LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] incasso

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
fer
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 dec 2004 16:55

incasso

Ongelezen bericht door fer »

hallo ik heb een vraag
het gaat om een wv3d gesloten in 1998 na verlening afloop in 2004 ben wel aangesloten bij leaseverlies niet bij eegalease daar het een contract van voor 2001 betreft
heb van dexia twee brieven gekregen met het verzoek om restschuld te betalen de tweede liep 14 dec af anders zouden ze een incassoburo instellen en het bkr informeren
ik heb er niet op gereageerd wel nog een bedrag overgemaakt op hun rekening gisteravond belde iemand van dexia met het verzoek om te betalen anders zouden ze via incasso gaan innen wij hebben ook de vernietings brief aangetekend naar hun gestuurd op 12 december.
mijn vraag is deze nu het vonnis is geveld dat ze niet mogen innen via incasso ( opgeschort ) en ik krijg alsnog een incassoburo via hun op mijn dak wat kan ik dan het beste doen.

groet fer
Laatst gewijzigd door fer op 15 dec 2004 18:19, 2 keer totaal gewijzigd.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: incasso

Ongelezen bericht door impact »

fer, hierop is niet zinnig te antwoorden als je niet eerst meer over dat contract vertelt: hoe heet het product en wat zijn de begin- en einddata? Ben jij eegaleaser? En is in dat geval het contract door je partner vernietigd?

rust
Berichten: 516
Lid geworden op: 13 jan 2004 21:39

Re: incasso

Ongelezen bericht door rust »

ben je helemaal gek geworden, je gaat toch niet betalen aan die dexia honden

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: incasso

Ongelezen bericht door impact »

fer, ik zie dat je het bericht hebt aangepast, zodat ik nu wel kan antwoorden.

1. Alleen als er maar een handtekening onder de contracten staat is er sprake van een eegalease-situatie.
2. Beide contracten moeten zijn vernietigd door de partner. Dat laatste legt alleen gewicht in de schaal, als je ten tijde van het aangaan van de contracten gehuwd was of indien er sprake was
van een geregistreerd partnerschap.
3. Denk er aan OOK de verlengingscontracten te vernietigen!
4. Onmiddellijk alle betalingen aan Dexia stopzetten. Trek de incassomachtiging in (het meest effectief: even naar je bank of postkantoor gaan en een blokkade laten instellen voor de contrarekening van Dexia). Bedragen, die reeds zijn geïncasseerd, kunnen misschien nog worden gestorneerd, mits dat binnen 30 dagen na de incassodatum gebeurt. Doe dat, als je toch bij je bank bent.
5. Trek je NIETS aan van de dreigementen van het incassobureau. Die blaffen alleen maar, maar kunnen niet bijten!
6. Onderzoek of je je nog kan aansluiten bij een groep of zoek zelf een advocaat.

Kijk eens op de sites van PAL: www.platformaandelenlease.nl en Payback: www.pay-back.nl . Als je er niet uitkomt, stuur dan even een
mailtje aan Piet Koremans: [email protected] .

Sterkte en succes!

Groet, impact

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: incasso

Ongelezen bericht door Dubio »

Je bent wel een rund als je de WV3D in 2001 hebt verlengd, die van mij liep ook af in 2001, ik had minder uitbetaling dan inleg, maar ik had in ieder geval nog enige uitbetaling. Ik was dolblij dat ik van dat contract af was. Het had ook niet veel langer moeten duren of ik was ook in het rood terechtgekomen. Als je in 2001 nog niet doorhad wat voor contract je had ben je dommer dan een gemiddeld consument.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: incasso

Ongelezen bericht door pluutje »

Het had ook niet veel langer moeten duren of ik was ook in het rood terechtgekomen. [ Dubio ]


En wat had je dan gedaan??

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: incasso

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Tja, hij had maar een handtekening maar die was in zijn geval voldoende.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: incasso

Ongelezen bericht door pluutje »

Is Dubio dan geen Eegaleaser :?: :roll: :oops:

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: incasso

Ongelezen bericht door Dubio »

pluutje,

Ik had het in ieder geval doorgehad. Ik denk dat als ik later een contract had gesloten dat waarschijnlijk midden 2001, dus voor 11 september ik op de dag precies zou weten wanneer ik in het rood ging. Je kunt de koersen namelijk zien op tv, en je aankoopkoersen op je contract. Als je dan niet kunt uitrekenen wanneer je in het rood gaat ben je niet al te slim.
Alhoewel de gemiddelde leaser en troskijker daar pas een half jaar later achter komt door Trosradar, die zich dan ook nog in eerste instantie richt op minieme koersverschillen in aan- en verkoopkoersen, en de enorme restschuldenproblematiek in eerst instantie ook niet realiseerde.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: incasso

Ongelezen bericht door pluutje »

Dubio,

Uit alles wat je schrijft blijkt dat je weet dat je ''geluk'' hebt gehad!

Slimmigheid kan ik daar nou niet direct uit distileren!

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: incasso

Ongelezen bericht door Dubio »

Daar heb je gelijk in: het was meer geluk dan wijsheid. Wat mij vooral opvalt is dat mensen eigenlijk pas na de uitzending van trosradar doorkregen dat ze vaak al meer dan een jaar een restschuld aan het opbouwen waren.

Jaap Bakker
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 dec 2004 17:56

Re: incasso

Ongelezen bericht door Jaap Bakker »

Er waren ook mensen die in november 2000 deze contracten wilden stoppen. Dat ging niet volgens Dexia een jaar later kon het wel. Dus niet de slimme vogel uithangen.

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: incasso

Ongelezen bericht door Dubio »

Als je tekent dat je ergens 3 jaar aan vast wilt zitten is het natuurlijk niet eerlijk om daar dan daarna van af te willen. Je tekent namelijk ook voor de opties, dus 2 jaar is noodzakelijk, en dat was mogelijk: in het begin nog niet, maar vanaf ong. 2000 kon je na 2 jaar stoppen.

Jaap Bakker
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 dec 2004 17:56

Re: incasso

Ongelezen bericht door Jaap Bakker »

Vanaf 2001 om precies te zijn. Aldus de brief van Dexia.

fer
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 dec 2004 16:55

Re: incasso

Ongelezen bericht door fer »

Impact
bedankt voor je reactie
heb vandaag brief gekregen van dexia dat ze mijn aangetekende brieven hebben ontvangen maar vanwege de drukte beantwoording enige tijd in beslag zal nemen.
alle termijnen waren al betaald maar heb wel nog een restschuld over

zal ook het verlengings contract laten vernietigen door mijn partner
via aangetekende brief uiteraard.
indien ik geen raad meer weet zal er een e-mail gestuurd worden naar
dhr piet koremans


groet fer

painter
Berichten: 383
Lid geworden op: 31 dec 2003 11:58

Re: incasso

Ongelezen bericht door painter »

Dubio je denkt niet verder dan je neus lang is, er zijn erg veel mensen die niet wisten dat deze contracten aan de aex gerelateerd zijn en niets vermoeden tot ze de naam van hun spaarcontract zagen. Ik weet nog wat voor gevoel dat bij mij teweeg bracht ik heb er grijze haren van gekregen en een hoop stress en in het begin problemen met mijn huwelijk dus zeg nou eens wat positiefs richting de gedupeerden want er we worden schijtziek van je domme reakties op dit forum

maandag
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 nov 2004 12:41

Re: incasso

Ongelezen bericht door maandag »

Jammerlijk genoeg reageren nog veel mensen op Dubio.
Het behoeft geen betoog dat dit individu in zijn kinderjaren is beschadigd en dat hij professionele hulp moet zoeken i.p.v.
negatief en tegenstrijdig op dit medium te moeten acteren. Door dat men op hem blijft reageren krijgt hij volop aandacht hetgeen hem juist in zijn kinderjaren ontbrak.

advies: reageer niet meer op dit soort loosers. Dubio= dubieus.

mvg

Jos Maandag

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: incasso

Ongelezen bericht door Dubio »

Geplaatst op 18 Dec 2004 10:57 door painter


--------------------------------------------------------------------------------

Dubio je denkt niet verder dan je neus lang is, er zijn erg veel mensen die niet wisten dat deze contracten aan de aex gerelateerd zijn en niets vermoeden tot ze de naam van hun spaarcontract zagen. Ik weet nog wat voor gevoel dat bij mij teweeg bracht ik heb er grijze haren van gekregen en een hoop stress en in het begin problemen met mijn huwelijk dus zeg nou eens wat positiefs richting de gedupeerden want er we worden schijtziek van je domme reakties op dit forum
Waarom heetten sommige contracten dan AEX-plus effect?
Waarom werd er in de folder van de WV3D gerept dat er solide aandelen voor u op de AEX werden aangeschaft?
Mensen wisten het niet?
Volgens mij zien ze de splinter bij Dexia, maar de balk in eigen ogen verblind nog steeds.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: incasso

Ongelezen bericht door impact »

Dubio "vergeet" gemakshalve iedere keer in zijn berichten ook te vermelden dat de "aanschaf van aandelen" nog steeds niet door Dexia is aangetoond!

Zolang Dexia dat niet wil of KAN bewijzen door middel van aankoop- en registratiebonnen TEN NAME VAN de betreffende gedupeerden, is er m.i. slechts sprake van een "papieren constructie" ZONDER dat de daadwerkelijke verwerving van de onderliggende waarden van een contract door Dexia is bewezen.

painter
Berichten: 383
Lid geworden op: 31 dec 2003 11:58

Re: incasso

Ongelezen bericht door painter »

dubio is een ***. van een kerel want het profit effect heeft geen aex of geld leen woorden in de naam trouwens vandaag of morgen ga ik naar het hoofd kantoor van dexia en sla de hele boel in elkaar, een goede bewaker die mij tegen houd ik ben tweede dan karate dus alleen met een geweer houden ze mij tegen

Gesloten