LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik noem dit omkoping deel twee

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Ik noem dit omkoping deel twee

Ongelezen bericht door Piet »

Helaas is de vorige topic: “ Ik noem dit omkoping” op slot gezet.
De inhoud mag natuurlijk niet zomaar verdwijnen.
Er wordt alles aan gedaan om dit aandelenlease schandaal in de doofpot te krijgen.
Dit kan en mag niet.
Het gaat om het feit dat wij opgelicht, misleid en bedonderd zijn.
Het gaat om onze belangen en niet om de belangen van anderen zoals de banken, de overheid en sommige, zogenaamde, belangenbehartigers. zxoals Leaseverlies.
Daarom deze topic weer even nieuw leven ingeblazen.

De stichtingen Leaseverlies en Eegalease hebben hun leden de navolgende informatie verstrekt:
Geachte heer/mevrouw, Vele aangeslotenen bij de Stichtingen Leaseverlies en Eegalease hebben inmiddels hun stem uitgebracht over het schikkingsvoorstel dat onder leiding van de heer Duisenberg tot stand is gekomen. Veel dank daarvoor. Heeft u de stemkaart nog niet ingevuld en opgestuurd? Dan willen wij u er graag op wijzen dat het nog mogelijk is tot en met maandag 20 juni 2005. Wij willen graag uw mening weten, zowel als u voor dan wel tegen het voorstel bent. De uitkomst van de stemming bepaalt namelijk wat er gebeurt met de collectieve rechtszaken van de Stichtingen Leaseverlies en Eegalease. Stemt de meerderheid van de aangeslotenen voor, dan zullen de collectieve rechtszaken van de Stichtingen Leaseverlies en Eegalease worden gestaakt. Het is dus van groot belang dat alle mensen die zijn aangesloten bij de Stichtingen, laten weten wat zij hiervan vinden. Als u vragen heeft over het schikkingsvoorstel, kunt u terecht op de websites van de Stichtingen (www.leaseverlies.nl en www.eegalease.nl, onder de link "Veelgestelde vragen"). Tot slot wijzen wij erop dat iedereen die een geldige stem uitbrengt - ongeacht of dit nu ja of nee is - EUR 45,- terugontvangt als het schikkingsvoorstel dat onder leiding van de heer Duisenberg tot stand is gekomen, doorgaat. Dit hebben de Stichtingen tijdens de onderhandelingen met Dexia bedongen, om iedereen te belonen die zich middels de Stichtingen heeft ingespannen voor een oplossing van het aandelenleaseprobleem.
Met vriendelijke groet,
De Stichtingen Leaseverlies en Eegalease, de Consumentenbond en de Vereniging van Effectenbezitters

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Ik noem dit omkoping deel twee

Ongelezen bericht door Piet »

Als een meerderheid ja stemt dan krijgt iedereen zijn contributie van 45 euro terug.
Dexia betaalt dit.
De stichtingen noemen dit een "beloning" die iedereen krijgt.
De stichtingen hebben ruim 100.000 + 20.000 leden.
Dexia betaalt dus ruim 5 miljoen euro aan de stichtingen om ons te belonen!

Reden te meer om NEE !!! te zeggen deze praktijken van Dexia en Leaseverlies en te gaan procederen.

Groeten,
Piet

hari
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 sep 2004 00:58

Re: Ik noem dit omkoping deel twee

Ongelezen bericht door hari »

Ik onderstreep graag het gestelde van Piet.

Zeg nee tegen het voorstel.

Met vriendelijke groeten,
Stefan.

painter
Berichten: 383
Lid geworden op: 31 dec 2003 11:58

Re: Ik noem dit omkoping deel twee

Ongelezen bericht door painter »

Piet ik denk dat de schikking gewoon doorgaat en dat daarna de rechters ook in die richting gaan vonnissen, het is namelijk zo dat als direkt het merendeel ja heeft gezegd ze niet het gevoel willen geven aan de mensen die ja hebben gezegd, zich weer besodemieterd voelen,
en dat daarmee stichtingen zich weer commentaar op de hals halen.

Ik hoop het niet, maar dat we aan het kortste eind gaan trekken komt wel erg dicht bij, want hier moet een eind aan komen voor de banken, goedschiks of kwaadschiks, we zijn nu eenmaal jan met de pet en daar veranderd niks aan.

Waarom wel een inval bij de DSB bank en niet bij dexia, die heeft een paar aandelen in huis en niet de hele bups van alle gedupeerden, een keer binnenvallen en de hele boel ligt op zijn kop, maar ja, Zalm zijn geld staat denk ik bij dexia op de bank, anders kan k het niet rijmen.

vr gr

RuudSteel
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jun 2005 10:53

Re: Ik noem dit omkoping deel twee

Ongelezen bericht door RuudSteel »

De stichtingen Leaseverlies en Eegalease hebben hun leden de navolgende informatie verstrekt:
Beste Piet,

Een stichting heeft geen leden.
Men kan zich alleen aanmelden als belanghebbende voor het doel waarvoor de stichting is opgericht.
Het doel van stichting Leaseverlies en Eegalease is om schadeloosstelling te bewerksteligen voor de belanghebbende door middel van een rechtszaak.
Door €45,- te storten sponsort men (belangstellende) de aangespannen rechtszaak.
Nu er een schikkingsvoorstel is gekomen (niet in beschouwing genomen of schikking goed of slecht is) is het vanzelfsprekend dat bij meerderheid van stemmen de rechtszaken worden stop gezet.
In dat geval heeft de stichting haar doel niet bereikt en is het niet meer dan terecht dat de belanghebbende hun geld terug gestort krijgen.
Immers de rechtszaken worden gestaakt! en daar heeft men die €45,- voor betaald.

Jij (de Stichting PAL) noemt het omkoping,
Omkoping is in mijn ogen van een geheel andere orde,

Bijvoorbeeld,
Men betaald de belanghebbende €45,- terug als men ja stemt. Degene die Nee hebben gestemt en de schikking gaat toch door, krijgen niets uitgekeerd.
of
De bestuurders van een stichting krijgen zogenaamde steekpenningen, te denken valt aan extra zakcentje voor een leuk reisje of vergoedingen van allerlei andere (prive) zaken.

Ruud
Laatst gewijzigd door RuudSteel op 12 jun 2005 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Ik noem dit omkoping deel twee

Ongelezen bericht door JH »

Als een meerderheid ja stemt dan krijgt iedereen zijn contributie van 45 euro terug.
Dexia betaalt dit.
Piet, hoe weet jij dat dexia dit betaalt. Diegenen die zich destijds hebben aangesloten bij SLV en EL hebben dit bedrag aan SLV en EL betaald resp. de Consumentenbond.
SLV is een belangenorganisatie, net zoals PAL dus, om specifiek de gedupeerden van aandelenlease waar mogelijk collectief te ondersteunen. Om dit te realiseren vragen zij slechts een eenmalige bijdrage.Stichting PAL doet dat net zo, al heet deze bijdrage bij jullie een vrijwillige donatie, de een die het kan missen geeft meer en de ander die voor niets geadviseerd wil worden geeft niets.

Piet, met alle respect voor je inzet al die jaren, maar je begint nu een drammerig klein kind te worden met je uitspraken.
De opkomst van de demonstratie van 1 juni jl is daar het bewijs van.

piano
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 mei 2005 15:46

Re: Ik noem dit omkoping deel twee

Ongelezen bericht door piano »

Piet, hoe weet jij dat dexia dit betaalt. Diegenen die zich destijds hebben aangesloten bij SLV en EL hebben dit bedrag aan SLV en EL betaald resp. de Consumentenbond.


JH

Als je iets verder leest dan je neus lang is had je allang kunnen lezen dat LV dit bedrag heeft bedongen bij de onderhandelingen.
Dan had je jou commentaar weer niet hoeven schrijven.
Omkoping dus 8)

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Ik noem dit omkoping deel twee

Ongelezen bericht door Piet »

Sommigen zien het zwart voor hun ogen van de haat tegen mij.
Hierdoor is lezen onmogelijk geworden en wordt alles aangegrepen om de grootst mogelijke onzin op het forum te plaatsen.

De stichtingen zijn al drie jaar bezig en hebben al veel kosten gemaakt.
Eind vorig jaar nog heeft eegalease iedereen aangeschreven om een extra bijdrage te geven omdat het geld opwas.
Dus waar zouden de stichtingen nu opeens al dat geld vandaan moeten halen om iedereen alles terug te geven, het meeste eigen geld is opgegaan aan de kosten van de dure "heren" die zijn ingeschakeld om zogenaamd onze belangen te behartigen.

Wat zeggen ze zelf over die teruggave:
Dit hebben de Stichtingen tijdens de onderhandelingen met Dexia bedongen, om iedereen te belonen die zich middels de Stichtingen heeft ingespannen voor een oplossing van het aandelenleaseprobleem.
Als het eigen geld van de stichting was waarom zou je dan iets met Dexia moeten bedingen?

Groeten,
Piet

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Ik noem dit omkoping deel twee

Ongelezen bericht door Pieter »

JH,

Dexia betaald inderdaad deze geste,
Met een stem voor de Duisenberg-deal legt niemand zich vast. Iedereen kan altijd nog besluiten toch een advocaat te zoeken. Jurjen Lemstra, jurist voor de twee stichtingen, verwacht evenwel dat heel veel mensen eieren voor hun geld zullen kiezen, al 'onderkennen wij dat er allerlei individuele gevallen zijn waarin het beter is te procederen."

Andere stichtingen als Payback en Beursklacht adviseren niet in te gaan op de 'D-deal'. Ze vinden dat Dexia te weinig biedt.

Zou de deal geen meerderheid krijgen van de leden van beide stichtingen, dan voelt Dexia zich er ook niet langer aan gebonden. Overigens: eenieder die via de thuisbezorgde antwoordkaart zijn stem over de deal uitbrengt, krijgt zijn contributie van de stichtingen terug, 45 euro per lidmaatschap. Dexia betaalt die geste.
Zie de roadshow van Dexia/SLV
http://www2.trosradar.nl/PHP/news/1/1260

De voor en tegen zijn op diverse websites te raadplegen.
De vereniging Payback vind het schikkingsvoorstel ook te mager en een sigaar uit de eigen doos.
Wij zijn van mening dat in veel gevallen procederen een beter resultaat op levert als de schikking.
Een ieder dient zelf te overwegen om wel of niet te schikken en of te gaan procederen.
Op de website van aandelenlease.info is een zogenaamde Duisenberg calculator gemaakt. http://www.aandelenlease.info/EWA-rood-p7.htm
Men kan hier onder andere een inschatting maken of procederen voor hen geschikt rendabel is. Los daarvan wil ik opmerken dat er meerdere proces vormen zijn.
Deze zijn ook op diverse websites te raadplegen en zeker de moeite waard om eens te bezoeken.

Om gedupeerden die niet de beschikking hebben over internet en of geen kranten lezen, en alleen aangewezen zijn op de eenzijdige berichtgeving door Dexia/SLV is het van belang deze groep te bereiken en hun op de mogelijkheden wijze die er bestaan.
Een middel hier toe kan zijn om de advertentie op diversie locatie op te hangen zodat zij hun weg kunnen vinden naar rechtshulpverleners.
http://www.pay-back.nl/documenten/AdverTele030605.jpg



Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

J.L. v. N.
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 mei 2005 11:17

Re: Ik noem dit omkoping deel twee

Ongelezen bericht door J.L. v. N. »

Ik heb het sterke vermoeden dat die € 45 die SLV en EL aan aangesloten gedupeerden willen terugbetalen door Dexia wordt gefinancierd. Een uitgelezen manier om ervoor te zorgen dat de kas van de stichtingen wordt leeggemaakt, zodat die niet eens kùnnen procederen als ze dat in een later stadium zouden willen!
Ik denk ook niet dat mr. W Schoonewille en consorten (een gedeelte van) hun honoraria aan de stichtingen zullen terugstorten. Die verlies-advocaten hebben hun zakken al lekker gevuld. Binnen is binnen, toch?
Laatst gewijzigd door J.L. v. N. op 12 jun 2005 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Ik noem dit omkoping deel twee

Ongelezen bericht door JH »

Om gedupeerden die niet de beschikking hebben over internet en of geen kranten lezen, en alleen aangewezen zijn
Pieter, hier ben ik het niet met je eens. Via gemeentehuizen en openbare bibliotheken kunnen mensen ook van internet gebruik maken als zij daartoe in staat zijn. Diegenen die hun recht willen halen weten deze wegen ook wel te vinden.

Dit even terzijde. Overigens lees ik nergens dat dexia de goede fee is om de bijdrage terug te storten. Kritisch lezen kan helaas nog steeds niet iedereen.
Geplaatst op 12 Jun 2005 16:06 door Piet


--------------------------------------------------------------------------------

Sommigen zien het zwart voor hun ogen van de haat tegen mij.
Hierdoor is lezen onmogelijk geworden en wordt alles aangegrepen om de grootst mogelijke onzin op het forum te plaatsen.
Laatst gewijzigd door JH op 12 jun 2005 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Ik noem dit omkoping deel twee

Ongelezen bericht door Piet »

en alleen aangewezen zijn op de eenzijdige berichtgeving door Dexia/SLV
Over eenzijdige berichtgeving gesproken.

Gelukkig is er ook nog een onafhankelijke stichting zoals PAL die niet aan eenzijdige berichtgeving doet en de gedupeerden zo breed mogelijk kan informeren over de mogelijkheden en de ommogelijkheden.

Groeten,
Piet

rust
Berichten: 516
Lid geworden op: 13 jan 2004 21:39

Re: Ik noem dit omkoping deel twee

Ongelezen bericht door rust »

Hieruit blijkt dat dexia beslist of de leden van leaseverlies/eegalease hun contributie terugkrijgen. Hoezo wordt er niet onder 1 hoedje gespeeld door de verenigingen met dexia.

Dexia is de tegenstander en die zal dan gaan bepalen dat leaseverleis € 45,00 moet betalen.

Dus leaseverlies is niet onafhankeleijk en laat zich door db insmeren met vaseline en wordt van achteren door db genomen, het is ietwat gechargeerd gfezegd, maar het is wel de waarheid.

Dexia heeft de stichtingen in haar zak.
Laatst gewijzigd door rust op 12 jun 2005 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Ik noem dit omkoping deel twee

Ongelezen bericht door JH »

Een stichting heeft geen leden.
Men kan zich alleen aanmelden als belanghebbende voor het doel waarvoor de stichting is opgericht.
Het doel van stichting Leaseverlies en Eegalease is om schadeloosstelling te bewerksteligen voor de belanghebbende door middel van een rechtszaak.
Wat is de doelstelling van de Stichting PAL eigenlijk ?

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Ik noem dit omkoping deel twee

Ongelezen bericht door Elias »

Juist Piet,

Helaas is het hele gedoe juridisch gezien waarschijnlijk niet onder een vorm van omkoping te brengen. Mochten "onze" juristen daar anders over denken, dan zou ik het graag horen.

Velen zouden denk met mij staan te springen om aangifte te doen.

Maar gevoelsmatig en naar de uitwerking ervan voor de gehele rechtsgang is het zondermeer manipulatie in negatieve zin, misleiding, treineren van de rechtsgang, misbruik maken van de (financiele) positie en gebrek aan kennis van vele gedupeerden, noem maar op.

De situatie waarin de gedupeerden en de rechtsgang zich nu bevinden is dus wat Bruneel verstaat onder "hard aanpakken".

Dit balanceren op het randje van het toelaatbare waarbij eergevoel, normen en waarden, maar ook het eigelijke doel van de wetgeving overboord is gekieperd, is slechts mogelijk c.q. wordt mogelijk gemaakt
door de blunders in het verleden en de huidige houding van onze politici.


Als Dexia en c.s. het voor elkaar krijgen op deze manier ook de rechters - wat ik (nog) niet geloof - te manipuleren, dan zijn we hier in Nederland klaar met ons zo hoogstaande recht en democratie. Dan is alles mogelijk, tot een burgeroorlog aan toe.... Je moet er niet aan denken.

Groet,
Elias.

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Ik noem dit omkoping deel twee

Ongelezen bericht door Elias »

En JH,

Je reageert eerst op die 45 euro die ( niet?) van Dexia komen alsof je de voorgaande topics waar dit al ter sprake kwam niet heb gelezen.

Als dat weer aangegeven wordt begin je voor de zoveelste keer weer dat er geen gedupeerden kunnen zijn die zich niet hebben verdiept in de problematiek. En die dan volgens jou kennelijk ook niet (meer) geholpen hoeven te worden.
Alsof de belangen van alle gedupeerden nu wel goed worden behartigd door LV en EL ?

Dan begin je voor de zoveelste keer weer te zeuren over de doelstelling van PAL. ( Die je verdomd goed kent)

Wordt jij soms door EV en EL betaald om zo te blijven drammen ?

Als dat niet zo is, dan vraag ik me toch af wie hier steeds een klein drammerig kind is. Gebrek aan aandacht soms ?

Elias.

RuudSteel
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jun 2005 10:53

Re: Ik noem dit omkoping deel twee

Ongelezen bericht door RuudSteel »

Beste Elias,

Kun je mij aanwijzen waar het doel van stichting PAL beschreven staat?
De vraag heb ik al ook eerder gesteld, maar daar wordt alleen met veel ergenis op gereageerd, alsof men water ziet branden.

Ruud

J.L. v. N.
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 mei 2005 11:17

Re: Ik noem dit omkoping deel twee

Ongelezen bericht door J.L. v. N. »

RuudSteel, als ik in de schoenen van PAL en Piet Koremans zou staan, zou ik je antwoorden "what the f*ck gaat dat ene RuudSteel aan?"

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: Ik noem dit omkoping deel twee

Ongelezen bericht door woest »

Nieuwe stichting voor aandelenlease gedupeerden

Op dinsdag 7 juni is de Stichting Platform Aandelen Lease van start gegaan.
Een oude, vertrouwde naam in een nieuw jasje.

Al ruim tweeëneenhalf jaar zijn de initiatiefnemers actief in het helpen van aandelenlease gedupeerden, waarvan het laatste half jaar onder de naam Platform Aandelen Lease (PAL).
Gezien de grote toeloop van belangstellenden en vrijwilligers is besloten er een stichtingsvorm van te maken om zodoende gedupeerden nog beter te kunnen informeren over hun mogelijkheden. De nieuwe stichting is een adviescentrum en belangenbehartiger waar gedupeerden zich gratis bij kunnen aansluiten. De onkosten worden gedekt door gedane donaties.

Piet Koremans, mede oprichter van PAL: “Veel gedupeerden zijn teleurgesteld over het bereikte resultaat in de bemiddelingspoging van de heer Duisenberg. De rechtbanken stellen keer op keer de gedupeerden in het gelijk, maar de stichting Leaseverlies gaat akkoord met een wel zeer mager schikkingsvoorstel.”

Afgelopen week organiseerde PAL nog een demonstratie in Den Haag om aandacht te vragen voor het aandelenlease schandaal. “Gedupeerden die nu niet meer bij de Stichting Leaseverlies terecht kunnen worden door PAL met open armen ontvangen en geholpen in hun strijd tegen de aanbieders van aandelenlease contracten. Ook gedupeerden van de andere aanbieders zoals Aegon, Fortis, Levob, DSB en Ohra kunnen bij ons terecht met hun vragen”, aldus Koremans.

„Onze website is de grootste database op gebied van gerechtelijke uitspraken. Ruim 70 ervaren juristen- en advocatenkantoren staan klaar om gedupeerden bij te staan in gerechtelijke procedures. De site staat bol van artikelen uit de media, brochures en tips. Het is te veel om op te noemen”, aldus Koremans, die zich gesteund voelt door een groep van ruim 25 vrijwilligers binnen de stichting Platform Aandelen Lease.

PAL is bereikbaar op 0348-498345 tijdens kantooruren en via www.platformaandelenlease.nl
Quote van website PAL.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Ik noem dit omkoping deel twee

Ongelezen bericht door JH »

maar waar staat nu precies de doelstelling ??????
In de quote van Tros Radar staat deze helaas niet :cry:

Geplaatst op 10 Jun 2005 10:00 door Piet


--------------------------------------------------------------------------------

Hallo Hollander,

Er zijn diverse redenen geweest om te kiezen voor een stichtingsvorm.
Het heeft geen zin deze allemaal op het forum te zetten, het geeft alleen nodeloze en nutteloze discussies, zoals elke keer weer blijkt.
Kwaliteit verloochent zich niet en dat is waar wij voor staan en niet voor contributie inning en mooie praatjes.
Als mensen tevreden zijn en ons willen steunen, kan dat met donaties.
Een van de redenen om een stichting te maken is de ervaring die opgedaan is bij een eerdere club.
Ondanks de verenigingsvorm zijn het toch een paar mensen die de dienst uitmaken en doen en laten waar ze zelf zin in hebben.
PAL heeft geen lidmaatschap of contributie en wil de kosten zo laag mogelijk houden.
De keuze voor een stichting is gemaakt door een groep PAL vrijwilligers.
Het verschil met andere belangenbehartigers is dat de vrijwilligers bij PAL in de eerste plaats kijken wat zij kunnen doen om mede gedupeerden te helpen en dit niet doen om gebruik te maken van royale declaraties zoals bij andere belangenbehartigers wordt gepromoot.
Een aantal mensen bij PAL hebben al jaren laten zien waar zij voor staan en daar blijven zij ook voor vechten.
Ik heb al vaker gezegd, PAL is de grootste familie van Nederland van aandelenlease gedupeerden.
Wij willen niet vergeleken worden met sommige andere belangenbehartigers, waar andere belangen spelen en bestuurders betaald worden voor hun werk.
Bewust is gekozen voor gratis om o.a. te voorkomen dat het mensen zou aantrekken met andere (financiële) bedoelingen.
Dat is de kracht van PAL en samen, de grote groep vrijwilligers en de achterban, zorgen wij er wel voor dat onze doelstellingen zuiver blijven.
En hierin ook helaas summier omschreven 8)

Gesloten