hierover staan, heb al iets gevonden.
Maar zijn er gedupeerde legioleasers, die ondanks hun bkr melding een hypotheek kunnen krijgen.
Volgens de ene hypotheekadviseur is het wel een probleem, volgens een andere weer niet.
Onze restschuld is niet groot. We zijn eegaleasers. Maar er staat dus wel een melding bij BKR.
Wie kan er meer over vertellen.

piano
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 mei 2005 15:46

Re: hypotheek afsluiten een probleem???!!!

Ongelezen bericht door piano »

Toevallig ben ik ook bezig met een hypotheek bij de Rabobank.
Ik ben ook Eegaleaser met een A codering BKR.
Het eerste waar ik over begon bij de bank was de BKR notering.
Vanwege mijn eegalease situatie heb ik uitspraken van rechters over de eegaleasezaken laten zien.
Ze staan er niet onwelwillend tegenover, maar moeten wel extra toestemming vragen aan hun suprieuren.
Men verwacht geen problemen, maar zoiets hangt natuurlijk ook af van de rest van je persoonlijke situatie. Ik ben nog in afwachting van het antwoord.

hypoadviseur
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 jan 2005 09:55

Re: hypotheek afsluiten een probleem???!!!

Ongelezen bericht door hypoadviseur »

Formeel is een BKR notering, en met name een achterstandsnotering, hinderlijk danwel onoverkomelijk. Echter het LL drama is dermate groot dat verschillende banken er bij uitzondering wel overheen willen kijken. Je hebt alleen een goede adviseur nodig die hier mee om kan gaan.

Naar de Rabobank gaan zou ik niet snel adviseren. Een onafhankelijk adviseur die het probleem goed onderkent kan dit bij verschillende geldverstrekkers duidelijk neerleggen. Een adviseur die niet goed onderlegd is zal je heel lang het gevoel geven dat het wel goed komt maar zal waarschijnlijk op het eind zich terugtrekken.

lions90
Berichten: 247
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:24

Re: hypotheek afsluiten een probleem???!!!

Ongelezen bericht door lions90 »

Geen probleem om je hypotheek te krijgen of over te sluiten. Ik heb het onlangs gedaan via de Hypotheker bij de bank Argenta en ik moet donderdag naar de notaris...dus die BKR maakt niks uit!!

rust
Berichten: 516
Lid geworden op: 13 jan 2004 21:39

Re: hypotheek afsluiten een probleem???!!!

Ongelezen bericht door rust »

argenta is ook belgisch

hypoadviseur
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 jan 2005 09:55

Re: hypotheek afsluiten een probleem???!!!

Ongelezen bericht door hypoadviseur »

Het kan zijn dat indien er voldoende inkomen is dat een aandelenlease of krediet geen probleem is. Dit is voor ieder weer verschillend.

Argenta is in ieder geval een bank die totaal niet mee wil/kan denken. Indien iemand bij Argenta een lening krijgt ondanks een aandelenlease of krediet heeft gewoon genoeg inkomen en heeft geen achterstandscoderingen bij BKR. Dit is slechts van toepassing op een klein gedeelte van de mensen met een LL contract.

Het is niet altijd zo dat de ene bank het altijd wel doet en de andere nooit. Het is een kwestie van de juiste snaar weten te vinden.

lucy
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 mei 2005 13:04

Re: hypotheek afsluiten een probleem???!!!

Ongelezen bericht door lucy »

Ook een hypotheekaanvraag lopen bij ING
Heel veel uitleg gegeven aan directie van plaatselijke vestiging
BKR op mijn naam met twee A-coderingen
Ook nog een zaak lopen via de rechter
Vonnis in Juni
tussenvonnis : huurkoop = geen restschuld en deels teruggave inleg
met dit tussenvonnis kon ik een goed verhaal houden bij ING
Mijn eerste poging bij de Postbank was kort maar krachtig NJET!
Postbank gaf geen gelegenheid om uitleg te geven omtrent BKR
Postbanks stelling = BKR notering (A) is onbespreekbaar
DAT IS DUS DE KRACHT VAN DE POSTBANK GGGGGGGGGRRRRRRRR
Dus zodoende bij de ING aangekomen
Mijn eerste verzoek was : Hoe gaat de ING om met BKR.
Antwoord was kom even langs en dan praten we daarover.
Aanvraag loopt . Maw offerte is in de maak met dank aan ING.
Lucy

piano
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 mei 2005 15:46

Re: hypotheek afsluiten een probleem???!!!

Ongelezen bericht door piano »

Vreemd Lucy, want de postbank is een onderdeel van ING.
Ik wil je niet bang maken, maar als ze daar je aanvraag honoreren kun je misschien toch eens vragen hoe dat zit.

hypoadviseur
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 jan 2005 09:55

Re: hypotheek afsluiten een probleem???!!!

Ongelezen bericht door hypoadviseur »

Kan je nagaan. Postbank en ING zijn wel 2 verschillende namen maar hebben dezelfde moeder en dus is het hetzelfde geld.

sannie
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 feb 2004 10:14

Re: hypotheek afsluiten een probleem???!!!

Ongelezen bericht door sannie »

ik wil je niet ontmoedigen maar onze hypotheek aanvraag bij de INGbank is niet aangenomen door onze bkr status,wij zijn nog steeds zoekende!!(ook niet bij de postbank waar we al jaren client zijn trouwens)

lions90
Berichten: 247
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:24

Re: hypotheek afsluiten een probleem???!!!

Ongelezen bericht door lions90 »

Sannie,

Ga naar de Hypotheker en bij de bank Argenta..daar lukt het wel..tenminste in mijn geval...morgen naar de notaris!

sannie
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 feb 2004 10:14

Re: hypotheek afsluiten een probleem???!!!

Ongelezen bericht door sannie »

he bedankt lions,we gaan weer op pad! :D(succes morgen)

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: hypotheek afsluiten een probleem???!!!

Ongelezen bericht door flappie »

de abnamro bank doet ook niet moeilijk met een bkr notering van dexia. Tip neem een aantal positieve uitspraken mee waaruit blijkt dat we aan de winnende hand zijn.

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: hypotheek afsluiten een probleem???!!!

Ongelezen bericht door trudy »

Voor zover mij bekend had ABN/Amro geen aandelenleaseproducten.

Rabobank ook niet.

Nationale Nederlanden (Ing) dus wel. Misschien heeft dat er iets mee te maken.

groen
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 apr 2005 13:24

Re: hypotheek afsluiten een probleem???!!!

Ongelezen bericht door groen »

Beste Flappie,

Morgen moet ik ook naar de abn. Bedankt voor je tip. Maar zou je mij kunnen vertellen waar ik die uitspraken vandaan dan halen.

Ik zou je er erg dankbaar voor zijn. Moeten andere mensen nog weten waar ik het kan vinden. Dan hoor ik dat graag.

Alvast bedankt,


groen

Lina
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 mei 2005 14:32

Re: hypotheek afsluiten een probleem???!!!

Ongelezen bericht door Lina »

Dank, voor jullie reacties.
Wij gaan inderdaad ook naar de hypotheker en hebben al een gesprek gehad met een hyp. adviseur. Volgens hem was het niet echt een probleem, omdat we een goed argument hebben en is bij veel banken de situatie rond legio lease wel bekend.
Maar ik geloof het pas als de hypotheek rond is.

Jullie ook succes!

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: hypotheek afsluiten een probleem???!!!

Ongelezen bericht door flappie »

rechtspraak.nl uiteraard ;)

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: hypotheek afsluiten een probleem???!!!

Ongelezen bericht door pluutje »

Kredietgegevens zijn altijd in te zien.
Aanvragen bij Bureau Krediet Registratie met 37 procent gestegen tot 92.000

Kredietverleners zijn verplicht bij een aanvraag eerst Bureau Krediet Registratie in Tiel te informeren welke betaalverplichtingen en kredietmogelijkheden een klant al heeft. Ook consumenten kunnen hun gegevens inzien. Wie wil weten hoe hij bij het BKR vermeld staat , kan daarvoor bij elke bank in Nederland terecht.

Veertig jaar geleden is in Tiel het Bureau Krediet Registratie [BKR] opgericht. Door voortaan op een centrale plek leningen te registreren moest voorkomen worden dat mensen zich al te diep in de schulden zouden steken. Kredietverleners zijn verplicht bij aanvraag eerst bij BKR te informeren welke betaalverplichtingen en kredietmogelijkheden een klant al heeft. Ook consumenten kunnen gegevens inzien. Dat gebeurt steeds vaker: het afgelopen jaar 92.000 keer , een stijging van 37 procent.

Inzage
Wie wil weten hoe hij in het Centraal Krediet Informatiesysteem van BKR vermeld staat , kan daarvoor bij elke bank in Nederland terecht. Banken zijn verplicht mee te werken aan de inzage procedure , zegt Karin Schreuder , woordvoerder van BKR. Bankmedewerker en aanvrager vullen het formulier allebei in. De kosten van 4,50 euro moeten ter plekke worden betaald , daarna stuurt de bank het formulier naar BKR. Het verzoek tot inzage is omkleed met allerlei privacyregels. Vanzelfsprekend is een geldig legitimatiebewijs nodig , dat ook door de baliemedewerker moet worden gecontroleerd. Verder is het alleen mogelijk de eigen gegevens op te vragen. Je kunt dus niet de gegevens van je partner opvragen.
Na een of twee weken wordt het overzicht thuisgestuurd. Wie zo lang niet kan wachten , kan de gegevens zelf in Tiel ophalen. Dat blijkt nog wel eens nodig als mensen haast hebben met de financiering van een koopwoning. BKR adviseert minimaal een dag van te voren te bellen voor een afspraak.

Niet motiveren
De precieze reden waarom mensen hun kredietgegevens willen inzien , is bij de BKR niet bekend. ,,Want je hoeft je aanvraag niet te motiveren’’ , legt Schreuder uit. ,, Maar we merken aan de telefoon vaak wel dat het mensen zijn waarvan een kredietaanvraag is afgewezen. De kredietverstrekker beslist op basis van BKR-gegevens , en men wil dan graag weten wat er geregistreerd staat.’’

Woningcorporatie
Betrekkelijk nieuw zijn de consumenten die hun gegevens opvragen op verzoek van een derde partij. ,,Consumenten noemen in dit verband vaak een woningcorporatie’’, zegt Schreuder. Aedes , de branchevereniging van woningcorporaties , geeft aan dat dit zeker niet op brede schaal voorkomt , maar kan zich wel voorstellen dat corporaties in bepaalde gevallen BKR-gegevens kunnen gebruiken. ,, Als er al eens huisuitzetting door huurschulden heeft plaatsgevonden , bijvoorbeeld’’ zegt Paul Driehuis van Aedes.
Corporaties mogen die gegevens niet zelf opvragen. ,,De BKR-gegevens zijn niet bedoeld voor derden’’, licht de BKR-woordvoerster toe. ,,Maar consumenten hebben het recht hun gegevens te tonen aan wie zij willen.’’ Op het overzicht staat voor elk contract om welke kredietsoort het gaat. Ook staat vermeld wat de verwachte einddatum is en of het krediet al is beëindigd. Eventuele achterstanden bij het aflossen en het herstellen daarvan worden ook gemeld. Als er op het overzicht iets niet klopt . kun je het beste contact opnemen met de in stelling waar je het krediet hebt afgesloten. Niet met BKR dus.

Juiste informatie
,,BKR heeft geen zicht op de administratie van de kredietverstrekker’’’, legt Schreuder uit. De kredietverstrekker is verantwoordelijk voor het aanleveren van de juiste informatie. Het komt wel eens voor dat de kredietverstrekker nog niet de laatste gegevens heeft doorgestuurd , of dat deze gegevens nog niet zijn verwerkt. Als er echt een fout is gemaakt , moet de kredietverstrekker de juiste gegevens aan BKR doorgeven. Ook wordt dan de 4,50 euro teruggestort en wordt er een correct overzicht gestuurd.

Komen consumenten en kredietverstrekker er samen niet uit , dan kan BKR bemiddelen. Ook kan de zaak in dat geval worden voorgelegd aan een onafhankelijke geschillencommissie. Dat gebeurt zo’n vijf tot tien keer per jaar. Meer informatie: www.bkr.nl of 0900 25 78 435

Eindhovens Dagblad <>door Brenda van Dam

lucy
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 mei 2005 13:04

Re: hypotheek afsluiten een probleem???!!!

Ongelezen bericht door lucy »

vandaag uitslag van de ING bank
hypotheek akkoord ondanks BKR !
was kantje boord maar mijn heldere uiteenzetting, laatste ontwikkeling (duisenberg), mijn tussenvonnis bij het kantongerecht Amsterdam : geen restschuld en ged. teruggave inleg gaven de doorslag bij ING

Tip: ga in je gesprek helder in op de materie
neem relevante stukken mee

Vooropgesteld dacht ik ook dat de Postbank minder moeilijk zou doen tov de ING. Verbasend dat juist de ING wel akkoord gaat en de Postbank (mijn thuisbank) niet.

Sterkte aan allen die nog een hypotheek willen afsluiten (met BKR)
Mijn mailing geeft aan dat er toch bij sommige filialen een akkoord te behalen valt, en dat er geen generale aansturing van het hoogste management is.

groet Lucy

piano
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 mei 2005 15:46

Re: hypotheek afsluiten een probleem???!!!

Ongelezen bericht door piano »

gefeliciteerd Lucy.

Nu ik nog.

zucht.

Gesloten