LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Iemand al wat van Leaseproces gehoord?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Iemand al wat van Leaseproces gehoord?

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Rond 10 juni hebben alle cliënten van Leaseproces een "aanvullend vragenformulier" toegezonden gekregen. Inmiddels zijn we bijna 3,5 maand verder en de door Leaseproces genoemde datum van 1 oktober waarop iedereen een brief in huis zou hebben met meer informatie nadert met rasse schreden.

Dus: iemand al gehoord in welke categorie hij of zij valt?

vervelend
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 mar 2004 23:14

Re: Iemand al wat van Leaseproces gehoord?

Ongelezen bericht door vervelend »

Ik vind het nu ook wel lang duren,

Bij telefonische benadering zijn de dingen altijd gebundeld.

Ook nog steeds niets gehoord.

Nu al weer 2 jaar geleden lid geworden (Vliegwiel Aegon)

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Iemand al wat van Leaseproces gehoord?

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Toevallig zag ik laatst dat ze de pagina met Aegon Vliegwiel informatie op hun site onlangs nog hebben bijgewerkt, zie hier:

http://leaseproces.nl/aegon/nieuws/

Behoorlijk schandalig vind ik het dat er op de nieuwspagina voor aandelenleaseklanten van Spaarbeleg en Defam nu al bijna een maand "Deze pagina is op dit moment in bewerking" staat. Verder staat er op de pagina van Fortis alleen "De reeds door ons aangenomen zaken worden op de gebruikelijke wijze afgewikkeld." (wat dat ook mag betekenen). Op de pagina van DSB Bank staat al helemaal geen recente informatie, daar wordt alleen vermeld dat het verbindend verklaren van de Duisenberg Regeling geen consequenties voor leaseklanten van DSB Bank heeft.

Kortom: Leaseproces verwijst haar klanten wel hardnekkig door naar haar eigen website, maar ook de informatie hierop is maar zeer beperkt.

Ik moet ook nog zien dat alle Dexia klanten van Leaseproces voor 1 oktober een brief in huis hebben. Begin juni werd er gesproken van "zo snel mogelijk", toen was het "in de loop van september" en inmiddels is het "in de laatste dagen van september".

vervelend
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 mar 2004 23:14

Re: Iemand al wat van Leaseproces gehoord?

Ongelezen bericht door vervelend »

Inderdaad hebben ze mij ook naar deze site verwezen.

Toen ik mij had aangemeld had ik alle kans om het proces te winnen.

Nu 2 jaar later moet ik, nadat Aegon de aandelen heeft verkocht toch maar eerst de schuld betalen inclusief de inleg iedere maand.

Dus m.a.w. probeert leaseproces naderhand dmv een procedure het geld alsnog te krijgen.

De wereld op zijn kop. Eerst betalen dan ben je de centen kwijt en dan dat geld incl. de inleg maar weer proberen terug te krijgen.

Het lijkt mij niet meer zo sterk dan het in het begin eruit zag.

Achteraf had ik gewoon net zo goed de inleg kunnen betalen want die ben ik nu in 1 keer kwijt.

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Iemand al wat van Leaseproces gehoord?

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Nog twee dagen te gaan (vandaag meegerekend)! Heeft er nog echt helemaal niemand iets van Leaseproces gehoord?

Martinvdm

Re: Iemand al wat van Leaseproces gehoord?

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Nog niets gezien Jeroen...

piloot
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 sep 2005 13:58

Re: Iemand al wat van Leaseproces gehoord?

Ongelezen bericht door piloot »

ook ik kreeg in juni een brief van leaseproces. heb bij tros radar geprobeerd hier aandacht voor te vragen. ik vertrouw dir niet. heb ook een mailtje naar leaseproces zelf gestuurd. hierop kreeg ik een heel erg korte reactie terug. daarna niets meer van gehoord. gelukkig maar. weer 150 euro rijker.

piloot
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 sep 2005 13:58

Re: Iemand al wat van Leaseproces gehoord?

Ongelezen bericht door piloot »

aanvulling:
wij kregen de brief op 28 juni. hiermee is ook al eens geadverteerd. ook zat er ooit iemand van leaseproces in de uitzending van radar die toen nog ongeveer een uur doorliep op internet. overigens was onze zaak op het moment van het ontvangen van de brief al 3!!! jaar naar volle tevredenheid afgehandeld. de meneer die in de bewuste uitzending zat werd in mijn herinnering toen aardig vastgepraat.

piloot
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 sep 2005 13:58

Re: Iemand al wat van Leaseproces gehoord?

Ongelezen bericht door piloot »

nog 1 keer dan ik heb een vraag aan jullie: hebben jullie betaald? als dat zo is probeerde ik in de uitzending van maandag nog een waarschuwing te krijgen.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Iemand al wat van Leaseproces gehoord?

Ongelezen bericht door Piet »

Leaseproces is niet te vergelijken met een advocatenkantoor.
Je zult geen advocatenkantoor vinden met 20.000 klanten.
Dit was m.i. ook geen aantal waar Leaseproces op had gerekend.
Dit betekende veel extra logistieke inspanningen (vaak tijdelijk zoals de intake gesprekken bij de 4 vestigingen).
Daarom was het volgens mij ook verstandig om een stop in te stellen en geen nieuwe klanten meer aan te nemen (op een paar uitzonderingen na zoals de Dexia depot constructie contracten en het Aegon Vliegwiel)
Doordat de rechtbank Amsterdam na januari een paar keer aanvullende vragen stelde via de advocaten aan de gedupeerden die procedeerden/gaan procederen, betekende dit veel extra werk voor niet alleen Leaseproces, maar ook voor de advocatenkantoren.
Dankzij de vertragende acties van Dexia en de (onbewuste?) medewerking die de rechtbank Amsterdam verleende hieraan is er een ingewikkelde rechtsgang tot stand gekomen.
Dit betekent veel werk voor de advocaten en Leaseproces.
De groepen van b.v. Holla Poelman kunnen dit beamen.

Het enige wat wij kunnen doen is de vragen beantwoorden die de rechtbank heeft gesteld en vervolgens hopen dat de rechtbank op een redelijk snelle manier de rechtszaken afwikkelt.
De stichting PAL heeft de problemen die er zijn en nog groter zullen worden aan de orde gesteld middels een brief aan de rechtbank Amsterdam, de Raad voor de Rechtspraak en de minister van Justitie.
En de brief van Leaseproces?
Morgen is er weer een dag.

We hebben onze advocaten en zeker een organisatie als Leaseproces nodig om onze zaak te winnen.
De uitspraak van Zwolle van 25 september geeft het weer aan dat zelf procederen niet verstandig is.
Juridisch gezien is het, “dankzij” Dexia, erg ingewikkeld en langdurig geworden.
Maar we moeten geduld hebben, samen knokken, samen vertrouwen hebben en samen overtuigd zijn in onze zaak.
De uitspraken geven het keer op keer aan, Dexia zit fout, de rechters beamen dit en stellen ons, geheel of gedeeltelijk, in het gelijk .
Wachten is een gegeven wat we moeten accepteren en niet zomaar in de schoenen mogen schuiven van onze advocaten of Leaseproces.
Mijn zaak heeft 2 jaar stilgelegen, niet door mijn advocaat, maar door Dexia en onze rechtspraak.
Na ruim 3 ½ jaar heb ik gewonnen en ik hoop dat iedereen zijn of haar zaak wint en niet zo lang hoeft te wachten als sommigen van ons.

Hopelijk dat er morgen duidelijkheid komt van Leaseproces over de voortgang van de procedures en de eventueel weer vertragende aanvullende vragen van de rechtbank.

Groeten,
Piet

Martinvdm

Re: Iemand al wat van Leaseproces gehoord?

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Hopelijk dat er morgen duidelijkheid komt van Leaseproces over de voortgang van de procedures en de eventueel weer vertragende aanvullende vragen van de rechtbank.
Inderdaad...
Het spreekwoord 'geen bericht, goed bericht' gaat niet altijd op en men wil graag op de hoogte gehouden worden.
Natuurlijk besef ik dat LP het erg druk heeft met al deze zaken en misschien door de bomen het bos niet meer kan zien, maar wees tenminste open tegen ons en dan zullen wij het begrip opbrengen.

Het gaat er niet om dat voor het eind van het jaar, wat mij betreft, een uitspraak moet zijn in mijn zaak maar wel dat ik betrokken wil zijn in de ontwikkelingen. Dit is een mix van interesse, belang en nieuwsgierigheid en dit gaat voor veel mensen op.

Ik heb altijd gezegd dat Dexia moet bloeden en heb daar nooit een tijdspanne voor genoemd maar vind dit van het hoogste belang en niet een paar maanden, of een paar jaar later, dan 1 oktober.

Jij hebt contacten met Leaseproces Piet, en ik hoop dat je ze meegeeft dat we eerlijk en open behandeld willen worden en niet zoals de bank waar we tegen strijden n.l. 'De Dexia bank, voor al uw list en bedrog'...

Groet,
Martin

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Iemand al wat van Leaseproces gehoord?

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Helemaal mee eens. Als Leaseproces het te druk heeft om alle dossiers voor 1 oktober te verwerken moet zij dat gewoon duidelijk maken en dan kan het bedrijf rekenen op mijn begrip daarvoor. Maar ik heb er een hekel aan om aan het lijntje te worden gehouden en dat is wat er nu bij Leaseproces gebeurt.

Morgen is er inderdaad weer een dag, maar geloven jullie echt dat Leaseproces met het versturen van de brieven tot het laatste moment heeft gewacht? We weten het binnen 24 uur, maar ik reken er niet meer op.

vervelend
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 mar 2004 23:14

Re: Iemand al wat van Leaseproces gehoord?

Ongelezen bericht door vervelend »

Grotendeels ben ik wel met Piet eens.

Maar elke keer aan het lijntje te worden gehouden met de opmerking :Het is gebundeld en jij maakt goede kans om het te winnen en vervolgens geen antwoord krijgen op de vraag waarom ik eerst de hele inleg moet betalen.

Het verontrust mij wel een beetje moet ik zeggen.

Maar goed ik heb nu alles betaald en wacht dan maar weer af.

Metvrgr

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Iemand al wat van Leaseproces gehoord?

Ongelezen bericht door Navarre »

Leaseproces had beter het aantal intakes kunnen afstemmen op hun capaciteit.
Dit lijkt een beetje op, zoveel mogelijk binnenharken om vervolgens maar eens te kijken waar het schip strand, danwel binnenvaart.

Ik neem niet aan dat het de postzegels en het opstellen van zo'n brief kan liggen.

piloot
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 sep 2005 13:58

Re: Iemand al wat van Leaseproces gehoord?

Ongelezen bericht door piloot »

dat bedoelde ik ook. maar direkt akkoord gaan destijds had een hoop ellende bespaart. ook tros radar reageert niet op mijn mailtjes. net of die ook door hebben dat er iets fout zit

bjorrie
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 sep 2004 20:05

Re: Iemand al wat van Leaseproces gehoord?

Ongelezen bericht door bjorrie »

Ja ik kreeg vandaag weer een enveloppe van leaseproces met het verzoek om weer een vragenformulier in te vullen en dat ik nog wat jaaropgaven wil opzoeken en meesturen. Houd het dan nooit op. Laat dexia ook eens wat moeite doen

Martinvdm

Re: Iemand al wat van Leaseproces gehoord?

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Laat dexia ook eens wat moeite doen
Dan doe je het niet en accepteer je de uitspraak van de rechter in de wetenschap dat je misschien er meer uit had kunnen halen...

Leaseproces vraagt deze info niet zomaar natuurlijk...

bjorrie
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 sep 2004 20:05

Re: Iemand al wat van Leaseproces gehoord?

Ongelezen bericht door bjorrie »

Sorry Martinvdb. Maar we zouden voor 1 november wat horen en nu kunnen we weer alles overhoop halen. Wij dachten dat leaseproces zo,n beetje mijn hele administratie had vandaar. Maar iedere keer komt er weer wat bij.

Martinvdm

Re: Iemand al wat van Leaseproces gehoord?

Ongelezen bericht door Martinvdm »

We zouden voor 1 oktober wat horen en deze aanvullende info zal waarschijnlijk op verzoek zijn van de rechtbank, waar Leaseproces zoals een belangenbehartiger behoort te doen, gewoon gehoor aan moet geven.

Dat dit vervelend is, kan ik me goed voorstellen.

bjorrie
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 sep 2004 20:05

Re: Iemand al wat van Leaseproces gehoord?

Ongelezen bericht door bjorrie »

Ja ik ga mijn best ook doen om te kijken of ik dat nog in mijn administratie heb. Volgens mij werk jij ook bij leaseproces, want je reageert er wel zo naar. In ieder geval blijf ik vechten tot het gaatje want wat mij betreft voel ik me echt flink in de maling genomen door legiolease. Suces martinvdm

Gesloten