LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik weet wie de opties op de WVDs verzilverd heeft...

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Harrison Schmidt
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 jun 2006 07:22

Ik weet wie de opties op de WVDs verzilverd heeft...

Ongelezen bericht door Harrison Schmidt »

Geachte Legioleasers,

Het is U allen volkomen duidelijk dat er iemand geweest moet zijn die met de optiestrategie van de leaseprodukten ontzettend veel (>100M) verdiend heeft. Toevallig ben ik op informatie gestuit waarin een potentiele partij genoemd word. Na verder onderzoek, voornamelijk via Google/handelsregisters/databases met beursinfo, ben ik er tevens achter gekomen dat deze partij banden heeft met Dexia. Een aantal sporen die ik gevolgd heb leiden ook naar dit forum, en ik ben nu er 99% van overtuigd dat de persoon/lid van die partij in kwestie actief is/was op dit forum. Tot mijn verbazing heb ik na het doornemen van dit forum gemerkt dat deze persoon rond juli/augustus plotseling verdwenen is van dit forum, misschien verwijderd?

Op dit moment ben ik nog niet 100% zeker van mijn zaak, en houd daarom de details van mijn vermoedens nog even voor me. Ik hoop dat ik via dit topic input kan krijgen van mensen die iets in de gaten gehad hebben.

Met vriendelijke groet,

Jack

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Ik weet wie de opties op de WVDs verzilverd heeft...

Ongelezen bericht door Janny »

Apollo 17 Astronaut Ready to Return to the MoonPhoto of Astronaut Harrison Schmidt Astronaut Harrison Schmidt. Small UK Logo. "I'd love to go back (to the moon) again, but I don't think I'll be invited." ...
www.uky.edu/PR/News/Archives/2002/Oct2002/moonman.htm - 8k -
Onze luchtfietser

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Ik weet wie de opties op de WVDs verzilverd heeft...

Ongelezen bericht door aert0001 »

Onze luchtfietser
T:lol:n :lol:

Harrison Schmidt
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 jun 2006 07:22

Re: Ik weet wie de opties op de WVDs verzilverd heeft...

Ongelezen bericht door Harrison Schmidt »

:lol:

Mooi om te zien dat je over de jaren toch wat slimmer bent geworden, Janny. Jammer dat je voor je aankoop van je VWDs niet wat betere info bijelkaar gegoogled hebt... :roll:

OK. B2T. :idea:

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Ik weet wie de opties op de WVDs verzilverd heeft...

Ongelezen bericht door Janny »

zelfs een ezel stoot zich in't gemeen geen twee keer aan de zelfde steen.

en zeker niet aan Dexia.

Jammer voor deze bank dat het voor hun daardoor gelijk over en uit is.

Je kan je naam maar 1 keer verliezen.daarna ben je hem kwijt.

En eerlijk is eerlijk, ik heb heel veel geleerd, en met mij velen, ( maar of dat voor iedereen geldt?) :oops: :lol: we zijn oplettender geworden, minder snel te beinvloeden, we kunnen beter zaken doorzien, zo zie je maar weer elk nadeel heeft z'n voordeel.
Janny

Harrison Schmidt
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 jun 2006 07:22

Re: Ik weet wie de opties op de WVDs verzilverd heeft...

Ongelezen bericht door Harrison Schmidt »

Eugene heeft mij tijdens zijn bezoek aan de Big Apple verteld over dit forum, en dan met name het 'legiolease' subforum. Ik kan me voorstellen hoe hoog het u allen zit dat u zoveel geld hebt verloren door uw eigen blinde geldlust. Beleggen met geleend geld. Beleggen met een tweede hypotheek. Dat kan toch elk intelligent wezen op zijn vingers natellen dat dat vragen is om moeilijkheden. Sommige bezoekers hebben hierdoor elke realiteitszin verloren, en dan noem ik met name de dwaas Willems. :lol: Met groot plezier heb ik zijn 'rants' tegen alles en iedereen gelezen. Smakelijk heb ik het uitgeschaterd om zijn beschuldigingen dat andere forumbezoekers hem virussen toestuurden. Hoe paranoide kan je zijn... Ik hoop dat Willems inmiddels zijn weg naar de psychiatrische zorg heeft gevonden, en ook van dit forum is verwijderd. Ik kan er nog steeds niet bij dat iemand na persoonlijke doodsbedreigingen op dit forum vrolijk door kan ouwehoeren. Ook hoop ik dat hij zijn (klein?)dochter inmiddels een mooi spaarvarken heeft gegeven, want op het financiele inzicht van Opa hoeft ze niet te rekenen... Dat lijkt me duidelijk.

OK. Genoeg voor vandaag. Terminus. ;)

*hugs*

Jack

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Ik weet wie de opties op de WVDs verzilverd heeft...

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Ha Ha Ik ben eigenlijk wel onder de indruk.
Ook al denk ik over jou invoelvermogen aangaande aandelenlease natuurlijk anders dan jij :wink:
Maar je reacties zijn wel erg inspirerend om te lezen :P

Eugene Cernan
Berichten: 226
Lid geworden op: 06 apr 2006 20:52

Re: Ik weet wie de opties op de WVDs verzilverd heeft...

Ongelezen bericht door Eugene Cernan »

Laten we ff on-topic blijven. Is er een partij geweest die onder de call-opties van de contractanten geschreven puts uit had staan? In casu: een partij die speculeerde op een dalende beurs. Ik weet niet precies hoe de optie-handel werkt, maar het lijkt me dat als je met call-opties speculeert op een stijgende beurs [iets wat legio-leasers en aanbieders deden] en de beurs daalt onverhoopt men toch moet afnemen wat men beloofd heeft. Hoe zou het staan met een economie waar je mensen niet meer aan hun afspraken/contracten zou kunnen houden?

groet,

Gene

Van Dalen

Re: Ik weet wie de opties op de WVDs verzilverd heeft...

Ongelezen bericht door Van Dalen »

Eugene Cernan heeft gelukkig meer verstand van ruimtereizen. :lol: Van de werking van opties heeft hij duidelijk geen kaas gegeten.

Shuffle
Berichten: 56
Lid geworden op: 26 apr 2006 18:49

Re: Ik weet wie de opties op de WVDs verzilverd heeft...

Ongelezen bericht door Shuffle »

Eugene Cernan heeft gelukkig meer verstand van ruimtereizen. Van de werking van opties heeft hij duidelijk geen kaas gegeten
Kwestie van de pot verwijt de ketel?
Ik dacht dat u gedupeerd was van dalen? U heeft er dus duidelijk ook geen kaas van gegeten.

mali
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 feb 2004 10:29

Re: Ik weet wie de opties op de WVDs verzilverd heeft...

Ongelezen bericht door mali »

Beleggen met geleend geld is inderdaad vragen om moeilijkheden. ie heeft Dexia dan ook gekregen. O, hoe dom kan een bank zijn .....

Math
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2003 13:08

Re: Ik weet wie de opties op de WVDs verzilverd heeft...

Ongelezen bericht door Math »

Herr Jack Schmidt, er is een verschil tussen met geleend geld beleggen en denken dat je aan het sparen was. Is Spaarleasen geen misleidend woord?. U moet niet iedereen over een kam scheren. Het is pertinent niet waar dat iedereen wist dat hij met geleend geld aan het beleggen was.

Van Dalen

Re: Ik weet wie de opties op de WVDs verzilverd heeft...

Ongelezen bericht door Van Dalen »

Het gaat je eigenlijk geen mallemoer aan, Schoffel, maar ik ben uiteindelijk wel degelijk gedupeerd. Eegalease, enz.

Eugene Cernan
Berichten: 226
Lid geworden op: 06 apr 2006 20:52

Re: Ik weet wie de opties op de WVDs verzilverd heeft...

Ongelezen bericht door Eugene Cernan »

Mijn inziens is iedereen die toentertijd, in 2000, zijn betaalde lease-inleg van de belasting heeft afgetrokken zich zeer bewust van het feit dat het om geleend geld ging.
Vraagje: wanneer waren Jack en ik op de maan?

Harrison Schmidt
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 jun 2006 07:22

Re: Ik weet wie de opties op de WVDs verzilverd heeft...

Ongelezen bericht door Harrison Schmidt »

Kwestie van de pot verwijt de ketel?
Ik dacht dat u gedupeerd was van dalen? U heeft er dus duidelijk ook geen kaas van gegeten.
ZING!!! :lol:
Mijn inziens is iedereen die toentertijd, in 2000, zijn betaalde lease-inleg van de belasting heeft afgetrokken zich zeer bewust van het feit dat het om geleend geld ging.
Bingo.

Martinvdm

Re: Ik weet wie de opties op de WVDs verzilverd heeft...

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Mijn inziens is iedereen die toentertijd, in 2000, zijn betaalde lease-inleg van de belasting heeft afgetrokken zich zeer bewust van het feit dat het om geleend geld ging.
Is mijn pensioenplan op basis van lijfrente dan ook een 'leaseplan'...?

Het ligt n.l. wel even iets anders dan het zwart-wit wat je hierboven schetst..

Shuffle
Berichten: 56
Lid geworden op: 26 apr 2006 18:49

Re: Ik weet wie de opties op de WVDs verzilverd heeft...

Ongelezen bericht door Shuffle »

Het gaat je eigenlijk geen mallemoer aan, Schoffel, maar ik ben uiteindelijk wel degelijk gedupeerd. Eegalease, enz.
Ik bedoel maar :roll: :wink:

Van Dalen

Re: Ik weet wie de opties op de WVDs verzilverd heeft...

Ongelezen bericht door Van Dalen »

Ja ... maar WAT bedoelt Shuffle dan "maar"? Of is deze vraag te moeilijk?

miena
Berichten: 81
Lid geworden op: 20 apr 2006 19:53

Re: Ik weet wie de opties op de WVDs verzilverd heeft...

Ongelezen bericht door miena »

Hahahaha shuffle is zeer intelligent meneer Van Dalen;)

Van Dalen

Re: Ik weet wie de opties op de WVDs verzilverd heeft...

Ongelezen bericht door Van Dalen »

Die "intelligentie" weet hij/zij dan bijzonder goed te verbergen.

Gesloten